Vill bara ge en random eloge till Fractal Design och deras support-team.

Permalänk
Medlem

Vill bara ge en random eloge till Fractal Design och deras support-team.

Jag har ett urgammalt R5 stående som jag har haft en filserver i. Under en lång period så har expansionsportarna för USB2 och 3 gett upp på livet och jag har inte brytt mig så mycket om det då den bara stod i en skrubb i många år.

Nu köpte jag en del begagnade datordelar för att bygga mig en dator som ska ta upp både rollen som filserver och lätt gaming. Skickade ett mail till deras support och på måndagen så kom det ett paket i brevlådan med precis de reservdelar jag behövde.
Jag vet inte hur lång deras garanti är men jag tror att mitt chassi är äldre än 10 år.

Förväntade mig att åtminstone få betala en hundralapp för grejerna (att ens gå och leta upp dem liksom) men nej, gratis var det och väldigt trevlig supportnisse jag hade min mailkonversation med.

Fantastiskt trevlig och hjälpsam support, ville bara säga det.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Trevligt att höra 👍
@Fractal Design om dom nu fortfarande är aktiva.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Mina fyra (kanske fem?) senaste chassin jag köpt har varit Fractal Design, och jag har varit väldigt nöjd! Diskret design, bra prispunkt och funktionella är de saker jag uppskattar mest. Iaf som jag kan komma på nu.

@Fractal Design <3

@"Fractal Design" för highlight på folk med mellanslag i användarnamnet.

Dold text
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Mina fyra (kanske fem?) senaste chassin jag köpt har varit Fractal Design, och jag har varit väldigt nöjd! Diskret design, bra prispunkt och funktionella är de saker jag uppskattar mest. Iaf som jag kan komma på nu.

@Fractal Design <3

@"Fractal Design" för highlight på folk med mellanslag i användarnamnet.

Dold text

Du kan tillägga snabb och trevlig support på svenska om du vill ha fler anledningar att gilla dem! Jag har nog gått igenom lika många FD-chassin som du gjort (testat olika med stöd för vattenkylning och annat på vägen).

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Har liknande erfarenhet av FD. Det är sådana här saker som gör att jag rekommenderar era chassin.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag kan instämma om god garantihantering.

Hade en frontpanel i min Node 304 som inte riktigt funkade. Även en Power-knapp som kärvade i en Define S. Båda gångerna kom det ut en reservdel i brevlådan och utan att man ska skicka fjorton kopior på kvitton, korttransaktioner mm.

Var någon del som de inte hade i lager dock som de inte kunde ersätta, typ glaspaneler eller täckplåtar för fläktöppningar. Men det kanske är rimligt att inte alltid ha lagerhållning på.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har även jag väldigt god erfarenhet av Fractal Design när det gäller service.
Hade Meshify 2 compact innan, och när jag skulle montera in saker i chassit och tog bort sidorna på chassit så råkade jag luta den solida sidan mot något vasst så att det blev en rejäl repa. Kontaktade FD och frågade om man kunde köpa en ny, men nej det gick inte.
Men dom skickade mer än gärna en ny utan kostnad, och den kom fram på typ 2 dagar.
Sjukt bra skött faktiskt med tanke på att det var mitt fel

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR