HBO Max ökar priset till 99 kronor

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Masyve:

Det framgick rätt tydligt i ett mail de skickade ut till prenumeranter.

"Gäller min rabatt på 50 % på HBO Max fortfarande för det nya månatliga priset?

Det gör den! Rabatten du för närvarande åtnjuter på 50 % gäller för det dåvarande och nuvarande månatliga priset för HBO Max som kan komma att uppdateras då och då i linje med våra användarvillkor så länge du behåller ditt abonnemang och uppfyller villkoren för erbjudandet."

Edit; Det verkar vara olika bud på vem som får vad för mail, så jag slänger in en screenshot på mitt.

https://i.imgur.com/OdRFgjr.png

Jag har inte fått det där mailet så måste väl maila och fråga.

Nej det verkar vara väldigt tydligt att det inte behövs.

Nej, det var inte uppenbart med tanke på epost-kommunikationen andra fått.
Jag mailade HBO direkt och återkopplar med svar framledes.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag fick mail om att standardpriset höjs från 89 kr/mån till nya 99 kr/mån.

För mig är det enkelt:
* Mina tidigare samt nuvarande faktura är 44.50 kr/mån
* Mailet skriver att de höjer standardpriset från 89 kr/mån till 99 kr/mån.
--> Jag har 50% på standardpriset 89 kr/mån så det kommer fortfarande att vara 50% även på det nya standarpriset 99 kr/mån.

Bara att invänta fakturan i augusti och skulle det inte stämma så är det bara att göra ett val då. Kan väl inte vara en personlig ekonomisk katastrof att invänta den fakturan och då ta ställning till att antingen säga upp abonnemanget eller höra av sig till kundservice.

Permalänk
Medlem

Succession har gått i sin slutsäsong, så jag har ingen problem med att säger upp mig

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Det har skickats ut mail till folk som har rabatten, där det står att det nya priset är 99 kr, och till andra har mail där det står att det nya priset är 49.50 kr skickats ut. Det är en miss att kunder fick mail med priset 99 kr. Det pris som gäller är samma oavsett vilket mail man fick. Alltså "förlorar" ni inte rabatten om ni fick ett mail där det står 99 istället för 49.50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glis:

Det har skickats ut mail till folk som har rabatten, där det står att det nya priset är 99 kr, och till andra har mail där det står att det nya priset är 49.50 kr skickats ut. Det är en miss att kunder fick mail med priset 99 kr. Det pris som gäller är samma oavsett vilket mail man fick. Alltså "förlorar" ni inte rabatten om ni fick ett mail där det står 99 istället för 49.50.

Skönt att höra.. Jag hade planerat på att avsluta kontot om jag hade behövt betala 99kr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glis:

Det har skickats ut mail till folk som har rabatten, där det står att det nya priset är 99 kr, och till andra har mail där det står att det nya priset är 49.50 kr skickats ut. Det är en miss att kunder fick mail med priset 99 kr. Det pris som gäller är samma oavsett vilket mail man fick. Alltså "förlorar" ni inte rabatten om ni fick ett mail där det står 99 istället för 49.50.

Precis.

Och 5 kronor mer i månaden är liksom inget att bli upprörd över lol.

När HBO Max försvinner och ersätts med Max så kommer rabatten att försvinna dock, och då tror jag att jag kommer säga upp det.

Permalänk

Ska säga upp den,

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Borde inte sånt tas hos Konsumentverket? "Livstidsabonnemang" om inget annat stod innan det i FAQ så då borde du kunna överklaga enligt mig eller?

Ja tänkte på det, de borde kunna bli stämda för detta. Men jag pallar inte, jag avslutar mitt har ändå sett allt jag ville se.

Men tycker de är korkade för många nappade nog på 44 kr och nu lär de tappa massor av abonnemang för de som är "strö tittare".
Tror inte ens hälften av dessa kommer fortsätta, så de tappar mer pengar än de vinner + sämre rykte

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Ja tänkte på det, de borde kunna bli stämda för detta. Men jag pallar inte, jag avslutar mitt har ändå sett allt jag ville se.

Men tycker de är korkade för många nappade nog på 44 kr och nu lär de tappa massor av abonnemang för de som är "strö tittare".
Tror inte ens hälften av dessa kommer fortsätta, så de tappar mer pengar än de vinner + sämre rykte

De som signade 50% rabatt livet ut har ju 50% rabatt livet ut fortfarande.
Priset har ändrats från 44,50kr (som är hälften av 89) till 49,50 (som är hälften av 99).

Jag tycker det är korkat att säga upp för 5kr skillnad bara för att man inte förstår vad det står. Är man dock inte intresserad av tjänsten oavsett pris ja då är det ju skitsamma…

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Det står tydligt och klart "standardpriset".

Det står också tydligt "Din första betalning till detta pris kommer att infalla ...", vilket innebär att dom explicit säger att jag ska betala standardpriset. Så jag tycker nog det är föga förvånande att de som har rabatten reagerar på det mejlet.

Skrivet av Elakekocken:

Men snälla nu får ni läsa

Det står att standardpriset ändras från 89 till 99 de nämner inget om eran rabatt att den skulle vara borta.

Ni har har 50% rabatt på det nya standardpriset 99kr

De med rabatten som misstolkat har kastat bort detta abonnemanget för 5 kronors prisskillnad.

Läs igen själv, se svaret till Hyllbert ovan.

La till svar till Elakekocken istället för ett nytt inlägg.
Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Done, kan väl inte få en bättre födelsepresent då abonament upphör den 16/6.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Har knappt använt tjänsten, behåller den endast p.g.a. 50%-rabatten. När den försvinner försvinner även jag som kund. SkyShowtime har betydligt bättre utbud av kvalitetsfilmer enligt mitt tycke.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

fick precis ett mail med en rättelse och ursäkt där mitt rabatterade pris var korrekt specificerat.

Permalänk
Medlem

Nu har dom gått ut och rättat informationen, fick ett nytt mail

Igår fick du ett e-postmeddelande om en HBO Max-prishöjning som innehöll felakig information. Vi beklagar detta och ber om ursäkt för misstaget. Nedan finner du rätt e-postmeddelande angånde prisändring för ditt kampanjerbjudande.

Från och med ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023 kommer din månatliga abonnemangskostnad med 50 % rabatt livet ut att ändras från 44,50 kr/mån. till:

49,50 kr/mån.

Din första betalning med det nya priset infaller 29.07.2023

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Fick nyss:

Citat:

Igår fick du ett e-postmeddelande om en HBO Max-prishöjning som innehöll felakig information. Vi beklagar detta och ber om ursäkt för misstaget. Nedan finner du rätt e-postmeddelande angånde prisändring för ditt kampanjerbjudande.

Från och med ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023 kommer din månatliga abonnemangskostnad med 50 % rabatt livet ut att ändras från 44,50 kr/mån. till:

49,50 kr/mån.

Undrar om många frågat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Nu har dom gått ut och rättat informationen, fick ett nytt mail

Igår fick du ett e-postmeddelande om en HBO Max-prishöjning som innehöll felakig information. Vi beklagar detta och ber om ursäkt för misstaget. Nedan finner du rätt e-postmeddelande angånde prisändring för ditt kampanjerbjudande.

Från och med ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023 kommer din månatliga abonnemangskostnad med 50 % rabatt livet ut att ändras från 44,50 kr/mån. till:

49,50 kr/mån.

Din första betalning med det nya priset infaller 29.07.2023

Samma här, var inte direkt oväntat.

Permalänk
Medlem

Då var det klargjort. De som betalar 44.50:- riksdaler i månaden kommer att betala 49.50:- isället.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Japp, bekräftat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Det står tydligt och klart "standardpriset".

Skrivet av Elakekocken:

Vänta lite här nu.
Det är såhär att du och alla andra har ett standardpris vilket var 89:-
Standardpriset ändras från 89:- till 99:-
Jag tolkar det som att ditt standardpris är 99:- men det står inget om att du gått miste om rabatten - vidare tolkar jag det som att du får betala 49,50kr.

Beror väl på tolkning av standardpris?
Mitt standardpris var 44,50 kr, precis som dom utan rabatt då har 89 kr.

Standardpriset i företagsvärlden är av vad jag vet det priset man ger vid inköp och då med rabatter inräknat, listpris är då det pris man efter pålagor tar ut från kund.

Fick även ett förtydligande idag ifrån HBO:

Så uppenbarligen ansåg även HBO att det blivit fel

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Beror väl på tolkning av standardpris?
Mitt standardpris var 44,50 kr, precis som dom utan rabatt då har 89 kr.

Standardpriset i företagsvärlden är av vad jag vet det priset man ger vid inköp och då med rabatter inräknat, listpris är då det pris man efter pålagor tar ut från kund.

Fick även ett förtydligande idag ifrån HBO:
<Uppladdad bildlänk>

Så uppenbarligen ansåg även HBO att det blivit fel

Nej, du har 50% av standardpriset. Vet inte varför det är så svårt att förstå? Men folk har tydligen problem, eftersom dom var tvungna att skicka ut det andra mailet. Skulle inte ens kalla det en rättelse, eftersom det inte stod nåt fel i det gamla mailet. (Ja, jag vet att du inte gjorde det heller.)

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Det står också tydligt "Din första betalning till detta pris kommer att infalla ...", vilket innebär att dom explicit säger att jag ska betala standardpriset. Så jag tycker nog det är föga förvånande att de som har rabatten reagerar på det mejlet.

Det står också tydligt att "standardpriset för ditt månatliga abonnemang att ändras från 89 kr/mån. till: 99kr/mån.". Om man då vet med sig att man inte alls betalar 89kr utan 44,50kr istället, borde man rimligtvis fundera på vad som menas. Standardpris tolkar jag som att det är just standard, alltså baspris. Är det vanligt att ha olika standardpriser för samma produkt?

Skrivet av Hyllbert:

Nej, du har 50% av standardpriset. Vet inte varför det är så svårt att förstå? Men folk har tydligen problem, eftersom dom var tvungna att skicka ut det andra mailet. Skulle inte ens kalla det en rättelse, eftersom det inte stod nåt fel i det gamla mailet. (Ja, jag vet att du inte gjorde det heller.)

Det skadar inte att vara extra tydlig. Särskilt som många verkar läsa och dra förhastade slutsatser. Lär varit ett stressigt dygn för kundtjänst. Bra jobbat av HBO Max att komma med en rättelse så pass snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Nej, du har 50% av standardpriset. Vet inte varför det är så svårt att förstå? Men folk har tydligen problem, eftersom dom var tvungna att skicka ut det andra mailet. Skulle inte ens kalla det en rättelse, eftersom det inte stod nåt fel i det gamla mailet. (Ja, jag vet att du inte gjorde det heller.)

Jag läste lite mer "Din första betalning till detta pris kommer att infalla ...".

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Jag läste lite mer "Din första betalning till detta pris kommer att infalla ...".

Ja? Ändrar inget.

Blir inte bättre av att Sweclockers skriver osanningar (syftar på "Under kvällen framgick att de mail HBO Max skickat ut innehöll olika information, där det för vissa såg ut som att även det rabatterade priset ökade till 99 kronor i månaden")

Permalänk
Medlem

Det enda som snurrade till det var ju att vissa av oss fick rätt mejl och andra inte. Nu har ju HBO skickat ut korrmejl så allt lugnt (tills den förbaskade sammanslagningen nästa år vill säga...).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Ja? Ändrar inget.

Blir inte bättre av att Sweclockers skriver osanningar (syftar på "Under kvällen framgick att de mail HBO Max skickat ut innehöll olika information, där det för vissa såg ut som att även det rabatterade priset ökade till 99 kronor i månaden")

Du får helt enkelt skriva tydligare nästa gång du skickar ut e-mail i tjänsten. Ingen idé att vara sne på mottagarna för att chefen kommit efter dig pga kundtjänst håller på att implodera. Tydlighet i kommunikation är A och O.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jens-Ragnar:

Det står också tydligt att "standardpriset för ditt månatliga abonnemang att ändras från 89 kr/mån. till: 99kr/mån.". Om man då vet med sig att man inte alls betalar 89kr utan 44,50kr istället, borde man rimligtvis fundera på vad som menas. Standardpris tolkar jag som att det är just standard, alltså baspris. Är det vanligt att ha olika standardpriser för samma produkt?

Det står först ett pris som är fel (inte det pris jag betalar). Sen står där ett annat pris som mejlet uttryckligen säger att jag kommer att få betala, så det är klart man reagerar. Du kan tolka uttrycket "standardpris" precis hur du vill, men mejlet uttrycker specifikt att 99 kr är det man ska få betala framöver, alldeles oavsett om det kallas standardpris, baspris eller bästa-priset-kompis-pris.

Det väl inte konstigt att man reagerar, nånting är ju uppenbart fel. Som den avtalspart som upptäcker felet så bör man ju kontakta motparten och försöka klara upp missförståndet. Själv höll jag precis på med det när jag upptäckte denna tråd och bestämde mig då för att avvakta lite och sen löste sig ju problemet.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Ja? Ändrar inget.

Jo det gör det. Mejlet uttryckte klart och tydligt att man framöver skulle få betala det nya priset på 99 kr, det är exakt det som meningen "Din första betalning till detta pris kommer att infalla ..." säger och därmed var mejlet felaktigt för oss som hade 50% rabatt.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Ja? Ändrar inget.

Blir inte bättre av att Sweclockers skriver osanningar (syftar på "Under kvällen framgick att de mail HBO Max skickat ut innehöll olika information, där det för vissa såg ut som att även det rabatterade priset ökade till 99 kronor i månaden")

Så ETT ord får högre prioritet än en mening "Din första betalning till detta pris kommer att infalla ..."

Tack för klargörandet

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Jo det gör det. Mejlet uttryckte klart och tydligt att man framöver skulle få betala det nya priset på 99 kr, det är exakt det som meningen "Din första betalning till detta pris kommer att infalla ..." säger och därmed var mejlet felaktigt för oss som hade 50% rabatt.

Skrivet av Bengt-Arne:

Så ETT ord får högre prioritet än en mening "Din första betalning till detta pris kommer att infalla ..."

Tack för klargörandet

"Din första betalning till detta pris" syftar givetvis på det nya priset, som är 50% av standardpriset för oss som har rabatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

"Din första betalning till detta pris" syftar givetvis på det nya priset, som är 50% av standardpriset för oss som har rabatten.

Jadu, så får du väl tolka det om du vill.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"