Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det var en kille som klagade på att de luktade parfym och att Varmilo gör så på alla deras tgb är det sant? Vad är det som är så bra på custom?

Mitt luktade då inge parfym.
Låter som nån parfymtokig har returnerat ett ex eller liknande, annars vet jag inte hur.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det var en kille som klagade på att de luktade parfym och att Varmilo gör så på alla deras tgb är det sant? Vad är det som är så bra på custom?

mina har inte luktat parfym

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad är det som är så bra med custom?

Är väl lite snarlikt med att köpa en färdigbyggd dator eller bygga själv. Du har möjlighet att byta ut switchar, dämpning, tangenter med mera på ett custom efter tycke och smak.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad är det som är så bra med custom?

Det är ju givetvis en individuell fråga, men det är att du kan tweaka det som du vill ha det.

Men varmilo är bra prebuild tangentbord

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Zoom75… fan med väntetiden asså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeries:

Zoom75… fan med väntetiden asså.

Är de på g ett zoom75?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeries:

Zoom75… fan med väntetiden asså.

Och Euro-kursen 😬

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Är de på g ett zoom75?

Yes. Keebzncables hade tydligen beställt extra så blev en order från deras sida. Men 500kr i frakt och vi får se hur det blir det med momsen sen 🤣🤣
Plus hörde att det var så populär och efterfrågat att Meletrix körde även ett andra batch på Zoom 75.

Kommer nog fixa WS morandi eller WS Silent tactile beroende på hur jag kommer använda tangenten.

Samt funderar om jag ska testa DCX dubbelshot ABS. Har någon testat dessa ännu? Är det nästan samma känsla och ljudton som GMK? Annars blir det nog PBTfans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Och Euro-kursen 😬

Asssså. Jag vet 😭 det gjorde ont när jag tryckte på beställ knappen. 🤣🤣

Permalänk
Medlem

Jag har ett filco majestouch med cherry blue. Sambon har alltid klagat över ljudet.

Jag gillar den taktila biten, men tänkte jag skulle försöka dämpa klick-ljudet lite. Linjära tycker jag känns som svamp.

Lite googling ger att tangentbord är en djungel nu, när jag köpte majestouch fanns det knappt alla varianter av cherry, nu verkar det vara något helt annat.

Så jag är sugen på något snyggt, tkl, med lite tystare lätta taktila switchar. Rgb och belysning ointressant. Budgeten beror på kvaliteten, men uppåt 2000:-. Är trådlöst värt?

Zoom och liknande som länkats här var ju väldigt snygga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aent:

Jag har ett filco majestouch med cherry blue. Sambon har alltid klagat över ljudet.

Jag gillar den taktila biten, men tänkte jag skulle försöka dämpa klick-ljudet lite. Linjära tycker jag känns som svamp.

Lite googling ger att tangentbord är en djungel nu, när jag köpte majestouch fanns det knappt alla varianter av cherry, nu verkar det vara något helt annat.

Så jag är sugen på något snyggt, tkl, med lite tystare lätta taktila switchar. Rgb och belysning ointressant. Budgeten beror på kvaliteten, men uppåt 2000:-. Är trådlöst värt?

Zoom och liknande som länkats här var ju väldigt snygga.

Är din keyboard hotswappable?
I så fall, kolla WS Silent tactile. Billigare än Gazzew U4. Men Gazzew U4 ska ha en starkare tactile känsla. Dom ska vara dom två bästa silent tactile på marknaden just nu.

2000kr på allt? ISO eller ansi? Låter som kanske en billig custom, i så fall kolla ”KBD67 lite”, hittas enkelt i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeries:

Är din keyboard hotswappable?
I så fall, kolla WS Silent tactile. Billigare än Gazzew U4. Men Gazzew U4 ska ha en starkare tactile känsla. Dom ska vara dom två bästa silent tactile på marknaden just nu.

2000kr på allt? ISO eller ansi? Låter som kanske en billig custom, i så fall kolla ”KBD67 lite”, hittas enkelt i Sverige.

Vart hittar man ws silent?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeries:

Är din keyboard hotswappable?
I så fall, kolla WS Silent tactile. Billigare än Gazzew U4. Men Gazzew U4 ska ha en starkare tactile känsla. Dom ska vara dom två bästa silent tactile på marknaden just nu.

2000kr på allt? ISO eller ansi? Låter som kanske en billig custom, i så fall kolla ”KBD67 lite”, hittas enkelt i Sverige.

Nej, det går inte att byta switchar på mitt. Så behöver köpa ett nytt komplett alternativ isåfall.

Jag kollar in kbd67!

Edit: Vänjer man sig vid att inte ha tomrum höger om enter? Använde min sambos laptop som har liknande kompakt layout och tryckte fel irriterande många gånger. Å andra sidan kanske det gör att man använder pgup m.m. överhuvudtaget?

Jag tänker främst spela samt försöka använda emacs och org-mode. Ett litet trådlöst är kanske smidigt att ta med och koppla till telefon som laptop-ersättning vid kortare resor, äger ingen börjar dator för tillfället.

keychron q2 detta såg ut som bra grund tycker jag, med litet mellanrum.

