Zotac släpper världens längsta Geforce RTX 4090-kort

Permalänk
Testpilot

Äntligen ett grafikkort som tilltalar mig på riktigt!

Får lite Marvin-vibbar över det hela.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Men vad är det för konstiga chassin folk har? Mitt Define S som väl typ var "volvochassit" på sin tid kan ta grafikkort upp till 45cm och det känns ändå som ett "trångt" chassi med dagens mått mätt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

I mitt nästa bygge bygger jag in datorn i grafikkortet. I framtiden. Jättestort.

Permalänk
Medlem

Vilken pjäs... förvånansvärt snygg ändå för att vara kinesisk. De brukar ju köra lite hardcore weebo stuff som är lite för mycket för min del, men i det här bygget var det fräscht.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Och jag som tyckte Radeon 5970 var groteskt långt med sina 31 cm när det begav sig...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kanske dax att överge instickskortformatet? Det är inte 1988 längre...Bara dumt med tegelstenar som hänger inne i lådan....kanske något psu- liknande box som monteras likt psu vore något?)

Permalänk
Medlem

Det första jag tänkte på när jag såg kortets fläktsida var "snowboard".

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ozzed:

Men vad är det för konstiga chassin folk har? Mitt Define S som väl typ var "volvochassit" på sin tid kan ta grafikkort upp till 45cm och det känns ändå som ett "trångt" chassi med dagens mått mätt.

Define S trångt med dagens mått mätt? Hur kändes det när det var nytt i så fall? Trenden har ju i allmänhet varit att datorer blir mindre.

För att också ge ett exempel på vad för chassin folk har: det blir i princip alltid NR200P (ca 18 liter, att jämföra med Define S på 55 liter) när jag hjälper folk bygga dator nu för tiden. Skulle inte kalla det för ett konstigt chassi.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Define S trångt med dagens mått mätt? Hur kändes det när det var nytt i så fall? Trenden har ju i allmänhet varit att datorer blir mindre.

För att också ge ett exempel på vad för chassin folk har: det blir i princip alltid NR200P (ca 18 liter, att jämföra med Define S på 55 liter) när jag hjälper folk bygga dator nu för tiden. Skulle inte kalla det för ett konstigt chassi.

Jag tyckte det var rymligt när det kom. Men nu med radiator med push - pill I fronten så börjar det kännas minste. Skulle nog ändå få plats med grafikkortet i artikeln. Men hur folk kan ha ännu mindre är svårt att ta in. Visst det är klart det finns minste men har mer trott att det handlar om att folk i så fall har begränsad budget eller inte vill köra ATX och då är det klart man får ta att det blir ont om plats.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Även om kortet är långt så ser det ändå inte ut som om det är lika långt som ett fullängds ISA-kort. På tiden dessa var vanliga så fanns det en styrskena närmast fronten i datorerna som agerade stöd för korten förutom att det hölls fast i bakkanten med skruv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Även om kortet är långt så ser det ändå inte ut som om det är lika långt som ett fullängds ISA-kort. På tiden dessa var vanliga så fanns det en styrskena närmast fronten i datorerna som agerade stöd för korten förutom att det hölls fast i bakkanten med skruv.

Fullängds ATA var precis under 34cm. Det där extra fästet kunde lägga till 2.5cm eller så, men det här kortet är 38cm. Det är alltså längre än t.o.m de gamla korten.

(Detta sagt minns jag dem också som enorma, men det verkar som om detta kort tar priset.)

Visa signatur

5900X | 6700XT