[DEFEKT] XB270HU 1440p IPS "144Hz"

Permalänk
Medlem

[DEFEKT] XB270HU 1440p IPS "144Hz"

Tja!

Har en begagnad skärm som funkade fint fram tills att den inte gjorde det längre... 24h efter att ha kopplat in din mot min arbetsdator fastnade skärmen på 24Hz även efter att ha låtet strömmen gå ur. Någon månad fick den samla damm innan jag provade igen, och nu syns det lite röda stripes :), tänkte se om någon skulle vara intresserad av att hämta upp den i centrala Malmö innan den körs till elektronikåtervinning. Ej original fotstöd.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk

Om du skulle kunna skicka till Stockholm tar jag den gärna!

Permalänk
Medlem

Hej. Om du kan möta upp mig vid en busshållplats så tar jag den gärna
Har elektronikskrot där jag bor om den är helt kass.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hej, kan hämta upp den ifall den är kvar

Permalänk
Medlem

@Nightknight_me @Abdu tack för visat intresse! Kollar med @SCORPIUS först

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

Har du blivit av med skärmen ännu? Är sugen på att titta på den

Permalänk
Medlem

Hej @nosilica, nä den väntar på att bli upphämtad, jag hör av mig till postare i turordning

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

@Mix0r: De röda vertikala strecken går att enkelt få bort genom att öppna skärmen och justera om kablarna som går från controller till skärmen. Jag har haft samma modell sedan 2015 och ikväll råkade jag ha sönder skärmen när jag skulle öppna upp den och justera kablarna för 10e gången...

Detta felet uppstod några veckor innan min garanti tog slut 2018 och den skickades in till ACER som inte ville laga den utan betalning, hävdade reklamation och fick den lagad. I början på 2019 var de röda strecken tillbaka och jag öppnade upp den själv och såg att den var lagad med SILVERTEJP. Suck, aldrig ACER igen.

Permalänk
Medlem

@Namesuck extremt tråkigt att få höra hela processen, tyvärr blev även min nästa skärm ACER men jag får hoppas på att det duger hahahah ... super att det går o fixa de röda strecken, inte så säker på om man kan fixa Hz problemet dock

Visa signatur

c'est la baguette