Permalänk

Ja, nu kan man äntligen lira UTAN alla consloe players(PS4,PS5 & XBOX) med Auto-Aim, och enbart PC spelare genom att sätta Crossplay ->OFF

Här har ni lite som händer under S5 by the way
EVENTS SEASON 5 2023

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Ja, nu kan man äntligen lira UTAN alla consloe players(PS4,PS5 & XBOX) med Auto-Aim, och enbart PC spelare genom att sätta Crossplay ->OFF

Här har ni lite som händer under S5 by the way
EVENTS SEASON 5 2023

Man har kunnat välja crossplay on/off från start
Men hittar du verkligen matcher med den av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Man har kunnat välja crossplay on/off från start
Men hittar du verkligen matcher med den av?

Tveksamt, testade nyss. vi var 2 som vänta på 126st

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Ja det är underbart och höra att det kommer en sjätte säsong och kanske fler efter det, för nu är 2042 riktigt välpolerat tack vare flera nya studios som hjälper till. Hade varit helt SJUKT om BF 1 och BF V kartor hade kommit in i Portal tex.

Välkommen åter, alla spel är inte optimala och har buggar, men dom försvinner med tiden.

Fast det här spelet är ju objektivt skräp och har varit en katastrof sedan launch. Kul att se att någon är positiv till det men DICE har tappat det fullständigt med de senaste två titlarna, de lyckas ju med 2042 att få Hardline att se ut som bland det bästa i Battlefield-serien. Jag vågar redan nu gissa att content support inom en mycket snar framtid kommer sluta så att de kan lägga tiden på att utveckla nästa katastrof på samma sätt som de gjorde med BFV. Vågar inte ha några förväntningar alls på nya Battlefield-spel längre.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av firstofmay:

Fast det här spelet är ju objektivt skräp och har varit en katastrof sedan launch. Kul att se att någon är positiv till det men DICE har tappat det fullständigt med de senaste två titlarna, de lyckas ju med 2042 att få Hardline att se ut som bland det bästa i Battlefield-serien. Jag vågar redan nu gissa att content support inom en mycket snar framtid kommer sluta så att de kan lägga tiden på att utveckla nästa katastrof på samma sätt som de gjorde med BFV. Vågar inte ha några förväntningar alls på nya Battlefield-spel längre.

Tog inte lång tid innan man hade typ 20EUR rea på BF2042? jag köpte det på rea bara nån månad efter.
Spelade nån månad på det och sen la jag ner det tills i år. Bättre men fortfarande skit här och där

Permalänk

Nu börjar det trilla in cheaters, fy fan. Jag som sa att man har sett bara någon lol. Får se hur länge det dröjer innan det ser ut som BF5.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Ja, nu kan man äntligen lira UTAN alla consloe players(PS4,PS5 & XBOX) med Auto-Aim, och enbart PC spelare genom att sätta Crossplay ->OFF

Här har ni lite som händer under S5 by the way
EVENTS SEASON 5 2023

Du vet att du nästan hittar fler spelare på PC som kör med kontroll (vilket har starkare aim assist än vad en kontroll på konsol har) än vad du gör konsolspelare i dagsläget va?

Kan säga att aim assist för konsol är nästintill otydlig.

Permalänk
Skrivet av Ecthelion:

Du vet att du nästan hittar fler spelare på PC som kör med kontroll (vilket har starkare aim assist än vad en kontroll på konsol har) än vad du gör konsolspelare i dagsläget va?

Kan säga att aim assist för konsol är nästintill otydlig.

Kan man använda Chronus till PC med?

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Kan man använda Chronus till PC med?

Ja, Cronus Zen skall du kunna använda på PC likväl som på konsol, dock använder nästan ingen Cronus för konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Nu börjar det trilla in cheaters, fy fan. Jag som sa att man har sett bara någon lol. Får se hur länge det dröjer innan det ser ut som BF5.

Har stött på ett par bara, men spelar bara Breaktrough i princip
Bara och rapportera fuskarna, får man ett mail från EA så vet du om du hade rätt om fuskaren.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Säsong 6 närmar sig

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

funkade inte för mig på mitt 2080 men tack ändå!

Uppdatering för alla: jag har haft en låååång diskussion med EA som problemsökte mitt spel. Jag har:
Rensat cache
Ominstallerat spelet i Steam och EA app.
Ominstallerat Steam och EA app.
Verifierat nedladdningen i steam
Startat spelet som administratör i installationsmappen.
Installerat gammal och nyaste drivrutin för min GPU.
Avaktiverat/ aktiverat windowsprogramvara som kan störa spelet i bakgrunden.
Jag har installerat lm hela datorn.

Jag får inget felmeddelande eller error.
I steam står det:
BF2042: "Kör" - *trycker kör* - "startar" *CPU fläkt börjar vsrva lite - "Kör". - Inget meddelande, inget error, inget alls.

EA sa till slut att jag ska kontakta Steam eftersom att Warframe. Planet zoo och CSGO fungerar som dom ska. Då måste det vara på steam felet är. Steam sa: kontakta EA, Dom är fullt ansvariga och vi tänker inte ens försöka hjälpa dig".

