Spelutvecklare får verktyg inför Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

YouTube, Hulu, Funimation, Twitch, Crunchyroll och Pokémon TV finns till Switch. Dock är inte alla tjänster tillgängliga i lilla Sverige.

Ang. Netflix till 3DS, så tror jag det bara släpptes i USA?

YouTube är ju lixom ingenting att räkna upp

Hulu, Funimation, Crunchyroll är inget jag har hört talas om och inget för den breda massan, och Pokémon TV är ju heller inget man suktar efter.

Jepp Netflix fanns nog för 3DS i USA.

Några av dessa tjänster borde ha funnits om de vill vara med och konkurrera eller ha en USP

Disney+
Netflix
HBO Max
Prime Video
discovery+
SkyShowtime

mfl.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Hulu ägs av Disney och Disney+ är en del av utbuidet på Hulu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Och ändå sålde Wii U så dåligt? Varför säljer Switchen så mycket bättre?

För att wii u var en katastrof dålig konsol och kontroll till och med för att komma från Nintendo.

Permalänk
Medlem

Det blir nog att uppgradera från mitt NES som jag haft sedan jag var 6 år gammal Blev sugen när jag såg trailern på SMB Wonder. Dock hatar jag musiken, klart bättre musik i originalet till NES.

https://www.youtube.com/watch?v=JStAYvbeSHc

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WiFi * I9-14900K
DDR5 64GB 6800 CL32 * NVIDIA RTX 3090 PNY XLR8 REVEL
Samsung NVMe M.2 990 PRO 2 TB & Samsung SATA 960 EVO 2 TB
Sound Blaster AE-7 * AW3423DW * Win 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

För att wii u var en katastrof dålig konsol och kontroll till och med för att komma från Nintendo.

På vilket sätt var Wii U en katastrofdålig konsol och kontroll?

Permalänk
Medlem

Behövs verkligen, sonen spelar minecraft på den och knappt så den orkar dra runt det spelet..

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Imponerande att de lyckades lura på sina kunder en konsol som presterade mer eller mindre som Wii U från 2012, bärbarhet är uppenbarligen högt rankat bland användarna.

Ge användarna vad de vill ha = lura på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Bärbarhet har inte med saken att göra.

Klart det har.
Det OCH spel folk vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

För att wii u var en katastrof dålig konsol och kontroll till och med för att komma från Nintendo.

Jag har både Wii och Wii U.
Nu är ju ingen av dem speciellt nya längre...
Men tyckte ändå att Wii U var ett stort steg upp från Wii.
Angående kontroller så kan man använda Wii U plattan, Pro controller, Wii Remote och finns säkert fler alternativ, men de är de jag har. Så plattan är inte enda alternativet till kontroller.

Men Wii är väl den konsol som är bäst/mest modern som i första hand är lämplig att använda ihop med SD (Standard Definition) tjock TV (CRT) med analoga ingångar.
Har man en tjock TV från 90-talet och vill ha en semi modern konsol så är Wii bästa valet.

Men har man en HDTV med HDMI ingång så är Wii U ett betydande steg upp.

Däremot var Nintendo's marknadsföring kass.
Wii U var inget bra namn.
Wii U konsolen ser ut ungefär som en Wii fast lite längre och med rundade hörn.
Folk som inte var insatta trodde att Wii U var själva plattan/kontrollen och var ett tillbehör till Wii som kostade lika mycket som en konsol.
Många som inte fattade att det var en ny konsol de fick om de köpte Wii U.

Bl.a The Legend of Zelda Breath of the Wild och Mariokart 8 vare bra spel för de som äger/ägde Wii U.
Och de som inte fattade att Wii U var en ny konsol fick köpa samma spel till Switch istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMC:

Det blir nog att uppgradera från mitt NES som jag haft sedan jag var 6 år gammal Blev sugen när jag såg trailern på SMB Wonder. Dock hatar jag musiken, klart bättre musik i originalet till NES.

https://www.youtube.com/watch?v=JStAYvbeSHc

Det spelet ger Super Mario World vibbar.
Så klart inte helt likadant och finns nyheter i Super Mario Bros. Wonder som inte fanns i Super Mario World.
Men med tanke på att Super Mario World kom ut för över 30 år sen och Super Nintendo är betydligt enklare hårdvara än vad som finns idag.
Så tycker jag att Super Mario World var mer imponerande.

Tror åtminstone det hade varit tekniskt möjligt att göra en Super Mario Bros. Wonder version på Nintendo 64 som kommer ganska nära förutom upplösning.

Men bara för att det är (som) ett 90-tals spel som släpps 25 år senare så betyder det inte att det inte kan vara kul att spela.

Bara att du kunde skaffat ett kul och för sin tid välgjort spel som i grova drag är liknande redan på 90-talet om du velat och hade pengar då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ge användarna vad de vill ha = lura på?

Som sagt, för alla de som bara kör Switchen stationärt så är det praktiskt taget ingen skillnad mellan Wii U och Switchen, ex Zelda the breath of the wild rullar lika bra\dåligt på båda. Så även om vi inte alls var intresserad av den bärbara delen så blev vi ändå "tvingade" att köpa ny konsol och kontroller(ca 5000-6000 kr) för att kunna spela nya spel från Nintendo som även de hade rullat utmärkt på den gamla hårdvara från 2012. Vi fick till och med äran att betala igen för samma spel som vi redan köpt en gång som ex Mario Kart 8, Zelda Breath of the wild och Super Mario 3D. Jo visst lite expansioner slängde de med men så var de också fullpris.

För många av oss hade det varit bättre att behålla bärbart och stationärt delat, varför ska vi betala mer för en del vi aldrig nyttjar. Men ja, detta är såklart en MYCKET bättre lösning för Nintendo, inte minst ekonomiskt.

När man får betala flera gånger för samma spel så ska man känna sig lurad även om de slänger med en liten morot extra. Man hade såklart kunnat behålla Wii U på mediabänken men tyvärr finns det bara så mycket plats.

Gillar man bärbart är det såklart en helt annat femma.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Mycket berodde nog på dålig marknadsföring, konstiga namnval, dålig appstore och att dom kanske var lite före sin tid.

Många förstod inte att det var en ny konsol som dom släppt.

På tal om appstore, jäklar vad dålig Nintendo Switch appstore är!!! Det har inte skett mycket utveckling där sen den släpptes, segare skräp att leta i går inte att finna.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

För att wii u var en katastrof dålig konsol och kontroll till och med för att komma från Nintendo.

Haha, nej, Wii U var bra grejer bara missförstådd. Du vet att den kör Zelda : Breach of the wild mer eller mindre lika bra\dåligt som Switchen?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Då får jag planera in en resa till Japan lagom tills Switch 2 släpps! Har lyckats samla minst en konsol från varje generation sedan första GameBoy!

Det blir många vändor till Japan det

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Asus B650E-F | 32GB G.Skill DDR5 6000MHZ | PowerColor Red Devil 7900 XTX OC | Fractal Design North | Noctua NH-D15 chromax | Corsair RM850e | Kingston Fury Renegade M.2 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TateM:

Det blir många vändor till Japan det

Har inte rest själv alla gånger! Sedan har jag "fuskat" lite och köpt ett par i Thailand och även någon i Svedala (DS Lite & Switch Lite).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Som sagt, för alla de som bara kör Switchen stationärt så är det praktiskt taget ingen skillnad mellan Wii U och Switchen, ex Zelda the breath of the wild rullar lika bra\dåligt på båda. Så även om vi inte alls var intresserad av den bärbara delen så blev vi ändå "tvingade" att köpa ny konsol och kontroller(ca 5000-6000 kr) för att kunna spela nya spel från Nintendo som även de hade rullat utmärkt på den gamla hårdvara från 2012. Vi fick till och med äran att betala igen för samma spel som vi redan köpt en gång som ex Mario Kart 8, Zelda Breath of the wild och Super Mario 3D. Jo visst lite expansioner slängde de med men så var de också fullpris.

För många av oss hade det varit bättre att behålla bärbart och stationärt delat, varför ska vi betala mer för en del vi aldrig nyttjar. Men ja, detta är såklart en MYCKET bättre lösning för Nintendo, inte minst ekonomiskt.

När man får betala flera gånger för samma spel så ska man känna sig lurad även om de slänger med en liten morot extra. Man hade såklart kunnat behålla Wii U på mediabänken men tyvärr finns det bara så mycket plats.

Gillar man bärbart är det såklart en helt annat femma.

Ja fast nu drar du en lite annan historia än vad du gjorde från början.

De flesta Switch ägare ägde inte WiiU och ännu färre köpte samma spel på båda plattformarna.

Men visst den klick vi har kvar kan man väl kalla lite "lurade".Främst då WiiU fick ett kort liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

På tal om appstore, jäklar vad dålig Nintendo Switch appstore är!!! Det har inte skett mycket utveckling där sen den släpptes, segare skräp att leta i går inte att finna.

Ja, där hade det nog behövts lägga lite krut. Framförallt på vad du säger @Neon på att optimera så att det inte känns som sirap.
Nu kör jag första modellen av Switch, det kanske är bättre fart på dom nyare?

Där kan jag nästan uppskatta det spartanska Wii U utbudet där inte vad som helst kvalade in, det finns mkt skräp i Switch appstore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Bara att du kunde skaffat ett kul och för sin tid välgjort spel som i grova drag är liknande redan på 90-talet om du velat och hade pengar då.

Sant, jag har faktiskt spelat en himla massa Super Mario World eftersom min lillasyster hade - har? - ett Nintendo 64 och det spelet. Men vi får se, jag får nog spela med ljudet av om jag köper det.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WiFi * I9-14900K
DDR5 64GB 6800 CL32 * NVIDIA RTX 3090 PNY XLR8 REVEL
Samsung NVMe M.2 990 PRO 2 TB & Samsung SATA 960 EVO 2 TB
Sound Blaster AE-7 * AW3423DW * Win 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

På tal om appstore, jäklar vad dålig Nintendo Switch appstore är!!! Det har inte skett mycket utveckling där sen den släpptes, segare skräp att leta i går inte att finna.

Ett tips är att leta spel via https://Dekudeals.com

Permalänk
Medlem

"Switch 2" visades på Gamescon:

Citat:

Nintendo showed off tech demos for its Nintendo Switch successor behind closed doors at Gamescom, it’s understood. That’s according to a new report from Eurogamer, which VGC can corroborate via our own source

Citat:

One ‘Switch 2’ demo is understood to have been an improved version of the Switch launch title Zelda: Breath of the Wild, running at a higher framerate and resolution than the original game did, on hardware targeting the new console’s specs (but there was no suggestion the game will actually be re-released.)

Another VGC source claimed that Nintendo showcased Epic’s impressive The Matrix Awakens Unreal Engine 5 tech demo – originally released to showcase the power of PlayStation 5 and Xbox Series X in 2021 – running on target specs for its next console.

The demo is said to have been running using Nvidia’s DLSS upscaling technology, with advanced ray tracing enabled and visuals comparable to Sony‘s and Microsoft’s current-gen consoles (however, it should be noted this does not mean the Switch successor will sport raw power anywhere near that of PS5 or Xbox Series

https://www.videogameschronicle.com/news/sources-nintendo-sho...