Ubisoft: "Känslan av knivhugg förhöjer Assassin's Creed Mirage"

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft: "Känslan av knivhugg förhöjer Assassin's Creed Mirage"

För den som vill ta inlevelsen till nya potentiellt smärtsamma höjder gör Ubisoft och Owo en haptisk tröja som hugger spelaren i ryggen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Minns att det fanns rumblepack tillbehör till Nintendo 64 i form av västar när det begav sig. Såg annonserna i Super Play 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

So... Ready Player One?

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Känner att jag är för dålig på spel för att skaffa en sån här väst. Kommer ju bara att göra ont

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Och runt hörnet ...

... så kommer, om den inte redan finns, den haptiska kalsongen kombinerat med VR

Permalänk
Medlem

Undrar hur länge det dröjer innan någon dör på riktigt av dylika prylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av to55e:

... så kommer, om den inte redan finns, den haptiska kalsongen kombinerat med VR

nu så
Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av to55e:

... så kommer, om den inte redan finns, den haptiska kalsongen kombinerat med VR

Varför ska det bara var för "Män"? Varför inte trosor för Kvinnor? Dom spelar väl också VR.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Jag missar aldrig en chans att posta denna:

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Mörksuggan:

Varför ska det bara var för "Män"? Varför inte trosor för Kvinnor? Dom spelar väl också VR.

Nu kan jag såklart inte svara för samtliga, men elchock i de nedre regionerna låter sådär oavsett vad man råkar vara utrustad med för kroppsdel. Vi kanske kollektivt ska bestämma oss för att skippa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Varför ska det bara var för "Män"? Varför inte trosor för Kvinnor? Dom spelar väl också VR.

Det största problemet för de som håller på med VR är väl att ”ingen” spelar VR?

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
99:e percentilen

Det går således att bli påpucklad även i andra titlar, där Halo Infinite, Half-Life: Alyx och Counter-Strike: Global Offensive är några nämnvärda exempel.

Aim punch IRL låter väl kanske inte som något att stå efter i en tävlingsinriktad e-sporttitel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Världen blir bara mer och mer bisarr för varje dag som går.😒

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Världen blir bara mer och mer bisarr för varje dag som går.😒

Verkligen. Ska ”lekas” krig.. Hemskt.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Varför ska det bara var för "Män"? Varför inte trosor för Kvinnor? Dom spelar väl också VR.

Jag tror inte avsikten var att exkludera kvinnor, utan snarare att kalsonger var det första ordvalet som dök upp i skribentens huvud.

Permalänk

Står ju inget om storlekar, Tror den är för liten för mig......

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

Känner att jag är för dålig på spel för att skaffa en sån här väst. Kommer ju bara att göra ont

du kanske blir duktig fort

Permalänk

Painwest var ju tämligen längesedan den kom.
Den hette väl Quake painwest?
Någon som lyckas googla? Måste ju varit 15-20 år sedan.
Elstötar om jag inte minns fel.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Nu kan jag såklart inte svara för samtliga, men elchock i de nedre regionerna låter sådär oavsett vad man råkar vara utrustad med för kroppsdel. Vi kanske kollektivt ska bestämma oss för att skippa det

Om jag har förstått denna produkt så funkar den som en Tens/Ems apparat som skickar en elektrisk puls antingen till nerverna eller musklerna. Har testat båda och jag. Tens som går på nerverna är mer som typ massage medans, Ems som går på musklerna kan vara både skönt och obekvämt beroende på styrkan. Tar man nack muskeln så kan det kännas som nackspärr på dom översta styrkorna. Så ja, det finns ju test som män kan testa hur det känns att ha mens i olika grader.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Var inte detta ett skämt i Penny Arcade rätt många gånger redan? Börjar kännas som alla påhittade TV-serierna i 30 Rock, att de blir verkliga 10 år senare.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Varför ska det bara var för "Män"? Varför inte trosor för Kvinnor? Dom spelar väl också VR.

Absolut. Jag tror en haptisk trosa faktiskt skulle bli storsäljare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Jag tror inte avsikten var att exkludera kvinnor, utan snarare att kalsonger var det första ordvalet som dök upp i skribentens huvud.

Jag tänkte underkläder först faktiskt. Sen defaultade jag till viket målgrupp som förmodligen skulle köpa den

Permalänk
Medlem
Skrivet av to55e:

Absolut. Jag tror en haptisk trosa faktiskt skulle bli storsäljare

Dessa produkter finns det väl redan gott om xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Det största problemet för de som håller på med VR är väl att ”ingen” spelar VR?

Dålig gissning (eller önsketänk?), det stämmer inte.
Vad fick dig att dra den slutsatsen?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Dålig gissning (eller önsketänk?), det stämmer inte.
Vad fick dig att dra den slutsatsen?

Haha varför skulle det vara ett önsketänkande för mig?

Så du menar att VR har slagit igenom? De jag känner som köpt VR-headset använder dem inte aktivt.

Sett till hur många som spelar så är VR typ obefintligt, därav min kommentar.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Dags att höja nivån.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Haha varför skulle det vara ett önsketänkande för mig?

Så du menar att VR har slagit igenom? De jag känner som köpt VR-headset använder dem inte aktivt.

Sett till hur många som spelar så är VR typ obefintligt, därav min kommentar.

Företag bryr sig inte om hur mycket sakerna används, utan hur många som köper sakerna.
Att du känner flera personer som innehar VR-utrustning indikerar att det kanske finns en marknad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tankjunior:

Företag bryr sig inte om hur mycket sakerna används, utan hur många som köper sakerna.
Att du känner flera personer som innehar VR-utrustning indikerar att det kanske finns en marknad.

Det är ju ganska kortsiktigt tänk att kunderna inte ska använda prylarna man säljer.

Men poängen kvarstår. Jag känner vad jag vet tre personer som har ett VR-headset. Det är typ ingen i förhållandet till det antal personer jag känner som spelar spel.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Haha varför skulle det vara ett önsketänkande för mig?

Så du menar att VR har slagit igenom? De jag känner som köpt VR-headset använder dem inte aktivt.

Sett till hur många som spelar så är VR typ obefintligt, därav min kommentar.

Nej vissa verkar ha det bara.

Dom du känner representerar inte verkligheten och din bild är felaktig.
Det finns många som spelar.
Joina vetja om du äger ett vr headset.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc