Permalänk
Medlem

Intelligence Officials Say U.S. Has Retrieved Craft Of Non-Human Origin - The Debrief

Möjligen den viktigaste artikeln jag någonsin sett angående UFOs/UAP. Det David Grusch säger är minst sagt intressant. Det ska komma ut en 7-timmars intervju med Ross Coulthart och David denna veckan också.

Mer: https://twitter.com/UAPJames/status/1665847088050044929

Visa signatur

RTX 4070 | Ryzen 7800X3D | B650 | 32GB 6000 MHz | 850W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

Intelligence Officials Say U.S. Has Retrieved Craft Of Non-Human Origin - The Debrief

Möjligen den viktigaste artikeln jag någonsin sett angående UFOs/UAP. Det David Grusch säger är minst sagt intressant. Det ska komma ut en 7-timmars intervju med Ross Coulthart och David denna veckan också.

Artikeln tuggar om och om igen, om Grusch karaktär eller meriter. Rent källkritiskt är detta alarmerande då budskapet omkring tefat på himlen, är ett udda och mindre subjekt i skymundan.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara sensationsjournalistik tror jag minsann. Bara av att jämföra titeln, "Intelligence Officials Say ...", med första meningen i artikeln, "A former intelligence official turned whistleblower ...", får en ju att undra. Tjänstemän i plural blev före-detta tjänsteman i singular.

Om jag inte misstar mig så är det den artikeln som Chris Cuomo och Mick West är aningen skeptiska till i nedanstående video. För er som inte vet så brukar Mick West vara duktig på att debunka diverse UFO videos.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag skrev i den förra tråden som stängdes ner att aliens är här och blev duktigt påhoppad. Roligt att det börjar komma ut ordentligt nu.

Permalänk
Avstängd

Som vanligt mycket snack och lite evidens

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Det är i alla fall högt uppsatta människor som backar upp honom.

Permalänk
Medlem

Ett UFO-event, som fastnat på bild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jag har ingen insyn i eller kunskap om amerikansk kommersiell nyhetsvärdering, men den här kanalen verkar ändå vara en någorlunda seriös nyhetsförmedlare under megabolaget CBS. Sånt här kanske har mer bäring för nyhetsrapporteringen i USA, vad vet jag, men för en annan framstår det smått obegripligt att man väljer att ägna programtid åt det här.

Jag förstår det hela som att två saker har hänt: En meteorit passerar över ett samhälle i närheten av Las Vegas och brinner upp när den passerar atmosfären - så som vi såg senast över Mellansverige för ett par år sen. Ett ballt ljusfenomen, absolut, men ingenting som vi inte sett förut. Därefter ringer ett gäng upp polisen och drar hela den här svadan om grå utomjordingar som kommit glidandes i nåt slags farkost och landat mitt på deras maskingård där de har en övervakningskamera som just då slutar fungera. Samma personer glider sen över i det här Arkiv X-eriet om statstjänstemän som smyger runt huset i solglasögon och spanar på dem.

Det här måste ju hända i tid och otid, tänker jag i min eventuella enfald.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Alltid så passande, inga videobevis bara massa snack. Cirkeln på gården var ju... övertygande.

Jag säger här och nu, det är en utomjording på min gård och gungar i barnens gunga, jag kan tyvärr inte filma den för min mobil dör så fort jag riktar telefonen mot den.
Men det är sant!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Jag har ingen insyn i eller kunskap om amerikansk kommersiell nyhetsvärdering, men den här kanalen verkar ändå vara en någorlunda seriös nyhetsförmedlare under megabolaget CBS. Sånt här kanske har mer bäring för nyhetsrapporteringen i USA, vad vet jag, men för en annan framstår det smått obegripligt att man väljer att ägna programtid åt det här.

Jag förstår det hela som att två saker har hänt: En meteorit passerar över ett samhälle i närheten av Las Vegas och brinner upp när den passerar atmosfären - så som vi såg senast över Mellansverige för ett par år sen. Ett ballt ljusfenomen, absolut, men ingenting som vi inte sett förut. Därefter ringer ett gäng upp polisen och drar hela den här svadan om grå utomjordingar som kommit glidandes i nåt slags farkost och landat mitt på deras maskingård där de har en övervakningskamera som just då slutar fungera. Samma personer glider sen över i det här Arkiv X-eriet om statstjänstemän som smyger runt huset i solglasögon och spanar på dem.

Det här måste ju hända i tid och otid, tänker jag i min eventuella enfald.

Skrivet av Pnorberg:

Alltid så passande, inga videobevis bara massa snack. Cirkeln på gården var ju... övertygande.

Jag säger här och nu, det är en utomjording på min gård och gungar i barnens gunga, jag kan tyvärr inte filma den för min mobil dör så fort jag riktar telefonen mot den.
Men det är sant!

Klicka för mer information
Visa mer

Jag som tänkte att ni skulle upptäcka att vittnena kan ha sett Men in Black (1997). Klippet ovan startar strax innan de nämns.

Men som nämnt om alla kameror här i världen. Bör vi åstadkomma haffa dem i akten med mer än triviala filmbevis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

(4-timmars video... för att summera den så behövs mer data innan man kan dra några slutsatser enligt NASA)

..låt mig gissa, om NASA bara får ytterligare miljarder så kan dom skaffa den där datan, som sen när den kommer säger att vi behöver ytterligare data…

Permalänk
Medlem

Jag skrev det i förra tråden också, men letar dom efter intelligent liv så är det bara att passera jorden och ta nästa interplanetära motorväg till höger.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

..låt mig gissa, om NASA bara får ytterligare miljarder så kan dom skaffa den där datan, som sen när den kommer säger att vi behöver ytterligare data…

Jag hade nog gissat mer på att får dom tillräckligt med pengar så kan dom förbättra förutsättningarna att lyckas få datan. Pengar != garanti för något

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xeonist:

..låt mig gissa, om NASA bara får ytterligare miljarder så kan dom skaffa den där datan, som sen när den kommer säger att vi behöver ytterligare data…

NASA har aldrig fått massa pengar som Neil deGresse Tyson har påpekat många gånger. Snarare så drivs de på av populistiska politiker till att slösa pengar på en nothing burger.
I mina ögon lite av colosseum underhållning för massorna, lite brave new world faktiskt

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

NASA har aldrig fått massa pengar som Neil deGresse Tyson har påpekat många gånger.

Nej du har rätt, 240Miljarder/år är ju ingenting…

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xeonist:

Nej du har rätt, 240Miljarder/år är ju ingenting…

Som han sa "In just one year, the expenditure of of the U.S.'s military budget is equivalent to the entire 50-year running budget of NASA combined."
Nej, det är inte mycket, och så fort någon president som Bush säger att USA ska till Mars så vet man att de inte kommer att finansiera det hela. Folk tror att NASA får jäkligt mycket pengar.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Som han sa "In just one year, the expenditure of of the U.S.'s military budget is equivalent to the entire 50-year running budget of NASA combined."

Att någon annan får ännu mer löjligt mycket pengar förändrar ju inte det faktum att 240Miljarder är..just, löjligt mycket pengar.

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden än men jag är ganska övertygad om att det finns liv "där ute". Omöjligt rent statistiskt att det inte är så. Videon ovan, starka gröna ljuset. Jag såg exakt samma sak för säkert 20-25 år sen söder om Stockholm och jag tror jag läste mig till att de va en järn/lägg till annan metal mix av meteorit som brann upp i atmostfären.

Med det sagt... hah.. Igår när jag va ute med hunden vid 22:45 (bor i Malaga, spanien) så kollade jag upp och jag fattade inte ALLS VAD JAG SÅG. Helt plötsligt från ingenstans så ser jag typ 20 vita prickar i linje flygandes över stjärnhimlen och första tanken va meteorit fast utan svans...
och att den på nått magiskt sätt åker baklänges... hjärnan fatta inte alls. När jag är ute med hundarna tar jag aldrig med mig telefonen - Stirra up i nästan 1 minut och försökte förgäves komma på en förklaring. Kom hem och sa ovan till flickvännen och hon blev orolig direkt hehe.... "sök på internet, gör det nu". Skrev "Dotted white lights in the sky" och fick svar direkt... Starlink sateliter haha (blev besviken) - Rätt häftigt allifall. Inte min första tanke då man inte tänker att de är så tät inpå varann.

Det va iallafall ett UFO för mig i c:a 10 minuter.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Nu börjar det röra på sig ordentligt.

Evidence on UFO retrieval program is 'overwhelming'

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Nu börjar det röra på sig ordentligt.

Vilket är lite underligt för den här tråden är 1,5 år gammal, så den skapades i något slags förebyggande syfte..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Nu börjar det röra på sig ordentligt.

Evidence on UFO retrieval program is 'overwhelming'https://youtu.be/zZprLT6_K64

Man kunde ju önska det var sant men tyvärr som vanligt bara snack utan bevis.

Hur många anställda har inte amerikanska försvarsmakten? Sen tänk att olika psykos- och vanföreställningssjukdomar förekommer hos ca 1% av befolkningen.. Vanligaste temat för vanföreställningar är olika konspirationer, avlyssning och aliens etc. Tyvärr.

Sen påstår han, Grusch, att flera länder samlar ufon på hög och alla lyckas tydligen dölja det för omvärlden. Totalt orimligt av så många skäl att fingrarna skulle blöda innan man listat allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Man kunde ju önska det var sant men tyvärr som vanligt bara snack utan bevis.

Hur många anställda har inte amerikanska försvarsmakten? Sen tänk att olika psykos- och vanföreställningssjukdomar förekommer hos ca 1% av befolkningen.. Vanligaste temat för vanföreställningar är olika konspirationer, avlyssning och aliens etc. Tyvärr.

Sen påstår han, Grusch, att flera länder samlar ufon på hög och alla lyckas tydligen dölja det för omvärlden. Totalt orimligt av så många skäl att fingrarna skulle blöda innan man listat allt.

Är det så svårt för vissa människor att tro att vi får besök av mer intelligenta varelser som inte kommer från vår värld. Det kommer va roligt att se hur alla förnekare reagerar när det till slut blir offentligt, "Ladies and gentlemen: We are not alone".

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Är det så svårt för vissa människor att tro att vi får besök av mer intelligenta varelser som inte kommer från vår värld. Det kommer va roligt att se hur alla förnekare reagerar när det till slut blir offentligt, "Ladies and gentlemen: We are not alone".

https://youtu.be/m4hmaflNoKU

Problemet är att det inte finns några bevis som helst, inte ens indicier som säger att vi just nu har besök.

Är vi ensamma i universum?
Troligen inte, men att dom finns här och nu tror jag inte.

Blir väl i så fall lika roligt att se hur alla övertygade reagerar när det framkommer att vi är ensamma på planeten just nu.

Med alla dessa ofantliga avstånd i universum krävs det säkerligen tekniker vi inte ens kan drömma om för att kunna resa och om det nu finns någon som hanterar dessa så kan man ställa sig frågan varför dom skulle lägga sin tid här?
Med samma resonemang om att vi inte är ensamma finns det säkert andra ställen för dessa högteknologiska att besöka, för i så fall lär det ju inte vara bara dom och vi, eller?

Kommer kanske en dag vi får kontakt, men det lär inte vara något som varken du eller jag lär uppleva.

Permalänk
Medlem

Jag tänker mig 4 olika förklaringar.

1. Aliens från en annan planet, kan skapa maskhål i rymden och resa
2. Människor från en framtid där man kan resa i tiden
3. En människoart som var före den moderna människan, lever i en gömd stad nånstans på jorden, typ atlantis
4. Hallucinationer

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Är det så svårt för vissa människor att tro att vi får besök av mer intelligenta varelser som inte kommer från vår värld. Det kommer va roligt att se hur alla förnekare reagerar när det till slut blir offentligt, "Ladies and gentlemen: We are not alone".

Kan du ge en tidsram på när det där ska ske, så vi som har svårt kan peka på hur löjliga ni ser ut när det inte händer…

Det är superintressant att den här diskussionen tar fart samtidigt som AI-diskussionen (som i princip är exakt samma sak, en superintelligens, i.e en slags gudalik figur) och att allt det händer i kölvattnet av frånvaron av traditionella religioner.

Om den liknelsen inte resonerar så kommer det här inte göra någonting för er, men för alla andra, lyssna på Sam Harris’ podcast med Marc Andreessen för att lyssna på hur en av världens främsta självutnämnda ateister resonerar sig in i en ny religion.

Permalänk
Musikälskare

Bigfoot är från en annan dimension och alien, nej men där måste finnas liv någonstans, vad för sorts liv är väl frågan

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag har en annan fundering. Universum är ca 13,7 miljarder år gammalt och förväntas finnas i ca 1000 miljarder år till. Med andra ord så är universum ganska ungt och så även vi som art kanske?
Vi kanske är den första intelligenta arten i detta universum, kanske därför vi inte hör/ser/hittar andra intelligenta livsformer?! Tror det heter Fermi-paradoxen.
Vad tror ni andra om den teorin

Permalänk
Medlem

En annan intressant tanke som jag hörde i någon podd tror jag? Jorden är 4.500.000.000 år gammal. Varför skulle utomjordingar helt plötsligt besöka oss just nu? Och varför inte för 5000 år sedan eller 10.000, 20.000 eller 100.000 år sedan...

Vi utgår kanske för mycket från hur våran verklighet ser ut och att utomjordingarnas samhälle har utvecklats likt vårat. Har för mig att personen argumenterade om att arkeologiska fynd av utomjordingar kanske är mer sannolikt.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

En annan intressant tanke som jag hörde i någon podd tror jag? Jorden är 4.500.000.000 år gammal. Varför skulle utomjordingar helt plötsligt besöka oss just nu? Och varför inte för 5000 år sedan eller 10.000, 20.000 eller 100.000 år sedan...

Vi utgår kanske för mycket från hur våran verklighet ser ut och att utomjordingarnas samhälle har utvecklats likt vårat. Har för mig att personen argumenterade om att arkeologiska fynd av utomjordingar kanske är mer sannolikt.

Dom har besökt oss så länge vi människor har funnits här. Det finns målningar av ufon och aliens som är urgamla.