Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Uppdatering för alla: jag har haft en låååång diskussion med EA som problemsökte mitt spel. Jag har:
Rensat cache
Ominstallerat spelet i Steam och EA app.
Ominstallerat Steam och EA app.
Verifierat nedladdningen i steam
Startat spelet som administratör i installationsmappen.
Installerat gammal och nyaste drivrutin för min GPU.
Avaktiverat/ aktiverat windowsprogramvara som kan störa spelet i bakgrunden.
Jag har installerat lm hela datorn.

Jag får inget felmeddelande eller error.
I steam står det:
BF2042: "Kör" - *trycker kör* - "startar" *CPU fläkt börjar vsrva lite - "Kör". - Inget meddelande, inget error, inget alls.

EA sa till slut att jag ska kontakta Steam eftersom att Warframe. Planet zoo och CSGO fungerar som dom ska. Då måste det vara på steam felet är. Steam sa: kontakta EA, Dom är fullt ansvariga och vi tänker inte ens försöka hjälpa dig".

Så mina 2042 dagar är över och så är det med det. Om någon vet hur man går tillbaka till W10 från W11 berätta gärna, det är hittills det enda jag inte provat.

Idag upptäckte jag att Steam fått nytt UI så jag installerade 2042 igen. Efter 4 försök (varje försök öppnade en ny process) så är jag nu inne i spelet för första gången sedan april och jag har ingen aning om varför det är så här. Kul att få köra igen och hoppas det inte stänger mig ute igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Idag upptäckte jag att Steam fått nytt UI så jag installerade 2042 igen. Efter 4 försök (varje försök öppnade en ny process) så är jag nu inne i spelet för första gången sedan april och jag har ingen aning om varför det är så här. Kul att få köra igen och hoppas det inte stänger mig ute igen.

Vad gött Kan säga att sen de la ner Origin, jag får trycka 3-4 gånger för att komma in i spelet och det är så varje gång för mig. Använder inte STEAM.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Fullständigt värdelöst att de inte kan ha en vettig serverbrowser?!?! Börjar allvarligt tro att hela DICE/EA är förståndshandikappade. Jag gillar t.ex de mindre kartorna men jag tvingas in i ngn slags "map rotation" med de fullständigt värdelösa Hourglass t.ex. De har ju sysslat med BF i ett antal år nu, man kan ju tycka att de borde fatta ngt vid det här laget?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Vad gött Kan säga att sen de la ner Origin, jag får trycka 3-4 gånger för att komma in i spelet och det är så varje gång för mig. Använder inte STEAM.

Jag testade igen nu och kom fram till att spelet tar en EVIGHET att starta, lika som det tar en EVIGHET att ragequitta. Där av han jag trycka på start ca 4ggr innan jag märkte att datorn launchar såelet numer. Nu kom jag in igen men sablar vad man får sitta ner i båten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Fullständigt värdelöst att de inte kan ha en vettig serverbrowser?!?! Börjar allvarligt tro att hela DICE/EA är förståndshandikappade. Jag gillar t.ex de mindre kartorna men jag tvingas in i ngn slags "map rotation" med de fullständigt värdelösa Hourglass t.ex. De har ju sysslat med BF i ett antal år nu, man kan ju tycka att de borde fatta ngt vid det här laget?

Alla som är gamla i gemet har väl slutat, och det märks, känns ju inte som bf

Permalänk
Medlem

Nästa problem är ju åldern för min del. Drog igång en match samt addade sonen som joinade. Han är 21 år och spelar bla CS, COD m.m. Medans jag drog in strax under 10 kills på en match så är han uppe i 40-50... Antar att det är bara att lägga ner shooters när man är 55.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Nästa problem är ju åldern för min del. Drog igång en match samt addade sonen som joinade. Han är 21 år och spelar bla CS, COD m.m. Medans jag drog in strax under 10 kills på en match så är han uppe i 40-50... Antar att det är bara att lägga ner shooters när man är 55.

Det har snarare att göra med spelstil. Man måste hitta en som passar. Ungdomarna tycks vara mer för run and gun, min stil i mina 35år är mer support och tänka lite extra. En annan kompis på 30+ är alltid sniper så han drar sällan in över 15 kills på en runda eftersom han ger bra intel på håll och skjuter inte i onödan.

