Playstation Plus för ca 140kr/år + halva priset på PS4/PS5-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Prishöjning på Spider-Man 2. Någon som märkt det? Har legat på 799 turkiska ett tag men nu är det på 1499 turkiska. De har höjt det idag eller igår tror jag.

Jag kollade snabbt på psdeals.net.
Stämmer det du säger. De har haft 799 TL ett bra tag men höjde precis. Men det lär åka ner igen, tänker jag mig 🙂

Skrivet av DiiM:

Vem sa att jag inte använde Spectrocoin?? Det enda jag sa var att det var otroligt buggigt, det verkar du ju också uppleva! Är iaf för mig problem varje gång jag skall föra över pengar till kontot eller kortet.

Det enda problemet med SpectroCoin jag stött på är att "bara" skicka pengar utan att "förbereda" dem via SpectroCoins webbsida eller app. Du kan läsa mer om hur jag "löste" det här: #20133130

Vad är det som du upplever som buggigt?

Permalänk
Avstängd

Har plötsligt fått problem med spectrocoin kortet.

Får bara: Something went wrong.

Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Har plötsligt fått problem med spectrocoin kortet.

Får bara: Something went wrong.

Någon som har något tips?

Vad försöker du göra? Köpa spel på konsol/webb/app? Köpa PS Plus?

Har du tillräckligt med pengar på kortet? Har du överfört mer eller mindre exakt summa så kan det ha med växelkurser och extra påslag (2%) att göra.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returburk:

Har plötsligt fått problem med spectrocoin kortet.

Får bara: Something went wrong.

Någon som har något tips?

SpectroCoin har haft lite tekniska problem senaste dagarna. Kunde först inte överföra pengar till virtuella kortet, och de pengar som fanns på kortet kunde jag inte använda för Playstation Store sa att mitt kort gått ut. Detta var då torsdagkväll men var åtgärdat på fredag eftermiddag så jag kunde ladda kortet och köpa ett spel. Kontaktade deras support där på kvällen när det strulade och de bekräftade att de hade tekniska problem då.

Permalänk

Ett stort tack till @nu1mlock och övriga som bidragit till denna tråden!

]Spörsmål:
Hur lång tid brukar det ta mellan Revolut signalerat att transaktionen är "överlämnad" till Spectrocoin och man ser pengarna på sitt konto?

Tack!

Edit
Det tog tydligen till eftermiddagsfikat. (nu kom pengarna in)

Permalänk
Medlem

Någon från den här tråden? 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Någon från den här tråden? 😄

<Uppladdad bildlänk>

Sånt här förstör ju för alla. Får hoppas att det här kommer fungera ett tag till.

Permalänk
Medlem

@nu1mlock

Tack för tipset. Har fört över pengar från Revolut till Spectracoin. Som kommentar så skrev jag "Order 894389583". Alltså det numret jag fick från Spectracoin när jag valde att göra en SEPA-överföring.

Sen har jag en fråga gällande spelen som jag har köpt på svenska PS-store. Kommer de påverkas på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Sen har jag en fråga gällande spelen som jag har köpt på svenska PS-store. Kommer de påverkas på något sätt?

Hur menar du? Spelen som är köpta på ditt svenska konto kommer alltid vara knutna till det svenska kontot.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Hur menar du? Spelen som är köpta på ditt svenska konto kommer alltid vara knutna till det svenska kontot.

Så det spelar ingen roll med det turkiska kontot. Väntar på att pengarna ska trilla in på Spectracoin och sen kan jag shoppa loss. Körde du igång VPN:et för lägga in gatuadressen i Street ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Körde du igång VPN:et för lägga in gatuadressen i Street ?

Nej, som det står i guiden så behövs VPN endast om man ska köpa PS Plus.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Nej, som det står i guiden så behövs VPN endast om man ska köpa PS Plus.

Köpte 4 år PS+. Får se hur länge det här funkar

Tack som tusan att du skrev guiden. Det hjälpte verkligen.

Permalänk
Medlem

Coinbase

Tjenare! Tack för bra manual
Har mycket cash på Coinbase så synd att det inge funkar där med kortet :/ provat en del idag men funkar inte på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thademan:

Tjenare! Tack för bra manual
Har mycket cash på Coinbase så synd att det inge funkar där med kortet :/ provat en del idag men funkar inte på något sätt.

