Metas Twitter-klon når över 100 miljoner användare

Permalänk
Melding Plague

Metas Twitter-klon når över 100 miljoner användare

Trots att Metas svar på Twitter inte lanserats i EU har det inte varit några svårigheter att locka folk till den nya tjänsten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Värdelös tjänst, twitter FTW

Permalänk

Med andra ord, cirka drygt ~3% av antalet aktiva användare per månad (se Källa).

Källa: https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-...

Mvh,
WKL.

Visa signatur

<WKL:"En kodrad i taget!";/>

Permalänk
Medlem

Twitter slutade jag använda för många år sedan och skulle aldrig få för mig att komma tillbaka och Threads tvivlar jag kommer vara något för min del.

Permalänk
Medlem

Jag är inte en av dem, fyi.

Permalänk
Medlem

Jag som varken har intresse av Twitter eller Instagram påminns istället om hur bra internet var förr; innan det helt kontrollerades av storföretag, politiker och vanligt folk.

Permalänk
Avstängd

Så twitter är dåligt men också metas twitter.

Vad är alternativet?

Metas twitter tillåter väl inte commercial användning heller.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Efter tråkig stämning i tidigare Threads-tråd påminner vi om att vara schyssta mot varandra och tänka på att följa forumets trivselregler.

Förhållningsregler för forumet:

Det är förståeligt att det finns starka åsikter kring ämnet, men var måna om både varandra och om att behålla en trevlig stämning, där vi kan diskutera med ömsesidig respekt.

Permalänk
Medlem

Can you spell bots?

Permalänk
Medlem

Twitter var väl mest för politiker och journalister ändå? Lite av en klubb för inbördes beundran

Har inget intresse av liknande tjänster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Så twitter är dåligt men också metas twitter.

Vad är alternativet?

Metas twitter tillåter väl inte commercial användning heller.

Vad menar du med *commercial användning"?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

Vad menar du med *commercial användning"?

Företag och så

Permalänk
Medlem

Twitter är helt meningslöst i min mening så har svårt att se att det finns någon större poäng i en kopia av det...

Mvh, Boomer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Företag och så

Är juuh instagram och är väll inget som hindrar företag från att ha en profil på instagram så borde väll inte vara någon skillnad i threads?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av medbor:

Twitter var väl mest för politiker och journalister ändå? Lite av en klubb för inbördes beundran

Har inget intresse av liknande tjänster

Alla typer av sport. Särskilt den som är global. Som tex premier league och NBA är beroende av Twitter (eller någon liknande tjänst). Det finns folk som inte ens tittar på matcherna men gärna följer allt drama, enskilda spelare och story-lines. Det gör man via Twitter och TikTok.

Att det skulle vara en plats mest för journalister är en efterkonstruktion. Och dessutom lär det inte vara det längre eftersom Muskelotten gjort det väldigt klart vad han tycker om just journalister och deras arbete.

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

FSB, SVR med flera tackar för en ny marknad med lösare regler än Twitter

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

"Elon Musk goes low against Zuckerberg as Twitter-Threads spat intensifies"

https://www.theguardian.com/technology/2023/jul/10/elon-musk-...

"Twitter owner calls Facebook founder a ‘cuck’ as rancour grows over launch of Threads, a competitor to Musk’s network"

"Twitter owner Elon Musk has suggested he and Mark Zuckerberg should have “a literal dick-measuring contest” in the latest broadside aimed at his rival billionaire."

Aningen patetisk varelse.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norrby89:

Är juuh instagram och är väll inget som hindrar företag från att ha en profil på instagram så borde väll inte vara någon skillnad i threads?

Ingen aning, vet bara att det sades så. Om det var officiellt eller inte vet jag inte.

Skrivet av Jonteponte:

Alla typer av sport. Särskilt den som är global. Som tex premier league och NBA är beroende av Twitter (eller någon liknande tjänst). Det finns folk som inte ens tittar på matcherna men gärna följer allt drama, enskilda spelare och story-lines. Det gör man via Twitter och TikTok.

Att det skulle vara en plats mest för journalister är en efterkonstruktion. Och dessutom lär det inte vara det längre eftersom Muskelotten gjort det väldigt klart vad han tycker om just journalister och deras arbete.