Du får nog helt enkelt hitta ett sätt att bidra utan att döda flest. BF....även 2042, är riktat mot att man kan ligga i toppen utan att döda flest

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Det har snarare att göra med spelstil. Man måste hitta en som passar. Ungdomarna tycks vara mer för run and gun, min stil i mina 35år är mer support och tänka lite extra. En annan kompis på 30+ är alltid sniper så han drar sällan in över 15 kills på en runda eftersom han ger bra intel på håll och skjuter inte i onödan.

Du får nog helt enkelt hitta ett sätt att bidra utan att döda flest. BF....även 2042, är riktat mot att man kan ligga i toppen utan att döda flest

Viktigast är att ha kul eller hur

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Vad gött Kan säga att sen de la ner Origin, jag får trycka 3-4 gånger för att komma in i spelet och det är så varje gång för mig. Använder inte STEAM.

Har haft samma problem sedan några veckor efter release. Kör via steam, men alt launchar från ea appen endå.

Kommer til førsta splash, så stängs skiten ner.

4 veckor sen kastade plötsligt EAC ut att det var något med en gamma Nvidia Physx fil. Raderade hela folderen och efter det har jag inte hatt något problem alls. Startar på førsta varje forsök.

Permalänk
Medlem

STEAM.... #irestmycase

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

+1 EA appen är extremt fragil så att launcha via Steam är tyvärr att be om trubbel.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Viktigast är att ha kul eller hur

Absolut! Och roligast har man när man hittar en biktig position att spela där man bidrar med poäng och slipper dö stup i kvarten

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Det har snarare att göra med spelstil. Man måste hitta en som passar. Ungdomarna tycks vara mer för run and gun, min stil i mina 35år är mer support och tänka lite extra. En annan kompis på 30+ är alltid sniper så han drar sällan in över 15 kills på en runda eftersom han ger bra intel på håll och skjuter inte i onödan.

Du får nog helt enkelt hitta ett sätt att bidra utan att döda flest. BF....även 2042, är riktat mot att man kan ligga i toppen utan att döda flest

Detta e varför jag har så svårt att släppa bf. Du kan alltid bidra på något sätt och variera dig beroende på humör och energi. Seg dag = spela sniper o dela Intel med laget. Välmående o pigg = kanske lite mer run n gun 30+ till trots ;).

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Skrivet av RunRookieRun:

Har haft samma problem sedan några veckor efter release. Kör via steam, men alt launchar från ea appen endå.

Kommer til førsta splash, så stängs skiten ner.

4 veckor sen kastade plötsligt EAC ut att det var något med en gamma Nvidia Physx fil. Raderade hela folderen och efter det har jag inte hatt något problem alls. Startar på førsta varje forsök.

Har testat, funkar inte för mig.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Detta e varför jag har så svårt att släppa bf. Du kan alltid bidra på något sätt och variera dig beroende på humör och energi. Seg dag = spela sniper o dela Intel med laget. Välmående o pigg = kanske lite mer run n gun 30+ till trots ;).

Håller helt med dig! Jag fick ändå ihop respektabla 35 kills idag på BT som recon när engineer och in i smeten totalt misslyckades

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av FierceBrosnan:

Detta e varför jag har så svårt att släppa bf. Du kan alltid bidra på något sätt och variera dig beroende på humör och energi. Seg dag = spela sniper o dela Intel med laget. Välmående o pigg = kanske lite mer run n gun 30+ till trots ;).

Jag får fan damp på alla Dozers nu som sitter i ett hörn som en docka som kommer upp varje gång jag springer förbi. Vill inte springa runt med en eldgranat, men de tvingar mig till det:) Innan kunde jag hoppa över de, men DICE tycker att de ska kunna slå någon 3 meter ifrån sig av någon anledning.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag får fan damp på alla Dozers nu som sitter i ett hörn som en docka som kommer upp varje gång jag springer förbi. Vill inte springa runt med en eldgranat, men de tvingar mig till det:) Innan kunde jag hoppa över de, men DICE tycker att de ska kunna slå någon 3 meter ifrån sig av någon anledning.

