Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Tolkar det som att du är nöjd med stolen?
Går själv i tankarna om en liknande när ekonomin tillåter då jag är en stabil man som sitter vid skrivbordet lite för mycket.
Lust å skriva dina åsikter som en mini-review? Om inte här gärna i pm 😃

Jag skadade ryggen vid ett lyft och insåg hur dålig min Kinnarps 8784 var då problemet bara blev värre. Kikade på bättre stolar och Kinnarps stolen i jämförelse KAB var som att sitta på en planka som balanserade på en pinne. Med KAB stolen slänger jag upp benen på min Ikea fotpall och lutar mig bakåt och sitter så i 10+ timmar i sträck. Med Kinnarps stolen trodde man ryggstödet skulle gå av och man satt alltid spänd. Ibland gick "bromsen" sönder på Kinnarps stolen med så man faktiskt föll bakåt. KAB stolen har en helt mekanisk funktion för justering av ryggstödet som inte är beroende av en friktionsplatta. Upp till 200KG ska de ta utan problem.

Mitt lidande med ont i ryggen försvann ca två månader efter bytet, KAB stolen ger perfekt avlastning.

Så ja, bästa köpet någonsin relaterat till datorer! Men jävlar vad dyra de är numera. De kostade 12800 inkl moms när jag köpte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Svårt att välja men förmodligen min resa till Thailand-Nya Zeeland-Australien.
Roadtrip i USA 3 månader
Skidresa och roadtrip i Japan 3 veckor.

Haha, gud vad pretto - absolut i kategorin juckande USB-hundar.

Hursom, jag får nog säga ett multiverktyg! En del tjat från fästmön innan köp, och jag föreställde mig en ganska begränsad användning, men den har gått stenhårt på i sort sett alla hobbyprojekt oavsett art.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Får nog säga Airfryer.
Trodde aldrig den skulle vara så bra och mångsidig.
Pommes blir magiskt gott.

Permalänk
Medlem

5700xt sent 2019.

hade flertal buggar och så ända in till 2020 visst, men sedan gick värdet från 3k till 10k under crypto-boomen. Dubbelt så mycket som 2070 super som var det tidigare dyrare alternativet.

Permalänk
Skrivet av THB:

Det är en Serious Bear Peak 8000 fast den är inköpt på Bikester (dock finns den inte kvar), gav 26k om jag inte minns helt fel.

Köpte du via webben och byggde ihop den själv? Du får ha det så roligt när du får problem med steps

Visa signatur

6700 XT | R5 2600X | MSI B450 | 2x16 3200 | Seasonic GX 650

Permalänk
Medlem

Köpt o köpt.. Fick en HM aeron under pandemin. Den har man ju spenderat några timmar i, och den har räddat min dåliga rygg! Annars är det nog alla Philips HUE lampor vi har i boendet, det har varit så najs! Speciellt med sensorer när man skulle byta blöja på ungarna mitt i natten när dom var små osv!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Det bästa här i livet är gratis

Stämmer det verkligen? Min fru och mina barn har definitivt inte varit gratis…

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Köpte ett par Red Wing 3302 Weekender Oxfords till 50% rabatt för jag tror det var 6 år sedan. Tror jag betalade 1100kr. Var till lokala skomakaren och fick öljetter i snörhålen för att dom skulle hålla längre. Skorna har använts varje sommar sedan dess och har varit med på varje resa som huvudsakliga skor. Dom har varit i ett tiotal länder. På nattklubbarna i Amsterdam, stränderna i Portugal, och djungeln i Thailand till exempel. Brukar borsta ren dom ett par gånger per sommar, that's it. Ingen mer skovård än så. Ser ut som att i den takt jag använder dom nu så kommer sulorna nog hålla 8-10 år till innan dom behöver nya sulor. Överdelen håller nog livet ut. Använder fortfarande originalsnörena men ena snöret blev lite tilltufsat för något år sedan så jag kanske köper nya nästa gång jag har vägarna förbi Stockholm.

