Permalänk
Medlem

Mitt nya graffe-kort , XFX 7900xt. Aldrig ägt eller köpt ett så dyrt kort förr. 110% nöjd och kommer hålla mig många år framöver

Visa signatur

- Ingen Minns En Fegis -

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Vill spontant säga Quest 2an, jag köpte den för 3600kr, och sålde för 5900kr med lite tillbehör, trodde aldrig jag skulle göra rå vinst på en elektronikprodukt

Jag har billig skit från Jula och det är sämsta skräp jag någonsin stött på, pommesen blir smuliga i mitten men hårda och brända på ändarna, även fast jag skakar och har mig,

Köpte du en dyr eller billig variant?

Köpte en Philips på Amazon black friday för 660:-.
Men den kostar runt 1500:- i svenska butiker.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5749506

Permalänk
Medlem

Robotdammsugare! Kan inte vara utan nu så skulle den gå sönder så köper jag en ny direkt!

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

1. Nokia Lumia 950xl
2. Logitech Superlight pro
3. Samsung S22 Ultra
4. Yoga Slim7 pro

Permalänk
Medlem

Utan tvekan barnens studsmatta. Inget annat är i närheten.

Visa signatur

"Trying is the first step to failure." - Homer Simpson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Robotdammsugare! Kan inte vara utan nu så skulle den gå sönder så köper jag en ny direkt!

Jag har också en sån av dyrare variant och använder den knappt. Man måste plocka undan grejer varje gång och ställa upp köksstolarna så den får göra rent under bordet. Det slutar i att jag använder vanliga dammsugaren och får jobbet gjort på 10 minuter istället för en timme i hela lägenheten.

Permalänk

Mitt bästa köp senaste 2 åren har varit sugrör i metall. Går använda när som helst, känns fräscht, inget plastavfall och väldigt billiga.

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem

En Kobo Glo för sääkert 12 år sen. (Hade köpt pocketar mestadels innan dess. Flyttkartong efter flyttkartong med böcker)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Svårt att kröna ett köp till bästa men min steam deck ligger nära. Sedan är jag väldigt förtjust i mina rokid air videoglasögon som låtit mig återuppleva 1080p 3d gaming.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om man bortser från direkta fynd och otroliga rabatter etc så ligger nog

i5 2500k samt MacBook Pro Late 2013 högt upp på listan.

i5 2500k köttade igenom ungefär 9 år av hårt användande överklockad från 3,3 till 4,5 GHz innan den gick i pension runt 2020. Har kvar den, fungerar fint än.

Macbooken användes varenda dag under 5 års studier samt år av arbete inklusive resor tvärs och kors över planeten. Först runt 2022, cirka 9 år efter inköp så började batteriet att bli lite sämre. Men tillsvidare är det fortfarande min enda laptop (bortsett från arbetsdatorn) och tack vare bra upplösning och kvalitet på skärmen etc så duger den ännu gott till fotoredigering på resande fot eller filmtittande. Den må ha kostat 14 000 kr 2013/14 men det var värt varenda krona. Nu kan den få dö i fred och jag tänker inte ens bli besviken.

Permalänk
Medlem

Om man ser till priset kontra användbarhet så måste jag säga mina Google-Nest högtalare. Används flera ggr dagligen främst i köket för att lyssna på musik/nyheter och ställa timers. Och då betänker jag att jag också köpte de på rea för 249 och 300kr.

Sen kan väl min gamla dator nämnas som jag byggde 2011. En I5 2500K med ett ASUS moderkort rullade tills i höstas då jag byggde ny dator. Hyffsat många år...

(Grafikkortet var senast ett Sapphire RX 580 8Gb och det fick följa med till nya datorn på grund av priserna på grafikkort.)

utfyllnad
Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Sommarstugan som jag sitter i nu.

Intressant men inte enligt trådskaparens intentioner. Om du inte köper sommarstugor i samma omfattning som juckande USB-hundar dvs.

Läser folk inte innan dom skriver? Många elbilar och annat dyrt.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Jag är den där veliga typen som aldrig kan bestämma sig så när jag väl bestämmer mig för att köpa något är jag nog för det mesta väldigt väldigt nöjd. Sista inköpet jag gjorde var ett par airpods pro och jag har inte använt brusreducerade lurar sedan 10 år tillbaka så jag får väl säga att detta var ett förbannat bra köp fastän kanske inte för plånboken.

Renoverat min sommarstuga i sommar med ny isolering, väggar och el vilket kanske inte räknas som ett inköp men en förbannat bra investering om inte annat.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Jag och min flickvän skaffade Gigi för 3 år sedan, bästa köpet någonsin!

Pratar vi teknik måste det vara min 4770k rigg som jobbade hårt i 9 år, eller Steam Deck som återuppväckte min kärlek till spel.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Jag är den där veliga typen som aldrig kan bestämma sig så när jag väl bestämmer mig för att köpa något är jag nog för det mesta väldigt väldigt nöjd. Sista inköpet jag gjorde var ett par airpods pro och jag har inte använt brusreducerade lurar sedan 10 år tillbaka så jag får väl säga att detta var ett förbannat bra köp fastän kanske inte för plånboken.

Renoverat min sommarstuga i sommar med ny isolering, väggar och el vilket kanske inte räknas som ett inköp men en förbannat bra investering om inte annat.

