Mobilabonnemang - Hallon, vimla, mybeat & fello. Vågar man?

Permalänk
Medlem

Haha , snyggt

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArchBtw:

Tror jag har en kompis som kör Hallon också, kanske ska testa det denna gången.

Ja men det kostar 200:-, sen rätt som det är så betalar jag 500-600, vet inte hur det går till. Tror jag har gått igenom alla de stora senaste 15 åren just på grund av detta, men de jobbar på samma sätt.

Lustigt att du skrev det här för jag kollade mitt familjeabonnemang som kostar 479kr. Jag funderade, "vad tusan, kostade det verkligen så mycket?" Så kollade jag på alla fakturor och insåg att Tele2 höjde avgiften i smyg med 100kr på 2månader(!). 379 i oktober, 429kr i nov och 479kr i dec. Gissa varför jag läser igenom den här tråden nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på vad haken är. Tänker hur det är när man reser utomlands, om de har dåliga avtal?

Permalänk
Medlem

Jag och tjejen har Vimla och har haft länge. 110 kr för 6b som rullar över samt 10kr rabatt för att jag rekryterade henne. Haken är ju att de inte har lika många funktioner. jag kunde te.x inte få Esim på min apple watch men generellt fungerar det bra. Har rest utomlands flera gånger på Vimla och Hallon när jag haft det utan problem

Permalänk
Skrivet av Scarabeo:

Jag har kört Hallon i ca tio år i alla fall och det fungerar kanon. 600 kr låter galet utan mobil, själv betalar jag 99 kr i månaden för 8 GB data och fria samtal.

Liknande abonnemang hos Telia skulle bara kosta ungefär fyra gånger så mycket.

Hallon erbjuder inte 8gb för 99kr/mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jag funderar också på vad haken är. Tänker hur det är när man reser utomlands, om de har dåliga avtal?

Vimla fungerar lite så där i utlandet. Har inte hört några större problem när det gäller Fello eller Hallon.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Lustigt att du skrev det här för jag kollade mitt familjeabonnemang som kostar 479kr. Jag funderade, "vad tusan, kostade det verkligen så mycket?" Så kollade jag på alla fakturor och insåg att Tele2 höjde avgiften i smyg med 100kr på 2månader(!). 379 i oktober, 429kr i nov och 479kr i dec. Gissa varför jag läser igenom den här tråden nu.

Jag ringde upp Tele2 som inte hade något som helst problem med att göra om våra abonnemang till enskilda, lägga på 2gb surf till totalt 12gb per abonnemang och sänka totalkostnaden till 338kr mot att vi band upp oss 1år. Känns som sjukt dålig stil att inte se till att kunden har det bästa innan den hotar att lämna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Jag försökte få Halebop att matcha Hallons 4GB för 109 sek men trots att jag varit kund hos dem sen de startade år 2000 så gick det inte. De erbjöd 2GB för 129 sek. Helt otroligt asså.
Går över till hallon 15 Augusti. Ska bli spännande att se hur det går.

Permalänk
Medlem

Hallon är kanon, även gratis surf i EU/UK i skillnad mot tele2 som vill ha 800:- för en veckas surf 😂
Haft hallon nu i 2 år och är kanon nöjd. Kom ihåg att hallon finns på refunder för lite cashback 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag och frugan har Halebop och är nöjda med det, men de är snäppet dyrare än andra lågprisabb. Grabben som gick från kontantkort nu innan sommaren la vi på Hallon pga pris, extra data och lägre pris för just ungdomar.

Är bunden hos Halebop fram till slutet utav året, men kommer nog ändå ev ha kvar det pga. eSIM som Hallon saknar. Och så många 20lappar sparar inte jag per år.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Swedishchef_90:

Kom ihåg att hallon finns på refunder för lite cashback 😊

Snyggt ! Tack för info
Det visste jag inte

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Fello känns svårslaget i och med deras kampanj med dubbel surf. Abonnemang för barn är billigare och ger mer surf utan att man på något vis behöver bevisa att det är en barn som ska ha det.

Jag tecknade ett abonnemang till dottern för en månad sedan, 14GB för 155kr/mån men kunde byta till 28GB för 155kr/mån utan problem via Mina Sidor.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Har haft Vimla i många år nu och är mycket nöjd.

Dom har ju även en rekryteringsgrej så om man blir rekryterad får man 10kr rabatt och om man rekryterar får man 10kr rabatt per rekryt.

Har inget behov av 5g och stängt av det ändå då det bara drar extra batteri ihop med 4g

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Har Fello som använder Telias nät och är nöjd.

Permalänk
Medlem

Hat också Fello funkar kalas bra för min del, det enda minuset är sparad surf mängd uppgår till max 25gb.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Eftersom telefoner återigen subventioneras rätt kraftigt emellanåt vid tecknande av abonnemang så kör jag Comviq för mig och sönerna, tror att det senast blev typ 199-249 i 24 månader (med minst 8gb data, har för mig att det kan ha varit 15) för Pixel 7A utan extra kostnad.