Mitt sämsta köp, även dessa skor från en butik i Stockholm, är Joe Nimble Wandertoes 2.0. Betalade 2500kr för dessa och dom höll ca fem månader innan ena skon började läcka in vatten. Hade det inte varit för detta så hade sulorna nog varit slut ändå efter ca ett års användning. Deras kundtjänst är dessutom den sämsta jag någonsin stött på i hela mitt liv.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Manta sovmask om man ska nämna prylar, annars är det katterna.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Oj, det var en bra fråga. Jag skulle vilja säga vår Renault Zoe.
Snorbillig i inköp, laddas billigt. Servicen är något dyr men jag har aldrig ägt en bil som är så billig i totalen. 5000 mil senare och värdeminskningen är knapp. Blir glad varje gång jag sätter mig i den.

Däremot om man ser till minnen så är det resan jag och frugan gjorde till Australien/Nya Zeeland - Vill tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Stämmer det verkligen? Min fru och mina barn har definitivt inte varit gratis…

Hehe
Det är ju en investering som troligen har gett avkastning om det är det bästa i livet.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk

"Pecannötkola Gräddglass" 0.5 L för 21.95kr är det bästa jag någonsin köpt.

Annars hamnar vanilj på andraplats.

Permalänk

Vill spontant säga Quest 2an, jag köpte den för 3600kr, och sålde för 5900kr med lite tillbehör, trodde aldrig jag skulle göra rå vinst på en elektronikprodukt

Skrivet av SUMITOMO:

Får nog säga Airfryer.
Trodde aldrig den skulle vara så bra och mångsidig.
Pommes blir magiskt gott.

Jag har billig skit från Jula och det är sämsta skräp jag någonsin stött på, pommesen blir smuliga i mitten men hårda och brända på ändarna, även fast jag skakar och har mig,

Köpte du en dyr eller billig variant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeamRocket:

"Pecannötkola Gräddglass" 0.5 L för 21.95kr är det bästa jag någonsin köpt.

Annars hamnar vanilj på andraplats.

Köpte pecannötkola och jordgubb tidigare ikväll. Var 2st för 30 kr på Ica. Sittar och mumsar på båda nu. Definitivt en av de bättre köpen jag gjort

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Gatesaver:

Köpte du via webben och byggde ihop den själv? Du får ha det så roligt när du får problem med steps

Jag beställde från Bikester (en av världens största inom psyklar) som leverade den till en seriös firma som "byggde" ihop den åt mig.
Steps har fungerat bra under 2år för mig med faktiskt minimalt med underhåll.

Ska lämna in för "hel-service" snart dock: tvätt, smörj, genomgång, justering av allt ink fälgar för 900:- är svårslaget.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Mina Sennheiser HD 595 hörlurar. Köptes 2007 och har använts dagligen sedan dess, fortfarande lika bra som när de var nya (men färgen bortnött på vissa ställen). Fantastisk produkt.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Voodoo5 5500 PCI

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Bortsett från det Wii-U som introducerade mina barn för spelens otroliga värld så måste jag nog säga min iMac från 2010. Länge agerade den som kärnan i min lilla hemmastudio, men med tiden blev den till arbetsstationen som jag till slut skrev min magisteruppsats i praktisk filosofi på. Ska studera igen till hösten, och räknar med att spendera många timmar till framför trotjänaren.

Bubblare värd att nämna är min Sony XH95. Mååånga timmar har spenderats framför denna TV sen den inhandlades för snart 3 år sedan.

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem

Svår fråga... börjar närma mig medelåldern så man har ju gjort en hel del inköp.

I datorväg är det nog datorn jag byggde med en i7 2600K, vilken jävla CPU. Har kvar den och den går som server, egentligen är det nästan slöseri då ungarna lätt skulle kunna ha den som gaming dator.
Huset jag har är jag rätt nöjd med också, kanske skulle ha haft 1-2 rum till men vi ska i alla fall bygga så vi får ett rum till.
Sen måste jag väl även tycka att senaste inköpet var riktigt nice, som jag sparat länge för, en Volvo V90, riktigt fin bil, bästa bilen jag kört, och då har jag kört diverse olika bilar även om jag inte ägt så många själv.

