5st RX 570, GTX 690, HD 7970, HD 6770

Permalänk

5st RX 570, GTX 690, HD 7970, HD 6770

Pris = bästa bud

5st Asus RX 570 Expedition OC 4GB

Köpte dessa av någon random snubbe på blocket som hade fått dom i byte mot något annat. När jag testade ett av korten går det inte att installera några drivrutiner. Misstänker mining-bios så jag laddar ner nytt bios från techpowerup. Efter det går det att installera drivrutiner men när jag testar korten med Valley Benchmark crashar testet efter en liten stund. Exakt samma sak händer på alla kort så jag tror inte att det är fel på korten utan bara att bioset jag hittade inte var 100% kompatibelt.

Alla fläktarna snurrade som dom skulle när jag testade korten, men på 2 av dom märkte jag lite missljud från fläktarna. Ett par nya fläktar kostar i skrivande stund 72kr.

Kan ge en slant om någon som har detta kort orkar hjälpa mig få igång korten med en backup av sitt bios. Annars säljs dom till bästa bud.

Gigabyte GTX 690 4GB

Köpte på blocket av en kille som själv hade haft detta i sin speldator och garanterade felfri funktion. Satte det i en testrigg och slängde in Windows 11 och senaste drivrutinerna, men dom ville inte lira. Efter lite googlande erfar jag att kortet endast verkar fungera med äldre drivrutiner så jag testade Gigabytes officiella drivrutiner för Windows 10, men inte heller dom funkade i Windows 11. Orkar inte testa mer, kanske funkar, kanske inte.

Powercolor HD 7970 3 GB OC

Fungerar felfritt.

XFX HD 7970 Black Edition 3 GB

Crashar efter att jag bytte kylpasta och thermal pads. Troligtvis sprack någon lödning, kanske funkar att baka.

Sapphire HD 6770 1GB

Fungerar felfritt.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Gigabyte GTX 690: 100kr + frakt

Visa signatur

Asus rog strix z690-a gaming, i7 12700K, 32gb RAM, PNY RTX 3080, RM1000i, 4x NVME SSD

Permalänk
Medlem

Kan ta ett rx570 för 200 om du säljer dom styck

Permalänk
Medlem

150+frakt GTX690

Permalänk
Medlem

200 + frakt för GTX690

Permalänk
Medlem

1k för allt + frakt

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe - Core i7 6950X 4.2Ghz 1.25v - Corsair H115i Elt CapX - 32GB G.skill B die @ 3200Mhz C13-13-12-30-1T - Gainward RTX 2070 8GB.
Asus Strix X570 Gaming-F - Ryzen 5 5600 - MSI RX 5700 - 32GB Corsair Vengence LED 3800mhz
Hwbot @Warp9 Team - https://hwbot.org/user/ashley98/
Överklockare av äldre hårdvara! , Inte härifrån 🇬🇧

Permalänk
Skrivet av Ashley98:

1k för allt + frakt

har redan accepterat bud från miknor och aml417, men du kan få resten för 1k + frakt

Permalänk
Medlem

Kan säga att om man kör Linux (eller typ vill bygga en SteamOS-box) så bryr sig inte Linux om bios för att drivrutinerna ska fungera. Så har du kvar originalbios så kan man alltid använda dom till det om det är svårt att hitta rätt bios online.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Skrivet av bimbim:

Kan säga att om man kör Linux (eller typ vill bygga en SteamOS-box) så bryr sig inte Linux om bios för att drivrutinerna ska fungera. Så har du kvar originalbios så kan man alltid använda dom till det om det är svårt att hitta rätt bios online.

Om jag inte har kvar originalbios menar du? Ok, tack för info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

Om jag inte har kvar originalbios menar du? Ok, tack för info!

Jag menar att om du har miningbioset som låg på korten innan så kan man alltid flasha tillbaka till det (under förutsättning att det fungerar). Sedan om man kör Linux så är det inga problem med drivrutiner.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.