Dator till knatte (Gtx1080, 7700k, 16gb ddr3, 256gb m2)

Permalänk
Medlem

Dator till knatte (Gtx1080, 7700k, 16gb ddr3, 256gb m2)

Hej!

Jag tänkte sälja min gamla dator som idag bara står och skräpar. Allt förutom nätaggregat, wifi "kort" och processorkylare är inköpt 2017. Jag har dissekerat chassit på de 2 fläktarna i fronten, så jag förmodar att den hade mått bra av att få dom ersatta. Datorn har nästan enbart använts för cs:go.

Spec;
Grafikkort; Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB Gaming G1
Moderkort; ASUS STRIX Z270F GAMING
Processor; Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB
Ram; Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance LPX Svart
Kylare; Noctua nh-u12 (2012), pullfläkt borta.
Chassi; be quiet! Silent Base 800 Svart/Silver
M2/SSD: Samsung 960 EVO 250GB
Nätaggregat; Corsair HX750 (2012)
Trådlöst wifikort; PCE-AC68 (2019)
Windows licens ingår inte, men skickar med en windowsinstallation om det önskas.

Har 2 dellskärmar (U2311 och u2711) som kan skickas med utan extra kostnad.

Prioriterar föräldrar som vill köpa en dator till sitt barn men av olika anledningar inte kan motivera det pga dagens hårdvarupriser. Det enda jag begär mot detta är en smidig affär av avhämtning.

Mvh/Filip

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Köper gärna för utsatt pris och kan hämta när som. Ska i så fall inte till någon knatte men till min tjejs lillebror som har det lite tufft ekonomiskt och hade behövt uppmuntran.

Hatten för ett fint initiativ.

Permalänk
Medlem

RIKTIGT bra pris 🙂

Permalänk
Medlem

Hoppas något barn får denna för den är ju mycket bättre och stabilare än en premade för 5-6000kr

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

tar den gärna för 1500:- pluss avhämtning.
smidigt vet jag inte om det blir, då jag inte kan hämta förrän rätt efter midsommar, när jag kommer hem till sverige
Datorn är till en av mina grabbar (8 år) som har tjatat om en pc, då hans store bror(12 år) har en, och då måste ju han ha
en LIKADAN!

Permalänk
Medlem

Köper gärna den till dottern eftersom ett annat köp inte blev av. Kan hämta imorgon kväll (söndag) på väg hem från Dreamhack.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Letar efter någonting till grabben efter att xboxen la av, så att jag kan få ha laptopen ifred.
Lägger ett bud på 1600kr kan hämta den som idag

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Hömtar 3000 idag.

Permalänk
Medlem

Jag har en son vars dator jag byggde till honom... Well nätagget beslöt sig för att bränna hela systemet. Han bor i Göteborg men jag är i Ulricehamn och kan inte så lätt få fram en ersättare till honom. Jag har vänner i Göteborg som skulle kunna hjälpa till att köra grejer iaf, lever på existensminimum men han älskar verkligen datorer {8 år är han). Jag kan inte budkriga på något sätt men om den finns kvar så skulle jag kunna skrapa ihop pengarna du skriver om.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Hade gärna köpt den till min dotter för utsatt pris.
Hon är 7 och följer gärna med och hämtar den isf

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Jag hade mer en gärna velat köpa den till min 12 åriga systerson som fortfarande kämpar på ett gammalt ps4 som snart faller ihop!
Kan även hämta upp om det är i gbg!

Permalänk
Medlem

Hej!

Idag kom en sjukskriven och frånskild medlem och hämtade datorn till sin son. Det är alltid svårt att välja vem man vill sälja till och man vet aldrig vem som "förtjänar" den bäst. I slutändan blir det lite tärningsspel, men jag hoppas och tror att jag gjorde ett bra beslut och att datorn kommer väl till pass. Förstår om vissa blir besvikna, men jag hoppas att ni respekterar mitt val.

Tack alla för visat intresse och jag hoppas att kanske någon mer medlem agerar lite rebelliskt mot priserna på enligt mig daterad hårdvara.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad