Netflix skrotar billigaste abonnemanget – satsar på reklamfinansierat

Permalänk
Melding Plague

Netflix skrotar billigaste abonnemanget – satsar på reklamfinansierat

Reklamfinansierade abonnemang är här för att stanna, vilket företaget visar genom att plocka bort billigaste abonnemanget i USA och Storbritannien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

”Vilken Netflix-nivå är bäst?”

Nivå noll

Permalänk
Medlem

Bara en tidsfråga innan det är reklam på alla förutom det dyraste spår jag. Yarrrr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Bara en tidsfråga innan det är reklam på alla förutom det dyraste spår jag. Arrrr.

Yarr

Visa signatur

To be a Bulle or not to be a Bulle?

Permalänk
Officiell jultomte

Laughing in Plex

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Sötast

Jag är inte så bra på att prata Netflix, men innebär detta att det vanliga abonnemanget som inte var 4K abonnemanget nu kommer vara exakt samma utbud och kvalitet som innan men kunderna får fortsätta betala lika mycket och se reklam också?

Dvs, noll fördelar och bara mer reklam?

Edit:
Okay, nevermind, såhär såg planerna ut.

  • Plan Price Video Audio Streams

  • Basic+Ads $6.99/mo. 720p 2.0 stereo 1

  • Basic $9.99/mo. 720p 2.0 stereo 1

  • Standard $15.49/mo. 1080p 2.0 stereo, Dolby Digital 5.1 2

  • Premium $19.99/mo. 1080p, 4K 2.0 stereo, Dolby Digital 5.1, Dolby Atmos 4

Isåfall verkar de ju ha fått Standard med reklam för 7.99 istället för 15.49 vilket är rätt markant skillnad.
Däremot tvingas alla som inte vill se deras så kallade "1080P" (dvs bitrate likt nånstans mellan 480p - 720p) med reklam att slänga upp $20.

Så billigare för massan och dyrare för enthusiasterna?
Reklamen måste de dra in rent guld på isåfall.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag är inte så bra på att prata Netflix, men innebär detta att det vanliga abonnemanget som inte var 4K abonnemanget nu kommer vara exakt samma utbud och kvalitet som innan men kunderna får fortsätta betala lika mycket och se reklam också?

Dvs, noll fördelar och bara mer reklam?

Japp. Dock inte de som redan har det abbet, de påverkas inte sålänge de har kvar samma nivå.

Permalänk
Medlem

Inte långt kvar tills man börjar hissa seglen igen.

Permalänk
Medlem

Finns det inte plats för en tjänst som kombinerar alla dessa streaming-tjänster i ett paket till ett rimligt pris? Ett Spotify för streaming typ.

Permalänk

Någon som har en aning om hur reklamen presenteras? Är det likt TV reklam mitt i filmer / serier. Eller är det före / efter? Banners?

Permalänk
Medlem

Svt ingår i skatten. Nåväl, det får duga för den fattige 😄

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Svt ingår i skatten. Nåväl, det får duga för den fattige 😄

svt får ju kanske 1 film varannat år Kanon! Tror Zlatan filmen ska komma till SVT snart

Permalänk
Medlem

Kommer snart en undersökning som visar att piratkopiering ökar och Netflix vd gör ett uttalande i stil med ”vi såg det inte komma”.

Permalänk
Medlem

Jag har börjat avsluta mina streamingtjänster och börjar återgå till DVD och Blu Ray!

Ser hellre på enstaka bra filmer än massvis med "skräp" (alltså det som blir kvar när man tittat på de viktigaste man ville se på Netflix). Kommer nog bara stara Netflix tjänsten någon månad i stöten per år och maraton titta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Moseby:

Laughing in Plex

Skål på den

Skrivet av tonii:

Inte långt kvar tills man börjar hissa seglen igen.

Hemligheten är att aldrig sluta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

?
Reklamen måste de dra in rent guld på isåfall.....

Det gör den uppenbarligen, enligt en analytiker på en podcast jag lyssnar på ibland. Uppenbarligen är det så att vissa reklamköpare har fastnat för TV-reklam och vill fortsätta med det, men då finns det kundsegment som de bara inte kommer åt. Dessa köpare är villiga att betala bra för att köpa reklam i streaming-paket.

Skrivet av downup:

svt får ju kanske 1 film varannat år Kanon! Tror Zlatan filmen ska komma till SVT snart

Zlatan-filmen ligger på SVT Play fram t.o.m söndag om du vill se den.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Någon som har en aning om hur reklamen presenteras? Är det likt TV reklam mitt i filmer / serier. Eller är det före / efter? Banners?

Har ej aning, men av viss skadeglädje så gissar jag mellan varje avsnitt och början/slutet på en film för att kunna se nästa. Sen om det är en pop-up som ej går att stängas ner under en viss tid eller om det är 5 minuters reklam som dom flesta tv kanaler utom SVT.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Skål på den

Hemligheten är att aldrig sluta

Det var ju rätt bra under en period och har inga problem att betala för min konsumtion när jag får göra det på mina villkor. Dock verkar det som att fragmenteringen av marknaden och maximera vinsten är något som bara oundvikligt måste göras för att klämma ut så många kronor under så lång tid som möjligt för alla stora streamingföretag.

Skulle reklam åter bli ett vanligt inslag i de tjänster jag köper så får jag helt enkelt hitta något annat att göra. orkar egentligen inte hålla på att hissa segel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tonii:

Det var ju rätt bra under en period och har inga problem att betala för min konsumtion när jag får göra det på mina villkor. Dock verkar det som att fragmenteringen av marknaden och maximera vinsten är något som bara oundvikligt måste göras för att klämma ut så många kronor under så lång tid som möjligt för alla stora streamingföretag.

Skulle reklam åter bli ett vanligt inslag i de tjänster jag köper så får jag helt enkelt hitta något annat att göra. orkar egentligen inte hålla på att hissa segel.

Sant, det var bra under en period. Det vore bättre med en plattform där alla samlas antar jag.
Så jobbigt är det inte att segla:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Laughing in Plex

Hämtar du alla aktuella serier då?

Nyfiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Hämtar du alla aktuella serier då?

Nyfiken.

plexshares på reddit eller använd addons till kodi så behöver du aldrig ladda ner något igen och kan streama direkt

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Var inte en av de största poängerna just med tjänster som Netflix att det inte är någon reklam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan4:

Var inte en av de största poängerna just med tjänster som Netflix att det inte är någon reklam?

Håller med om detta, avskyr verkligen reklam på tv/yt. Men sen är det så klart tillgången till serier/film lagligt.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Finns det inte plats för en tjänst som kombinerar alla dessa streaming-tjänster i ett paket till ett rimligt pris? Ett Spotify för streaming typ.

Ja men inte på lagligt vis.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

- Nu är det bara några få millimeter kvar.

- Vadå, vad menar du?
- Jo, tills Netflix graven ör färdiggrävd.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Avstängd

Jag vill också ha allt gratis då jag är helt införstådd i att det bara "finns" på internet utan några utgifter för någon alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Svt ingår i skatten. Nåväl, det får duga för den fattige 😄

Mosfilm har gratis filmer på bland annat Youtube . Finns ett gäng klassiker där. Stalker, Solaris, Battleship Potemkin, War and Peace, I am Cuba. Waterloo finns också på Youtube.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Inte långt kvar tills man börjar hissa seglen igen.

Prishöjning/abbonemangsförändring ser jag själv inte som anledning. Problemet som jag ser det är mängden tjänster som finns och att hitta var tusan saker finns att se. Det börjar gå mig på nerverna. Det var tokbra när det bara fanns Netflix men det är tyvärr historia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BMac:

Jag vill också ha allt gratis då jag är helt införstådd i att det bara "finns" på internet utan några utgifter för någon alls.

De vill slippa betala skatt med hjälp av skatteplanering så jag vill också komma undan billigt om det går för att komma åt deras innehåll.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Mosfilm har gratis filmer på bland annat Youtube . Finns ett gäng klassiker där. Stalker, Solaris, Battleship Potemkin, War and Peace, I am Cuba. Waterloo finns också på Youtube.

Det går även att streama gratis film via biblioteket med bibliotekskortet.