Starfield och Xbox-spel under kvällens livesändning

Permalänk
Skrivmaskin

Starfield och Xbox-spel under kvällens livesändning

Sommartider innebär vanligtvis också högtryck för spel. Trots utebliven E3-mässa är 2023 inget undantag och klockan 19:00 ikväll sparkas Xbox Games Showcase igång. Det finns många möjliga kandidater som får spel i rampljuset, där spelsajten FZ bland annat satsar på Forza-, Fable-, och Redfall-nyheter. Klart är i alla fall att efterlängtade Starfield kommer ett få en hel del uppmärksamhet.

Sändningen kan följas direkt genom Xbox Youtube-, Twitch- och Facebook-kanaler, men för den som önskar inspel från spelentusiaster kommer även FZ att livesända. Xbox Games Showcase går av stapeln klockan 19:00 svensk tid.

Vad hoppas du på att få veta mer om?

Sändningarna är över, men repriserna finns kvar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Vad hoppas du på att få veta mer om?

Jag hoppas få se lite eggande gameplay från Starfield för det som visats hittills skapade inget vidare sug. Jag vill få den där känslan av upptäckslust som få andra spelutvecklare är kapabla att trolla fram. Bethesda är kanske ohotade mästare på den fronten. Det absolut sista jag vill se, det är mer underväldigande gunplay mot skottsvampar till fiender i en av alla miljoner bandit outposts som sannolikt kommer finnas. Det är inte därför jag vill ha Starfield. Det är för att flyga runt i rymden och landa på spännande asteroider, undersöka kraschade skepp i någon avlägsen månkrater, jogga ner i en mörk grotta på en träskplanet och så vidare.

Ser gärna lite Avowed också. Det är på tiden.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Ser gärna lite Avowed också. Det är på tiden.

Visas inte Avowed nu så tror jag det är nedlagt.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Snusfri

Hoppas på mer info om State of Decay 3, varit väldigt tyst sedan trailern kom för 3 år sedan..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas på att få se Titanfall 3 i en stor sandbox värld likt Horizon det vore något. Just ja HL3 och en ny Turok fy fan vad grymt.

Gav mig själv en örfil och ber om ursäkt för min fantasi. Aja Starfield får duga.

Permalänk
Medlem

Nytt Fable!

Fable serien är bland det roligaste jag spelat och blev lite besviken när förra försöket att starta nytt lades ner.

Permalänk
Medlem

Blir det någon showcase av Starfield? Eller är det bara speltrailers de vill vi ska glo på..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

jag hade högre förväntningar på starfield men det ser fortfarande rätt stelt och tråkigt ut.
trist.
fable kan bli intressant dock.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Trodde det inte kunde bli sämre än Summer Game Fest och Sony's presentation var ju inte heller någon vidare. Men Microsoft tar nog fan priset.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Haziza:

Blir det någon showcase av Starfield? Eller är det bara speltrailers de vill vi ska glo på..

Ska väl vara en timmes genomgång av spelet direkt efter Xbox-showen. Så det lär bli både trailers och massvis med annat.

Permalänk
Medlem

Den här var en av de bästa i samma nivå som Sony.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Clockwork Revolution och Avowed var nog de som tilltalade mig mest. Starfield kommer väl bli för massivt för att jag skall orka börja spela det. Besviken att Perfect Dark inte visades upp.

Phil Spencer hade en Hexen-tröja på sig. Blir det nästa spel från id månne? Eller om Raven släppts ut ur COD-gruvan inför att köpet av ActiBlizz går igenom…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Va fan pratar vissa om, detta var den bästa gameshow på år och dar.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

jag hade högre förväntningar på starfield men det ser fortfarande rätt stelt och tråkigt ut.
trist.
fable kan bli intressant dock.

Förstår ej hur du kan tycka det. Tycker det verkar finnas något för precis allihopa. Herregud vilket spel.

För övrigt bästa showen på väldigt väldigt länge.

Permalänk
Medlem

Xbox krossar ps showcase totalt. Starfield är GotY.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Starfield är helt sjukt packat med features. Det är verkligen ett drömspel som blir verklighet för många av oss som är Bethesda + Sci-fi fans.

Permalänk
Medlem

Tar alltid Bethesda med en nypa salt, men det är svårt att inte känna hype kring Starfield

Permalänk
Medlem

Kände noll hype för Starfield. Såg rätt tråkigt ut faktiskt.

Permalänk
Medlem

Var taggad inför Avowed men det kändes typ 10 år gammalt innan det ens är släppt...

Permalänk

Äntligen mer info om Fable, det har man väntat alldeles för länge på. Starfield såg grymt ut. Har man ngt att se fram emot när höstmörkret tyvärr kommer tillbaka.

Permalänk
Medlem

Beställde precis limiterade Starfield handkontrollen. Den är riktigt läcker.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Bankai:

Starfield är helt sjukt packat med features. Det är verkligen ett drömspel som blir verklighet för många av oss som är Bethesda + Sci-fi fans.

Verkligen knökfullt med features. Ser verkligen fram emot att utforska!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Visas inte Avowed nu så tror jag det är nedlagt.

Med tanke på vad som visades, hade så gärna fått vara fallet. Obsidian verkar ha valt 110 % fel väg med Avowed. Det såg mest hemskt ut.

Starfield... Jag vet inte. Vissa saker ser bra ut, annat ser fortfarande inget vidare ut. Jag får också Cyberpunk 2077-vibbar - ett svullet megaspel som har en miljon saker att göra men saknar all form av djup. Större är inte alltid är bättre, snarare tvärtom. Och när någon började gaffla om att alla får en unik (alltså slumpvis genererad) upplevelse när de landar på samma planet, då tänker jag samtidigt att ingen får en minnesvärd sådan. Jag vill inte döda tid i ett datorspel, jag vill förgylla den, och Starfield känns fortfarande farligt nära No Man's Sky - ett spel som blev tråkigt efter tio timmar.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Testpilot
Skrivet av mAster9:

Beställde precis limiterade Starfield handkontrollen. Den är riktigt läcker.

Oh, vart gick det att göra?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

När jag ser detta om starfield tänker jag på no mans sky. Får väll vänta några år på att alla proffsiga moddare "fixar" det.
Hoppas det blir bra men känner jag bethesda rätt så kommer det vara en buggfest och kanske även lite no mans sky känsla på det. No mans sky är ju bättre idag men dom borde väntat år med att släppa det.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Mycket bra show, massor med intressanta spel. Avowed och särskilt Starfield är det ju extrem pepp på!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Inaktiv

Lite hypad för No man's Skyrim, men lite skeptisk också över att det är så stort. Förväntar mig nästan att rymd-Preston dyker upp och säger "Another space settlement needs your help".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Lite hypad för No man's Skyrim, men lite skeptisk också över att det är så stort. Förväntar mig nästan att rymd-Preston dyker upp och säger "Another space settlement needs your help".

Jag är väldigt besviken över att man inte får landa och flyga på planeternas yta med sitt eget skepp. Men det är väl väntat med deras motor…

Men spelet ser väldigt lovande ut. Får se om det håller.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Ska väl vara en timmes genomgång av spelet

Här är genomgången av Starfield:

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Jag får också Cyberpunk 2077-vibbar - ett svullet megaspel som har en miljon saker att göra men saknar all form av djup.

Vad är det för "en miljon saker" som finns att göra i CP2077 Freeroam...?