Ubisoft hissar seglen – Assassin's Creed: Black Flag aktuell för remake

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft hissar seglen – Assassin's Creed: Black Flag aktuell för remake

Enligt uppgift planerar Ubisoft ännu ett ansiktslyft där piraterna från spelseriens sjätte upplaga återvänder till havs.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Sing me a chanty"

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Verkar superbakvänt att göra en remake nu när skulls and bones väl är på gång. Måste ju konkurrera rakt av mot varann!
Känns som ett för nytt spel också.. kan gott vänta några år till.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Har inte ens spelat ”originalet” ännu, trots att jag har det både på pc och Xbox… 🙄

Kan man köpa mer tid i livet ?!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Vore väl bättre att göra en Remake på Rogue isåfall, det är ju en riktig jävla pärla som dom flesta har missat.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Vore väl bättre att göra en Remake på Rogue isåfall, det är ju en riktig jävla pärla som dom flesta har missat.

Håller med, Rogue var det bästa-
Det gjordes fast bara till PS4 och Xbox:

Permalänk
Medlem

Kul ett av de roligare spelen i serien innan det spåra ut totalt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Shit! Väldigt svårt. Älskar alla utom sista två..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Verkar superbakvänt att göra en remake nu när skulls and bones väl är på gång. Måste ju konkurrera rakt av mot varann!
Känns som ett för nytt spel också.. kan gott vänta några år till.

Jag kommer spela en Black Flag remake (remastered?) Vet ingenting om Skull o Bones

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Testpilot

Verkar vara en av fem människor på denna planet som anser att Valhalla är det bästa i hela serien. Har knappt lagt mer än en handfull timmar på något annat spel i AC-serien, undantaget Black Flag – så just Black Flag är väl kul att se en Remake på

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Avstängd

Gameplayet och grafiken i Black Flag är bra behövs ingen remake, bättre att göra remake av Beyond Good & Evil.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk
Medlem

Inte spelat mer än någon timme av ett av de första, så har ingen direkt åsikt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Verkar superbakvänt att göra en remake nu när skulls and bones väl är på gång. Måste ju konkurrera rakt av mot varann!
Känns som ett för nytt spel också.. kan gott vänta några år till.

Skull & Bones är väl i dev hell och flop galore?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Skull & Bones är väl i dev hell och flop galore?

Tja, om nu Skulls&Bones är bortom räddning och de ändå ska remastra Black Flag, så är det kanske läge att lägga ner Skulls and Bones nu då... Antingen eller menar jag

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Fortfarande mitt favoritspel i serien följt av Origins och AC2. Känns som att det inte behövs, så gammalt är inte spelet ändå. Men nyfiken är jag, desto mer så än på Mirage.

Samtidigt tycker jag att Ubisoft borde satsa på något nytt och ge AC IPt en paus eller låta någon studio göra något helt annat med IPt. Det finns så många olika spel i serien redan att jag tycker de borde göra något annat. Men det ger ju garanterade pengar så förståeligt.

Tidigare nämnda Skull & Bones har haft det svårt länge, Beyond & Evil 2 lär vi nog aldrig få se. Varit sugen på att kolla på klippen när de visade upp spelet för .. 5 år sedan? Men vet att jag lär bli besviken så det spelet försökte göra inte lär ske.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Jag gillar Syndicate. Helt klart underskattad.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

Verkar superbakvänt att göra en remake nu när skulls and bones väl är på gång. Måste ju konkurrera rakt av mot varann!
Känns som ett för nytt spel också.. kan gott vänta några år till.

Skull & Bones verkar ju kantat av förseningar och problem. Kanske de därför nu planerar att göra om Black Flag - och döper om det till... Skull & Bones?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig spelat ett Assassins Creed spel, så jag kan inte kommentera på hurvida spelet är bra eller dåligt och ifall det förtjänar en remake.

Men vad som irriterar mig är att nästan allt nuförtiden bara är remakes, rereleases, revisions.... Vår kultur har stagnerat helt när vi aldrig längre skapar något nytt. Det är nästan som att vi erkänner för oss själva att vi inte längre är kapabla till nytänkande eller har visioner om framtiden.

"Det var bättre förr" är hela samhällets kollektiva vy på nutiden. Kanske är det sant....?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Har inte ens spelat ”originalet” ännu, trots att jag har det både på pc och Xbox… 🙄

Kan man köpa mer tid i livet ?!

Japp, kallas förtidspension / pension. Men om du har råd är en annan femma.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Black Flag? Det spelet har jag, men aldrig spelat det. Ännu.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Japp, kallas förtidspension / pension. Men om du har råd är en annan femma.

Inget att rekommendera, "lönen" är usel.

