Trippelkoll inför byte av nätagg (kabelkompatibilitet)

Permalänk
Medlem

Trippelkoll inför byte av nätagg (kabelkompatibilitet)

Jag ska flytta över mitt system i ett annat chassi, i det chassit sitter det ett Corsair CX600M och jag tänker flytta med mitt Corsair HX750. Utöver 24-pin kabeln som inte är modulär på mitt HX750, är det lugnt att använda de sata- och molexkablar som jag har redan dragna i chassit med CX600M? När jag googlar så ser det så ut men jag vill bara vara säker på att det stämmer för jag vill inte få reda på det efteråt om man säger så. Det är många hårddiskar det handlar om, jag lär koppla in dem en i taget iofs men ändå. Även CPU 12V och PCIE är ju bra om de är kompatibla också.

Så kan någon bara bekräfta att de är kompatibla med varandra?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Tack, jag har kollat sidan men är osäker på min egen förmåga att tolka informationen och önskar således extra hjälp med det steget.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mezzo_:

Tack, jag har kollat sidan men är osäker på min egen förmåga att tolka informationen och önskar således extra hjälp med det steget.

Jag tolkar det som att de är kompatibla (samma färgmarkeringar med undantag för de fasta kablarna på CX-M).

CX-Ms lösa kablar är Type 4 PCIe, Type 3 PCIe och Type 3 PATA/SATA. HX stöder samtliga dessa.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Jag tolkar det som att de är kompatibla (samma färgmarkeringar med undantag för de fasta kablarna på CX-M).

CX-Ms lösa kablar är Type 4 PCIe, Type 3 PCIe och Type 3 PATA/SATA. HX stöder samtliga dessa.

Tack för att du tog dig tiden att kolla.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Rekordmedlem

Man kan alltid mäta spänningarna i datoränden innan man kopplar in kablarna där om man är osäker.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.