Facebook passerar tre miljarder aktiva användare

Permalänk
Melding Plague

Facebook passerar tre miljarder aktiva användare

Meta presenterade under onsdagen sin senaste kvartalsrapport, och meddelade att Facebook har passerat tre miljarder aktiva användare varje månad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så 60% av alla människor på Jorden med internet tillgång använder Facebook varje månad?
Urlöjligt påstående.

Permalänk
Medlem

Grattis! ( In before all haters)

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant och veta deras definition av "aktiv" för jag såg inte det definerat någonstans eller så är jag blind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rymdriddaren:

Hade varit intressant och veta deras definition av "aktiv" för jag såg inte det definerat någonstans eller så är jag blind.

Aktiv definieras väl på det sätt som gör kvartalsrapporten så trevlig som möjligt?

Helt galet att så många använder det fortfarande men gg meta I guess.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

What? Nu vet jag att personliga kretsar inte fungerar när man pratar om så här breda saker men personligen känner jag knappt någon som använder Facebook förutom typ 50+ som mina föräldrar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

What? Nu vet jag att personliga kretsar inte fungerar när man pratar om så här breda saker men personligen känner jag knappt någon som använder Facebook förutom typ 50+ som mina föräldrar osv.

Tillväxten kanske har skett utanför Uddevalla

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirigoe:

Tillväxten kanske har skett utanför Uddevalla

Det var precis det jag sa i den första delen av mitt inlägg

Permalänk
Medlem

Aktiva under en månad.
En gång om dagen till en gång i månaden ska det vara. Stor skillnad på att vara aktiv 😆

Missvisande 👍

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Är inte Facebook numera mest köp&sälj samt massa låsta grupper för grannsamverkan och dyl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisDev:

Är inte Facebook numera mest köp&sälj samt massa låsta grupper för grannsamverkan och dyl?

Och en massa 40/50+ som postar vad dom lagar flr mat etc.
Vet inga 30/40 och neråt som anväbder just facebook förutom som dubsäger kanske annonser.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av rymdriddaren:

Hade varit intressant och veta deras definition av "aktiv" för jag såg inte det definerat någonstans eller så är jag blind.

Jag med. Räknas det om en sida/tjänst har eb FB Like knapp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Och en massa 40/50+ som postar vad dom lagar flr mat etc.
Vet inga 30/40 och neråt som anväbder just facebook förutom som dubsäger kanske annonser.

Ja facebook blev ju rätt ocoolt 2012 nån gång när föräldrarna skaffade det. Samma sak händer med Instragram just nu skulle jag tro.

Skulle gissa att 99% av alla under 40 enbart använder det för messenger och inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rymdriddaren:

Hade varit intressant och veta deras definition av "aktiv" för jag såg inte det definerat någonstans eller så är jag blind.

Skrivet av Trihxeem:

Aktiv definieras väl på det sätt som gör kvartalsrapporten så trevlig som möjligt?

Helt galet att så många använder det fortfarande men gg meta I guess.

Skrivet av Baxtex:

Jag med. Räknas det om en sida/tjänst har eb FB Like knapp?

Hittade detta:

Citat:

Official Monthly active users (MAUs) definition: Monthly active users or MAUs is defined as a registered and logged-in user to Facebook who visits the site through a mobile device application or web browser in the last 30 days as of the date of measurement.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ja facebook blev ju rätt ocoolt 2012 nån gång när föräldrarna skaffade det. Samma sak händer med Instragram just nu skulle jag tro.

Skulle gissa att 99% av alla under 40 enbart använder det för messenger och inget annat.

Många har ju tack och lov WhatsApp också, inte för att det är jättemycket bättre men skönt att slippa själva Faceook i alla fall (vet att Meta äger WhatsApp också).

Permalänk
Medlem

Fatta hur mycket personlig data dom har på alla människor där, skrämmande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Fatta hur mycket personlig data dom har på alla människor där, skrämmande.

Dom hade för inte så länge sedan en stor annons i en amerikansk tidning att dom var emot att Apple hade i sina Iphones val att man kunde hindra spårning från bl.a Facebook, patetiska och lögnaktiga skäl från Facebook att det borde stoppas.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Grattis! ( In before all haters)

Ser ut som att de uteblev 🙂 🫶

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Hmmm, antar den siffran först och främst är för deras aktieägare.
Skulle vara kul att få veta hur de definierar en användare, antar de inkluderar "grupper".
Tror dock att en kännbar del av dessa användare är bottar.

https://www.theguardian.com/world/2023/feb/15/aims-software-avatars-team-jorge-disinformation-fake-profiles

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Och en massa 40/50+ som postar vad dom lagar flr mat etc.
Vet inga 30/40 och neråt som anväbder just facebook förutom som dubsäger kanske annonser.

Känner faktiskt ganska många i den åldersgruppen som använder det, inkl mig. Dock brukas det mest för större mer seriösa grupper än något annat.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Så det finns en anledning till att bottar och fejk accounts inte bekämpas speciellt hårt.
Och det är för att dessa företag måste ge illusionen av konstant tillväxt.
Vilket även en 4 åring snart förstår är omöjligt.

Hela deras affärsmodell baseras ju på extremt detaljerad data över användarna, men inte om dom faktiskt existerar fysiskt eller inte.

Permalänk
Medlem

Tänka sig, jag är inte en av dem och har heller aldrig varit det.

Ja jag vill ha en kaka nu. Helst två.