Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk

Fick också en kod men jag pallar nog fan inte ta ner min 85" QN90B från väggen bara för att sätta upp en 85" QN95B på väggen. De är så jäkla stora 😅

Skulle ni byta för den uppgraderingen för en merkostnad om 1500kr dessutom? 🤔

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

Fick också en kod men jag pallar nog fan inte ta ner min 85" QN90B från väggen bara för att sätta upp en 85" QN95B på väggen. De är så jäkla stora 😅

Skulle ni byta för den uppgraderingen för en merkostnad om 1500kr dessutom? 🤔

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-qn90b-qled-vs...

Den främsta skillnaden mellan dem ska var One Connect boxen.
Om du nu löst det med sladdarna med din nuvarande TV så är nog uppgraderingen inte så märkbar.

Tror att ljudet brukar skilja sig lite med 95-serien också men kör man soundbar så spelar det ju heller ingen roll 😄

Permalänk
Skrivet av Tswfootball:

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-qn90b-qled-vs...

Den främsta skillnaden mellan dem ska var One Connect boxen.
Om du nu löst det med sladdarna med din nuvarande TV så är nog uppgraderingen inte så märkbar.

Tror att ljudet brukar skilja sig lite med 95-serien också men kör man soundbar så spelar det ju heller ingen roll 😄

Verkar vara lite fler skillnader så som

Aningen tunnare ram på QN95B
Något enklare processor på QN90B
144hz vs 120hz

#20064155

#20059555

Men lutar ändå åt att behålla min QN90B om ingen har bra argument emot. Sladdarna är inget problem. One Connect box kan ju gå varm och haverera ibland också vad jag läst. Och högtalarna på QN95B verkar ha större risk att distorta/"skorra" jämfört med QN90B även om de är lite klenare.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Har alla som fått kod svarat på mejlet om 10%? Jag svarade aldrig för det var så dåligt erbjudande. Om det spelat någon roll kanske.

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Har alla som fått kod svarat på mejlet om 10%? Jag svarade aldrig för det var så dåligt erbjudande. Om det spelat någon roll kanske.

Jag svarade inte heller på det mailet.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Har alla som fått kod svarat på mejlet om 10%? Jag svarade aldrig för det var så dåligt erbjudande. Om det spelat någon roll kanske.

Jag svarade men nämnde bara att jag hellre vill köpa en liknande tv. Så fick aldrig något efter det.

Har fått bekräftat av Samsung att de ska skicka ut kod till min mail också men att det kommer ske under veckan.

Förstår fortfarande inte varför vissa fått och andra inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tswfootball:

Jag svarade men nämnde bara att jag hellre vill köpa en liknande tv. Så fick aldrig något efter det.

Har fått bekräftat av Samsung att de ska skicka ut kod till min mail också men att det kommer ske under veckan.

Förstår fortfarande inte varför vissa fått och andra inte

Låter märkligt att alla inte får samtidigt, spännande att se i veckan vad som händer då! Behöver inte koden men mer en principsak nu, haha

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Låter märkligt att alla inte får samtidigt, spännande att se i veckan vad som händer då! Behöver inte koden men mer en principsak nu, haha

Minns du vilket datum du la din beställning på 75 tums tvn?
Jag fick igenom min order 1 dag efter att den blev tillgänglig igen. Dvs 27:e Jun.

Undrar om det är därför jag inte fick en kod redan nu. Typ att de kör i någon ordning från när beställningarna las?

Permalänk

Jag fick meddelande från Samsung att jag troligtvis får en kod under veckan…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tswfootball:

Minns du vilket datum du la din beställning på 75 tums tvn?
Jag fick igenom min order 1 dag efter att den blev tillgänglig igen. Dvs 27:e Jun.

Undrar om det är därför jag inte fick en kod redan nu. Typ att de kör i någon ordning från när beställningarna las?

Tror det var samma datum! Så kanske det är

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Tror det var samma datum! Så kanske det är

Får hålla tummarna att det dyker upp imorgon 😅

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Observera att all handel hör hemma i marknaden. Tiggeri undanbedes.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Häftigt! Fick min order makulerad så det är bara att vänta in kod då (förhoppningsvis). Vad kommer ni köra för modell? Någon som har kod som har testat på andra modeller ifall det funkar *host* S95C *host* ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Häftigt! Fick min order makulerad så det är bara att vänta in kod då (förhoppningsvis). Vad kommer ni köra för modell? Någon som har kod som har testat på andra modeller ifall det funkar *host* S95C *host* ?

Koden fungerar tyvärr inte på S95C (eller någon annan OLED de har i lager). Så den är nog begränsad till de modeller som ligger uppe på den tidigare postade länken.

Permalänk

Någon som inte fick sin kod igår, som fått en idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tswfootball:

Någon som inte fick sin kod igår, som fått en idag?

Inget än 🤷‍♂️

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Inget än 🤷‍♂️

haha sist fick man vänta i 5 dagar innan man fick sin order annullerad och nu väntar man tålmodigt igen i hopp om att de TVn som erbjuds inte tar slut..

