Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnpajsarn:

Produkt: DJI Mini 3 Pro (DJI RC) & DJI Care Refresh 1-Year Plan
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0C4B5BTTN/
Kategori: Drönare
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6302236
Pris: 9899kr

Jäklar, jag har länge velat ha en drönare men lyckas aldrig riktigt motivera för mig själv att jag behöver en..
Men det här verkar ju vara ett rätt bra pris på en väldigt bra drönare som har allt jag skulle vilja ha hos en drönare..
Men det är så svårt att motivera ett köp för sig själv XD

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det står Storlek: 10 000 mAh
Men också 20k på två ställen.

Skrivet av Tinkerbeard:

Såg det också i efterhand. Enligt Amazons Kundtjänst så ska det vara 20.000 mah varianten. Jag tänkte ge det en chans. Är bara att skicka tillbaka annars.

10 000 mAh varianten säljs ju även av Amazon, ej nedsatt, för 299kr.

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Jäklar, jag har länge velat ha en drönare men lyckas aldrig riktigt motivera för mig själv att jag behöver en..
Men det här verkar ju vara ett rätt bra pris på en väldigt bra drönare som har allt jag skulle vilja ha hos en drönare..
Men det är så svårt att motivera ett köp för sig själv XD

Jo försäkringen e ju värd 1000kr bara den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Fick precis mail från Amazon att minst 2 av Eve produkterna var felaktigt prissatta och att jag får välja mellan att ta bort hela ordern eller behålla 1 vara. RIP.

Som tur var det Eve Weather och ett 4pack av Eve Thermo som blev nedsatta. Behöver egentligen 1 Weather och 5 Thermo, så får väl bli att köpa en för full pris senare.

Samma för mig med Eve outdoor camera. Beställde 2, men kommer bara få en till nedsatt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnpajsarn:

Jo försäkringen e ju värd 1000kr bara den.

Blev en beställning..
Känns som det var rätt pris med tanke på det som följer med. Den bättre kontrollen samt försäkring och ett extra par propellrar o.s.v. Får snåla in på annat nu

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Blev en beställning..
Känns som det var rätt pris med tanke på det som följer med. Den bättre kontrollen samt försäkring och ett extra par propellrar o.s.v. Får snåla in på annat nu

Och 249g vilket innebär inget körkort för drönare så det är ju skönt.
Min mavic pro (v1) kräver körkort med teoriprov egentligen

https://dronechart.lfv.se/?x=1669792.3619&y=8859142.80057&z=5...
Tänk på att alltid kolla detta innan du vill flyga. Luftfartsverket kan bli sura annars. (Böter om polisen kommer)
Max 120m upp utan körkort också och inte ovanför hus.

Med detta sagt flyg med respekt så löser det sig.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Och 249g vilket innebär inget körkort för drönare så det är ju skönt.
Min mavic pro (v1) kräver körkort med teoriprov egentligen

https://dronechart.lfv.se/?x=1669792.3619&y=8859142.80057&z=5...
Tänk på att alltid kolla detta innan du vill flyga. Luftfartsverket kan bli sura annars. (Böter om polisen kommer)
Max 120m upp utan körkort också och inte ovanför hus.

Med detta sagt flyg med respekt så löser det sig.

Helt sant, kollade och det är väldigt rött där jag bor. Inte precis här, men runt omkring..
Känner att det blir meckigt att hålla koll på allt detta hela tiden och sen kommer säkert
massor tillbehör och grejer som behövs XD
... Så jag tog och avbeställde den.. Lite för dyr leksak som jag inte riktigt vet om jag kommer
använda.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Helt sant, kollade och det är väldigt rött där jag bor. Inte precis här, men runt omkring..
Känner att det blir meckigt att hålla koll på allt detta hela tiden och sen kommer säkert
massor tillbehör och grejer som behövs XD
... Så jag tog och avbeställde den.. Lite för dyr leksak som jag inte riktigt vet om jag kommer
använda.

Ajdå, menade inte att få dig att avboka! Det är ganska låg risk att någon bryr sig och ännu mindre att någon skulle anmäla om du kör med respekt. Att åka ut utanför stan och flyga är ju det bästa, slippa alla hus som stör och fånga en upplevelse i en vy som du aldrig kan få med mobilkameran tex. Men ja, det är lite dyrt. Tillbehör behöver du inte mer än det som ingår i kitet!
Mini är så liten att du lätt kan ta med den när du åker iväg o hittar på något med vännerna. Flyger du på låg höjd (20-30m) ska du inte riktigt behöva tänka på rött område heller och är du osäker kan man då ringa upp ansvarig och få tillstånd.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ajdå, menade inte att få dig att avboka! Det är ganska låg risk att någon bryr sig och ännu mindre att någon skulle anmäla om du kör med respekt. Att åka ut utanför stan och flyga är ju det bästa, slippa alla hus som stör och fånga en upplevelse i en vy som du aldrig kan få med mobilkameran tex. Men ja, det är lite dyrt. Tillbehör behöver du inte mer än det som ingår i kitet!
Mini är så liten att du lätt kan ta med den när du åker iväg o hittar på något med vännerna. Flyger du på låg höjd (20-30m) ska du inte riktigt behöva tänka på rött område heller och är du osäker kan man då ringa upp ansvarig och få tillstånd.

