Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tswfootball:

Det finns ju också 75" modellen i 8K (QN900B). Den är bättre. Såklart dyrare, men det är fortfarande 70% rabatt på den.
Vill man betala mindre har de näst bästa modell i lager - QN85B.

Val har man gott om, och det är inte heller som att de inte låter oss köpa något som de annars skulle ha i lager. De erbjuder allt som de har i lager. Att de ska erbjuda folk att köpa TVn från elgiganten och sen stå för det känns ju inte rätt någonstans.

Jag har dock inte koll vilken lag ni syftar på, men har inte tidigare vart med om butiker som erbjuder ens detta vi får nu efter att de vart tvungna att avbryta ett köp pga slut i lager.

QN900B är enligt Rtings en sämre panel än QN95B, bortsett från att den är 8K, men på i stort sett alla andra punkter än den sämre. Dessutom kostar den mer än dubbelt så mycket. Varför ska man vara nöjd för att jag får 70% på något som är betydligt dyrare, och ur de flesta perspektiv sämre? Ska jag vara lika nöjd om jag får 70% på deras super-duper-mega-värsting-TV som kostar 400k och känna att absolut, jag tänkte betala 10k för en TV, men jag kan lika gärna lägga 120k för att det är ju också 70%...

Skrivet av Tswfootball:

Det näst bästa de har i lager

Att något är näst bäst säger absolut ingenting om hur bra det är dock... Den sämsta TV de har är ju näst bäst, om det bara finns 2 att välja på...

Permalänk
Medlem

Nu verkar det dessutom som att alla de 4 modeller de lade till häromveckan är slutsålda. Så nu finns 8K-apparaterna kvar och en 55" om jag ser rätt.

Så tråkigt om det är någon som inte fått sin kod ännu, men som tänkte beställa en 85"...

Permalänk
Skrivet av Tswfootball:

De har gjort sitt bästa och erbjudit ett antal val på de tvn som de har kvar i lager. Förutom årets modeller såklart vilket är förståeligt.

Helt sjukt att ni fortfarande inte är nöjda.

? Tror du svarat på fel inlägg.

Permalänk
Medlem

Är det någon som köpt och sedan sålt sin TV? Köpte en 85” QN95B till min släkting men som ångrat sig pga storleken.

Känns mer vettigt att sälja den än att skicka tillbaka. Vad känns rimligt att sälja den för utan att känna sig som en skurk? 🤷‍♂️

Permalänk

Kan någon som är inloggad via Benify säga exakt vilka modeller som visas? (alt. lägga upp en bild eller två)
Jag har inte tillgång till Benify för tillfället.

(Jag har skärmdumpar från tidigare, men inte aktuella.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Kan någon som är inloggad via Benify säga exakt vilka modeller som visas? (alt. lägga upp en bild eller två)
Jag har inte tillgång till Benify för tillfället.

(Jag har skärmdumpar från tidigare, men inte aktuella.)

Det är dessa modellerna som finns/fanns. Alla finns inte i lager längre efter att man klickar på köp och länkas till hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Kan någon som är inloggad via Benify säga exakt vilka modeller som visas? (alt. lägga upp en bild eller två)
Jag har inte tillgång till Benify för tillfället.

(Jag har skärmdumpar från tidigare, men inte aktuella.)

Det finns inga ”deals” kvar via benify om det var det du undrade

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Kan någon som är inloggad via Benify säga exakt vilka modeller som visas? (alt. lägga upp en bild eller två)
Jag har inte tillgång till Benify för tillfället.

(Jag har skärmdumpar från tidigare, men inte aktuella.)

kampanjen för alla med benify har inte varit aktuell på ett tag, det som snackats om de senaste dagarna är alla som på nytt fick en kompensation på 70% för att qn95b 75" inte kunde levereras när det sporadiskt gick att beställa den igen för några veckor sen.

