Ubisofts nya fuskfångarverktyg extremt effektivt – 70 procent nedgång

Permalänk
Melding Plague

Ubisofts nya fuskfångarverktyg extremt effektivt – 70 procent nedgång

Antalet konsolspelare som spelar Rainbow Six Siege med mus och tangentbord har gått ned 73 procent sedan Ubisoft lade till antifusksystemet Mousetrap.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Bra att fusk motverkas!

Förstår inte varför folk fuskar.... förutom att de gillar att vara ett troll.....

Kanske de borde leta upp ett spel de kan spela och vara en positiv kraft. Men fuskare är ju odugliga så det är som att ösa i ett sjunkande skepp.

Permalänk
Medlem

Yes, alltid skönt när fuskare blir pungsparkade!

Permalänk
Medlem

Så "fusket" i detta fallet är enbart att dom använder mus och tangentbord istället för kontroll?

Permalänk
Hedersmedlem

Vänta nu, består hela ”fusket” i att man spelar med kontroller som inte suger?

Salty console peasants

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Så "fusket" i detta fallet är enbart att dom använder mus och tangentbord istället för kontroll?

Både och, de kan ju ha både mus/tgb och aim-assist, som om de använde en handkontroll med dessa produkter.

Permalänk
Medlem

Bygg en konsol med en sjukt dålig handkontroll så att spelen är svåra bara för att kontrollen är värdelös och sen om någon försöker spela med en bättre kontroll så kallar man dom för fuskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Bra att fusk motverkas!

Förstår inte varför folk fuskar.... förutom att de gillar att vara ett troll.....

Kanske de borde leta upp ett spel de kan spela och vara en positiv kraft. Men fuskare är ju odugliga så det är som att ösa i ett sjunkande skepp.

Eller bara spela mot bottar, de lär ju inte märka någon skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Vänta nu, består hela ”fusket” i att man spelar med kontroller som inte suger?

Salty console peasants

Håller med, skitfånigt när folk klagar på min elsparkcykel när det är maraton.

Permalänk

kan inte riktigt se hur tangentbord och mus kan räknas som fusk, jag menar det är väl fritt fram för var och en att använda sig utav tangentbord och mus, gör man valet att ändå använda handkontroll så faller ju det på handkontroll användarens axlar, inte på den som väljer tangentbord och mus.

fusk är ju när man gör så att man blir odödlig, oändligt med ammo, skjuta genom väggar som man inte ska kunna skjuta igenom etc etc, det är fusk.

finns gånger då jag har lirat spel mot folk på min dator och jag har bara 1 handkontroller så den jag spelar med får använda den medans jag tar tangentbordet och musen, vilket gör spelandet enormt mycket krångligare i tex fightingspel.
alltså fuskar den som använder handkontrollen då eftersom det blir enklare för denne att spela fightingspel? kom igen nu

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Så "fusket" i detta fallet är enbart att dom använder mus och tangentbord istället för kontroll?

Lite som att cykla i en löpartävling

Permalänk
Medlem

Grejen är att det inte finns native-stöd för KBM i spelet på konsol utan folk köper kringutrustning för att kunna spela med det. Alltså spelar de spelet på ett sätt som det inte är tänkt vilket ger dem en fördel.

Det låter väl ändå som fusk.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem

Kan de inte ha en server för handkontroll och en server för mus o tangentbord istället? Känns som den bättre lösningen. Folk gillar uppenbarligen att spela med båda.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Laffe:

Håller med, skitfånigt när folk klagar på min elsparkcykel när det är maraton.

En lite mindre skitfånig lösning kanske vore att låta löpare tävla med andra löpare och sparkcyklar rejsa andra sparkcyklar?

Typ att ha olika lobbys och matchmaking efter vilken utrustning man har ansluten.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av pinkified:

Grejen är att det inte finns native-stöd för KBM i spelet på konsol utan folk köper kringutrustning för att kunna spela med det. Alltså spelar de spelet på ett sätt som det inte är tänkt vilket ger dem en fördel.

Det låter väl ändå som fusk.

jaha, det är så det ligger till, har inte konsol själv så är inte insatt, jag trodde tangentbord och mus var standard till konsol, att det var nått alla kan göra.
ja då är det ju en helt annan sak, då kan det ju räknas som fusk.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

En lite mindre skitfånig lösning kanske vore att låta löpare tävla med andra löpare och sparkcyklar rejsa andra sparkcyklar?

Typ att ha olika lobbys och matchmaking efter vilken utrustning man har ansluten.

Det finns redan, spelar man med mus och tangentbord så kan man göra det på PC, kontroll på konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

En lite mindre skitfånig lösning kanske vore att låta löpare tävla med andra löpare och sparkcyklar rejsa andra sparkcyklar?

Typ att ha olika lobbys och matchmaking efter vilken utrustning man har ansluten.

Det låter som pengar i sjön. Det är inte många konsolspelare som håller på och kör med tangentbord och mus istället.

Permalänk
Medlem

Bra, konsol spelar man i soffan med kontroll. mus/tgb är för PC.

Permalänk
Skrivet av pine-orange:

Lite som att cykla i en löpartävling

Inte nödvändigtvis, soffliggande spelare på konsol (casuals) ånjuter inbyggda fusk och andra hjälpmedel så som aimassist osv.
i crossplay på t.ex WZ2 i sig får du möta snoriga chipsmalande soffpotatisar som hoppmördar en utan att amiet bestraffas.

Det jag menar att hela den sk. tävlingsaspekten i ett spel med inbyggda hjälpmedel för en spelare är FUNDAMENTALT fel från första början...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drunk3n_M4ster:

Inte nödvändigtvis, soffliggande spelare på konsol (casuals) ånjuter inbyggda fusk och andra hjälpmedel så som aimassist osv.
i crossplay på t.ex WZ2 i sig får du möta snoriga chipsmalande soffpotatisar som hoppmördar en mitt i ett hopp.

Det jag menar att hela den sk. tävlingsaspekten i ett spel med inbyggda hjälpmedel för en spelare är FUNDAMENTALT fel från första början...

Det är inte som att aim assist och andra hjälpmedel stängs av när du använder tangentbord och mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Lite som att cykla i en löpartävling

Nja, att inte spela fps med handkontroll är väl snarare som att inte gå på styltor i en löpartävling.

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Vänta nu, består hela ”fusket” i att man spelar med kontroller som inte suger?

Salty console peasants

Japp.
Återstår bara att se när detta införs på cross play titlar så alla som kör på PC med mus och tangentbord blir "laggade" 😂

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cimlite:

Både och, de kan ju ha både mus/tgb och aim-assist, som om de använde en handkontroll med dessa produkter.

Siege har väl tex ingen aim assist? Ser ju "proffs" i Siege spela och de kan inte sikta för fem öre då spelet inte har lockon AIM eller magnetism som Warzone där handkontroll borde anses vara fusk på PC då det är nästintill lika starkt som aim***. I stort sett alla proffs även på PC i Warzone använder handkontroll för att du har autoaim inbyggt

Permalänk
Medlem

Verkar oklart vad som menas här.

Är grejen att en konsol normalt sett rapporterar till spelet att spelaren använder mus/tangentbord och då stängs hjälpfunktionerna av. Och att det fuskarna gör är att använda produkter som lurar konsolen att tro att det fortfarande är en kontroll som används och då slås även AIM-assist på?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Jahapp, hade trott på en högre nivå här men det är visst gott om omogna småpojkar som fuskar vilt. För inte finns väl vuxna människor som är så löjligt patetiska att de måste fuska för att ha en chans i TV-spel? 😂

Näe, rätt åt dem. Köper man en konsol så spelar man med en kontroll, vill man spela med mus så skaffar man en PC. Är man för värdelös för att kunna spela med kontroll så får man väl lov att träna, eller sluta spela om det nu ligger över ens förmåga. Att spela bra är ingen rättighet, losers, det får man träna på. Antar att ni alla också använder aim assist på PC?
Om man är en osäker yngling kan jag förstå att man inte fattar bättre men är det vuxna människor som gör detta så ska de fasen skämmas. Tänk att behöva fuska för att ha en chans mot kidsen...då ska ni nog sluta med fps 😂

Permalänk
Medlem

För dom som inte förstår hur fusket går till så används MnK tillsammans med ett fuskhårdvara som ger aim-assist även med MnK. Blir som en soft aimbot av det hela. Hårdvarufusket kan ofta även ta bort rekylen när du skjuter.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Personligen ser jag inte detta som fusk. Men samtidigt spelar jag inte mot andra, utan enbart single-player. Så kanske inte kan säga så mycket om hur ubisoft's tänker.

Vet när jag lånade en xbox av en vän och ville använda mus/tagnentbord till Halo campaign. Men neeej, det får man inte tydligen. Tyckte det var väldigt konstigt då Halo (master chief bundle, vad den nu heter) finns till pc/steam med.

Fick mig att kolla runt och hittade någon sån adapter. Blev dock inget köp pga priset för att få en funktion som borde finnas enligt mig. I vilket fall på single-player...

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Håller med, skitfånigt när folk klagar på min elsparkcykel när det är maraton.

Fast att spela FPS med handkontroll är ju som att springa maraton med ett rep knutet mellan båda fotknölarna.

Permalänk
Medlem

Jag tycker i ärlighetens namn att online-spel borde vara cross-platform, men att matchningen sker baserat på vilken input-metod man kör. Sedan vet jag att det finns mus&tangentbords-enheter som emulerar joypad (med aim assists och grejer) och det är ju bara att bunta ihop dessa fuskare med varandra. Inte svårare än så, så får de möta likvärdigt motstånd eller så hittar de inga matcher för att det är för få fuskare som vill spela med dem.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

Den bästa lösningen måste ändå vara en personlig ban mot att spela Ubisoft-spel.