Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Här har ni lite nyttigheter som förenklar er vardag där ute i världen:

Helltides timer och spawn - www.helltides.com

Liten karta / overlay in game för att slippa byta skärm / tabba ner när man jagar saker som t.ex. renowns. - https://www.overwolf.com/app/Leon_Machens-Diablo_4_Map

Jag får inget overlay, hur gör man?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Skulle nog vara försiktig med overlayen, lite väl likt maphack, som i D2 var en ständig kamp vs banhammer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Skulle nog vara försiktig med overlayen, lite väl likt maphack, som i D2 var en ständig kamp vs banhammer

Ja, kanske..

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Är väl klar med spelet för denna gång, lvl 77 barb slutade vid tier 40.
Upgraderingar nu är extremt sällsynta och gör så minimal skillnad tycker jag är inget för mig.

Får hoppas säsongerna ger ordentligt med mer innehåll för endgame, men jag är skeptisk än.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Dennisen:

Är väl klar med spelet för denna gång, lvl 77 barb slutade vid tier 40.
Upgraderingar nu är extremt sällsynta och gör så minimal skillnad tycker jag är inget för mig.

Får hoppas säsongerna ger ordentligt med mer innehåll för endgame, men jag är skeptisk än.

Är lite rädd att det blir ordentligt fokus på kosmetiskt innehåll med Season 1, men jag hoppas jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Är väl klar med spelet för denna gång, lvl 77 barb slutade vid tier 40.
Upgraderingar nu är extremt sällsynta och gör så minimal skillnad tycker jag är inget för mig.

Får hoppas säsongerna ger ordentligt med mer innehåll för endgame, men jag är skeptisk än.

Prova att hamna på runt level 82 så märker du att du är svag igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag får inget overlay, hur gör man?

Det är en overwolf tillägg som basically ger dig en liten karta som är interaktiv in game. Den "implementeras" inte med D4 kartan, men du slipper tabba ner eller byta skärm och kan filtrera, zooma osv. direkt in game

Det har fungerat för mig genom att starta den först och sen starta diablo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Det är en overwolf tillägg som basically ger dig en liten karta som är interaktiv in game. Den "implementeras" inte med D4 kartan, men du slipper tabba ner eller byta skärm och kan filtrera, zooma osv. direkt in game

Det har fungerat för mig genom att starta den först och sen starta diablo 4

Ja jag testade lite, nu kör jag 2 skärmar så de spelar inte så stor roll, jag kör på denna https://d4builds.gg/map/

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag har samma problem, har aldrig hittat den heller så brukar sluta med att när det är 5 min kvar springer man runt som en tok o öppnar kistorna som syns på kartan.

Har läst att mystery chesten inte syns på kartan, men jag undrar om den syns på minimappen?

helltides.com är välrdsklass. Kolla in den

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Du missa denna, den enda stabila trackern för bossar, helltide och legion (även ganska exakt location av mystery chests)
https://d4armory.io/events

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Wastaah:

Du missa denna, den enda stabila trackern för bossar, helltide och legion (även ganska exakt location av mystery chests)
https://d4armory.io/events

Ah tackar! La till 😀

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Är väl klar med spelet för denna gång, lvl 77 barb slutade vid tier 40.
Upgraderingar nu är extremt sällsynta och gör så minimal skillnad tycker jag är inget för mig.

Får hoppas säsongerna ger ordentligt med mer innehåll för endgame, men jag är skeptisk än.

Haha ja, känner lite så jag med tyvärr. Är snart lvl 97. Men ska fortsätta till lvl 100.
Jag tycker dock att det ska bli skoj med S1, kluven på om man ska spela upp en ny rogue, eller en barb.
Är så jäkla klumpigt system att byta spec i detta spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ah tackar! La till 😀

kan även joina Diablo4 discorden "Sanctuary - Diablo 4 Community" där får du notiser om world events.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Lvl 86 sorcerer

Håller med om att end game är lite väl fattigt för ett såpass stort spel. Tycker dock om ARPG med hjärndöda kartor där man springer och dödar massa saker i förhoppningar om att få lite bättre gear (typ poe). Däremot har ju Blizzard på grund av gud vet vad bestämt sig för att nerfa hur mycket monster det finns i dungeonsen, därför tycker jag inte ens det är kul just nu.

Otaliga QoL-uppdateringar behövs också.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Här har ni lite nyttigheter som förenklar er vardag där ute i världen:

Helltides timer och spawn - www.helltides.com

Liten karta / overlay in game för att slippa byta skärm / tabba ner när man jagar saker som t.ex. renowns. - https://www.overwolf.com/app/Leon_Machens-Diablo_4_Map

Installera INTE overlay, bekräftat på reddit att det injecerar in i filer som anti-cheat inte kommer bli glatt över.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Hur ser jag vilka aktiva buffar som visas över mina skills med en kontroll? Med mus kan jag tänka mig att det bara är att hålla över dom.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hur ser jag vilka aktiva buffar som visas över mina skills med en kontroll? Med mus kan jag tänka mig att det bara är att hålla över dom.

Du får öppna dina detaljerade stats (öppna karaktärsrutan, klicka på "material & stats") och kika längst upp under "Active effects". Lite bökigt

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Installera INTE overlay, bekräftat på reddit att det injecerar in i filer som anti-cheat inte kommer bli glatt över.

Permalänk
Medlem

Tjena.

Ansökte nyss om att gå med i klanen via spelets ingame verktyg. Är det någon man ska kontakta för att bli godkänd?
//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockej:

Tjena.

Ansökte nyss om att gå med i klanen via spelets ingame verktyg. Är det någon man ska kontakta för att bli godkänd?
//Jocke

Hej, klanen är tyvärr full sedan länge. Trycket på ansökningar är stort men får ju tyvärr bara plats 150st.
Vet inte om det är någon som startat en till Swec-klan? Om inte, kanske dags att göra det?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockej:

Tjena.

Ansökte nyss om att gå med i klanen via spelets ingame verktyg. Är det någon man ska kontakta för att bli godkänd?
//Jocke

Du har fått en inbjudan

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Du har fått en inbjudan

Tackar. Uppskattat.

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

World Boss om 7min

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Level 100 med Sorc nu. Det är rätt tydligt att allt fokus har varit på kampanjen och upplevelsen för level 1-50, för end-game content är väldigt svagt just ju. Blizzard har en hel del jobb framför sig om de vill att folk ska fortsätta spela spelet i seasons o.s.v.

Samma dungeons och samma items. Min gear på level 100 är ungefär som den var på level 60, bara med högre siffror på allting. Spelstilen har inte heller förändrats alls, fortfarande samma abilites. Det finns knappt några intessanta "chase items" att leta efter, så möjligheterna att förbättre karaktären är väldigt begränsad jämfört med andra ARPGs. Att jaga efter en bättre rollad ring som har 2% högre crit dmg är liksom inte överdrivet spännande.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

En grej som verkligen stör mig är Aspects. Hatar när man hittar en upgrade men då har man inte rätt Aspect att lägga på, eller så är den i biblioteket sämst rollad.

Systemet borde vara som i The Division 2 där man "extractar" rollen från en Aspect som sedan sparas i ett bibliotek och kan användas på flera items senare. Hittar man en Aspect med bättre roll extractar man den och då har man har uppgraderat Aspecten i biblioteket. Just nu är det bara frustrerande att jonglera med Aspects när de lagras på tre olika platser (inventory, kista och bibliotek).

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Level 100 med Sorc nu. Det är rätt tydligt att allt fokus har varit på kampanjen och upplevelsen för level 1-50, för end-game content är väldigt svagt just ju. Blizzard har en hel del jobb framför sig om de vill att folk ska fortsätta spela spelet i seasons o.s.v.

Samma dungeons och samma items. Min gear på level 100 är ungefär som den var på level 60, bara med högre siffror på allting. Spelstilen har inte heller förändrats alls, fortfarande samma abilites. Det finns knappt några intessanta "chase items" att leta efter, så möjligheterna att förbättre karaktären är väldigt begränsad jämfört med andra ARPGs. Att jaga efter en bättre rollad ring som har 2% högre crit dmg är liksom inte överdrivet spännande.

Ärligt talat är det så jag känner inför i princip all end game content i ARPGs eller MMOs.
Jag spelar hellre om en bra campaign med olika karaktärsklasser och builds än grindar (och grindar, och grindar) för att få lite nya digitala prylar med lite högre siffror. Lämnar istället spelet och kommer tillbaka till det efter en period om det var bra.

Är fortfarande inte igenom storyn i D4, spelet är bättre än jag upplevde det under beta-testningarna, men är lite för MMO spretigt med quests och system för att storyn skall kännas angelägen. "Världens existens hotas! - Kan du leta efter lite örter åt mig? Min yxa är sönder, kan du fixa material för att reparera den? Min kofta revs sönder, kan du sticka en ny åt mig?" Efter något hundratal distraktionsquests har man liksom börjat tappa tråden och slutar bry sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Är fortfarande inte igenom storyn i D4, spelet är bättre än jag upplevde det under beta-testningarna, men är lite för MMO spretigt med quests och system för att storyn skall kännas angelägen. "Världens existens hotas! - Kan du leta efter lite örter åt mig? Min yxa är sönder, kan du fixa material för att reparera den? Min kofta revs sönder, kan du sticka en ny åt mig?" Efter något hundratal distraktionsquests har man liksom börjat tappa tråden och slutar bry sig.

The world is ending!
Life goes on!

D.v.s. för den lille personen så är dom små problemen nog så viktiga.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av maniac:

En grej som verkligen stör mig är Aspects. Hatar när man hittar en upgrade men då har man inte rätt Aspect att lägga på, eller så är den i biblioteket sämst rollad.

Systemet borde vara som i The Division 2 där man "extractar" rollen från en Aspect som sedan sparas i ett bibliotek och kan användas på flera items senare. Hittar man en Aspect med bättre roll extractar man den och då har man har uppgraderat Aspecten i biblioteket. Just nu är det bara frustrerande att jonglera med Aspects när de lagras på tre olika platser (inventory, kista och bibliotek).

Polarn har satt upp ett excel-ark för det. Själv slänger jag bara aspekter när jag får panik för att stash e full.

Inte alls en hoarder jag lovar!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Har haft kul men tar en liten paus nu tills säsong 1 börjar. Hoppas att Blizzard lägger ner lite mer krut på end-game framöver och att vi kommer få något liknande Greater Rifts eller något, där man kan gå djupare ner i nivåer, det blir svårare och man bara får kötta på.

Eller så kanske det redan finns? Dock är det inget som jag har stött på under min tid i alla fall.