Permalänk

Någon som skickat in om kampanjproduk ännu? Funderar på frame eller damsugaren

Permalänk
Skrivet av arjansbralla:

Någon som skickat in om kampanjproduk ännu? Funderar på frame eller damsugaren

Återkoppla gärna om det funkar 😊

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Det ska garanterat fungera, bara välja vad man vill ha

Permalänk
Skrivet av arjansbralla:

Det ska garanterat fungera, bara välja vad man vill ha

Står ju iofs att det inte går att kombinera med andra kampanjer?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Det ska garanterat fungera, bara välja vad man vill ha

Skrivet av TobiasStockholm:

Står ju iofs att det inte går att kombinera med andra kampanjer?

Tar dessutom ”40 dagar” att få produkten så lär ta tid ifall det skulle fungera ändå. Borde kunna fråga supporten så man inte skriver recension och fixar allt i onödan

Permalänk

Ja elgiganten har kampanjprodukter där det gäller, så ska knappast va nån skillnad

Permalänk
Skrivet av arjansbralla:

Ja elgiganten har kampanjprodukter där det gäller, så ska knappast va nån skillnad

Skillnaden är väl att Elgiganten är tredje part så Samsung inte har koll på ev kampanjer, vilket de ju kan ha när man köper direkt från dem.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Ska inte va nån skillnad, erbjudandet gäller vid köp hos butikerna listade. Jag kommer beställa och hänvisa till det eller ringa ARN

Permalänk
Skrivet av arjansbralla:

Ska inte va nån skillnad, erbjudandet gäller vid köp hos butikerna listade. Jag kommer beställa och hänvisa till det eller ringa ARN

Det blir nog svårt att anmäla till ARN när de skrivit i villkoren att det inte går att kombinera med andra kampanjer 😆
ARN tar bara hänsyn till konsumenters lagliga rättigheter, inte frivilliga kampanjvillkor. Eller jo, förstås, om ett företag brutit mot sina frivilliga villkor men det har ju inte Samsung i det här fallet. Slösa inte ARN:s tid med detta, de har tillräckligt lång beslutstid ändå...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Ska inte va nån skillnad, erbjudandet gäller vid köp hos butikerna listade. Jag kommer beställa och hänvisa till det eller ringa ARN

Funkar inte. Har haft diskussioner med Samsung hela veckan om bl.a detta "unika erbjudande med likvärdig produkt" och kampanjprodukterna. Beställer du en tv med rabattkod så går inte kampanjen igenom för att få en gratis extra produkt.

Står klart och tydligt i mejlet med koden att detta erbjudande inte går att kombinera med andra erbjudanden.
Detta står klart och tydligt med på Samsung´s sida med vilka produkter du kan välja mellan.

Permalänk

Synd då får jag ringa elgiganten imorrn och säga att dom tar bort bannern med friprodukt, då dom kör kampanjprodukter där det inte ska gälla

Trist när elgiganten kör eget rally

Permalänk
Skrivet av arjansbralla:

Synd då får jag ringa elgiganten imorrn och säga att dom tar bort bannern med friprodukt, då dom kör kampanjprodukter där det inte ska gälla

Trist när elgiganten kör eget rally

Som sagt, Samsung kanske inte har koll på vad Elgiganten kör för kampanjer. Det är en helt separat sak. Varför ska du sabba för de som köper på Elgiganten bara för att Samsung ev missat det? 🤔

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Synd då får jag ringa elgiganten imorrn och säga att dom tar bort bannern med friprodukt, då dom kör kampanjprodukter där det inte ska gälla

Trist när elgiganten kör eget rally

Köper du på Elgiganten så ska du få din kampanjprodukt. Men i denna tråden diskuterar vi om att handla på Samsung´s hemsida via Benify.

Permalänk
Skrivet av arjansbralla:

Synd då får jag ringa elgiganten imorrn och säga att dom tar bort bannern med friprodukt, då dom kör kampanjprodukter där det inte ska gälla

Trist när elgiganten kör eget rally

Vad har elgiganten med saken att göra?

I villkoren står det att det gäller hos utvalda återförsäljare. På samsungs villkor för kupongen står det att man inte kan kombinera den med andra erbjudanden.