Guilty as charged men just bara när jag är på trollhumör. Ofta bestyckad med autoshotgun med 20 skott mag och rökgranat för extra kaos :). Jag campar däremot väldigt lite med dozer. Ser ej tjusningen i det fullt ut. Men sålänge du inte spelar BT så slipper du mig iaf

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Skrivet av FierceBrosnan:

Guilty as charged men just bara när jag är på trollhumör. Ofta bestyckad med autoshotgun med 20 skott mag och rökgranat för extra kaos :). Jag campar däremot väldigt lite med dozer. Ser ej tjusningen i det fullt ut. Men sålänge du inte spelar BT så slipper du mig iaf

Jag kör nästan bara TD, ibland vissa roliga modes om det finns. Brukade zappa Dozer med medic, men det är inte så lätt heller längre.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag kör nästan bara TD, ibland vissa roliga modes om det finns. Brukade zappa Dozer med medic, men det är inte så lätt heller längre.

Finns det ens vehicles i td? Each to their own men vad är tjusningen med TD i bf? Det känns som många andra shooters är bättre lämpade för td. Genuint nyfiken.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Skrivet av FierceBrosnan:

Finns det ens vehicles i td? Each to their own men vad är tjusningen med TD i bf? Det känns som många andra shooters är bättre lämpade för td. Genuint nyfiken.

Jag gillar inte fordon om jag ska vara ärlig speciell med de här stora banorna. Vill helst köra infantry only. Mina favoriter är små tajta banor med så kort avstånd som möjligt till folk. Så TD, Domination och min favorit från BF1 Warpigeons.
Jag har kört en hel del CoD med. Ska bli kul att testa XDefiant.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Varför är alla servers tomma?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Varför är alla servers tomma?

Alla kör bt infantry tyvärr

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem

Nej, igår hade alla servrar 0 spelare.
Det var tydligen något problem som patchades senare. Funkade fint efter det.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag får fan damp på alla Dozers nu som sitter i ett hörn som en docka som kommer upp varje gång jag springer förbi. Vill inte springa runt med en eldgranat, men de tvingar mig till det:) Innan kunde jag hoppa över de, men DICE tycker att de ska kunna slå någon 3 meter ifrån sig av någon anledning.

Använd defibrillator så dör Dozer direkt

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Använd defibrillator så dör Dozer direkt

Ja du kan försöka nu efter patchen

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Ja du kan försöka nu efter patchen

Det är inte så svårt, tog 20 st Dozer kills innan idag (del utav veckans uppdrag) och även ett par med def, är man bara ute efter massa frags och hög KD så är #Battlefield fel spel.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Jag är ganska taggad också. Spelat en hel del BF4 och BFV senaste tiden och tror att 2042 kan bli riktigt bra

Såhär i efterhand, vad tycker du nu då?
Jag har inte köpt BF2042 än, det jag sett på streams verkar inte vara sådär jättetaggande. Men å andra sidan så bör man spela själv för att verkligen veta. Men andras input är självklart av värde. Man vill ju höra pros and cons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blixt3n:

Såhär i efterhand, vad tycker du nu då?
Jag har inte köpt BF2042 än, det jag sett på streams verkar inte vara sådär jättetaggande. Men å andra sidan så bör man spela själv för att verkligen veta. Men andras input är självklart av värde. Man vill ju höra pros and cons!

Det åldrades kanske inte så bra…
Spelar lite ibland men det är inget nytt bf4 direkt. Tror inte heller att det kommer komma någon räddande 2.0 patch på liknande sätt som det gjorde för just bf4. Jag hade skippat om du inte hittar det billigt på rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Det åldrades kanske inte så bra…
Spelar lite ibland men det är inget nytt bf4 direkt. Tror inte heller att det kommer komma någon räddande 2.0 patch på liknande sätt som det gjorde för just bf4. Jag hade skippat om du inte hittar det billigt på rea.

Ok tack! Bra att veta, då var mina farhågor ifrån streaming tittandet sanna.n😁

Permalänk
Skrivet av yugurt:

Det åldrades kanske inte så bra…
Spelar lite ibland men det är inget nytt bf4 direkt. Tror inte heller att det kommer komma någon räddande 2.0 patch på liknande sätt som det gjorde för just bf4. Jag hade skippat om du inte hittar det billigt på rea.

Håller inte med! Har skit KUL med massa på BF 2042 när det väl flyter på, så om jag var du blixt3n skulle jag ge det en ärlig changs helt SJÄLV för att se om du gillar det, som du var inne på tidigare, från fösta början! För jag gillar det skarpt och skiter i vad folk skriver och tycker. Make up youre own mind. Testa det! Du kommer inte ångra det!

Visa signatur

.