Permalänk
Medlem

Familjefraktaren som fick lite kärlek i helgen.
Köpte den för några månader sedan, den har inte blivit så milt behandlad av förra ägaren så en hel del småfix. Men har i alla fall blivit servad enligt schema.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raynak:

Min Jagga under och efter tre intensiva dagar TimeAttack på Mantorp! Blev en andraplats i Club, riktigt skoj! 🙌

Den fick sig en välförtjänt tvätt i Norrköping på vägen upp till Stockholm sen. Hårt jobb för en stackars tung GT-bil som egentligen är byggd för att cruisa på landsvägar att plågas på bana sådär! 😅

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
https://www.youtube.com/watch?v=3TEXNAWFjsg&t=3s

Riktigt snyggt kört av dig, och andra sidan är asfalten på banan långt mycket bättre att köra på än dom flesta landsvägar...

Permalänk
Medlem

Efter vaxning förra året.
Men den är inne på lackskydd just nu.
Hoppas det blir bra!
Tycker lacken på nya bilar är mycket ömtåligare än förr? Blir extremt lätt repor. Eller så är det BMW som snålat.

*Idag;

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

"Sparbössan"

2,4D -08 straxt under 13k mil.
Otroligt komfortabel bil.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

När man får problem med en SAAB gör man det enkelt och köper en ny, är nu stolt ägare av fyra 9-5or

Permalänk
Medlem

Blev sugen på en cab så det blev en BMW Z4 35i

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Medlem

Min BMW 320d. Underbar på motorvägen.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

<Uppladdad bildlänk>
Min BMW 320d. Underbar på motorvägen.

Inget problem med vägljud ? Har en exakt likadan och vägljudet är väl de som jag stör mig mest på.

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Inget problem med vägljud ? Har en exakt likadan och vägljudet är väl de som jag stör mig mest på.

Beror på däck och fälg. De 19 tums fälgarna jag har på bilden låter en del. Men har 17 tums fälgar med odubbade vinterdäck som låter väldigt lite.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem

Då har man lämnat in bilen för riktning och omlackering pga ett riktigt jävligt dörruppslag som gjort ett 30cm jack tvärs genom en av linjerna i karossen. Blev som tur var godkänt som parkeringsskada så det kommer inte kosta något men jag hoppas de kan matcha lacken bara... skall posta en bild när den är lagad så får vi syna lackjobbet

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Då har man lämnat in bilen för riktning och omlackering pga ett riktigt jävligt dörruppslag som gjort ett 30cm jack tvärs genom en av linjerna i karossen. Blev som tur var godkänt som parkeringsskada så det kommer inte kosta något men jag hoppas de kan matcha lacken bara... skall posta en bild när den är lagad så får vi syna lackjobbet

Lider med dig... Själv sugen på att skaffa någon parleringskameralösning som övervaka runt bilen när den är parkerad. Dörrarna är fulla med fina jack från arselklin som har noll respekt för andra..

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Lider med dig... Själv sugen på att skaffa någon parleringskameralösning som övervaka runt bilen när den är parkerad. Dörrarna är fulla med fina jack från arselklin som har noll respekt för andra..

Lösningen:
https://www.google.com/search?q=astroturf+car&tbm=isch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Lider med dig... Själv sugen på att skaffa någon parleringskameralösning som övervaka runt bilen när den är parkerad. Dörrarna är fulla med fina jack från arselklin som har noll respekt för andra..

Japp, normalt parkerar jag hellre på gatan för att undvika dörruppslag... även om folk som inte kan parkera träffar bilen både bak o fram så brukar stötfångarna ta det utan permanenta skador. Men så skulle jag iväg en vecka, hittade ingen plats på gatan så fick ta parkeringen och så hade man dörruppslaget som en fin present när man kom hem.

Vet du skojjar men...

Ett annat alternativt är att göra någon post-apoc mod på hela bilen, sen kan man ju bara samla på så mkt uppslag o skit som möjligt

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

<Uppladdad bildlänk>
Min BMW 320d. Underbar på motorvägen.

Vilken årsmodell?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Vilken årsmodell?

2013. Haft den sen 2015

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem

Första bilen fick införskaffas när familjen skulle utökas. Blev en underbart tråkig V60 -20.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nu med större storlek på familjen än innan så valde jag att byta bort min Polestar 2 till en Ford Mondeo Kombi -16.
Perfekt att kunna köpa billiga delar i staterna och ta med hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

2013. Haft den sen 2015

Snygg, har en liknande fast årsmodell 2018 med samma färg 😊 ska dock sälja min då jag letar efter en hybrid

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Senaste impulsköpet, får se om den klarar av en terrängbana eller om den behöver byggas om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

https://www1.garaget.org/archive/137/136928/431894/431894-4061638-HAoDoxDpTQkzU3B7.jpg
Senaste impulsköpet, får se om den klarar av en terrängbana eller om den behöver byggas om

Håll hårt i den där, en av dom mest kapabla terrängbilarna för sina pengar. Bygga om behövs inte, byt till bättre däck bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Uppföljning från Bäckebol (Och några till)

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Vi får skapa en Bilar på Bäckebol tråd

Riktigt fin bil!

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Nyförvärvet med b21a och m46. Blev precis klar med bakaxelbyte, förra ägaren hade tyvärr svetsat diffen. Funderar lite löst på Weber 45or, extraktor och någon passande kam framöver. Hyfsat fräscht exemplar.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Efter vaxning förra året.
Men den är inne på lackskydd just nu.
Hoppas det blir bra!
Tycker lacken på nya bilar är mycket ömtåligare än förr? Blir extremt lätt repor. Eller så är det BMW som snålat.

<Uppladdad bildlänk>

*Idag;
<Uppladdad bildlänk>

Om du använder duk för o torka av bilen mycket efter tvätt så blir det stor risk för små repor då duken ofta fångar upp små vassa partiklar som skadar lacken.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Uppföljning från Bäckebol (Och några till)

En till blå i Göteborg..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Första bilen nere i Australien, perfekt för campingresor runtom i landet. Nu måste en spara ihop till taktält, offroad däck och lite annat

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem

https://i.imgur.com/N178WuX.jpg

https://i.imgur.com/75SjHox.jpg

https://i.imgur.com/XmRVH3y.jpg

https://i.imgur.com/mi4ndT7.jpg

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

Ett par bilder på min gamla sommarbil.
Denna såldes vidare till Bulgarien

Sen en bild på min nuvarande sommarbil också!
Har inte fixat så mycket på karossen men jag har byggt en otroligt trevlig motor till den istället!

Permalänk
Skrivet av Pugilisten:

<Uppladdad bildlänk> Golf 6, 1.4 Tsi. It's not much but it's mine 😁
Tog nyligen körkort efter att ha skjutit på det i många år och det här fick bli den första egna bilen.

Börjar med ett grattis till bilen, verkligen bra generation av golfarna samt rolig motor.
Tyvärr måste jag lyfta ett varningens finger då 1.4tsi motorerna är otroligt oplanerat byggda. Kamkedjorna går på dessa bilar vare sig man är duktig på att serva eller inte, och bidrar till stora kostnader dagen de behöver repareras.
I mitt fall hade jag en som gått 7000 mil när kamkedjan brast som slog sönder hela toppen. Kalaset gick på 70000kr

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Föredetting

Tvättade ändå bilen igår efter en massa grusväg, kunde inte hålla mig från att ta ett par bilder.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.