Nejdå det var mer faktorer än så som påverkade beslutet att avboka. Inser att jag inte riktigt har tiden att pyssla och lär mig den den närmsta tiden. Så jag väntar tills jag känner att det faktiskt finns tid för den. Nu är det barnen som får ta min tid och snart en tredje unge, så misstänker att den mest kommer få stå ett tag. Blir troligtvis nyhetens behag och sen står den och det är en lite för dyr leksak för att bara stå. Hade varit kul att ha, men väntar något år eller två och då kanske drönarna blivit ännu bättre också.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Blev en beställning..
Känns som det var rätt pris med tanke på det som följer med. Den bättre kontrollen samt försäkring och ett extra par propellrar o.s.v. Får snåla in på annat nu

Samma här, slog till 23.59.00 i natt...... får se vad/om det är värt....

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Samma här, slog till 23.59.00 i natt...... får se vad/om det är värt....

Rackarns! Det var bara något endagarserbjudande eller? Idag har paketet gått upp till 12.600 kr istället så där gjorde ni nog ett kap!

Permalänk
Viking
Skrivet av rickardj:

Rackarns! Det var bara något endagarserbjudande eller? Idag har paketet gått upp till 12.600 kr istället så där gjorde ni nog ett kap!

Amazon Prime day

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickardj:

Rackarns! Det var bara något endagarserbjudande eller? Idag har paketet gått upp till 12.600 kr istället så där gjorde ni nog ett kap!

Avkokade min idag, hade varken skickats eller debiterats ännu. Villhöver-behovet tog över lite, kommer nog inte kunna använda den i den utsträckningen som jag vill så tyckte det blev för dyr leksak, trots priset. 🙂

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Avkokade min idag, hade varken skickats eller debiterats ännu. Villhöver-behovet tog över lite, kommer nog inte kunna använda den i den utsträckningen som jag vill så tyckte det blev för dyr leksak, trots priset. 🙂

Nu bara strör du salt i såret! 😂

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neon:

Vad ska du ha en Swtich 2 till? Nintendos spel fungerar utmärkt på rådande hårdvara, de till och med fungerade bra på Wi U från 2012. De e så fall om du siktar på att köra tyngre spel från andra tillverkare men då kanske en steam deck är ett bättre val.

TOTK och BOTW droppar ner i 20 fps titt som tätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Eller en HTPC som en NUC för absolut mest flexibilitet (men lite mer man själv måste underhålla).

Jag har precis själv gått från en Sony TV med inbyggd android till en Samsung och eftersom jag kör Kodi tillsammans med min Synology NAS så var jag väl medveten om att jag nu skulle bli tvungen att köpa en extern spelare eller gå över till typ Plex eller någontin annat som fungerar på Tizen.

Inhandlade därför en Xioami Mi Stick 4K eftersom den hade fått bra reviews och var hyffsat billig, men blev otroligt besviken.
Så fort man försökte köra något i 4K, så hackade bilden och det blev dropouts i ljudet. Min två Sony TV's har aldrig haft det problemet.

Övervägde först om jag skulle köpa en Nvidia Shield pro, men sen tänkte jag att om man ändå ska slänga upp så mycket pengar kan man lika gärna gå "all in". Har därför beställt en Asus PN52 mini PC med Ryzen 5600H som jag tror kommer bli kanon för filmtittandet.

Enda orosmålnet är att jag vill kunna styra den med fjärrkontroll och inte behöva köra med keyboard/mus. Finns det någon vettig lösning idag för detta? Tänker om det finns något alternativ med bluetooth eller behöver man en IR mottagare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Jag har precis själv gått från en Sony TV med inbyggd android till en Samsung och eftersom jag kör Kodi tillsammans med min Synology NAS så var jag väl medveten om att jag nu skulle bli tvungen att köpa en extern spelare elelr gå över till typ Plex.

Inhandlade därför en Xioami Mi Stick 4K eftersom den hade fått bra reviews och var hyffsat billig, men blev otroligt besviken.
Så fort man försökte köra något i 4K, så hackade bilden och det blev dropouts i ljudet. Min två Sony TV's har aldrig haft det problemet.

Övervägde först om jag skulle köpa en Nvidia Shield pro, men sen tänkte jag att om man ändå ska slänga upp så mycket pengar kan man lika gärna gå "all in". Har därför beställt en Asus PN52 mini PC med Ryzen 5600H som jag tror kommer bli kanon för filmtittandet.

Enda orosmålnet är att jag vill kunna styra den med fjärrkontroll och inte behöva köra med keyboard/mus. Finns det någon vettig lösning idag för detta? Tänker om det finns något alternativ med bluetooth eller behöver man en IR mottagare?

Nvidia Shield är överlägsen en PC/HTPC när det kommer till just filmtittande och all form av HDR, ska du gå all in så är det en riktigt mediaspelare du ska använda, ska du spela upp främst lokala filer så kan du också kika på Zidoo Z9X.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Nvidia Shield är överlägsen en PC/HTPC när det kommer till just filmtittande och all form av HDR, ska du gå all in så är det en riktigt mediaspelare du ska använda, ska du spela upp främst lokala filer så kan du också kika på Zidoo Z9X.

