DIY rig projekt simracing, 3 st OLED 55" tvs

Permalänk

DIY rig projekt simracing, 3 st OLED 55" tvs

Det här med att hopp på sim racing, det är en rolig hobby och bara sätta sig och köra.
De går ruskigt fort utför xd

Började med Logitech G27 set och flyghtstick som handbroms.
Sen upgraderades det till ett fullt Fanatec set när man insåg att den här hobbin vill jag hålla på med 4 år sen.
Upgraderade till en Simucube 2 pro DD för 3 år sen.
I år så vart träsket ännu djupare

Info
Simucube 2 Pro
Simjack Pro Alibaba pedaler.
Thrustmaster växelspak.
Simlab p1 cockpit
Volvo 940 förarstol
Gt Omega andra stol ifall nån vill åka me.
3 st 55" OLED tvs.
Massa trä och filtar.
Asus Bezel delete kit 2 st.
Gas Bil stereo.
2 st biltema badrums fläktar så man slipper dö.
Ladd tryck, volt och vattentemp mätare.

Uppsättning av 3 st OLED tvs, tog en hel dag när man var själv, av och på säkert 30 gånger för justerningar mellan skärmarna.

Gjort undre instrument bräda med mitt konsol, tanken är att designen ska funka i både höger och vänster styrt.

Borrat ur och monterar mätare, radio växelspak me handbromsen.

Provmonterar allt se hur det blir, startat up spelet "Assetto Corsa" för justering av panelerna till bra former.

Byggt Innertak Me 25x30 läktbrädor och filtar från rusta.

Målar panelerna me biltema Svart inomhus färg.

Test av rig ihop plockad.

Bil Stereon är inkopplat till datorn och styr musiken, streamas via paddan och är fullt fungerande med byta låt och höja sänka musiken via stereon, funkar riktigt fint att byta eller höja och sänka musik under körning!
Mätarna består av laddtryck, volt och vattentemp, går förnuvarande på ett 12v batteri men kommer framöver kopplas in med ett nätagg från nå gammal dator, mätarna kommer att kopplas in med en arduino så dom vissar spel data från assetto.

Framtids projekt framöver är, Koppa arduino, Bygga mera på inredning, Har en Audi a4 inredning som ska monteras och fixas till så den funkar med spelet.
Motion är i planerings stadiumet, 3Dof.
Byggas flera riggar,
En lastbilskörning/ farmingsim
En för köra rockcrawling i beamng med full motion simulation "ja lägger du dig på tak så ska man väl det i verkligheten också XD" i still med denna

Vad tror ni, finns oändligt med möjligheter och på tok för lite fritid, vad har ni för projekt i tankarna

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Keeper of the Bamse

Helvete vilken nice touch med innertak, det har jag inte ens reflekterat över att man "borde" göra, det måste ju göra en jäkla massa för inlevelsen!

Ja nästa steg blir väl en motionrigg, men har du funderat på såna här ass-shakers? Dvs subwoofers man skruvar fast i sätet när rumpan? Då kan det stöta till bra när man krockar kanske

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Helvete vilken nice touch med innertak, det har jag inte ens reflekterat över att man "borde" göra, det måste ju göra en jäkla massa för inlevelsen!

Ja nästa steg blir väl en motionrigg, men har du funderat på såna här ass-shakers? Dvs subwoofers man skruvar fast i sätet när rumpan? Då kan det stöta till bra när man krockar kanske

Oja rekommenderar innertak och att ha duk bakom skärmarna, gör enorm skillnad.

Japp har DIY buttkicker, hade dom på några veckor, tog av dom igen för ska göra om, men också rekommenderar starkt diy buttkickers, billigt och gör också stor skillnad, har motor vibrationer och växling inställt på dom.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Mållös! Otroligt häftigt. Vill se vart det här projektet tar vägen.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt! Det var inte helt uppenbart var simulatorn slutade och spelvärlden började när jag kollade på videon. Imponerande.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat!
Min OCD måste dock påpeka att ljusstyrkan på mittenskärmen är lägre än på de två sidoskärmarna 😅

Permalänk
Medlem

Snyggt! Men är det inte konstigt att ha ratten på höger sida?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Musikälskare

Önskar man hade haft plats för något sådant, redigt coolt!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Snyggt! Men är det inte konstigt att ha ratten på höger sida?

Gissar från videon att TS kör mest JDM driftbilar i Assetto Corsa, som brukar vara högerstyrda.

TS: Riktigt riktigt coolt bygge!

Permalänk
Medlem

Sjukt häftigt! Bra youtube video

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk

jag ÄLSKAR sådana här byggen och hatten av till alla som smäller upp sådana riggar, helt fantastiskt arbete och jag är djupt imponerad :).
jag följer ett gäng personer på youtube som sysslar med sånt här, lika mäktigt varje gång man kikar på dem
https://www.youtube.com/watch?v=W_1PAvm0-zk

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DG77:

Snyggt jobbat!
Min OCD måste dock påpeka att ljusstyrkan på mittenskärmen är lägre än på de två sidoskärmarna 😅

Han kanske har tonad framruta

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Extremt häftigt, var nästan svårt att se var skärmarna var någonstans, ser verkligen ut som på riktigt. Härlig touch med mittkonsollen där också!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Men hur blir det om vill köra någon singel seater bil typ F3,F2 eller F1 bil ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt! Tog mig ett tag innan jag fattade att videon inte var in-game 😅

Kudos!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Grymt projekt! Snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem

Mäktigt impad, det är vad jag kallar dedikation till spel.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Enda som saknas är en sån här i panelen:

Väldigt impad av detta bygge!

Permalänk
Medlem

Riktigt fett, verkligen otroligt imponerad av hur bra du matchat ihop inredning och spel så gränsen emellan är svår att uppfatta initialt.

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Sjukt häftigt, vilket jobb du har gjort och så jäkla bra det blev. Kör försiktigt nu bara, såg att krockkudde inte är prioriterat 🏆🙂

Permalänk

Fan. Nu måste jag ut i garaget o snickra ihop detta till min sim xD

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Riktigt coolt! Det var inte helt uppenbart var simulatorn slutade och spelvärlden började när jag kollade på videon. Imponerande.

/hulle.

Tack

Skrivet av DG77:

Snyggt jobbat!
Min OCD måste dock påpeka att ljusstyrkan på mittenskärmen är lägre än på de två sidoskärmarna 😅

Bra öga är för att sido panelerna är LG C9or och mitt panelen är en LG CS så dom har inte samma OLED paneler, går att få dom att matcha hyffsat bra men väldigt mycket jobb och när man försöker så blir svart inte lika mellan dom, ska byta till ytligare en C9a när jag väl hittar nån begagnad som inte är 50 mil bort

Skrivet av Zero Cool:

Snyggt! Men är det inte konstigt att ha ratten på höger sida?

Första 2 timmarna så var det mycket money shifts fron 2an till 1an kan jag säga xD men man blir van rätt fort, kört 5 timmar nu och nu är det helt naturligt

Skrivet av flashen:

Önskar man hade haft plats för något sådant, redigt coolt!

Oja, skärmarna är 2.7 meter i bredd så de behövs ytrymme

Skrivet av iknight:

Gissar från videon att TS kör mest JDM driftbilar i Assetto Corsa, som brukar vara högerstyrda.

TS: Riktigt riktigt coolt bygge!

Jaja mensan kör 90% högerstyrt, bygger allt så man kan byta sida fort, ända som bytts är instrument brädan till en vänster stryd, mitt konsol och dom andra bitarna flyttar man bara över

Skrivet av dbxxx:

Sjukt häftigt! Bra youtube video

Tack <3

Skrivet av Yamato:

Extremt häftigt, var nästan svårt att se var skärmarna var någonstans, ser verkligen ut som på riktigt. Härlig touch med mittkonsollen där också!

Tack <3 ska bli bättre senare, detta var bara första uppsättningen, lite längre fram så ska det fixas till så det ser så bra ut som det bara går på kameran me linjer och annat

Skrivet av Felixark:

Men hur blir det om vill köra någon singel seater bil typ F3,F2 eller F1 bil ?

Har Olika Instrument brädor, Vänster, höger och center

Skrivet av OllO:

Fantastiskt! Enda som saknas är en sån här i panelen:
<Uppladdad bildlänk>

Väldigt impad av detta bygge!

Kommer nog gillar att göra det lite extra så det ser riktigt bra ut på kameran.

Skrivet av Rymdkryddan:

Fan. Nu måste jag ut i garaget o snickra ihop detta till min sim xD

Gört helt värt det, om man vill vara lite lat så räcker det med att sätta svarta dukar bakom skärmarna gör enorm skillnad när du sitter och kör och kan inte se nått annat än spelet i ditt synfält.
I mitt tycker är triple 55" bättre än VR, kör index men slutade använda den efter jag köpte 55" tvna.

Me 55" tv så får du 1-1 i spelet mot värkligheten så när du stannar och kollar på nån brevid dig så är gubben i bilen lifesize <3

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Satan så cool rig. Kul att se 👍

Kom in och kör med oss nån kväll, massor med svenskar (och nån norsk). Skickar duscordlänk på pm.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Skrivet av sirfalk:

Satan så cool rig. Kul att se 👍

Kom in och kör med oss nån kväll, massor med svenskar (och nån norsk). Skickar duscordlänk på pm.

Tack Alltid kul med mera drifters!

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Asus Bezel delete kit ser riktigt intressant ut.

Hur upplever du dem?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Sjukt coolt!

"Det enda som skiljer pojkar från män, är priset på deras leksaker"

Permalänk
Skrivet av xfade:

Asus Bezel delete kit ser riktigt intressant ut.

Hur upplever du dem?

Jag tycker dom är värt de, blir lite svårt när man har större än 32" då måste man köra dubbla, och inte lätt att få dom att sitta bra och vara jämna, olika kitt är olika gjorda så spegeln är inte exakta mellan dom, iallafall på mina 2 exemplar.
Men finns massa diy ute nu från gamla skärmar.

Jag vill inte va utan dom iallafall, för de lilla dom deformar på skärmarna glömmer man bort när du kör så.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av Mammabrada:

Sjukt coolt!

"Det enda som skiljer pojkar från män, är priset på deras leksaker"

Japp

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Imponerande bygge, riktigt fränt! 💯

Jag är nyfiken på hur du har gjort med taket?
Hur har du fäst det osv?

Jag sitter med alurigg och 49tummare, men sneglat på andra som gjort tak, o det ser så gött ut! 😀