Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Inte världens mest intressanta inköp. Men brukar passa på när det är lite billigare.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Syrrans förra kan som försvann spårlöst i januari älskade den maten. Så det blir nog kalas för kissen

Det är något med Bozita som katter verkar gilla, han har bara fått det märket sen han var kattunge och älskar det så mycket att han äter det ur handen ifall man ger som godis

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Det är något med Bozita som katter verkar gilla, han har bara fått det märket sen han var kattunge och älskar det så mycket att han äter det ur handen ifall man ger som godis

mina katter kan ha en hel skål med torrmat som dom inte rör, men tar man det i handen, ojoj så gott det blev! man kan även bara ta upp några bitar och lägga någonstans, då äter dom upp det och det är jättegott. Placebo antar jag, dom tycker det är "godis" för det är så de vanligtvis får kattgodis.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk
Medlem

Hot Wok Pro 12 kW till uteköket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

mina katter kan ha en hel skål med torrmat som dom inte rör, men tar man det i handen, ojoj så gott det blev! man kan även bara ta upp några bitar och lägga någonstans, då äter dom upp det och det är jättegott. Placebo antar jag, dom tycker det är "godis" för det är så de vanligtvis får kattgodis.

Har läst att katter har intellekt som ett 2-3 år gammalt barn och alla vet hur barn kan vara, det någon annan leker med måste man ha. Han kan se mig ta upp pellets från hans skål och då måste han plötsligt springa fram, stryka sig mot en och få sin treat.

Vi avvek kanske från tråden ämne, mod får merga ihop vår konversation i "katt är lika rolig som hårdvara" tråden

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Lite mer ssd lagring o en heatsink fick det bli, och äntligen fick jag en häxvrål pingvinstång😁

Permalänk
Medlem

Efter att ha provat några olika blad ur ett sampler pack kom jag fram till att dessa var den perfekta balansen för mig. 100 pack 100 kronor, lite annat än fyra mach3 för 150 spänn.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Efter att ha provat några olika blad ur ett sampler pack kom jag fram till att dessa var den perfekta balansen för mig. 100 pack 100 kronor, lite annat än fyra mach3 för 150 spänn.

https://i.imgur.io/k8dgxZr_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Vad använder du för kniv till dessa? O vart köpte du?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Vad använder du för kniv till dessa? O vart köpte du?

Kör med en hyvel, vanlig Edwin Jagger de89. Bladen från säljaren razor blades club på amazon.se.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Shotglas signerade ala Jägermeister, med ett litet läder carryingcase.

storleksjämförelse:

Dold text

Kan för övrigt rekommendera denna utgåva av Jägermeister, om ni får tag i den. Ända sättet jag vet är via färjorna och deras taxfree, nästan så jag funderar på att be polaren köpa med ytterligare en flaska så man kan bunkra lite 😋

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Efter att ha provat några olika blad ur ett sampler pack kom jag fram till att dessa var den perfekta balansen för mig. 100 pack 100 kronor, lite annat än fyra mach3 för 150 spänn.

https://i.imgur.io/k8dgxZr_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Jag brukar köra Astra Razor Platinum. Gröna istället för blå.
Frågan är vilka som är bäst.

Förra gången köpte jag här
https://www.amazon.se/gp/product/B001QY8QXM/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Efter att ha provat några olika blad ur ett sampler pack kom jag fram till att dessa var den perfekta balansen för mig. 100 pack 100 kronor, lite annat än fyra mach3 för 150 spänn.

https://i.imgur.io/k8dgxZr_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Skrivet av gothenburg:

Jag brukar köra Astra Razor Platinum. Gröna istället för blå.
Frågan är vilka som är bäst.

Förra gången köpte jag här
https://www.amazon.se/gp/product/B001QY8QXM/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Använder själv Feather sen många år tillbaka, har provat en del olika genom åren och inget ger samma nära rakning som Feather. Extremt vassa, bekväma och håller hur länge som helst.

https://www.gents.se/feather-dubbelrakblad-10-pack-htm

https://www.gents.se/feather-storpack

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

ny mus (Razer Viper Mini) och tangentbord (Xtrfy K2) till "retro"-datorn. gjorde en bra deal via tradera, 3 gaming-möss (verkar näst intill oanvända) + tangentbord värt c:a 3200:- totalt, gav lite över 1000 med frakt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk
Medlem

Nytt jobb firas så klart med en ny klocka!

Permalänk
Medlem

Liten uppgradering men måste vänta på en dvi till dp adapter

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Jag brukar köra Astra Razor Platinum. Gröna istället för blå.
Frågan är vilka som är bäst.

Förra gången köpte jag här
https://www.amazon.se/gp/product/B001QY8QXM/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Smaksak 🙂 superior platinum lämnar mig med röd hud och känns som att de hugger lite i områden med tät hårväxt. Superior stainless är vassare utan att för den delen bli svårhanterliga enligt mig.

Bra skrivet här: https://www.refinedshave.com/astra-superior-stainless-razor-b...

Skrivet av FireFox:

Använder själv Feather sen många år tillbaka, har provat en del olika genom åren och inget ger samma nära rakning som Feather. Extremt vassa, bekväma och håller hur länge som helst.

https://www.gents.se/feather-dubbelrakblad-10-pack-htm

https://www.gents.se/feather-storpack

Feather är jättefina blad, vassast på marknaden och oslagbar hållbarhet, tyvärr ser det ut som jag har fightats med en piraya efter att jag har rakat mig med dem. Helt enkelt för aggressiva för mig. Men det är förstås helt olika från person till person. Det som gör det så intressant, att erfarenheterna kan skilja sig så mycket mellan folk för en till synes så enkel produkt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Smaksak 🙂 superior platinum lämnar mig med röd hud och känns som att de hugger lite i områden med tät hårväxt. Superior stainless är vassare utan att för den delen bli svårhanterliga enligt mig.