Lagt till om layout.
Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Vart hittar man ws silent?

I Europa:
Keygem hade dom slut i lager men coffeekeys hade dom till ett bättre pris även. 4kr per styck är ett awesome pris för Europa. Vet ej frakten dock men dom ligger i Italien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeries:

I Europa:
Keygem hade dom slut i lager men coffeekeys hade dom till ett bättre pris även. 4kr per styck är ett awesome pris för Europa. Vet ej frakten dock men dom ligger i Italien.

Har Glorious pandas, men tycker de är för taktila, jag skulle vilja ha något som är lika lite taktila som mx browns typ.

Kollade in dom, 675:- med frakt för 90st

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av aent:

Edit: Vänjer man sig vid att inte ha tomrum höger om enter?

En del kanske, jag vill ha ett litet mellanrum så fingrarna har något att positionera sig mot. Jag går vilse på en slät matta av knappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

En del kanske, jag vill ha ett litet mellanrum så fingrarna har något att positionera sig mot. Jag går vilse på en slät matta av knappar.

Vad använder du för Tangentbord? @Gimbal

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag använder ett hemmasnickrat TKL med SA hattar och röda low profile Kailh choc v2 bytare, med en lös (hemmasnickrad) numpad.
Just nu är de utan skal då jag filar på ett nytt, men de fungerar ju ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

Jag använder ett hemmasnickrat TKL med SA hattar och röda low profile Kailh choc v2 bytare, med en lös (hemmasnickrad) numpad.
Just nu är de utan skal då jag filar på ett nytt, men de fungerar ju ändå...

Hemmasnickrat? Nu blev man ju onekligen nyfiken, har du någon bild? 😁

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Har Glorious pandas, men tycker de är för taktila, jag skulle vilja ha något som är lika lite taktila som mx browns typ.

Kollade in dom, 675:- med frakt för 90st

Lite över 300kr i fraktavgift. Maila keygem och fråga när dom kommer få in dom igen? Dom brukar ta 12 euros i frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Hemmasnickrat? Nu blev man ju onekligen nyfiken, har du någon bild? 😁

Nja, en suddig bild från en skitig byggbänk med första version på bottenplatta. Men keycapsen är snygga.
Obs att översta raden har normalhöga switchar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

Nja, en suddig bild från en skitig byggbänk med första version på bottenplatta. Men keycapsen är snygga.
Obs att översta raden har normalhöga switchar.
<Uppladdad bildlänk>

Där ja, bygger du från grunden? Ritar o kör de i cnc maskin osv? Varför kör du low profile brytare i?
Ja keycapsen är ju nice, är de ABS?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Där ja, bygger du från grunden? Ritar o kör de i cnc maskin osv? Varför kör du low profile brytare i?
Ja keycapsen är ju nice, är de ABS?

Ja jag ritar/löder/programmerar (eller mer konfigurerar och lägger på QMK firmware) kretskorten, samt skalen som jag 3D printar.

Low profile för att jag tycker tangentborden är för höga. Ska bara hitta några snygga low profile hattar också.

De på bilden är doubleshoot SA från signature plastics, i ABS.

Permalänk
Medlem

Är det nån här som har ett GMMK Pro som kör med en QMK firmware som kan förklara vad det för och nackdelarna gentemot att köra Glorious org firmware?
Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

PS: zoom75 har kommit upp på Keygems hemsida. Bra priser samt fraktpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeries:

PS: zoom75 har kommit upp på Keygems hemsida. Bra priser samt fraktpris.

Ja, de stod att de avslutar preorder när de är utsålda

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Någon som har eller provat milky yellow pro och har något att säga om dom?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Någon som har eller provat milky yellow pro och har något att säga om dom?

Japp, kör dom just nu (kontoret) på ett keychron V4 med pbt caps från gloriousgaming.

Oerhört prisvärda om du gillar linjära! Fint ljud och känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Japp, kör dom just nu (kontoret) på ett keychron V4 med pbt caps från gloriousgaming.

Oerhört prisvärda om du gillar linjära! Fint ljud och känsla.

Ja! Jag har ett gäng black inks v2 som ja älskar, ja har Glorious panda taktila också, ja älskade taktila förut, men nu tycker ja bättre om linjära, jag funderade på milky yellow till mitt Keychron q2. Tyckte inte black inks passade i det ljudprofilsmässigt. Så har sneglat på milky yellow ett tag o testa med

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Lämplig tråd då jag sitter och letar nytt tangentbord. Jag letar litet, trådlöst tangentbord (typ Keychron K3) som skall fungera i vardagsrummet. Avstånd mellan soffa och TV/Dator drygt 2,5-3 meter.

Frågan då: I dagsläget använder jag en 199kr bräda med 2,4ghz anslutning och det fungerar utmärkt, inget tapp i anslutning o.s.v. Tror ni att det kan fungera lika bra med BT?