Samsung vet verkligen hur man gör det spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tswfootball:

haha sist fick man vänta i 5 dagar innan man fick sin order annullerad och nu väntar man tålmodigt igen i hopp om att de TVn som erbjuds inte tar slut..

Samsung vet verkligen hur man gör det spännande!

Sjukt att tråden är högst aktuell fortfarande.

Är fortsatt extremt nöjd med mina 55" och 75" jag fick tag på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tswfootball:

haha sist fick man vänta i 5 dagar innan man fick sin order annullerad och nu väntar man tålmodigt igen i hopp om att de TVn som erbjuds inte tar slut..

Samsung vet verkligen hur man gör det spännande!

Jag hörde av mig också och dom kunde endast lova att mejlet kommer dock imorgon eller på fredag.

Permalänk
Skrivet av Aarox:

<Uppladdad bildlänk>

Jag hörde av mig också och dom kunde endast lova att mejlet kommer dock imorgon eller på fredag.

Vad händer hos Samsung på torsdag?

haha nej men de har förmodligen bara fått ett besked om att det kommer skickas ut under veckan och vet nog inte mer.

Bara konstigt att Samsung inte väljer att skicka ut koden till alla samtidigt. Om nu de tar slut igen innan vi får våra koder kommer de ju bara höra massa upprörda användare som aldrig ens fick chansen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tswfootball:

Vad händer hos Samsung på torsdag?

haha nej men de har förmodligen bara fått ett besked om att det kommer skickas ut under veckan och vet nog inte mer.

Bara konstigt att Samsung inte väljer att skicka ut koden till alla samtidigt. Om nu de tar slut igen innan vi får våra koder kommer de ju bara höra massa upprörda användare som aldrig ens fick chansen.

Då får ni förhoppningsvis en annan ersättning. Jag tycker att Samsung bara gör det bättre och bättre ju längre det har dragit ut på tiden

Permalänk
Medlem

Kommit en ny fw idag ser jag. (1520.7) Har ej uppdaterat min överhuvudtaget sen jag fick tv-n. Lite trött på att basen gör så att det blir vibrationer i chassit när man lyssnar på musik eller kollar på YT.

Om nån vet vad denna nya gör. Eller om den strular på nåt sätt får gärna hojta till. Kollar tråden på AVForum, men där står ingen än så länge. Vill helst inte uppdatera i onödan. Kasst att Samsung aldrig anger vad nya fw gör.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Jag fick kod i måndags 11:45. Passar på att nämna att jag endast utbytte 8 meningar i totalt 2 mejl till Samsung innan de skickade koden som svar på mitt andra mejl. Jag gick rakt på sak så som lagen är skriven. Att första handläggaren saknade kompetens inom juridik förväntade jag mig och detta rättade Samsung till då jag bad om att få tala med någon med rätt kompetens. Av utfallet att döma har jag inget negativt att säga om kundbemötandet. Önskar alla samma behandling!

Blev en 85" qn95b för min del också. Det var önskemålet från första början men 75an var prisvärdare i ursprungliga erbjudandet.

Permalänk
Medlem

Kanske går att ta del av detta erbjudande också då 85" QN95B finns med på listan här: https://www.samsung.com/se/offer/2023-b2s-tv/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trokder:

Kanske går att ta del av detta erbjudande också då 85" QN95B finns med på listan här: https://www.samsung.com/se/offer/2023-b2s-tv/

Beställde min 85" den 7e, får hoppas det funkar. Får förhoppningsvis hem min TV imorgon.

En gratis Galaxy Tab S9 skulle inte va helt fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeewor:

Jag fick kod i måndags 11:45. Passar på att nämna att jag endast utbytte 8 meningar i totalt 2 mejl till Samsung innan de skickade koden som svar på mitt andra mejl. Jag gick rakt på sak så som lagen är skriven. Att första handläggaren saknade kompetens inom juridik förväntade jag mig och detta rättade Samsung till då jag bad om att få tala med någon med rätt kompetens. Av utfallet att döma har jag inget negativt att säga om kundbemötandet. Önskar alla samma behandling!

Blev en 85" qn95b för min del också. Det var önskemålet från första början men 75an var prisvärdare i ursprungliga erbjudandet.

Det är synd att jag själv saknar denna juridisk kompetens när det gäller handel också för att bemöta Samsung, får snällt nu vänta på att Samsung skickar ut Koden idag eller imorgon (förhoppningsvis)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Beställde min 85" den 7e, får hoppas det funkar. Får förhoppningsvis hem min TV imorgon.

En gratis Galaxy Tab S9 skulle inte va helt fel!

Min beställning genom Benify på en 75" QN95B blev annullerad i slutet på juni.
Mejlade Samsung i måndags och frågade ifall jag också skulle få samma erbjudande som en del andra har fått.

Fick en svarsmejl med kod nyss och har nu också lagt beställning på en 85" QN95B.
Hoppas att tvn skickas denna gång och att den här ordern inte blir makulerad!

Permalänk
Medlem

Andra vändans koder är utskickade nu!

Permalänk
Medlem

Jag fick kod för en timme sen!

Permalänk
Medlem

Hur lång tid från beställning till att varan skickades tog det för er? Förhoppning är inte leveransen flera veckor lång som sist…