Köp krypto hos Coinbase och för över det till SpectroCoin!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jättebra tips om turkiska liran!
OFF TOPIC: Köpte Youtube premium för 13 kr/månad med turkiet inställt på NordVPN (tipstack till Reddit).
Har Youtube RE-Vanced så slipper egentligen reklam - men - ville testa för att se om Youtube Music skulle kunna ersätta Spotify i vår lilla familj (kostar 27 kr/månad för 5 familjemedlemmar).

https://i.imgur.com/FmXJnQN.png

Tänkte fixa youtube familj. Har vi några fallgropar här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Tänkte fixa youtube familj. Har vi några fallgropar här?

Nej

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Tjenare! Varför köper man inte typ turkiska ps plus 1 år genom tex ngn site och sedan bara skriver in koden inloggad som turkiska kontot? Borde inte det funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thademan:

Tjenare! Varför köper man inte typ turkiska ps plus 1 år genom tex ngn site och sedan bara skriver in koden inloggad som turkiska kontot? Borde inte det funka?

Det finns inga koder för turkiska PS Plus eller förbetalda kort för turkiska butiken.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det finns inga koder för turkiska PS Plus eller förbetalda kort för turkiska butiken.

Vad är detta då? Scam?

https://www.buysellvouchers.com/en/products/view/Gift_cards-P...

Glömde länk
Permalänk
Medlem

Scam eller så gör säljaren ett konto på samma sätt som vi och ger dig kontot.

Sony har inga förbetalda kort eller koder för att fylla på sin plånbok eller PS Plus i Turkiet.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Ett tips, det verkar som att man inte kan förbeställa spel via appen. Gick bra att köpa spel via appen precis men skulle förbeställa ett spel och det ville inte. Startade upp PS5 och var inga problem att förbeställa via turkiska profilen på själva maskinen. Just thought you ought to know.

Permalänk
Medlem

Hej.
Försökte regga ett turkiskt PSN konto, men det går inte via konsolen.
Testade även att köra med VPN på burken, samma sak.
Kollade lite reddit och det verkar som att någon annan haft samma problem.

Någon som har upplevt problem med kontoskapning typ idag/igår?

Permalänk
Medlem

Läst tråd starten och vill tacka för en suverän tråd, fundera på att prova, har en lång lista av spel jag vill köpa.
Men jag har en fråga, behöver jag en stor hårddisk, har nämligen bara 500 GB och tänker om man ska ladda ned spel, så kommer det ta utrymme på disken, jämfört om man kör dem som skiva.

Googla och hitta extern hårddisk till Playstation 4 hos Elgiganten.
2 TB för 1050 kr eller 4T för 1500 kr.
Är det ett måste, så kan jag överväga att köpa extern disk, eftersom du tjänar så mäktigt mycket pengar på att köpa spelen via Turkiet.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Läst tråd starten och vill tacka för en suverän tråd, fundera på att prova, har en lång lista av spel jag vill köpa.
Men jag har en fråga, behöver jag en stor hårddisk, har nämligen bara 500 GB och tänker om man ska ladda ned spel, så kommer det ta utrymme på disken, jämfört om man kör dem som skiva.

Googla och hitta extern hårddisk till Playstation 4 hos Elgiganten.
2 TB för 1050 kr eller 4T för 1500 kr.
Är det ett måste, så kan jag överväga att köpa extern disk, eftersom du tjänar så mäktigt mycket pengar på att köpa spelen via Turkiet.

MVH

Det går åt rätt mycket utrymme med spelen. Så det är inte helt dumt att skaffa mer utrymme. Å andra sidan måste du inte ha alla spel nedladdade på en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompado:

Läst tråd starten och vill tacka för en suverän tråd, fundera på att prova, har en lång lista av spel jag vill köpa.
Men jag har en fråga, behöver jag en stor hårddisk, har nämligen bara 500 GB och tänker om man ska ladda ned spel, så kommer det ta utrymme på disken, jämfört om man kör dem som skiva.

