Permalänk
Medlem

Oled från 2015... 8år daglig användning ingen inbränning..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Tillverkare: Samsung
Modell: PS50C7705
Paneltyp: Plasma
Tid: 2010-07-10 daglig användning
Inbränning: Ja lite...

Visa signatur

Intel 4790K@4.4Ghz l Asus Z97-A l 2x8GB DDR31600 l Noctua NH-U14s l Sapphire 390 Nitro 8 GB l Define R5 l Crosair RM1000x l Samsung SSD 840 EVO 240GB l XL-740K mus l

Permalänk
Medlem

Tillverkare: LG
Modell: 65C115LA
Paneltyp: OLED
Tid: Uppskattningsvis ca 4000 timmar (kommer inte åt menyn för detta).
Inbränning: Nej

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Går med ett program också:
https://github.com/Maassoft/ColorControl/releases/tag/v9.6.3....
Instruktioner:
https://www.reddit.com/r/OLED_Gaming/comments/sbords/how_to_a...

Stoppa gärna i första posten @Enviro ^^^

Tillverkare: LG
Modell: 55B7V
Paneltyp: OLED
Tid: 9744 timmar / 406 dygn
Inbränning: Nej

Inbränning är en myt, precis som torrland.

Tack för tipset, lyckades nu komma in o såg att jag låg på 9237 på min B7, nästan lika länge som dig då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

TV'n rapporterar tre olika siffror. (Enligt ett forum så är det följande)
"TV upptid" - "antal uppstarter/omstarter" - "LCD panelens upptid"

Ingen aning om det stämmer men det är dessa siffror som visades på skärmen.

Tillverkare: Sony
Modell: KDL-46NX723
Paneltyp: LCD
Tid: 18035 TV-timmar, 6320 uppstarter/omstarter, 17601 LCD-panel timmar
Inbränning: Nej

Det borde vara tvärtom med TV-timmar och LCD-panel timmar.

Min TV har en närvarosensor som släcker LCD panelen om ingen rör sig framför TV:n under en viss tid, så exempelvis om man glömt TV:n igång över natten så är TV:n igång fast släckt.

Vet inte annars hur det skulle kunna skilja så pass många timmar.
Haft TV:n i lite mer än 10 år.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Det borde vara tvärtom med TV-timmar och LCD-panel timmar.

Jag tyckte det borde vara så med men folk i den tråden rapporterade också lägre siffror på sista siffrorna.

Edit: Har haft min TV sedan 2014.

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Tillverkare: Sony
Modell: Bravia 46NX720 (Jan 2012)
Paneltyp: LED
Tid: 16689 TV-timmar, 7342 Uppstarter, 17813 Paneltimmar
Inbränning: Nej

Ovanför visas en SELF CHECK. På nummer 103 HOST_WDT visas nummer 21 till höger. Får ni andra Sony ägare samma?

@Mitos & @Henkezd

Stil
Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Tillverkare: Panasonic
Modell: TH-50PZ80
Paneltyp: Plasma
Tid: 16725h , 4944 uppstarter
Inbränning: Nej

Haft den sen 2008/2009

Permalänk
Medlem

Tillverkare: LG
Modell: 65UH850V från 2016
Paneltyp: IPS
Tid: 18132h
Inbränning: Nej

Skrev in denna länk http://webosapp.club/instart/ i webbläsaren på Tvn och använde en utav dessa koder så kom man in i service menyn utan fjärrkontroll.
0413
0000
7777
8878
8741
8743
3195

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Ovanför visas en SELF CHECK. På nummer 103 HOST_WDT visas nummer 21 till höger. Får ni andra Sony ägare samma?

@Mitos & @Henkezd

Nope, har andra siffror för den positionen.

008 HOST_WDT: --- --- --- 04

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Den senaste tv'n i min ägo var en daewoo på 90talet. ingen aning vad den hade för upptid. den användes dock bara när det var dåligt väder för att spela nintendo och sega.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Tror knappast min antika TV har nån funktion för att kolla hur mycket den varit på. Men jag kan nog lugnt säga att under de närmare fem år jag haft den, så har den sammanlagt varit påslagen mindre än 50 timmar. Det är mer än två år sen den senast var påslagen, och sen våren 2022 har jag inte ens haft sladden inkopplad i väggen...

