Behöver hjälp med att hitta spel , PC

Permalänk

snabb fråga innan jag köper, har BF 2042 en Campaign mode(single player)?

Googlar och läser både ja o nej

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk

verkar som den ej har det, tråkigt

varför är COD WWII så dyr, tro de billigaste är ca 500kr

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk

BattleBit: Remastered skulle jag rekommendera.
Det är ett passionsprojekt som mer eller mindre plockar alla de bra sakerna från de gamla Battlefield spelen. Det ser inte mycket ut om du bara tittar på grafiken (Tänk Minecraft med mer högupplösta vapen modeller) men det spelar som den bästa squad shootern som finns på marknaden just nu, supportar gigantiska kartor med många spelare på varje sida, och kostar väldigt lite.

Eftersom du verkar vara mer intresserad av skjutspel än jag så tycker jag det låter perfekt.

Permalänk

Jag gillar också fps och action så kan rekommendera:
Cyberpunk 2077.
The Outer worlds.
Horizon Zero dawn. (3:e person, bra kampanj och bra action)
Black Mesa. (du har väl spelat Half-life nån gång, det är en riktigt bra remake)

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 2600X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk

Wolfenstein: The New Order och Wolfenstein: The New Colossus är fantastiska spel.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera
Alien Isolation
Crysis
F.E.A.R.
Half Life
Portal

Permalänk

bra tips, kollar upp..
just nu spelar jag far cry 5, har även köpt sniper elite 4, metro exodus och generation zero, så har lite o spela först nu.
men tar gärna emot mer tips, bra och återkomma hit sen o kolla igen

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk

lyfter tråden igen, spelar just nu metro exodus, visst rätt ok spel, men står inte ut med alla sekvenser med video klipp som baks in i spelet hela tiden, 2 timmars spel är 90 minuters video och 30 minuter spelande.... finns de nåt sätt att ta bort/hoppa över dessa? (troligtvis inte)... isf får jag nog sluta spela, pallar inte med det

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem

Om du inte har spelat F.E.A.R så är det ett måste.

Permalänk
Skrivet av musse pigg:

lyfter tråden igen, spelar just nu metro exodus, visst rätt ok spel, men står inte ut med alla sekvenser med video klipp som baks in i spelet hela tiden, 2 timmars spel är 90 minuters video och 30 minuter spelande.... finns de nåt sätt att ta bort/hoppa över dessa? (troligtvis inte)... isf får jag nog sluta spela, pallar inte med det

Jag har också spelat Exodus och jag minns inte att cutscenes var så speciellt många eller långa. Kan vara början som är så. I alla fall om du kommit till Volga så borde det vara mycket mer spelande.

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 2600X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk
Medlem

Mitt tips till tråden blir Serious Sam: First encounter, Serious Sam: Second Encounter och Serious Sam 4. Lite story, oerhört mycket röj! finns ofta på rea på steam.

Permalänk

spelat både FEAR och Serious Sam...

Otroligt mycket videos i Exodus, tyckte sist jag spelade ca 2 timmar var de minst 1 timme "movietime"

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

lyfter tråden igen, spelar just nu metro exodus, visst rätt ok spel, men står inte ut med alla sekvenser med video klipp som baks in i spelet hela tiden, 2 timmars spel är 90 minuters video och 30 minuter spelande.... finns de nåt sätt att ta bort/hoppa över dessa? (troligtvis inte)... isf får jag nog sluta spela, pallar inte med det

Jag förstår precis vad du menar, gillar inte heller den sortens spel.
Kolla in Quake II (Steam), där är det bara du som spelar, full action, ingen handhållning, fimsekvenser och trams.
Nyare, snyggare, men långsammare: Crysis remastered trilogin (billigast på Epic)

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.