Ok hälsa och någorlunda lön, är att föredra. Kan det köpas nånstans?

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Medlem
Skrivet av D_River:

Black Flag? Det spelet har jag, men aldrig spelat det. Ännu.
Inget att rekommendera, "lönen" är usel.

Ok hälsa och någorlunda lön, är att föredra. Kan det köpas nånstans?

Inte lagligt. Annars skulle alla göra det!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Har inte ens spelat ”originalet” ännu, trots att jag har det både på pc och Xbox… 🙄

Kan man köpa mer tid i livet ?!

FIRE?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Verkar som det är idétorka hos de flesta spelbolagen, skulle gärna se något nytt i kvaliten som Black Flag när det släpptes istället för ytterligare en till remake.

Permalänk
Medlem

Älskar Black Flag. Det var länge och väl - kanske ännu är - det närmaste man kommer en piratsimulator i enspelarläge. Det kändes ungefär som det andliga filmlicensspelet till första Pirates of the Carribean-filmen. Bara det faktum att man kan svandyka från skeppets stormast är så löjligt härligt att det är värt att köpa ett remakeexemplar bara för det. Inte för att spelet på något sätt behöver stöpas om, dock. Spelade det för några år sen och satt aldrig och kände att åren sprungit ifrån det.

Det är inget vidare Assassin's Creed, kanske, men det är snarare en bra sak. Att stå ut bland sina fyrtioelva olika systerspel med samma namn är någonting att applådera, tycker jag. Om jag mot förmodan blir sugen på att lönnmörda mig igenom någon del av historien, då spelar jag nog Syndicate.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Usch gillade inte black flag. ”Fordon” har alltid varit en svag punkt i ac spel och detta var fullt av sådana.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Personligen mest nöjd med Odyssey och Valhalla där Odyssey kniper förstaplatsen av dem. Men Valhalla är också riktigt bra.

Dock inte lirat Black Flag eller Unity. Har båda men när jag installerade Black Flag gick det inte komma från att grafiken var... sådär osv. Fastnade inte för det så jag sket i det. Men en remaster kanske är värd att lira. Dock så var ett annat problem striderna, när man vant sig vid Odyssey känns alla tidigare spel så styltiga på något vis.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Bara dom har kvar låtarna som besättningen sjunger.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Hade svårt att fastna för Black Flag, la ner efter några timmars spelande. Tycker även att grafiken var horrible på PS4:an när det begav sig. Med lite nytt visuellt får det nog bli ett nytt försök med tanke på hur mycket väl det skrivits om spelet. Assassins Creed 2 är i mitt tycke det bästa spelet i serien.

Permalänk
Medlem

Black Flag var ett bra spel, men det var inte mycket Assassin's Creed över det. AC2 och uppföljarna (AC:B och AC:R) var när spelen höll sig till vad de "skulle" vara. Sedan tappade de kollen på vad serien handlade om, och började om med Origins och två spel till som förfinade det konceptet. Skall bli intressant att se hur länge de klarar av att hålla det den här gången.

Kul att det faktiskt finns några som har röstat på Unity som bästa spel...

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Black Flag var ett bra spel, men det var inte mycket Assassin's Creed över det. AC2 och uppföljarna (AC:B och AC:R) var när spelen höll sig till vad de "skulle" vara. Sedan tappade de kollen på vad serien handlade om, och började om med Origins och två spel till som förfinade det konceptet. Skall bli intressant att se hur länge de klarar av att hålla det den här gången.

Kul att det faktiskt finns några som har röstat på Unity som bästa spel...

Var ju det som också var bra med Black Flag, den gjorde något nytt. Iofs började man med skeppen smått i 3'an redan men de drog till rejält i fyran.

Hade missat att det fanns en omröstning så röstade för Black Flag för att försöka knuffa titeln över 50%. 48% i skrivande stund.
Unity fick en del förtjänad men också mycket oförtjänad kritik. Långt ifrån toppspelet för mig i serien men en av de intressantare, speciellt var och när spelet utspelade sig. Borde spela igenom det igen, vid lanseringen så var spelet för tungdrivet för mitt dåvarande grafikkort (R9 290 Tri-X om jag inte minns helt fel) men borde nog få bättre prestanda med dagens komponenter.

Syndicate är nog spelet jag vill lägga längst ner i listan. Ogillade spelet när jag spelade igenom det, fungerade inte alls för mig men kunde samtidigt aldrig sätta fingret på vad. Kändes helt off. Har dock för mig att jag gillade tåget som fanns i spelet iallafall, men sen har rätt mycket av spelet glömts bort. Borde nog ta en titt på detta spel igen också. Samt Rogue, som jag inser nu att jag aldrig ens startat.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...