TV:n i sig är från 2011. Tog över den när föräldrarna rensade ut en avlidens släktings bostad.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

en fujitsu siemens från 2007 - mitt första plattskärm efter crt med pixlar stora som mitt tumme typ och den är 15 cm tjock men platt... måste ha 2 pers för att lyfta den. Fortfarande funkar då den är tillverkad i tyskland men ljudet jar försvunnit dock ingen inbränning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Nope, har andra siffror för den positionen.

008 HOST_WDT: --- --- --- 04

Watch Dog Timer
TL;DR Watch Dog Timer är en krets som räknar time outs i systemet. Om den når för många inom en viss tid triggar den en system reset för att försöka rädda enheten. Sony verkar dock kräva att det görs manuellt.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Tillverkare: Philips
Modell: 48OLED935
Paneltyp: OLED
Tid: 1072
Inbränning: Nej

Visa signatur
Permalänk

Tillverkare: Panasonic
Modell: TX-P55VT60Y
Paneltyp: Plasma
Tid: 10.000 timmar och 15 minuter
Antar starter: 12913 st
Inbränning: Nej, inte vad jag kunnat se

TV:n lanserades 2013. Vet dock inte säkert när jag köpte den. 2013 eller 2014 skulle jag tro.

Komplettering
Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Tillverkare: LG
Modell: LG OLED55B7V
Paneltyp: PLED
Tid: 8460
Inbränning: Nej, men läs kommentar nedan.

TV köpt BF 2017 används enbart för Plex/Netflix/Youtube.

Upptäckte ganska nyligen att min TV är drabbad av LUT felet som påverkade LGs 55" OLED paneler tillverkade 2017.
För mer info kolla rtings.com under week 11.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Ganska dum fråga när ingen med LG kan se timmarna. /Facepalm

Permalänk
Medlem

Tillverkare: LG
Modell: LG A1
Paneltyp: OLED
Tid: Typ 100 timmar (har ingen möjlighet att kolla men borde ligga däromkring).
Inbränning: Nej,

Köpte tvn i början av 2022 då jag fick för mig att jag skulle ha en tv igen efter att inte haft någon i ca 10 år. Visade sig senare att den i princip bara skulle stå och samla damm. Men å andra sidan fick jag tummen ur och möblerade om lägenheten så det blev lite mysigare. Blivit några avsnitt På Spåret samt någon film då och då. Planerar bla att se nya Avatar under semestern. Kalasfin bild men blir ändå att oftast sitta vid datorn och se filmer/serier Den kostade dock "bara" ca 7000 så...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tillverkare: Panasonic.
Modell: TX-65HX800
Paneltyp: LED
Tid: 8145h
Uppstarter: 2752 gånger
Inbränning: Nej