Sämsta köpen?
Alla TV-spelskonsoller, jag är ingen TV-spelsmänniska, de samlar mest damm. Absolut sämsta konsollköpet var nog ett nintendo Wii.
Och alla onödiga datorköp, visst, man kanske bytte dator oftare förr pga. de blev "äldre fortare", men ändå liksom.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Antagligen min Qudelix-5K. Liten DAC/AMP med balanserad utgång som kan driva det mesta och har en otroligt kraftfull app med bland annat parametrisk EQ. Kostade runt en tusenlapp och används många timmar varje dag.

Andra saker som förtjänar att nämnas är AirPods Pro, LG CX och Macbook Pro M1. Dessa används hela tiden och imponerar fortfarande.

Permalänk
Medlem

Flygbiljetter till Japan 2017 tur och retur 5000:-, Omöjligt att få sådant pris idag då ryskt luftrum är stängt, inflation, dålig krona mm.
Hade drömt om att åka dit i över 10 år men studier mm stoppade mig.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Jag har detta mail sparat som jag tog emot 2010-08-16:

Citat:

You have recently purchased 100 Bitcoins on Bitcoin Market. The purchase price is 6.30 USD + transaction fee. Please send 6.30 USD + transaction fee to xxxxxxxx via Paypal. After the recipient confirms payment, your Bitcoins will be available for withdrawal.

Gjorde dock av med dem kort efter inköp - skulle varit ett ännu bättre köp om jag sparat dem tills värdet var på topp

Permalänk

En volkswagen polo 2012 i superfint skick med 1 fel som en dålig verkstad inte kunde laga , så fick den för 5000 :- , kommer aldrog hända igen 😂

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem

Analogues spelkonso Mega SG.
Jag älskar retrospel. Särskilt Sega Mega Drive. Däremot så är Mega Drive-emulering fortfarande problematiskt då ljudet inte alltid blir perfekt.
Det blev löst genom enligt mig den bästa spelkonsolen någonsin. Avnjuter både Mega Drive och Mega CD-spel på den med så otroligt fin bildkvalitet att det gör ont. <3

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag har billig skit från Jula och det är sämsta skräp jag någonsin stött på, pommesen blir smuliga i mitten men hårda och brända på ändarna, även fast jag skakar och har mig,

Köpte du en dyr eller billig variant?

Jag har en märkesvariant, en tidig innan de blev "kända". Det blir ok men du kan aldrig få samma smak som friterat men rätt nära.
Min har inga inställningar men kan tänka mig att billiga är dåligt inställda från fabrik. Att laborera med mängd olja ger också stora skillnader. Inget, en klick eller en stor matsked kan man laborera med och kan göra stor skillnad.

På de finare kan du ställa in värme och mycket annat med för att få det bättre.

Nästan säker på att min är en tefal.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Min stereo med APL cd/sacd spelare och högtalare.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Utan tvekan min elpsykel, utan den hade jag inte alls tagit mig ut i lika stor omsträckning.
Visst, du får inte lika mycket motion som med en vanlig psykel, men du kommer ut, får frisk luft osv.

<Uppladdad bildlänk>

Älskar min elcykel! O vill man så kan man trötta ut sig rätt bra på en sån också, samtidigt som man kommer tio gånger så långt som med en vanlig cykel. Win-win i min bok alltså

Permalänk

Bästa inköpet måste vara minsta ungens bilstol som man kan snurra emot sig när man ska sätta dit henne, när hon inte gillar åka bil blir hon slingrigare än en orm, så skönt med bättre kontroll så man kan sätta henne lättare ^^

Permalänk
Medlem

Sommarstugan som jag sitter i nu. Slog till för tre år sedan och kunde inte vara gladare. Är egentligen inget speciellt, ett gammalt torp med egen brunn och förbränningstoa, inklämt mellan åkrar och skog. Men jag älskar't. Det är så förbaskat skönt att kunna lämna storstan bakom sig och och leva som en människa istället. Här känner jag mig fri på ett sätt som är omöjligt i sthlm.

Möjlighet till getaways med polarna och trädgård att odla i är bara en bonus.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Mitt Realforce 105U, kostade en rejäl slant och fick köpas in ifrån Finland med betydande frakt peng men ack vad bra det är. Haft det på olika arbetsplatser som mitt dagliga tangentbord i nu kanske 10 år eller så. Bra bananer.

Visa signatur

Here be dragons