Exakt samma här! Jag brukar sova på saken tills tiden är rätt och jag vet exakt vad man ska ha. Det har ändå blivit några enstaka dåliga köp typ kläder som inte visat sig vara som tänkt eller att de krympt i tvätten och man inte orkat reklamera.

Jag skulle vilja tillägga att köpet av iphone + macbook var ett riktigt bra köp. De synkar riktigt bra ihop och laptop känns premium i handen och funkar ovanligt bra.

Permalänk

Min Pixel 6A för 3K. Jävlar vad bra

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Medlem
Skrivet av leopard01:

Jag har också en sån av dyrare variant och använder den knappt. Man måste plocka undan grejer varje gång och ställa upp köksstolarna så den får göra rent under bordet. Det slutar i att jag använder vanliga dammsugaren och får jobbet gjort på 10 minuter istället för en timme i hela lägenheten.

Vad för grejer måste du plocka undan?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Pelottsulor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Intressant men inte enligt trådskaparens intentioner. Om du inte köper sommarstugor i samma omfattning som juckande USB-hundar dvs.

Läser folk inte innan dom skriver? Många elbilar och annat dyrt.

Trådar som länkas från startsidan? Nej, där läser jag fräckt nog ganska sällan trådstartarens inlägg. Utgår istället från vad som står på startsidan samt läser vad som står på trådens sista sida innan jag svarar någon/komponerar något eget.

(Hittar jag en intressant tråd på forumet läser jag dock TS varje gång. Så jag skyller allt på Swec. För jag är felfri )

****

Edit för att besvara TS. Det bästa köpet i relativ närtid var nog en PS4 någon gång 2016/2017. Min första riktiga konsol i vuxen ålder. Den lärde mig hur förbaskat skönt det är att mysa ner sig i soffan med ett bra singelplayer-spel. Dessutom har jag spelat många av mina absoluta favoritspel på den.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

5700 xt ligger högt upp på listan när det begav sig.

För att inte prata om core2duo, opteron etc.

Är även väldigt nöjd med mitt ljud i dag.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vad för grejer måste du plocka undan?

Kablar, skor, ömtåliga grejer, annat den kan fastna i..

Varför frågar du?

Permalänk
Medlem

Min Oneplus CE 5G
Fortfarande otroligt snabb, 90hz, bra batteri, snabbladdning.

När jag hör kollegor som lägger upp till 15k på telefoner, känns det extra bra när jag gav strax under 4k för den här.

För all del, folk for göra som de vill med sina pengar 💸, men otroligt mycket telefon för 3690 (tror jag gav det).

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Orange 30 rocker, hängt med i 10++ år. Bytte till mig den på en p-plats i Kumla f.ö… Har sedan dess provat andra stärkare men inte drabbats av GAS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danwi:

Orange 30 rocker, hängt med i 10++ år. Bytte till mig den på en p-plats i Kumla f.ö… Har sedan dess provat andra stärkare men inte drabbats av GAS.
<Uppladdad bildlänk>

Så vacker pjäs!

Måste fråga; Vad bytte du bort?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Så vacker pjäs!

Måste fråga; Vad bytte du bort?

Tack!

Vill minnas jag hade en Koch Twintone, i sig en rätt sjysst pjäs men som man aldrig fick riktigt samma glädje av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leopard01:

Kablar, skor, ömtåliga grejer, annat den kan fastna i..

Varför frågar du?

Vad händer om du inte plockar upp? Jag behöver aldrig plocka upp, trots att det finns en del skor och kablar på golvet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Mitt bästa köp är min Citroen c1 2008 års modell. Köpte den begagnad 2011 då den hade gått 751 mil.
Den har nu gått 20000 mil.
Under denna tiden har jag gjort 4! oljebyten, bytt tändstiften 2 ggr. En kostnad på ett par tusen ungefär.
Sen har jag ju naturligtvis bytt däck, avgasystem , lampor och bromsklossar. Rena förslitningsdetaljer.
I våras gjorde jag första reparationen, bytte bromsrör bak samt bromsband. En kostnad på 4200 kr.

Så reparationer och underhåll har kostat mig drygt 6000 kr på 12 år. Förslitningsdetaljerna (däck osv) räknar jag inte eftersom alla bilar har den kostnaden.

Har alltid startat direkt i alla väder. Helt underbart pålitlig och billig.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

FS-Lasik.

Hade länge funderat på att skaffa det. Men när jag var student fick jag ett bra erbjudande på avbetalning och slog till. Bästa jag någonsin gjort. Skulle lätt betala det dubbla.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Mitt bästa köp är min Citroen c1 2008 års modell. Köpte den begagnad 2011 då den hade gått 751 mil.
Den har nu gått 20000 mil.
Under denna tiden har jag gjort 4! oljebyten, bytt tändstiften 2 ggr. En kostnad på ett par tusen ungefär.
Sen har jag ju naturligtvis bytt däck, avgasystem , lampor och bromsklossar. Rena förslitningsdetaljer.
I våras gjorde jag första reparationen, bytte bromsrör bak samt bromsband. En kostnad på 4200 kr.

Så reparationer och underhåll har kostat mig drygt 6000 kr på 12 år. Förslitningsdetaljerna (däck osv) räknar jag inte eftersom alla bilar har den kostnaden.

Har alltid startat direkt i alla väder. Helt underbart pålitlig och billig.

Skönt att den har skött sig, med ca 3500 övermil på oljebytena 😅 Men den verkar ju gå ändå 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i