Jag har ägt den sedan sensommaren/hösten 2021

Jag ursäktar mig i förväg för en liten rant
Det är intressant att se hur få Panasonic apparater det är i denna lista. De har ändå extremt bra bild och ofta för inte alldeles för dyra priser. När jag köpte min nuvarande TV hösten 2021 så hade jag läst en massa olika reviews innan, speciellt då jag hade en viss budget. Till slut åkte jag till NetonNet och köpte vad som skulle vara en utomordentligt bra TV för priset, en av Samsungs nya Q-LED (kommer ju tyvärr inte håg någon modell). Jag kom hem och satt upp den och var extremt redo för en månads lång binge fest (ok rejäl överdrift men jag tror folk känner igen känslan ). Jag var inte alls särskilt exhalterad över denna "extremt bra TV". Jag började söka på allt jag kunde hitta på vad jag skulle ha för inställningar för det var ju självklart att det var mina inställningar och inte denna TV som var problemet. Till slut bestämde jag mig för att gå ner till min lokala A/V handlare som är åf åt Panasonic och prata med honom. Jag fick köpa en Panasonic TX_65HX800 från honom för nästan 2000kr billigare. Då sa han att det priset kom med framkörning och installation av TVn men att det kunde ta ett par veckor innan han hade tid att göra det då hans kollega tyvärr var sjuk. Jag diskuterade detta med honom och vi bestämde att jag skulle hämta TVn och installera den själv. Eftersom jag skulle göra det så drog han av 1000kr på priset, så i slutändan blev min nya Panasonic TX-65HX800 nästan 3000kr billigare än denna Samsung som skulle vara så enormt bra. Visst detta är en VA, Edge LED panel så det är inte så konstigt att den var billigare än Samsung panelen som jag köpte. Det som var konstigt var att den var bättre, iaf tyckte då jag och mina polare det och en av mina polare har en egen hemmabio (borde snarare kallas egen bio) som kostat upp mot en halv miljon, så jag litar på vad han säger när det kommer till både bild och ljud Nu säger jag inte att detta är den bästa bilden jag någonsin sett på något sätt, det går inte att få helsvarta scener som det gör med en OLED, men tycker överlag att bildkvaliten är riktigt bra och det är väl lite det som Panasonic är känt för och även det som gör att jag tycker det är underligt att det är så få som inte använder Panasonic paneler. Men när man nästan aldrig ser någon reklam för dem eller de aldrig är med i tester och liknande så är det inte så konstigt. Visst skulle det varit trevligt att ha haft pengar så man kunde ha köpt en Panasonic 65HZ2000 OLED, men man kan alltid önska sig saker och ting

Permalänk
Medlem

Tillverkare: LG
Modell:OLED65B2
Paneltyp: OLED
Inköpt: 2022-12-25
Tid: Kvalificerad gissning, 3-5 timmar totalt..
Inbränning: Hell no.

Någon som har en nyare LG OLED som vet hur man kan komma åt antalet timmar?

Kan inte se det via General > Devices > TV > TV information då det ej existerar på EU-marknaden. Kan heller inte komma åt servicemenyn via https://webosapp.club/instart/ för "Web page is not available".

Permalänk
Medlem

Har fortfarande min gamla plasma, Pioneer Kyro 50", som fungerar alldeles utmärkt utan inbränningar, så den får följa med ett tag till.
Måste vara hur många timmar som helst på denna tv, då den köptes begagnad.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Någon som har en nyare LG OLED som vet hur man kan komma åt antalet timmar?

Kan inte se det via General > Devices > TV > TV information då det ej existerar på EU-marknaden. Kan heller inte komma åt servicemenyn via https://webosapp.club/instart/ för "Web page is not available".

Om du har en telefon med IR blaster, appen LG Service Remote Control, eller detta från Aphex inlägg:

https://github.com/Maassoft/ColorControl/releases/tag/v9.6.3....

Guiden:

https://www.reddit.com/r/OLED_Gaming/comments/sbords/how_to_a...

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

Tillverkare: Pioneer
Modell: Kuro 5090
Paneltyp: Plasma
Tid: 27 443 h
Inbränning: Nej
Otroligt vilsam bild, briljanta färger & nära perfekt svärta.

Köptes begagnad av första ägaren för 7 år sen, används som skärm till både dator, kromkast & tv-box.

Tidigare sagt att jag hoppas den håller tills stora oleds blivit billiga, tråla nyss forum för att hitta servicemenyn & snubbla då på andra ägares utsagor om driftstid; flera mellan 30 - 50 000h & en över 60 000h(!).
Verkar som chanserna är goda att oledtekniken är obsolet när väl min nu 15 år gamla plasma checkar ut...
Den som lever får se.