Hade en Nvidia Shield tidigare (ej pro) och den var visserligen betydligt bättre än MI Stick 4K, men jag tyckte inte att den var speciellt bättre än min gamla Pi med Open Elec. Innan jag beställde mini PC:n, så kopplade jag för skoj skull in en 4 år gammal Lenovo laptop och det blev en otrolig skillnad till det bättre. Allting flöt och inga problem alls att köra med audio passthrough, vilket jag alltid haft problem med tidigare. Fick nu ut äntligen ut Atmos utan problem.

Edit. Såg nu att den mini PC som jag beställt har stöd för CEC, så då bör det ju faktiskt kunna fungera med min befintliga fjärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickardj:

Nu bara strör du salt i såret! 😂

😂

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Hade en Nvidia Shield tidigare (ej pro) och den var visserligen betydligt bättre än MI Stick 4K, men jag tyckte inte att den var speciellt bättre än min gamla Pi med Open Elec. Innan jag beställde mini PC:n, så kopplade jag för skoj skull in en 4 år gammal Lenovo laptop och det blev en otrolig skillnad till det bättre. Allting flöt och inga problem alls att köra med audio passthrough, vilket jag alltid haft problem med tidigare. Fick nu ut äntligen ut Atmos utan problem.

körde själv tidigare Shield Pro och aldrig haft problem med ljud och bild, fått ut TrueHD Atmos/DTS-X osv, har dock totalt 3 st Shield Pro hos föräldrar o syskon då de streamas från min mediaserver, inga problem, gick själv över till en Zidoo Z9X då den är snäppet vassare än Shield för lokala filer, men sure är du nöjd med PC, bara köra.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Hade en Nvidia Shield tidigare (ej pro) och den var visserligen betydligt bättre än MI Stick 4K, men jag tyckte inte att den var speciellt bättre än min gamla Pi med Open Elec. Innan jag beställde mini PC:n, så kopplade jag för skoj skull in en 4 år gammal Lenovo laptop och det blev en otrolig skillnad till det bättre. Allting flöt och inga problem alls att köra med audio passthrough, vilket jag alltid haft problem med tidigare. Fick nu ut äntligen ut Atmos utan problem.

Edit. Såg nu att den mini PC som jag beställt har stöd för CEC, så då bör det ju faktiskt kunna fungera med min befintliga fjärr.

Nu har jag själv ett litet BT-tangentbord/mus som jag styr med, men vet att även min NUC skall ha stöd för CEC. Har dock som sagt inte experimenterat med det själv. Är tillräckligt nöjd med den lösning som jag har idag, men skulle misstänka att det finns många andra som löst detta med TV-fjärrkontroll om man googlar lite.

Har haft min lilla NUC som HTPC i 6-7 år, och fungerar fortfarande lika väl än i dag. Klart väl värd investering för mig.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Ummm?

Alltså missar jag något? denna Galaxy Book2 kostar normalt 8990kr (4990kr nu med rabat)
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

och Denna Galaxy Book2 5356kr
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

är inte den andra (i5:an, som är billigare i normalpris) en bättre dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

Alltså missar jag något? denna Galaxy Book2 kostar normalt 8990kr (4990kr nu med rabat)
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

och Denna Galaxy Book2 5356kr
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

är inte den andra (i5:an, som är billigare i normalpris) en bättre dator?

Elgiganten visar inte alltid rabatt med tidigare pris. Är något jag märkt flera gånger.
I5an är också på rea.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Elgiganten visar inte alltid rabatt med tidigare pris. Är något jag märkt flera gånger.
I5an är också på rea.

aaaa, det förklarar saken, tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Hoppas det, beställde jag med.
Dom verkar riktigt najs.

Gillar verkligen att höljet har mjukbelagd yta.

Fick hem min idag. 20k mah stämde! Den känns väldigt välbyggd! Riktigt nöjd med köpet!

Permalänk
Medlem

Fyndvara
MSI GeForce RTX 4080 16GB SUPRIM X
13990kr

https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Intel Core i7-12700KF Processor -Demo
3035Kr

https://www.komplett.se/product/1206235/demovaror/datorutrust...

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Fyndvara
ASUS X - GeForce RTX 4070 Dual OC 12G
6290kr
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Jäklar, jag har länge velat ha en drönare men lyckas aldrig riktigt motivera för mig själv att jag behöver en..
Men det här verkar ju vara ett rätt bra pris på en väldigt bra drönare som har allt jag skulle vilja ha hos en drönare..
Men det är så svårt att motivera ett köp för sig själv XD

Överväg en billigare istället, tex DJI Mini 2 Fly More Combo RTF. Om du bara ska använda den privat mest för skojs skull duger den till det mesta. Är du en content creator kanske satsa på en dyrare, men DJI Mini 2 duger även för de flesta även för små/medelstora creators. Det är mitt tips.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

ESD-armband för datorbygge - Fyndvara
59Kr

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/installationstil...

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz