Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Låter logisk i en film som heter "The Flash"

Utan att spoila något fanns det ju andra karaktärer som kändes mer som en del av handlingen, biroll kanske var fel ord utan något som är än mindre än det kanske är vad jag sökte.

Skrivet av Swennis:

Då gör den sig bra på 4k projektor med förmodar jag
Är skeptiskt som fasen att den är bra... men får ge den en chans... den va väl underhållande iaf?

Om man tror att en "funneh sidekick" kan bära en hel film så ja, annars... mjaeee...
Och har man sett serien känns en del "repetitivt".

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Nobody

Var faktiskt överraskad att se Bob Odenkirk i en liten mer seriös roill med undertoner av humor.
Förväntade helt klart inte riktningen som filmen tog och var faktiskt länge sedan jag njöt av en rulle från start till slut utan att känna sig uttråkad emellanåt.

Den får 9/10 i rent underhållningsvärde från mig

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

Memory - Liam neeson spelar åldrande lönnmördare med alzheimers som inte vill döda barn. Visst, det är en intressant idé men genomförandet är väl mest sisådär. 6/10

Jarhead - Soldater är som soldater är mest i denna tragikomiska historia om marinsoldater under Desert storm. Välgjord dock om än lite störd. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Om man tror att en "funneh sidekick" kan bära en hel film så ja, annars... mjaeee...

Det känns som om filmen hade varit mycket bättre ifall de bara gjort Flash till en seriösare och smartare karaktär i DCEU i stället för den tönt-comic relief (som aldrig är rolig på riktigt) han blev. Jag tyckte att själva handlingen i filmen var helt ok, men när huvudpersonen är en efterbliven tråkig tönt som dessutom får sällskap av en ännu töntigare och dummare yngre kopia av sig själv får jag svårt att rekommendera filmen.

Permalänk
Medlem

Morbius. 3-4/10. "Generic as all hell" ungefär skrev en recensent på rotten tomatoes vilket stämmer rätt bra. Har aldrig lyckats somna till en film men det är ett dåligt tecken när det blir roligare att ta fram skurmoppen och dona lite mitt i.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Inaktiv

"Guardians of The Galaxy vol. 3"

Jäklar, den här filmen är fan mörk, alltså! Vet inte riktigt om jag tycker att GoG passar sig att göras så här mörk, men alternativet hade ju varit en himla massa mer cringe-humor, och sånt pallar jag fan inte alls asså. Så mörkt bli're!

Det har faktiskt skett en hel del karaktärsutveckling med åren. Mest med Nebula såklart, men alla har blivit mognare och i mina ögon mer lättrelaterade. För det mesta i de tidigare filmerna var de bara ett gäng själviska skitar som flög runt i ett rymdskepp typ, men nu kan man faktiskt skönja en viss eftertänksamhet inemellanåt... Skulle vilja se mer av den Dave Bautista som deklamerar en dikt om livets näckrosdamm för övrigt, det var ett fint ögonblick. Där kan man snacka om att växa som skådis för övrigt, han började ju som WWF-wrestler en gång i tiden... Jösses kan man hitta något mer enkelspårigt, typ!

Superskurken i den här filmen, som någon hyllade när jag skrev antingen här eller på en annan internetsida (jag minns inte vilket) att jag tyckte Jonathan Majors var en ruggig skurk i Ant-Man 3, var ju i realiteten bara en inkompetent megaloman, vilket vi sett i mängder av andra filmer. Tyckte allt själv att han var lika menlös som Malkith från Thor 2 till exempel, men man kan hitta otaliga liknande inkompetenta skurkar i femhundra andra actionfilmer (General Sarris från Galaxy Quest, mm mm mm...) I och för sig, skådisen verkade ju vara en kul typ på blooper-rullen iofs. Haha!

Generellt sett är GoG inte min stil av film - douchebag-dyrkande är lite för amerikanskt för min smak, men som sagt, den här rullen var ganska mörk, vilket jag å andra sidan gillar. Det fanns en hel del D-bag-agerande fortfarande, men inte lika mycket som tidigare. Rockets bana i filmen framför allt skänker också mycket hjärta och medkänsla i vad som ofta brukar vara ganska kylig och steril action - men det finns flera andra sådana ögonblick också mellan andra karaktärer, till exempel Quinn och Gamora. Actionfilmer med genuint hjärta är faktiskt inte så vanliga, Robocop är ett sådant exempel*, det var trevligt att se här också och höjer betyget i mina ögon.

Tyckte dessutom att alla större (och en del mindre också) karaktärer fick fokus och gott om utrymme, det var inte bara Kirk, Spock och McCoy som hade coola ögonblick. Det är fan inte lätt att fixa i en ensemble-film, men Gunn skötte det snyggt.

I övrigt en slipad Marvel-produktion med bra effekter och faktiskt en del scener som kändes nyskapande efter 30 superhjältefilmer i stallet.

8/10 säger jag, trots den endimensionellt tvådimensionellt platta superskurken.

Permalänk
Medlem

Red Lights (2012)
Robert De Niro, Sigourney Weaver och Cillian Murphy om paranormala egenskaper.

Unthinkable (2010)
Samuel L Jacksson och Carrie Ann Moss
Brutal och psykologiskt stark film.

Permalänk
Medlem

Thor love and thunder, kändes lite som att titta på en b film från 80-talet.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

John Wick: Chapter 4

Stark 6/10. Hade sina stunder och riktigt snyggt gjord(speciellt en scen mot slutet av filmen. Ni som vet, ni vet). Men detta börjar bli otroligt uttjatat och filmen känns betydligt dummare än sina föregångare på flera plan.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Redemption (Hummingbird)
Hbo Max
6.5/10

Jason Statham och Benedict Wong medverkar i denna, vilket ganska snabbt skapar en uppfattning om vad det rör sig om för film. MEN det är mer en action utan speciellt mycket action... snarare en drama med ett par få actionsekvenser. Får en känsla av low-budget/indie film med en story som faktiskt berättas ganska bra.

En av Stathams bättre insatser som skådis där han inte är sitt egna "generic Statham".

Ingen film som revolutionerade något eller ett "måste se", men fungerar fint om man är sugen på en film i lite lugnare tempo där en action-film styrs mer av dialog och drama än "mindless action" och sätter en redemption story i fokus.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Avstängd

Beau is afraid. En mycket märklig story som man bara kikar igenom en gång

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aragon:

Thor love and thunder, kändes lite som att titta på en b film från 80-talet.

Tänker på "Krull" när du säger det...

Kanske den mest närbesläktade 80-tals fantasy/SF-actionrullen till L&T. Om du inte sett, ta dig tid. Den är rätt B, men ändå väl värt det.

Permalänk
Medlem

Såg Faktiskt om Titanic igen, var ett tag sen.
Slående hur vissa scener fortfarande ger en gåshud, som när skeppet kraschar mot vattnet efter att ha delats itu.
Uppskattar den mer och mer för varje gång jag ser den.
Solid 8.5/10

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Kikar för tillfället igenom Maze Runner-trilogin. Relativt lättsmält dystopisk sci-fi.

The Maze Runner
Första filmen har en bra uppbyggnad och känns lagom intensiv. Man knyter ihop storyn på ett vettigt sätt.
7/10

Maze Runner: The Scorch Trials
Något mer spretig och tunn story. Ganska förutsägbar också.
6/10

Ikväll blir det Maze Runner: The Death Cure.. Återstår att se hur den står sig i jämförelse med de första filmerna. Magkänslan säger att den första filmen är den bästa men jag får helt enkelt återkomma på den punkten.

Permalänk
Medlem

Oppenheimer

Ännu ett mästerverk signerat Christopher Nolan.
Cillian Murphy gör verkligen ett sjukt bra jobb som Oppenheimer. Men även Robert Downey Jr, Matt Damon och Emily Blunt gör riktigt bra ifrån sig i sina respektive roller.
Snygga scener och bra musik, som vanligt när det gäller Nolan.
Nej detta var något alldeles extra enligt mig.

10/10

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Öppenhejmer

Ovanligt tung nolan. svårt greppa alla detaljer första gången. Andra visningen lyfte filmen enormt.

IMAX scenerna i 70mm var imponerande och många, tror tom mer än Interstellar inkl i flera dialog scener. Men det är nog den film som minst behöver IMAX formatet, då det mest är dialog.

En sak är jag ganska säker på, man ska se den i IMAX för ljudets skull. En mesig svensk vanlig biosalong räcker inte till. När atombomben smäller av ska det trycka till så det känns!

Bäst var nog ändå Gary Oldman, tung scen.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Butch Cassidy och Sundance Kid
Första gången jag ser denna, kultrulle?, faktiskt. Snubblade bara över den och tänkte varför inte.
Hyffsat välgjord äldre film med sin distinkta och speciella avslappnade humor får man väl ändå säga. Vart däremot lite väl larvig emellan varven, även för en äldre film tycker jag.
5.5/10
Kommer nog inte se om den.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Oppenheimer. Förvånad över dess betyg här är nolans svagaste rulle hittills. Känns som alla peruker sitter fel. Blunt, marvelkillen, Robert downey Jr och mustasch damon ser inte kloka ut. Bara downey i den skaran som klarar sig ok trots allt.

