Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Way of water var en utmärkt bioupplevelse. Hemma tappar ju de här filmerna en hel del då de ska ses i 3d på gigantisk skärm men James Camerons action formula är väldigt effektiv skulle jag säga. Sen så storymässigt idisslas det de har ju bara bytt tema för Windows 10 deg är inte Linux lol

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Spider-Man: Across the Spider-verse. Förvånansvärt nog bättre än föregångaren. Mer episk, riktigt bra story, snyggare, roligare, etc. Lär definitivt se fler gånger innan nästa.

9/10

Permalänk
Medlem

Fast X
4/10

Vin Diesel skyller på Jason Momoa för att filmen floppade, för att han spelade över. Det är väl i stort sett det enda som är någon form av behållning i denna rulle, att Momoa har studerat Heath Ledgers Joker och anammat den i denna roll.

Till och med effekterna är rent av dåliga till och från, samt att bilar med skador plötsligt dyker upp i senare scener men verkar sakna just dessa skador Och visst att action bör vara "over the top"... men detta har passerat det och nu är det bara fortsatt löjligt.

Inte ens om man helt bortser från att detta är "The Fast and the Furious" och låter de första filmerna "vila i frid" så är detta inget annat än ren dynga som "stand-alone". Bara det faktum att man fick från Street-racing och "small time hustles" är.... ja....

Att slänga in stora namn som små cameos hjälper inte heller.

En trött franchise som borde ha dött för länge sedan.

Att sluta med en "cliffhanger"... dessutom en ganska kass sådan... Vin Diesel bör definitivt sluta försöka vara kreativ då det mesta känns rippat från andra filmer/franchises och ihopsmetat till en riktig bajsmacka.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Ser mera fram mot 4k-släppet 20 juni av första filmen.

Vad är det som tar sån förbannad tid med alla filmer Cameron har egentligen...
Känns ju som att 4K utgåvor av Avatar, Aliens och The Abyss skulle kommit för evigheter sen. (Även True Lies och Titanic)

Permalänk
Medlem

Revenge of the Nerds (1984)... https://www.imdb.com/title/tt0088000

Alltså. Den här har jag ju sett flera gånger. Men det var ju längesedan. Och knappt i vuxen ålder heller tror jag. Typisk dåtida film för tonåringar känns det som.

Herregud. Den var sju resor värre än jag mindes. Visst är vissa skådisar rätt roliga, även om många är gruvligt överåriga (som vanligt), men man måste ju inte bara ha skämskudde för vissa scener, man måste gömma sig under täcket. Fick snabbspola det mesta känns det som.
Kortfattat är de på många andra sätt trevliga nördarna sjukt otrevliga mot kvinnor. Spionerar på dem, stalkar dem, osv. Kanske är kvinnorna inte trevliga mot nördarna. Men ändå. Den här filmen flyger inte längre.

Ska ge mig på Deltagänget och Porky's framöver, Summer School och En av grabbarna har jag också planerat in. Min plan är alltså att någon av dessa klassiker ska gå att se tillsammans med min fru. Ska bara hitta någon som fortfarande håller. Ok, Porky's går nog inte.

3 av 10 behåar höll jag på att ge den i betyg, men det känns inte riktigt rätt. 3 av 10 räknestickor får den. Den är dock bitvis rätt kul. Om man orkar ha överseende med alla dumheter kan man nog se den av nostalgiskäl.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Vad är det som tar sån förbannad tid med alla filmer Cameron har egentligen...
Känns ju som att 4K utgåvor av Avatar, Aliens och The Abyss skulle kommit för evigheter sen. (Även True Lies och Titanic)

Har säkert missat, men finns inte Titanic som 4K utgåva?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har säkert missat, men finns inte Titanic som 4K utgåva?

Såvitt jag kan se så finns den inte. Om den inte är gömd på nån streamingsite nånstans, men vem vill isf titta på sån skräpkvalitet där bitraten brukar vara helt förj*vlig. 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Såvitt jag kan se så finns den inte. Om den inte är gömd på nån streamingsite nånstans, men vem vill isf titta på sån skräpkvalitet där bitraten brukar vara helt förj*vlig. 🙃

https://www.blu-ray.com/movies/Titanic-4K-Blu-ray/222802/ var det jag hittade, men ser inte att den ska vara släppt direkt. Ej heller med svensk text.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Avatar The Way of Water
Jätte snygg film men ingen direkt höjdar story utan mycket likadant som första, ett väldigt mjölkande.

5/10

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreasa64:

Avatar The Way of Water
Jätte snygg film men ingen direkt höjdar story utan mycket likadant som första, ett väldigt mjölkande.

5/10

Väldigt mycket vatten men det finns filmer som gör sådant bättre

Om Jacques Cousteau
https://m.imdb.com/title/tt1659619/

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Fast X - En sak måste man ju säga, denna filmserien är rätt unik i sin framtoning och action finns så det räcker och blir över. Handlingen är EXAKT samma som tidigare filmer. La familia är hotad, måste spränga en miljon bilar och köra fort. The end. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Såg Moonraker igen efter att ha sett Avatar Way of Water (inte mycket att hurra för)...föredrar nästan Moonraker med bondsan

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Väldigt mycket vatten men det finns filmer som gör sådant bättre

Om Jacques Cousteau
https://m.imdb.com/title/tt1659619/

Tack för tipset, ska ta mig en titt! 😊

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Beau is afraid - Jag förstår att denna killen är rädd för början är fan bland det mest skrämmande jag sett på ett tag. Hela denna filmen är som en lång drog-tripp och man undrar bara när han ska vakna upp och inse att allt bara var en feber-dröm eller nåt men icke. En skum skum men samtidigt vädligt välgjord film. Från regisörren av hereditary och midsommar. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Gifted

En film som passade just den kvällen så.
7/10

Permalänk
Medlem

Extraction 2 - Mer action med thor. Ungefär samma upplägg som första. Väldigt bra om man gillar skjutande. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Transformers: Rise of the beasts

Nej det här var ingen höjdare.
På tok för lite robotar och på tok för mycket tjafs om/med människor.
Bra scener när det väl var lite fight dock.
Men lite kul röstskådisar till vissa robotar.

Svag 4 av 10.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd

The Flash. Helt klart sevärd, men lite märkligt vilken CGI de har valt att använda vissa delar av filmen. Tummen upp.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Mio min mio blev jag tvingad att se igår..herregud vad dålig.
Dubbad med skådespelare från olika hörn i världen verkar det som med.
Det ända bra är ju låten som är fin,skulle ge den en 1/5 i betyg.Sämst av alla Astrid lindgrens filmer.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

The Unbearable Weight of Massive Talent. Nicolas Cage som Nicolas Cage. Väldigt meta, fin och underhållande, men som helhet når den inte ända vägen fram. Ett måste att se om man är fan av Cage, dock.

7/10

Permalänk
Medlem

The Hidden (1987) SciFi. Jäkligt bra film för att vara en B-rulle 8/10
Med bl.a.
Kyle MacLachlan (Twin Peaks) och Michael Nouri (Flashdance, The Terminal) och Claudia Christian (Babylon 5)

https://www.imdb.com/title/tt0093185/?ref_=vp_close

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

The Hidden (1987) SciFi. Jäkligt bra film för att vara en B-rulle 8/10
Med bl.a. Kyle MacLachlan (Twin Peaks) och Michael Nouri (Flashdance, The Terminal)

https://www.imdb.com/title/tt0093185/?ref_=vp_close

https://www.youtube.com/watch?v=bl-iB4WAB0o

Glöm inte Claudia Christian som strippa, hon blev känd i Babylon 5 sen. En riktigt bra b-rulle, schyssta actionscener och bra biljakt.

Suspiria (2018)
https://www.imdb.com/title/tt1034415/

En ny tolkning av Argentos klassiska skräckfilm från 1977. Den skiljer sig från originalet på flera sätt, men är också riktigt bra enligt mig. Utspelas på en dansskola i ett betong-grått och delat Berlin i slutet på 70-talet. En krypande skräck och mycket body horror. Fått en del klagomål från fans av originalet som tycker den skiljer sig för mycket, men jag tycker det är bra. Originalet är en klassiker och den kommer fortsätta vara det. Nya filmen är bra på helt andra sätt. Jag tycker däremot den är för lång, borde klippts ner en del.
8/10

Permalänk
Medlem

Extraction 2
Netflix
6/10

Gedigen action-rulle i klassisk stil som ger slutkänslan av "run-of-the-mill" film. Det gedigna kommer från ganska bra skådespelarinsatser av nästan alla inblandade.

Det som drar ned mest för mig;
Jag förstår att man vill komma på något nytt gällande "skjuta allt som rör sig sekvenser" och trenden tycks vara att slänga på alla badguys body-armor så att man kan skjuta dem flera gånger och allt till slut måste vara hand-to-hand combat. Men då måste man göra det ganska bra, i denna film fallerar de ganska kraftigt på detta då de lagt in sekvenser/effekter av att blod... men det är ganska random om det har någon effekt eller om det är dödande. Eller pistoler/vapen som är riktade mot huvudet (effekt av blod) men av någon anledning fortsätter de slåss som inget har hänt. Eller att skjuta automateld från ca en halvmeters avstånd från tårna upp till huvudet... på någon som endast har en skyddsväst... och inte ge någon effekt alls o_0

Samma sak gäller badguys som helt utan tanke på egen säkerhet kastar sig mot sin egen död likt riktigt dåliga npc's

Och det känns som det finns lite fantasibrist i Hollywood just nu gällande action-sekvenser då flera scener mer känns ganska "rehash" av scener från andra filmer. Gäller inte enbart denna film, utan det mesta inom genren action just nu.

John Wick 4 gjorde detta mycket bättre t ex.

Ännu en sak som störde mig var hur ett kriminellt gäng helt utan problem kan få in alla typer av tunga vapen, helikoptrar och rpg's - full body armor etc i ett europeiskt land utan problem, samt röra sig helt fritt i detta utan att dra till sig uppmärksamhet. Plus skall dock ges för att polis etc faktiskt reagerar och kommer till platsen.

Dold text
Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Ghosted.

6-7/10.

Har man sett liknande? Ja.
Men skön action, komedi och romantik. Löjlig? Javisst, men i min smak!

Gedigen insats av Chris Evans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

The Hidden (1987) SciFi. Jäkligt bra film för att vara en B-rulle 8/10
Med bl.a.
Kyle MacLachlan (Twin Peaks) och Michael Nouri (Flashdance, The Terminal) och Claudia Christian (Babylon 5)

https://www.imdb.com/title/tt0093185/?ref_=vp_close

https://www.youtube.com/watch?v=bl-iB4WAB0o

Smått oftopic men titeln fick mig att minnas Half-Life 2 modden och Seananners idag gamla klipp. Till den det eventuellt roar:

Dold text

Filmen ifråga har jag nog missat. Blir att ta en titt i sommar om jag får möjlighet. Låter som något som skulle sitta fint.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Glöm inte Claudia Christian som strippa

Shit, jag undrar om det då är något form av meta-referens när Bill, hennes son i serien Freaks and Geeks, i förbifarten frågar om hon tänker börja strippa igen. Har alltid tyckt att det kändes som en nyans i serien som aldrig leder någonvart, men kanske det är för att det är meta då

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Spirited - 2022
5/10

Will Ferrell gör en tolkning av Charles Dickens "A Christmas Carol" med hans typiska komedi i musikalform. Ryan Reynolds och Will Ferrell gör de två huvudrollerna och lätt förvånad över hur godkända deras sånginsatser är... man blir inte bortblåst av dem, men med tanke på att ingen av dem har bakgrund som sångare är det ändå över allt förväntan.

Med det sagt är det ändå Musikal-delen som är den svagaste delen i denna film, men jag förstår att Ferrell vill göra något annorlunda. Vilket jag kan tycka är lite synd då storyn faktiskt är riktigt bra och hade de helt skippat musikal-delen hade denna lätt kunnat vara en av hans "klassiker". Dock bör nämnas att sång och dansnummer är ganska få om man ser till filmens längd.

Som sagt, storymässigt känns det som en riktigt fräsch och nyskapade variant med komiska inslag av en lite mer "seriös" Ferrell (än t ex Elf) och hade kunnat klättra bra mycket högre i betygskalan om det inte hade varit för all sång & dans.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

The Machine - 2023
5.5/10

"Bert's drunken past catches up with him 20 years down the road when he and his father are kidnapped by those Bert wronged 20 years ago while drunk on a college semester abroad in Russia."

Bygger på Bert Kreischers ståupp historia om det ovan och hans ovetande affärer med ryska maffian, men lägger sig i action-komedi facket. En film att slökolla på som varken står ut eller tråkar ut helt... i ett ganska lugnt tempo trots allt. Positivt är att den känns kortare än de 1h 50min den är.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Runaway Train (1985) 7/10
https://www.imdb.com/title/tt0089941/?ref_=tt_urv

Två fångar som rymt från ett fängelse hoppar på ett tåg som visar sig skena och är utan lokförare. De är helt ensamma på tåget förutom en kvinnlig järnvägsarbetare. De är dessutom jagade av fängelsedirektören som gör allt för att få fast dem.

Med bl.a. John Voight (Den sista färden), Eric Roberts (The Dark Knight) och Rebecca De Mornay (Handen som gungar vaggan)

Hela filmen finns upplagd av någon på youtube:

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Året jag slutade prestera och började onanera

2/10

Vet ej varför jag glodde på denna, hade så tråkigt och hittade inget på netflix.. handlade ju fan om ingenting!