Visa signatur

Skåda e-penis: Antec Fusion | RM550x | B350m Mortar Arctic | Ryzen 1700 + Wraith RGB | 16GB LPX LED 3200Mhz@cl16 |10TB hd & 120GB ssd | Asus GTX770 DCU II OC | 2x120mm Silent Wings 3 | Win10x64 Pro
Skärmar: Pioneer KURO PDP-LX5090 | Asus VX239H-W |
Styre: Apple Alu Mini Keyboard | R.A.T.7 Contagion | Razer Scarab | DMC-CM1 + PCremote |
Ljud: Aurelia Magenta, 5 st | Anthem MRX 500 | Adire Audio Dharman Ported Sub | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Tillverkare: Panasonic
Modell: TX-P50G30Y
Paneltyp: Plasma
Tid: 13 567 h
Inbränning: Ja, tittar man nog kan man se lite annan nyans nere i mitten (undertexter typ). Inget man direkt stör sig på.

Otroligt behaglig bild och bra svärta köpte den i Augusti 2011. Sagt att den säkert lever på övertid i 6 år nu.

Permalänk

Tillverkare: Philips
Modell: OLED807/12
Paneltyp: OLED
Tid: 1544 timmar
Inbränning: Nej

Har haft den i ungefär ett år, är nöjd med den än så länge.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem

Tillverkare: LG
Modell: OLED55B6V
Paneltyp: OLED
Tid: I/U , verkar inte finnas nån uppgift i de menyer google hänvisar till (hittar bara guider för nyare), om nån vet hojta till så plockar jag fram Svårt göra nån uppskattning.
Inbränning: Nej

Haft sen november 2016 och är fortfarande mycket nöjd, använder en chromecast gen4 då flesta smart appar slutat lira / inte finns längre , enda jag stör mig på är HDR inte fungerar med 4k, det borde men gör inte vad jag än testat, men nu har jag iofs inte längre högsta leveln på Netflix så mindre betydelse.

Kört (varvat) bla GTA V o RDR2 på den via ps4 utöver serier, netflix osv, inte nyhetsmorgon dock så den berömda "oled dödar solen" är den inte utsatt för

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Tillverkare: LG
Modell: OLED55B6V
Paneltyp: OLED
Tid: I/U , verkar inte finnas nån uppgift i de menyer google hänvisar till (hittar bara guider för nyare), om nån vet hojta till så plockar jag fram Svårt göra nån uppskattning.
Inbränning: Nej

Haft sen november 2016 och är fortfarande mycket nöjd, använder en chromecast gen4 då flesta smart appar slutat lira / inte finns längre , enda jag stör mig på är HDR inte fungerar med 4k, det borde men gör inte vad jag än testat, men nu har jag iofs inte längre högsta leveln på Netflix så mindre betydelse.

Kört (varvat) bla GTA V o RDR2 på den via ps4 utöver serier, netflix osv, inte nyhetsmorgon dock så den berömda "oled dödar solen" är den inte utsatt för

Har en LGOLED65E6V-Z från januari 2017 där jag har ändrat varje HDMI-ingång till: HDMI ULTRA HD Deep Colour -> På (Testa om det gör nån skillnad)

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Har en LGOLED65E6V-Z från januari 2017 där jag har ändrat varje HDMI-ingång till: HDMI ULTRA HD Deep Colour -> På (Testa om det gör nån skillnad)

<Uppladdad bildlänk>

Tack men redan testat det och allt annat jag kommit på / googlat inkl det inkl byta sladdar osv också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abnomynos:

Tillverkare: Pioneer
Modell: Kuro 5090
Paneltyp: Plasma
Tid: 27 443 h
Inbränning: Nej
Otroligt vilsam bild, briljanta färger & nära perfekt svärta.

Köptes begagnad av första ägaren för 7 år sen, används som skärm till både dator, kromkast & tv-box.

Tidigare sagt att jag hoppas den håller tills stora oleds blivit billiga, tråla nyss forum för att hitta servicemenyn & snubbla då på andra ägares utsagor om driftstid; flera mellan 30 - 50 000h & en över 60 000h(!).
Verkar som chanserna är goda att oledtekniken är obsolet när väl min nu 15 år gamla plasma checkar ut...
Den som lever får se.

frågan är ju om den är strömsnål eller om du med dagens elpriser skulle tjäna in en Oled eller nyare tv..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"