Storyn rejält krystad men det behövdes nog för att få bättre underhållningsvärde. Nolan bör hålla sig till scifi.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

The Rescue

https://m.youtube.com/watch?v=_-Kw5kAPSbk

Handlar om 13 thailändska pojkar som fastnat i en översvämmad underjordisk grotta.
Deras ända räddning är några medelålders ”gubbar” som har grottdykning som hobby.
Så när Navy seal inte klarar av uppgifterna så rycker dessa hjältar in.
Grym dokumentär tycker jag.

5/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

The Rescue

https://m.youtube.com/watch?v=_-Kw5kAPSbk

Handlar om 13 thailändska pojkar som fastnat i en översvämmad underjordisk grotta.
Deras ända räddning är några medelålders ”gubbar” som har grottdykning som hobby.
Så när Navy seal inte klarar av uppgifterna så rycker dessa hjältar in.
Grym dokumentär tycker jag.

5/5

Håller med, riktigt bra! Bättre än spelfilmen som gjordes nära inpå

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Raiders of the lost ark
Indiana Jones and the temple of doom
Indiana Jones and the last crusade

Håller måttet...för alltid.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon132576:

"Guardians of The Galaxy vol. 3"

Jäklar, den här filmen är fan mörk, alltså! Vet inte riktigt om jag tycker att GoG passar sig att göras så här mörk, men alternativet hade ju varit en himla massa mer cringe-humor, och sånt pallar jag fan inte alls asså. Så mörkt bli're!

Det har faktiskt skett en hel del karaktärsutveckling med åren. Mest med Nebula såklart, men alla har blivit mognare och i mina ögon mer lättrelaterade. För det mesta i de tidigare filmerna var de bara ett gäng själviska skitar som flög runt i ett rymdskepp typ, men nu kan man faktiskt skönja en viss eftertänksamhet inemellanåt... Skulle vilja se mer av den Dave Bautista som deklamerar en dikt om livets näckrosdamm för övrigt, det var ett fint ögonblick. Där kan man snacka om att växa som skådis för övrigt, han började ju som WWF-wrestler en gång i tiden... Jösses kan man hitta något mer enkelspårigt, typ!

Superskurken i den här filmen, som någon hyllade när jag skrev antingen här eller på en annan internetsida (jag minns inte vilket) att jag tyckte Jonathan Majors var en ruggig skurk i Ant-Man 3, var ju i realiteten bara en inkompetent megaloman, vilket vi sett i mängder av andra filmer. Tyckte allt själv att han var lika menlös som Malkith från Thor 2 till exempel, men man kan hitta otaliga liknande inkompetenta skurkar i femhundra andra actionfilmer (General Sarris från Galaxy Quest, mm mm mm...) I och för sig, skådisen verkade ju vara en kul typ på blooper-rullen iofs. Haha!

Generellt sett är GoG inte min stil av film - douchebag-dyrkande är lite för amerikanskt för min smak, men som sagt, den här rullen var ganska mörk, vilket jag å andra sidan gillar. Det fanns en hel del D-bag-agerande fortfarande, men inte lika mycket som tidigare. Rockets bana i filmen framför allt skänker också mycket hjärta och medkänsla i vad som ofta brukar vara ganska kylig och steril action - men det finns flera andra sådana ögonblick också mellan andra karaktärer, till exempel Quinn och Gamora. Actionfilmer med genuint hjärta är faktiskt inte så vanliga, Robocop är ett sådant exempel*, det var trevligt att se här också och höjer betyget i mina ögon.

Tyckte dessutom att alla större (och en del mindre också) karaktärer fick fokus och gott om utrymme, det var inte bara Kirk, Spock och McCoy som hade coola ögonblick. Det är fan inte lätt att fixa i en ensemble-film, men Gunn skötte det snyggt.

I övrigt en slipad Marvel-produktion med bra effekter och faktiskt en del scener som kändes nyskapande efter 30 superhjältefilmer i stallet.

8/10 säger jag, trots den endimensionellt tvådimensionellt platta superskurken.

Så mörk var den inte, fanns en hel del glädjescener, det är ju inte spoila att slutet var inte mörkt. Vad som är bra humor beror på person, GOG brukar inte ha cringe humor. Ettan och tvåan är underhållande filmer med mycket bra action och godkänd humor. Fanns en del av den i trean.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk
Medlem

Alice in Wonderland
Typisk Tim Burton humor och stil, som man antingen hatar eller gillar. Tillhör det senare, plus att det var ett bra tag sen jag såg denna. Håller måttet bra, blir att se Alice Through the Looking Glass ikväll.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Mission Impossible 7
Kändes som en riktig biofilm, som var häslängder före Indiana Jones även mycket bättre filmad!
Nackdelen är ju att det är del 1 och del 2 kommer nästa år. Inte helt perfekt men bästa bio filmen på länge.

Indiana Jones 5
Gillade den inte alls.
Speciellt inte Phoebe Waller Bridge, vet inte riktigt varför dom tar med någon medioker skådespelerska.
Har inget emot en kvinna i huvudrollen, men snälla välj någon annan skådis om ni tänkt fortsätta serien.
Sedan är det nog även manus författarna man får skylla på..
Även för mycket CGI och kändes inte speciellt bra filmad. Blir för mycket uncanny valley imellanåt.

Oppenheimer
Delvis bra, men kändes jobbigt att den hoppade fram och tillbaka i tiden.
Sedan var film musiken delvis jobbig.
Den hade potential, men kunde vart betydligt bättre.
Många tycker säkert annorlunda men jag tycker den var överhypad.
Speltid 3h kunde kanske räckt med 2h och bättre ihoppklippt i kronologisk ordning.
Killian Murphy gör en bra prestation.
Men av någon anledning så undrar jag om Rufus Sewell skulle vart bättre för rollen.

Permalänk
Medlem

Alice Through the Looking Glass
Håller inte riktigt lika hög klass som första, så som det ofta blir. Men sevärd non the less då Mr Burton kan sina grejor.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

The Rescue

https://m.youtube.com/watch?v=_-Kw5kAPSbk

Handlar om 13 thailändska pojkar som fastnat i en översvämmad underjordisk grotta.
Deras ända räddning är några medelålders ”gubbar” som har grottdykning som hobby.
Så när Navy seal inte klarar av uppgifterna så rycker dessa hjältar in.
Grym dokumentär tycker jag.

5/5

Dom riktiga hjältarna i den historien: https://www.youtube.com/watch?v=qGC7vWTLVE8&ab_channel=ThaiCa...

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

The Flash (2023)

En allt igenom rutten och menlös film.

Hur mycket jag än vankar fram och tillbaka får jag inte min tid tillbaka 😢

Permalänk
Medlem

Barbie

Jag och äldsta grabben skrattade oss rakt igenom dessa två timmar. Margo och gosling, vilken perfekt casting.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Oppenheimer. Förvånad över dess betyg här är nolans svagaste rulle hittills. Känns som alla peruker sitter fel. Blunt, marvelkillen, Robert downey Jr och mustasch damon ser inte kloka ut. Bara downey i den skaran som klarar sig ok trots allt.

Storyn rejält krystad men det behövdes nog för att få bättre underhållningsvärde. Nolan bör hålla sig till scifi.

Tänk vad olika man kan tycka. Jag tyckte hela casten gjorde ett fenomenalt jobb, inte minst Murphy och Downey Jr.
Att Nolan sen lyckas få en att hänga med i hela tre timmar när filmen egentligen bara består av dialoger, men att filmen ändå har ett rasande tempo - det är ett under i sig. Det visar på vilken otrolig filmskapare han är, när det inte behöver vara pang-pang, våld och Batman eller stora rymdskepp för den delen.

Jag är glad att en av de stora regissörerna i vår tid har modet att testa vattnet i andra genrer. Du kanske ska hålla dig till sci-fi-filmer?

^ Det var alltså senaste filmen jag såg. Tycker också att det är en av hans bättre filmer. Lite svårt att sätta ett konkret betyg på den, men 8, 8,5/10 kanske.

Edit: och strax innan Oppenheimer såg jag The Covenant med Jake Gyllenhaal. Utmärkt film med en (som alltid) utmärkt insats av Gyllenhaal, men det var nästan så att tolken (Dar Salim) överglänste honom. För mig som på förhand inte visste vilken roll tolkarna spelade under USA:s närvaro i Afghanistan var det en väldigt berörande skildring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Jo förvisso,klart att det va många som hjälpte till men utan dykarna så hade ju alla dött.
Kanske blir lite svårt att fokusera på flera 100 personer samtidigt i en dokumentär.