Samsung: "2028 möter vi Apples försäljning av premiumtelefoner"

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Samsung har det problem som andra Android tillverkare, att följa en linje. Samsung klara inte av det här med få ett färdig koncept. Många som köper Apple , dom titta på andra parameterar än bara bra grafik och häftig cpu.

En sak som samsung är usla på, att enhetlighet. Olika Samsung modeller kan variera stort..

Men IOS vet man hur det ser ut, ovasätt om det är en iphone SE eller iphone 14.

Bekvämlighet är innovationens död, Apple har introducerat mer eller mindre 0 intressanta funktioner på jag vet inte hur länge.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

2028 tar Apple Samsungs och alla andras idéer - gör dem som vanligt bättre och fortsätter sälja fler premiumtelefoner än Samsung - bara det att Apple inte behöver skrika - de levererar istället. Walk the walk or talk the talk… där är skillnaden.

De låter alla andra beta-testa.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tills man repar skärmen med nageln :/

Eller ...Tills man slår den hårt med en hammare...

Why ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Jag har alltid haft Samsung, först s3, s7, s10 och nu s21. Tycker alltid telefonerna blivit bättre men de nyaste; s22 och s23 är ju nästan en nedgradering. Kommer inte köpa en samsung nästa gång.

Håller med. Sitter med en s10+ och varken S20, 21, 22 eller 23 lockar mig. Blir nog batteribyte och köra vidare på denna några år till. Dessutom har jag hörlursuttag vilket jag använder dagligen utan att krångla med adapter. Köper jag en S20-23 så behöver jag dessutom gå upp på Ultra, Plus har ju sämre skärm än S10+ osv.

Fold har dock lockat mig men gillade inte att den inte var helt plan ihopfäld samt springan man kan se i mitten. Planheten verkar de ju löst med Fold 5 så får se.

Tror inte det är omöjligt att Samsung kommer ikapp Apple men de behöver ta lite större kliv igen som mellan S1-S10 serierna. Känns som de trampar mycket vatten nu.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Har svårt att tro detta.
Barn som växer upp idag kan varenda iphone-modell och är inte alls intresserade av något annat märke

Jag vet inte när du är uppvuxen men jag är närmare 30 och var alltså 14-15 när iPhone började hypas på riktigt. Jag upplever därefter att folk gått olika vägar trots att allt som gällde då var iPhone.

Permalänk
Medlem

Nyfiken på vilka telefoner från Apple och Samsung som räknas som premium i denna jämförelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av squix:

Nyfiken på vilka telefoner från Apple och Samsung som räknas som premium i denna jämförelse

Hos Samsung är det iaf S- och Z-modellerna, vet inte vilka iPhones de menar men kanske avser de bara ”Pro” modellerna?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Samsung har säkerligen bättre koll än oss och med tanke på vapeniseringen av amerikanska dollarn och uteslutningen av Ryssland så tror jag säkerligen att världen utanför Europa förstår att det är helt för riskabelt att vara beroende av väst.

Skrivet av griid:

Har svårt att tro detta.
Barn som växer upp idag kan varenda iphone-modell och är inte alls intresserade av något annat märke

Är iPhone verkligen en statussymbol för unga idag (i Sverige) ?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Bekvämlighet är innovationens död, Apple har introducerat mer eller mindre 0 intressanta funktioner på jag vet inte hur länge.

Det har väl ingen tillverkaren. Förutom häftigare kameror har väl utveckling stått still. Finns massor med funktioner jag skulle vilja se.

-Ett enklare programringsspråk där man kan styra inkommande samtal. Man typ kan skreiva if phonenumber=075* then goto telefonsvare.
-Flera användare på telefonen. Man ställa om telefon enklet mellan olika roller. Ifrån arbetstelefon till privattelefon.
-Bättre samman länkning av E-post, SMS och telefon samtal.
-Att man spela in telefonsamtal kopplade till vissa nummer eller visa mönster av nummer.

Osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Är iPhone verkligen en statussymbol för unga idag (i Sverige) ?

Är väl mer status i det som är dyrt, sen vet dom flesta att iPhones är bland dom dyraste telefonerna på marknaden. Sen om det är en Stone Island jacka eller liknande dyrt märke om man kollar på kläder.
Eller? Min bild av det hela.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Det har väl ingen tillverkaren. Förutom häftigare kameror har väl utveckling stått still. Finns massor med funktioner jag skulle vilja se.

-Ett enklare programringsspråk där man kan styra inkommande samtal. Man typ kan skreiva if phonenumber=075* then goto telefonsvare.
-Flera användare på telefonen. Man ställa om telefon enklet mellan olika roller. Ifrån arbetstelefon till privattelefon.
-Bättre samman länkning av E-post, SMS och telefon samtal.
-Att man spela in telefonsamtal kopplade till vissa nummer eller visa mönster av nummer.

Osv

Till viss del, men Apple har ju den där tråden du pratar om som de inte avvikt från alls. Kollar man div androidmakare så ändras saker och ting hela tiden, som då exempelvis vikbara smart-telefoner.

Allt du listar går att göra idag, iaf på en android & troligen även på rootad iphone.