Googla och hitta extern hårddisk till Playstation 4 hos Elgiganten.
2 TB för 1050 kr eller 4T för 1500 kr.
Är det ett måste, så kan jag överväga att köpa extern disk, eftersom du tjänar så mäktigt mycket pengar på att köpa spelen via Turkiet.

MVH

Mer utrymme kan alltid vara användbart men du behöver ju som skrivet inte ladda ner alla samtidigt.

Spel på skiva installeras också och tar lika mycket plats som ett nerladdat spel.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Tack då köper jag hårddisk
Måste det vara PlayStation

Eller funkar det med annat märke
Tänker 4T

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Någon från den här tråden? 😄

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av slipbit:

Sånt här förstör ju för alla. Får hoppas att det här kommer fungera ett tag till.

Köper enbart PSVR2 spel via PSN store och har märkt att priserna ökat rätt mycket på många av dessa spel bara under de senaste dagarna. Fortfarande billigare än svenska storen, men spel som tidigare låg på 300 TL, kostar nu 500-600 TL. Vet inte om det har just med detta att göra, men det är ju ett märkligt sammanträfande. Ni som köper "vanliga" PS5/PS4 spel, är det likadant med dessa spel eller ligger dom kvar på tidigare pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Köper enbart PSVR2 spel via PSN store och har märkt att priserna ökat rätt mycket på många av dessa spel bara under de senaste dagarna. Fortfarande billigare än svenska storen, men spel som tidigare låg på 300 TL, kostar nu 500-600 TL. Vet inte om det har just med detta att göra, men det är ju ett märkligt sammanträfande. Ni som köper "vanliga" PS5/PS4 spel, är det likadant med dessa spel eller ligger dom kvar på tidigare pris?

Har märkt samma trend sen några veckor tillbaka. Det är samma på flatscreen spel fronten. Spider-Man 2 som kommer i oktober har kunnat förbeställas för 799 turkiska liror men ligger nu på 1499 turkiska liror. Den höjningen skedde bara 1-2 veckor sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Köper enbart PSVR2 spel via PSN store och har märkt att priserna ökat rätt mycket på många av dessa spel bara under de senaste dagarna. Fortfarande billigare än svenska storen, men spel som tidigare låg på 300 TL, kostar nu 500-600 TL. Vet inte om det har just med detta att göra, men det är ju ett märkligt sammanträfande. Ni som köper "vanliga" PS5/PS4 spel, är det likadant med dessa spel eller ligger dom kvar på tidigare pris?

Skrivet av SittingDuck99:

Har märkt samma trend sen några veckor tillbaka. Det är samma på flatscreen spel fronten. Spider-Man 2 som kommer i oktober har kunnat förbeställas för 799 turkiska liror men ligger nu på 1499 turkiska liror. Den höjningen skedde bara 1-2 veckor sen.

Det är en sån minimal del av användare som skulle få för sig att "krångla" med turkiska konton som vi gör. Det är ingenting som Sony märker av överhuvudtaget. Nej, den främsta anledningen är förstås att Turkiet har haft låga priser väldigt länge och olika utgivare har varit olika snabba med att uppdatera sina priser.

EA har sedan länge haft priser på 1499 TL, FromSoft har pris på typ 1099 TL för Armored Core 6, tror Elden Ring ligger liknande.

Sony har inte "kommit på oss".

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det är en sån minimal del av användare som skulle få för sig att "krångla" med turkiska konton som vi gör. Det är ingenting som Sony märker av överhuvudtaget. Nej, den främsta anledningen är förstås att Turkiet har haft låga priser väldigt länge och olika utgivare har varit olika snabba med att uppdatera sina priser.

EA har sedan länge haft priser på 1499 TL, FromSoft har pris på typ 1099 TL för Armored Core 6, tror Elden Ring ligger liknande.

Sony har inte "kommit på oss".

Som du säger så började prishöjningarna längesen. Utan det är snarare den sjunkande turkiska valutan som gjort att de höjt priserna. Det är förståeligt då för några veckor sen började banker varna för turkiska lirans fall. Det roliga är att den börjar återhämta sig lite nu. Fortsätter trenden så kan den vara tillbaka på nivåer som början på året eller tidigare. Om inte priserna på spelen sänks när turkiska liran återhämtar sig, då kommer det att vara dyrare att köpa ett spel via turkiska affären än här. So time will tell.