Permalänk
Medlem

VR bygge för Iracing

Tja

Synpunkter, glömt nått, eller finns det bättre alternativ?

Skärm och tangenbord mm är bara nå billigt jag slängde med.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/kYUZAcx2UD5ioEZOpu4HWweZyZM/vr

Permalänk
Medlem

Är det primärt för iRacing ?
Då vet i 17 om du inte ska titta på Intel istället.
Vill minnas Dan Suzuka gjorde lite test och X3D spöade intel duktigt i ACC.
Medan iRacing så var inte snäppet värr, inga milsvida skillnader om jag minns rätt.

Men det tål att tänkas på

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

yes Iracing. Men en jämförbar intel blir väl rätt mycket dyrare? Lär man inte upp på en I9 isåf?

Aldrig kört med AMD så dålig koll på dom

Permalänk
Medlem

kollade snabbt på tuben om jag hittade något med iRacing. https://www.youtube.com/watch?v=nZ6u1kUD7kE&t=8s
Denna har med de nyare intel 13900k och 7950x3d. Du borde nu kunna hitta resultat som gör att du kan jämföra mot 7800x3d. Som jag förstår det brukar 7800x3d vara bättre i spel pga att spelen inte behöver hoppa CCX och därmed förlora prestanda.
Beror på upplösning du kommer köra, men bör ligga minst som 13900k i prestanda tycker jag.

Edit: såg att han körde ett simulerat test med avstängd CCD, brukar visa på ungefär rätt.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av klantbo:

yes Iracing. Men en jämförbar intel blir väl rätt mycket dyrare? Lär man inte upp på en I9 isåf?

Aldrig kört med AMD så dålig koll på dom

Så långt tänkte jag aldrig och det kommer Super med 7800x3d
iRacing använder primärt 2 kärnor och skillnaden var inte milsvid om jag minns rätt.

Som jämförelse
5800x3d och 3080ti med lite speciell trippel setup 27" - 49" - 27"
iRacing tror jag kör 15360 x 1440 men i själva verket är det 10240 x1440
50 bilar på banan så ligger 2 kärnor på ca 30-40% som max.
Gpu går aldrig över 75% och jag kan hålla 120fps förutom i starter och på vissa punkter på tex Nurburgring.
Men det går aldrig under 90fps.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

kollade snabbt på tuben om jag hittade något med iRacing. https://www.youtube.com/watch?v=nZ6u1kUD7kE&t=8s
Denna har med de nyare intel 13900k och 7950x3d. Du borde nu kunna hitta resultat som gör att du kan jämföra mot 7800x3d. Som jag förstår det brukar 7800x3d vara bättre i spel pga att spelen inte behöver hoppa CCX och därmed förlora prestanda.
Beror på upplösning du kommer köra, men bör ligga minst som 13900k i prestanda tycker jag.

Edit: såg att han körde ett simulerat test med avstängd CCD, brukar visa på ungefär rätt.

Jag har blandat ihop det med ett annat test han gjorde., My bad

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??