Går det att köpa Steam Deck i vanlig affär?

Permalänk
Medlem

Går det att köpa Steam Deck i vanlig affär?

Har någon svensk åf steam deck till försäljning eller är det enbart genom steam?

Permalänk
Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

CDON verkar oxå sälja

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Rätt dyra på svenska amazon 10 600kr när den kostar 8000kr direkt från steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

CDON verkar oxå sälja

https://cdon.se/hemelektronik/valve-steam-deck-console-512gb-...

Överpris tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Rätt dyra på svenska amazon 10 600kr när den kostar 8000kr direkt från steam?

Ja, och i båda fallen är det väl även oklart hur de öht hamnar till försäljning genom någon godtycklig jeppe på en marknadsplats sådär.

Är väl rimligen enheter köpta från Valve i första läget och säljs vidare till överpris, men högst oklart om det öht finns en marknad för detta? Var väl en annan marknad för scalpers i början när det var kö...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Ja, och i båda fallen är det väl även oklart hur de öht hamnar till försäljning genom någon godtycklig jeppe på en marknadsplats sådär.

Är väl rimligen enheter köpta från Valve i första läget och säljs vidare till överpris, men högst oklart om det öht finns en marknad för detta? Var väl en annan marknad för scalpers i början när det var kö...

Kanske bara blir en ASUS ROG Ally istället då den går att köpa lite varstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Kanske bara blir en ASUS ROG Ally istället då den går att köpa lite varstans.

Ja, det är ju absolut ett alternativ. Jag skulle personligen fokusera mest på vilken enhet jag faktiskt ville ha i det läget, men som den ursprungliga frågan var inne på så säljs ju Steam Deck officiellt bara direkt från Valve och det verkar vara den vägen som den har rimligt pris.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Finns det någon anledning varför du inte bara vill köpa den direkt från Steam/Valve? Det gick jätte smidigt när jag gjorde det.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

CDON verkar oxå sälja

Nu frågade TS om en svensk ÅF. Det där är en ÅF i Italien.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Livsnjutare 😎
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Ni som har beställt Steam Deck från Steam, hur levereras den och hur lång tid tog det? Är det hemkörning eller till ett utlämningsställe. Man vill gärna veta då man kanske inte är hemma lika mycket i semestertider.

Permalänk
Medlem

Min kom till utlämningsställe. Beställde söndagkväll, den skickades på måndagen och jag hämtade ut den på fredag. Så ca 5 arbetsdagar.

Mycket geschwint och bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Finns det någon anledning varför du inte bara vill köpa den direkt från Steam/Valve? Det gick jätte smidigt när jag gjorde det.

Funderar också i samma banor.
Har inte hört något konstigt om folk som beställt därifrån.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krusty4president:

Ni som har beställt Steam Deck från Steam, hur levereras den och hur lång tid tog det? Är det hemkörning eller till ett utlämningsställe. Man vill gärna veta då man kanske inte är hemma lika mycket i semestertider.

Från att de skickade den tog det mindre än en vecka. Den kom med Schenker eller DHL (minns inte vilken) till min OKQ8 där jag hämtade den.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P