Sammantaget känns det rätt svårslaget ur ett ekonomiskt perspektiv.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Hallon är kanon, även gratis surf i EU/UK i skillnad mot tele2 som vill ha 800:- för en veckas surf 😂
Haft hallon nu i 2 år och är kanon nöjd. Kom ihåg att hallon finns på refunder för lite cashback 😊

EU måste de erbjuda utan kostnad, om du har surf i Sverige enligt EU regler. UK däremot är det helt frivilligt att erbjuda gratis roaming

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Jag bytte från Vimla till Tele2 av dessa orsaker främst tror jag:
* Jag ville kunna utnyttja 5G
* Jag ville ha wifi-samtal
* Jag ville kunna ha ett extra data-simkort till en 4G-router
* E-sim stöd
Jag är rätt säker på att Vimla inte stödde nått av detta när jag bytte för nått år sen knappt, Wifi-samtal har folk tjatat om i flera år men inget har hänt.

En helt annan prisklass än Vimla tyvärr.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag och frugan har Halebop och är nöjda med det, men de är snäppet dyrare än andra lågprisabb. Grabben som gick från kontantkort nu innan sommaren la vi på Hallon pga pris, extra data och lägre pris för just ungdomar.

Är bunden hos Halebop fram till slutet utav året, men kommer nog ändå ev ha kvar det pga. eSIM som Hallon saknar. Och så många 20lappar sparar inte jag per år.

Hallon har eSIM sen 1 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Jag bytte från Vimla till Tele2 av dessa orsaker främst tror jag:
* Jag ville kunna utnyttja 5G
* Jag ville ha wifi-samtal
* Jag ville kunna ha ett extra data-simkort till en 4G-router
* E-sim stöd
Jag är rätt säker på att Vimla inte stödde nått av detta när jag bytte för nått år sen knappt, Wifi-samtal har folk tjatat om i flera år men inget har hänt.

En helt annan prisklass än Vimla tyvärr.

Wi-Fi samtal har kommit till Vimla, däremot väldigt mycket mindre officiellt stöd för Wi-Fi samtal samt VoLTE än övriga operatörer. De andra orsakerna finns fortfarande inte hos Vimla

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Hat också Fello funkar kalas bra för min del, det enda minuset är sparad surf mängd uppgår till max 25gb.

Mitt så sparas det 100GB.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SuperDuperKillen:

Mitt så sparas det 100GB.

Grattis, det är dock inget som gäller generellt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Verkar klurigt att hitta lågt pris för 2 vuxna och 2 barn och en operatör som erbjuder esim för smart watch.

Har idag Hallon för alla, 400kr/månad, och datan räcker gott. Men de vägrar släppa esim för smart watch.

Finns det vettigare familjeabbonnemang?

Permalänk
Skrivet av stoffe-2k:

varken hallon eller fellow har 5g. :/

ska man lita på följande site så är det "My Beat" som är billigast med det
https://prisfakta.se/mobilabonnemang/

Jag har själv Hallon 55 med 8GB. I maj höjdes priset från 99kr till 109 kronor.
Då släppte dom på 5G.

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Wi-Fi samtal har kommit till Vimla, däremot väldigt mycket mindre officiellt stöd för Wi-Fi samtal samt VoLTE än övriga operatörer. De andra orsakerna finns fortfarande inte hos Vimla

Kan inte konfigurera Wifi-samtal på sambons telefon iallafall, alternativet saknas i hennes iPhone. Hittar inget om att Vimla ska stöda wifi-samtal på nätet, så har du en källa på det får du gärna dela den.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av datordanne666:

Jag har själv Hallon 55 med 8GB. I maj höjdes priset från 99kr till 109 kronor.
Då släppte dom på 5G.

Det priset gäller inte längre för nyteckning, då är det 129:-/mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Kan inte konfigurera Wifi-samtal på sambons telefon iallafall, alternativet saknas i hennes iPhone. Hittar inget om att Vimla ska stöda wifi-samtal på nätet, så har du en källa på det får du gärna dela den.

Var rätt säker på att det var både VoLTE och Wi-Fi samtal som lanserades, men verkar inte som om de aktiverat Wi-Fi samtal ändå

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av stelex:

Hallon har eSIM sen 1 år.

Ok, skall förtydliga:

Har esim som tillval till min Apple Watch.
Såvitt jag vet har inte hallon det att erbjuda, än idag.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Kom ihåg att hallon finns på refunder för lite cashback 😊

Första gången jag hört talas om Refunder. Tackar så ödmjukast!

Permalänk
Medlem

Hmm kommer inte ihåg om det var Hallon eller Halebop jag hade men när surfen var slut så stängdes internet ner helt vilket ledde till att imessage inte funkade förrän ny surf var pålagd. Bytte då till Vimla där surfen bara saktas ner vid slut på surf.
Väldigt nöjd med Vimla.