Helt olika saker.

Permalänk
Medlem

Det hela med denna kampanj är väldigt rörigt.
För nu har jag hittat att även Samsung skriver ut denna kampanj på en TV de säljer till rabatterat pris, nämligen 77" S90C. Detta är ju vilseledande om de sedan skulle hävda att det inte gäller.

Jag chattade dessutom med Samsungs "kampanjsupport" som sa att detta ska fungera. Jag passade då även på att fråga om samma sak gäller om man köper en produkt med en rabattkod, och på det svarade de också ja. Så det finns ju en hel del ammunition att ta till om de sedan skulle neka denna kampanj.

Permalänk
Skrivet av Blomman90:

Det hela med denna kampanj är väldigt rörigt.
För nu har jag hittat att även Samsung skriver ut denna kampanj på en TV de säljer till rabatterat pris, nämligen 77" S90C. Detta är ju vilseledande om de sedan skulle hävda att det inte gäller.

<Uppladdad bildlänk>

Jag chattade dessutom med Samsungs "kampanjsupport" som sa att detta ska fungera. Jag passade då även på att fråga om samma sak gäller om man köper en produkt med en rabattkod, och på det svarade de också ja. Så det finns ju en hel del ammunition att ta till om de sedan skulle neka denna kampanj.

Det är väl bara att prova och se om det funkar men inte räkna med det eller bli förbannad om det inte gör det.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Det finns inga ”deals” kvar via benify om det var det du undrade

Exakt. Ajdå, men tack ändå!

Skrivet av merdique:

kampanjen för alla med benify har inte varit aktuell på ett tag, det som snackats om de senaste dagarna är alla som på nytt fick en kompensation på 70% för att qn95b 75" inte kunde levereras när det sporadiskt gick att beställa den igen för några veckor sen.

Ok. Tack!
Någon som vet om koderna fungerar ”allmänt” eller om de är helt unika till/för var och en av de drabbade kunderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Exakt. Ajdå, men tack ändå!

Ok. Tack!
Någon som vet om koderna fungerar ”allmänt” eller om de är helt unika till/för var och en av de drabbade kunderna?

Koderna är ”allmänna ” och flera här har sålt sina koder som inte behövde eller ville köpa en tv Var 1 unik rabattkod per person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Det är väl bara att prova och se om det funkar men inte räkna med det eller bli förbannad om det inte gör det.

Det beror väl lite på situationen. Om man köpt TVn och är supernöjd med den dealen, och sedan får reda på att man kanske kan få ut en extra-produkt, men det sedan inte funkar, så håller jag absolut med dig.

Om man däremot innan man gör köpet frågar om vad som gäller och får bekräftat av Samsung att erbjudandet ska gälla, så att det ligger till grund för beslutet att köpa produkten, så hade jag nog blivit arg om de sedan backar på vad de har sagt och erbjudandet inte gäller.

Permalänk
Skrivet av Blomman90:

Det beror väl lite på situationen. Om man köpt TVn och är supernöjd med den dealen, och sedan får reda på att man kanske kan få ut en extra-produkt, men det sedan inte funkar, så håller jag absolut med dig.

Om man däremot innan man gör köpet frågar om vad som gäller och får bekräftat av Samsung att erbjudandet ska gälla, så att det ligger till grund för beslutet att köpa produkten, så hade jag nog blivit arg om de sedan backar på vad de har sagt och erbjudandet inte gäller.

Ja absolut, håller med, illa om man blivit lovad att det ska gå att få extra-produkt.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Jag tycker alla förtjänar en extraprodukt som kompensation för alla våra sura miner när Samsung först erbjöd 10% rabatt som kompensation! 🫡

Permalänk
Medlem

Köpte en 85” QN95B till min släkting bara för att sedan inse att han inte fick plats med en så stor TV…

Sålde den på FB marketplace istället med 14.000:- i vinst, kändes nästan taskigt att sälja den för 29 när man köpt den för 15 🤷‍♂️