Storylines i sport?

Skrivet av filbunke:

"Elon Musk goes low against Zuckerberg as Twitter-Threads spat intensifies"

https://www.theguardian.com/technology/2023/jul/10/elon-musk-...

"Twitter owner calls Facebook founder a ‘cuck’ as rancour grows over launch of Threads, a competitor to Musk’s network"

"Twitter owner Elon Musk has suggested he and Mark Zuckerberg should have “a literal dick-measuring contest” in the latest broadside aimed at his rival billionaire."

Aningen patetisk varelse.

Ren barnslig komedi ju Helt gratis dessutom!

Var det inte Musk som utmanade zuckerberg till en match i UFC?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nozomi:

Så twitter är dåligt men också metas twitter.

Vad är alternativet?

Metas twitter tillåter väl inte commercial användning heller.

Mastodon (fritt/open source) är väl det största just nu vad jag vet. Bluesky från Twitter-grundaren är på gång men i stängd beta, och bara delvis öppet.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Företag och så

Många företag har redan konton, bla Netflix och Spotify, vad som däremot inte finns än är att företag kan betala för att dyka upp i flödet som annonser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag som varken har intresse av Twitter eller Instagram påminns istället om hur bra internet var förr; innan det helt kontrollerades av storföretag, politiker och vanligt folk.

När var detta och vem kontrollerade det då? Modem eller ISDN framför 4G, Direct Connect och Kazaa före Netflix och Spotify, Altavista före Google, BBSer före forum, disketter före molnlösningar? Hur bra var internet?

Permalänk
Medlem

Tråkigt att folk inte gick till Mastodon istället :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chibariku:

Många företag har redan konton, bla Netflix och Spotify, vad som däremot inte finns än är att företag kan betala för att dyka upp i flödet som annonser.

Möjligt att det var det som menades.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GlidZ:

Tråkigt att folk inte gick till Mastodon istället :/

Mastodon. Va menaru? Bandet? Har de en egen site?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Så twitter är dåligt men också metas twitter.

Vad är alternativet?

Metas twitter tillåter väl inte commercial användning heller.

Valfri Mastodon server.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

När var detta och vem kontrollerade det då? Modem eller ISDN framför 4G, Direct Connect och Kazaa före Netflix och Spotify, Altavista före Google, BBSer före forum, disketter före molnlösningar? Hur bra var internet?

Guldåren var runt 95-2005, med en topp strax efter millennieskiftet.

Permalänk
Medlem

Om instagram-användare kan använda befintliga konton så förvånar inte siffrorna då många är nyfikna.
Att använda instagram konton är smart för att snabbt få höga användartal, det är även skillnad på aktiva användare och de som testar en ny plattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Om instagram-användare kan använda befintliga konton så förvånar inte siffrorna då många är nyfikna.
Att använda instagram konton är smart för att snabbt få höga användartal, det är även skillnad på aktiva användare och de som testar en ny plattform.

Precis, dom lär ju räkna aktiva konton precis som blondinbella räknar unika besökare. Min tjejs kompisgäng använder inte facebook längre utan bara instagram och messenger, som jag fattat det är det bara 50+ som fortfarande håller låda där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av filbunke:

"Elon Musk goes low against Zuckerberg as Twitter-Threads spat intensifies"

https://www.theguardian.com/technology/2023/jul/10/elon-musk-...

"Twitter owner calls Facebook founder a ‘cuck’ as rancour grows over launch of Threads, a competitor to Musk’s network"

"Twitter owner Elon Musk has suggested he and Mark Zuckerberg should have “a literal dick-measuring contest” in the latest broadside aimed at his rival billionaire."

Aningen patetisk varelse.

Nu var det väl inte Threads Musks utspel riktade sig mot utan att Zuck viker sig totalt för censurmaffian. Han tar den i tvåan helt enkelt och saknar självrespekt.

Permalänk
Medlem

Jaha dags att ta fram popcornen igen och följa debatten vilket som är bäst.
Twitter pajjaserna eller alternativ tomtarna 😂

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc