Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tswfootball:

Fast det funkade inte riktigt så. Refreshade hela dagen men fick inte upp något föränn vid eftermiddag. Och då försvann de fort också.

Jag hoppas väll att de faktiskt registrerat några nya exemplar under kvällen som sen visat sig på hemsidan.
Så jag tror nog vissa ordrar går igenom men kanske inte alla iom att så många försökte beställa.. Man får hålla tummarna.

Chatten brukar oftast inte ha ett bra svar kring detta alls..

Ja vi får se vad som händer, jag hoppas vi får något då jag köpt till en släkting! Hade inte kunnat gå ner från 85” nu 😃

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Ja vi får se vad som händer, jag hoppas vi får något då jag köpt till en släkting! Hade inte kunnat gå ner från 85” nu 😃

Haha nej svårt att gå ner. När jag köpte 65 tum kändes den massiv men nu tycker man den är för liten.

Du är nog set för några år iaf 🤓

Permalänk
Medlem

Igår returnerade jag samma TV fast i 65" utförande. Beställde den förra veckan för 17 490:-, vilket kändes som ett helt rimligt pris då

Permalänk
Skrivet av Tswfootball:

Fast det funkade inte riktigt så. Refreshade hela dagen men fick inte upp något föränn vid eftermiddag. Och då försvann de fort också.

Jag hoppas väll att de faktiskt registrerat några nya exemplar under kvällen som sen visat sig på hemsidan.
Så jag tror nog vissa ordrar går igenom men kanske inte alla iom att så många försökte beställa.. Man får hålla tummarna.

Chatten brukar oftast inte ha ett bra svar kring detta alls..

Fast jag kollade typ kl 02 inatt och då gick det plötsligt att köpa, tveksamt att de lägger in exemplar som köpbara den tiden väl? Tycker också snarare att det känns som att det är något fel i deras system.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Samsung är lite galna och rabatterar till BF-priser på förhand

Hur gör man för att få tillgång till dom rabatterna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av myp:

Hur gör man för att få tillgång till dom rabatterna?

https://www.benifydealsprivat.se

alternativt om du har Mecenat.

Permalänk
Medlem

Någon som testat ifall det gick att köpa idag? Inte hört något från Samsung än, tog dock ett par dagar sist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Jag köpte en nu också kl 20:11, behöver dock inte den så skickar troligtvis tillbaka eller säljer till släkt om inte ordern makuleras. Köpte en 85” qn90b förra gången ordern makulerades…

Hur lång tid tog det innan dom makulerade ordern förra gången och sa dom vad som var anledningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Hur lång tid tog det innan dom makulerade ordern förra gången och sa dom vad som var anledningen?

3 dagar tog det förra gången, det kom bara ett mejl att ordern var makulerad men med väldigt bra ersättningsprodukter. Dom var alla i begränsad upplaga och ”först till kvarn”. Det var flera som inte hann beställa någon ny och endast fick ordern makulerad.

Oklart hur det blir för oss ifall den är helt slut i lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

<Uppladdad bildlänk>

3 dagar tog det förra gången, det kom bara ett mejl att ordern var makulerad men med väldigt bra ersättningsprodukter. Dom var alla i begränsad upplaga och ”först till kvarn”. Det var flera som inte hann beställa någon ny och endast fick ordern makulerad.

Oklart hur det blir för oss ifall den är helt slut i lager

Ah, jag skulle inte ha några probem med att ta en 75" QN90B istället. Det är väl bara One Connect boxen son skiljer dem åt? Tyvärr verkar även denna modell vara slut för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Ah, jag skulle inte ha några probem med att ta en 75" QN90B istället. Det är väl bara One Connect boxen son skiljer dem åt? Tyvärr verkar även denna modell vara slut för tillfället.
<Uppladdad bildlänk>

Nä den var väldigt prisvärd! Det är några småsaker som skiljer, inget avgörande för min del Tror någon har skrivit upp skillnaderna här i tråden någonstans.

Permalänk
Medlem

Ställde precis en fråga till supporten om dom kommer leverera TV:n eftersom den dök upp och tog slut vid flertalet tillfällen under gårdagen. Det låter väl inte så där jätte hoppfullt.

"Det ser ut som vi tyvärr ej har den i lager för tillfället, men ordern har gått igenom och om vi får in den inom kort kommer vi därefter skicka ut till dig. Du kommer få ny information så fort det finns tillgängligt!"

Så vi får väl helt enkelt avvakta och se vad som händer de kommande dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Ställde precis en fråga till supporten om dom kommer leverera TV:n eftersom den dök upp och tog slut vid flertalet tillfällen under gårdagen. Det låter väl inte så där jätte hoppfullt.

"Det ser ut som vi tyvärr ej har den i lager för tillfället, men ordern har gått igenom och om vi får in den inom kort kommer vi därefter skicka ut till dig. Du kommer få ny information så fort det finns tillgängligt!"

Så vi får väl helt enkelt avvakta och se vad som händer de kommande dagarna.

Hoppas på en bra ersättningstv istället! 🥳

Permalänk
Medlem

Jag lyckades precis knipa en 75" QN95B jag också. Får se om de kan leverera eller inte. Jag ställer kanske inte världens största förtroende till kundtjänst, jag skulle inte bli förvånad om de bara kan se vad hemsidan visar, och inget mer. Men som sagt, vi får se vad som händer.

Jag har en LG C7 OLED nu, och är egentligen lite osäker på om jag vill byta från OLED, men priset gör det svårt att hålla fingrarna borta!

Permalänk
Medlem

Om det kommer in några på lager lär det vara dom som beställde först som får, jag beställde 20:08 igår så har inga höga förväntningar 🤷‍♂️

Permalänk
Skrivet av Chess_Norris:

Ställde precis en fråga till supporten om dom kommer leverera TV:n eftersom den dök upp och tog slut vid flertalet tillfällen under gårdagen. Det låter väl inte så där jätte hoppfullt.

"Det ser ut som vi tyvärr ej har den i lager för tillfället, men ordern har gått igenom och om vi får in den inom kort kommer vi därefter skicka ut till dig. Du kommer få ny information så fort det finns tillgängligt!"

Så vi får väl helt enkelt avvakta och se vad som händer de kommande dagarna.

Samsung supporten har egentligen inte bättre koll än vad man själv kan se på sidan. Att de ej har den i lager just nu stämmer ju överens med vad som står på sidan. Behöver inte beröra ordrar som lagts

Permalänk

Jag är nyfiken, vilken status har era ordrar? Min har kommit till "3. Frakt begärd". Känns konstigt att de skulle boka in det utan att ha de på lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scrollhjul:

Jag är nyfiken, vilken status har era ordrar? Min har kommit till "3. Frakt begärd". Känns konstigt att de skulle boka in det utan att ha de på lager.

Tror alla har det (jag har det också), så länge det står ”behandlas” överst och inte ”skickad” är man inte säker. Så var det sist i alla fall, hade samma steg då.

Permalänk
Medlem

Enligt supporten verkar det vara fler på ingång inom några veckor. Har svårt att se att det finns lagligt stöd att makulera ordrar om det inte är uppenbart felprissatt eller att produkten utgår. Du som konsument ska kunna avbeställa vid fördröjning men inte omvänt.

Permalänk
Medlem

För den som missat det kan det vara värt att notera att Samsung kör en hel del fulingar via Benify ibland. T.ex. 65" QN900B kostar just nu 50K via Benify som påstås vara 9000 kr rabatt. Besöker man däremot Samsungs webbshop utan att gå via Benify så kostar samma TV helt plötsligt...25 000 kr, vilket den även gör hos ett par ÅF:ar. Den är alltså dubbelt så dyr med Benifys "rabatt".

Permalänk
Medlem

Hur ser ni status på era beställningar? När jag skriver in ordernr & mailadress på hemsidan hittar den inget.

Fick bekräftelsemail och pengar är dragna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Hur ser ni status på era beställningar? När jag skriver in ordernr & mailadress på hemsidan hittar den inget.

Fick bekräftelsemail och pengar är dragna.

Samma här. Tror det blir så om man inte är inloggad utan köper som guest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Hur ser ni status på era beställningar? När jag skriver in ordernr & mailadress på hemsidan hittar den inget.

Fick bekräftelsemail och pengar är dragna.

Gör ett konto och skriv sedan in ordernnr i din profil under beställningar så bör den dyka upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scrollhjul:

Jag är nyfiken, vilken status har era ordrar? Min har kommit till "3. Frakt begärd". Känns konstigt att de skulle boka in det utan att ha de på lager.

Har du kommit såpass långt så borde det nog faktiskt ha kommit in på lager. Fast har ett vagt minne av att någon fick fraktbokning som sedan ändå annulerades i förra vändan. Jag är inte där i kedjan utan bara orderbekräftelse. Hoppas innerligt, måste boka retur av min qn90b 85" senast fredag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Gör ett konto och skriv sedan in ordernnr i din profil under beställningar så bör den dyka upp!

Yes, ser att beställningen är på steg 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Gör ett konto och skriv sedan in ordernnr i din profil under beställningar så bör den dyka upp!

Testade precis detta, men får "Invalid order number" Kanske dom redan makulerat ordern?

Edit. Om jag istället för att logga in, klickar på beställningar och där anger ordernummer + emailadress, då dyker den upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Gör ett konto och skriv sedan in ordernnr i din profil under beställningar så bör den dyka upp!

Nae, får bara ”invalid order number”.

Får samma sak om jag fyller i ett gammalt ordernummer som är levererad sedan tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Nae, får bara ”invalid order number”.

Får samma sak om jag fyller i ett gammalt ordernummer som är levererad sedan tidigare.

Strunta i att logga in. Klicka på beställningar under Logga in och fyll i ordernummer och mail adress. Det fungerade för mig i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Strunta i att logga in. Klicka på beställningar under Logga in och fyll i ordernummer och mail adress. Det fungerade för mig i alla fall. <Uppladdad bildlänk>

Det verkar lite buggig det där. Det var precis så jag försökte först utan att den hittades, sen loggade jag in och den hittades fortfarande inte men nu när jag loggade ut igen som du beskrev fick jag upp beställningen. La min beställningen vid 22-hugget igår.

Permalänk
Medlem

Ingen större koll på Tv men fick iväg en beställning på en 75" QN95B för 10 490 kronor.
Lite rädd för storleken, har en gammal LG 55" just nu 😀