Det mesta av det du vill ha får du med multipla simkort och korrekt inställningar i en växel.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Bekvämlighet är innovationens död, Apple har introducerat mer eller mindre 0 intressanta funktioner på jag vet inte hur länge.

Vision är den intressanta funktionen. Små bärbära plattskärmar är gårdagens nyheter.

Och jag gissar att Samsung inte kommer möta Apple där 2028... (även om Samsung-Google-Qualcom samarbete är intressant!)

Permalänk
Medlem

Det skall vara funktioner som kommer ifrån tillverkaren. Exprimintella saker kan man göra i något lab.

Skrivet av Thor:

Till viss del, men Apple har ju den där tråden du pratar om som de inte avvikt från alls. Kollar man div androidmakare så ändras saker och ting hela tiden, som då exempelvis vikbara smart-telefoner.

Allt du listar går att göra idag, iaf på en android & troligen även på rootad iphone.

Det mesta av det du vill ha får du med multipla simkort och korrekt inställningar i en växel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Vision är den intressanta funktionen. Små bärbära plattskärmar är gårdagens nyheter.

Och jag gissar att Samsung inte kommer möta Apple där 2028... (även om Samsung-Google-Qualcom samarbete är intressant!)

Vision är ju dock inget nytänk som kommer ersätta telefoner, surfplattor eller laptops de närmaste 10 åren utan mer ett showcase på var vi kommer vara låntgt in i framtiden. I princip ingen kommer gå på stan och använda Vision för att hitta till restaurangen förens de ser mer ut som vanliga glasögon och har många timmars batteritid, och den teknologin ligger långt fram i tiden.

Jag hoppas inte Apple tänker fortsätta med att inte släppa något nytt intressant fram tills vi har tekniken för att göra vettiga AR-glasögon man kan ha på sig hela tiden för att ersätta telefoner, för då blir det jävligt tråkigt att köpa Appleprodukter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Vision är ju dock inget nytänk som kommer ersätta telefoner, surfplattor eller laptops de närmaste 10 åren utan mer ett showcase på var vi kommer vara låntgt in i framtiden. I princip ingen kommer gå på stan och använda Vision för att hitta till restaurangen förens de ser mer ut som vanliga glasögon och har många timmars batteritid, och den teknologin ligger långt fram i tiden.

Jag hoppas inte Apple tänker fortsätta med att inte släppa något nytt intressant fram tills vi har tekniken för att göra vettiga AR-glasögon man kan ha på sig hela tiden för att ersätta telefoner, för då blir det jävligt tråkigt att köpa Appleprodukter.

Ja men bara för att man inte vill kuta runt på stan med prytteln så kan den ju fortfarande vara innovativ.

Personligen är jag måttligt intresserad av de användningsområden du nämner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ja men bara för att man inte vill kuta runt på stan med prytteln så kan den ju fortfarande vara innovativ.

Personligen är jag måttligt intresserad av de användningsområden du nämner.

Så vad har Vision att göra med tråden och upplevelsen att Apple slutat innovera sina telefoner?

Tror säkert att Vision kan bli intressant i framtiden men för telefonmarknaden är det nog lång tid innan den påverkar något alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Så vad har Vision att göra med tråden och upplevelsen att Apple slutat innovera sina telefoner?

Tror säkert att Vision kan bli intressant i framtiden men för telefonmarknaden är det nog lång tid innan den påverkar något alls

Inte mer än att telefoner är mer eller mindre "färdig-innoverade" (är det ett ord?) och att innovationen flyttat till andra produkter, oavsett företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Inte mer än att telefoner är mer eller mindre "färdig-innoverade" (är det ett ord?) och att innovationen flyttat till andra produkter, oavsett företag.

Det tror jag knappast, vi lär inte gå omkring med samma gamla slabphones vi haft de senaste 16 åren fram tills vi kan ersätta telefoner helt med någon wearable långt in i framtiden. Idag är det ju massvis med tillverkare som testar allehanda olika lösningar och några av dem lär garanterat bli kvar. Apple kan inte stå still hur länge som helst när andra testar nya saker och innoverar inom produktkategorin, även om jag tycker de blivit följare snarare än ledare de senaste åren. Det var länge sedan jag blev speciellt intresserad av deras produktlanseringar faktiskt utan det är andra tillverkare som lockar mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Det tror jag knappast, vi lär inte gå omkring med samma gamla slabphones vi haft de senaste 16 åren fram tills vi kan ersätta telefoner helt med någon wearable långt in i framtiden. Idag är det ju massvis med tillverkare som testar allehanda olika lösningar och några av dem lär garanterat bli kvar. Apple kan inte stå still hur länge som helst när andra testar nya saker och innoverar inom produktkategorin, även om jag tycker de blivit följare snarare än ledare de senaste åren. Det var länge sedan jag blev speciellt intresserad av deras produktlanseringar faktiskt utan det är andra tillverkare som lockar mer.

Själv är jag mindre hoppfull, tror kategorin kommer stå och stampa länge innan nått slår riktigt brett.

Är förövrigt nästan 16 år sen jag var speciellt intresserad av någon telefonlansering i huvudtaget.