Permalänk

Lagring köpes. Gärna 6 TB+.

Behöver utöka min lagring.
Kör nu speglade enheter på 3 TB, så allt över det är väl egentligen intressant beroende på pris, men får gärna tag på 6 TB+.

Välkommen med att berätta vad du har och vad du vill ha för det.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Ska du ha sata eller sas?

Permalänk
Skrivet av LemurenSwe:

Ska du ha sata eller sas?

Ja, just. Kan ju vara bra att nämna! Äger bara hårdvara som stöder SATA i nuläget så det är primärt det som jag kikar efter.

Permalänk

hej har en seagate backup plus hub extern hdd 8tb om det är intressant

Permalänk
Skrivet av Rutger jörnåker:

hej har en seagate backup plus hub extern hdd 8tb om det är intressant

Kan vara det! Men vill först se om någon erbjuder flera diskar av samma typ som jag kan köra i raid. 🙂

Permalänk
Medlem

Tjo! Jag tror jag ska ha 4 st. Seagate Barracuda ST8000DM004 256MB 8TB liggandes från ett tidigare strandat CHIA-projekt.

Diskarna är strippade från en extern lagringslösning. Detta för att då sättas in i ett vanligt datorchassi.

Kan det vara intressant kanske?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Skrivet av gizze:

Tjo! Jag tror jag ska ha 4 st. Seagate Barracuda ST8000DM004 256MB 8TB liggandes från ett tidigare strandat CHIA-projekt.

Diskarna är strippade från en extern lagringslösning. Detta för att då sättas in i ett vanligt datorchassi.

Kan det vara intressant kanske?

Nej, inte direkt. Det hade varit perfekt om det inte vore för SMR!
Ev. så kan jag tänka mig att köpa en att använda som arkivdisk. Vad vill du ha för dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snekutaren:

Nej, inte direkt. Det hade varit perfekt om det inte vore för SMR!
Ev. så kan jag tänka mig att köpa en att använda som arkivdisk. Vad vill du ha för dem?

Hade tänkt en tusenlapp för en disk, men billigare vid köp av flera!

Och precis, diskarna är avsedda för långvarig lagring och inte så mycket större aktivitet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snekutaren:

Behöver utöka min lagring.
Kör nu speglade enheter på 3 TB, så allt över det är väl egentligen intressant beroende på pris, men får gärna tag på 6 TB+.

Välkommen med att berätta vad du har och vad du vill ha för det.

Läs hela annonsen här

Har 16 TB från Seagate som jag önskar sälja för 1800:-. Sitter i extern kabinett men innehåller: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5634158
Väldigt lite använd.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Har 16 TB från Seagate som jag önskar sälja för 1800:-. Sitter i extern kabinett men innehåller: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5634158
Väldigt lite använd.

Köper gärna den.