Bra skrivet här: https://www.refinedshave.com/astra-superior-stainless-razor-b...

Feather är jättefina blad, vassast på marknaden och oslagbar hållbarhet, tyvärr ser det ut som jag har fightats med en piraya efter att jag har rakat mig med dem. Helt enkelt för aggressiva för mig. Men det är förstås helt olika från person till person. Det som gör det så intressant, att erfarenheterna kan skilja sig så mycket mellan folk för en till synes så enkel produkt.

Håller med dig till 100% på vad du skriver, hade massa små cuts med när jag använde en annan safety razor med tveksam kvalitet än den jag använt senaste 12-13 åren. Inga sår alls med Merkur Futur 700 fastän den är inställd på att ta så nära som möjligt

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

var rädd att jag blivit blåst av Postnordleverantören som var här... Det skulle komma i två paket, fick bara ett paket. SMS att båda levererats, whaaat? Tog väl 10-15 min sen ringde det på och paket 2 stod utanför. puh. dyra grejer så man blir ju nervös..

Första uppgradering sedan 2018 (8600k)

https://i.imgur.com/sg7iXnz.jpg

Sitter också på en 8600k och uppgraderingssuget blir större och större. Återkom gärna med hur du upplever prestandalyftet

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Skrivet av Phil88:

Sitter också på en 8600k och uppgraderingssuget blir större och större. Återkom gärna med hur du upplever prestandalyftet

yes. verkar ta tid. fick skicka tillbaka allt pg.a något med minnet. köpte ännu ett par minnen och moderkortet gillade inte dom heller trots att de ska funka enligt Gigabyte.

Tyvärr, efter att jag köpte allt, har jag märkt att många verkar ha problem med AMD och AM5 och AM4. letade på moderkortet på reddit och ser att många bara gav upp och beställde något annat. kanske skulle stannat med Intel ändå. Men det visar sig!

sista gången jag bygger dator tror jag. gillade det när jag var yngre (20+ år sen lol) men numera, usch.. blir ett färdigt system nästa gång, så man vet att det bara funkar direkt.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27" / Ipad Pro 11" 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

yes. verkar ta tid. fick skicka tillbaka allt pg.a något med minnet. köpte ännu ett par minnen och moderkortet gillade inte dom heller trots att de ska funka enligt Gigabyte.

Tyvärr, efter att jag köpte allt, har jag märkt att många verkar ha problem med AMD och AM5 och AM4. letade på moderkortet på reddit och ser att många bara gav upp och beställde något annat. kanske skulle stannat med Intel ändå. Men det visar sig!

sista gången jag bygger dator tror jag. gillade det när jag var yngre (20+ år sen lol) men numera, usch.. blir ett färdigt system nästa gång, så man vet att det bara funkar direkt.

Am5 vet jag har problem med minnen (ddr5 verkar vara svårt för både Intel och amd).
Am4 hade problem de första två generationerna, efter det har jag inte haft några problem med de system jag byggt i alla fall med 3000-3600 minnen

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Moderator
Moderator

Lite väl mycket utsvävningar nu som passar bättre i relaterade diskussionstrådar kring respektive ämne.

*Dags att återgå till ämnet - bildtråd.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Antlion Kimura Duo | Roland Bridge Cast | Airpods Pro
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Har sedan tidigare en Displate limted edtion precis ovanför skärmen.

Blev en till limited edition som sattes upp till höger.

En bild på Giza och pyramid(erna) blev det också men den sitter på annat ställe i huset.

Grymt sugen på deras Limited Lumio NASA "plansch" som har OLED bakgrundsbelysning men det är många pengar för den. Får se vad plånboken orkar med.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Lite nya saker till datorhörnan.
Höj och sänkbart underrede, skivan hade jag sen innan.
Köpte även stativ till högtalarna, så nu kom dom upp en bit extra.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Blev till att panikinhandla en livrem här uppe i Hemavan,kan ju inte gå med "Gällivarehäng" uppe på fjällen.

Och ja,blev en selfie på livremmen,orkar inte ta av mig den efter dagens strapats upp till Autoklimpens topp😄

Pinewood är märket i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahla:

Blev till att panikinhandla en livrem här uppe i Hemavan,kan ju inte gå med "Gällivarehäng" uppe på fjällen.

Och ja,blev en selfie på livremmen,orkar inte ta av mig den efter dagens strapats upp till Autoklimpens topp😄
<Uppladdad bildlänk>

Pinewood är märket i alla fall.

Är det Atoklimpen du menar?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Är det Atoklimpen du menar?

Jepp,jäkla atocorrect😉😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Lite nya saker till datorhörnan.
Höj och sänkbart underrede, skivan hade jag sen innan.
Köpte även stativ till högtalarna, så nu kom dom upp en bit extra.

https://i.imgur.com/IA0U3VZ.jpg
https://i.imgur.com/fsETGF2.jpg

Vilket underrede är det?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Vilket underrede är det?

Detta!

https://www.amazon.se/Desktronic-H%C3%B6jdjusterbar-skrivbord...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Najs! Är det stabilt i ”ståläge” eller vickar det en massa?

Visa signatur

---