Så mina 2042 dagar är över och så är det med det. Om någon vet hur man går tillbaka till W10 från W11 berätta gärna, det är hittills det enda jag inte provat.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Uppdatering för alla: jag har haft en låååång diskussion med EA som problemsökte mitt spel. Jag har:
Rensat cache
Ominstallerat spelet i Steam och EA app.
Ominstallerat Steam och EA app.
Verifierat nedladdningen i steam
Startat spelet som administratör i installationsmappen.
Installerat gammal och nyaste drivrutin för min GPU.
Avaktiverat/ aktiverat windowsprogramvara som kan störa spelet i bakgrunden.
Jag har installerat lm hela datorn.

Jag får inget felmeddelande eller error.
I steam står det:
BF2042: "Kör" - *trycker kör* - "startar" *CPU fläkt börjar vsrva lite - "Kör". - Inget meddelande, inget error, inget alls.

EA sa till slut att jag ska kontakta Steam eftersom att Warframe. Planet zoo och CSGO fungerar som dom ska. Då måste det vara på steam felet är. Steam sa: kontakta EA, Dom är fullt ansvariga och vi tänker inte ens försöka hjälpa dig".

Så mina 2042 dagar är över och så är det med det. Om någon vet hur man går tillbaka till W10 från W11 berätta gärna, det är hittills det enda jag inte provat.

Har du kollat att du hat DX12 aktiverat för BF2042? Vet att jag inte kunde köra BF5 efter att jag uppgraderade till W11 och DX11 t.ex. Försökte allt och spelet vägrade starta. Testade dx12 och det fungerar. Kolla på lite info på nätet hur du går in och sätter på DX12.

Tror dock också som EA att det är STEAM kopplingen som inte fungerar med EA Online eller vad den kallas. Om jag var du och inget fungerade skulle jag köpa en kopia till EA Online/Origin och testa.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Uppdatering för alla: jag har haft en låååång diskussion med EA som problemsökte mitt spel. Jag har:
Rensat cache
Ominstallerat spelet i Steam och EA app.
Ominstallerat Steam och EA app.
Verifierat nedladdningen i steam
Startat spelet som administratör i installationsmappen.
Installerat gammal och nyaste drivrutin för min GPU.
Avaktiverat/ aktiverat windowsprogramvara som kan störa spelet i bakgrunden.
Jag har installerat lm hela datorn.

Jag får inget felmeddelande eller error.
I steam står det:
BF2042: "Kör" - *trycker kör* - "startar" *CPU fläkt börjar vsrva lite - "Kör". - Inget meddelande, inget error, inget alls.

EA sa till slut att jag ska kontakta Steam eftersom att Warframe. Planet zoo och CSGO fungerar som dom ska. Då måste det vara på steam felet är. Steam sa: kontakta EA, Dom är fullt ansvariga och vi tänker inte ens försöka hjälpa dig".

Så mina 2042 dagar är över och så är det med det. Om någon vet hur man går tillbaka till W10 från W11 berätta gärna, det är hittills det enda jag inte provat.

Lider med dig nu när Säsong 5 har fått en rework utav Zavod 311 och blivit riktigt pollerat

Skrivet av Pvt_Rinzler:

Har du kollat att du hat DX12 aktiverat för BF2042? Vet att jag inte kunde köra BF5 efter att jag uppgraderade till W11 och DX11 t.ex. Försökte allt och spelet vägrade starta. Testade dx12 och det fungerar. Kolla på lite info på nätet hur du går in och sätter på DX12.

Vänta nu här? Battlefield 2042 är ett DirectX 12 spel, inte DirectX 11. Går att tweaka till Direct 11 om man vill men inte rekommenderat...

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Lider med dig nu när Säsong 5 har fått en rework utav Zavod 311 och blivit riktigt pollerat

Vänta nu här? Battlefield 2042 är ett DirectX 12 spel, inte DirectX 11. Går att tweaka till Direct 11 om man vill men inte rekommenderat...

Min var i DX11 när jag installerade den första gången. Fick gå in och ändra själv till DX12. Kan möjligtvis vara att de har senare patchat den så att den är i DX12 från start, oklart.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Min var i DX11 när jag installerade den första gången. Fick gå in och ändra själv till DX12. Kan möjligtvis vara att de har senare patchat den så att den är i DX12 från start, oklart.

Det är då väldigt märkligt. Har haft D3D12 hela tiden, både i Windows 10 och 11.

Battlefield 2042 is a DirectX 12 only game and therefore there is no option to either enable or disable it, because it runs on Dx12 by default.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Min var i DX11 när jag installerade den första gången. Fick gå in och ändra själv till DX12. Kan möjligtvis vara att de har senare patchat den så att den är i DX12 från start, oklart.

Var ändrar du mellan DX11 och DX 12? Mitt har då alltid varit DX12.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Har du kollat att du hat DX12 aktiverat för BF2042? Vet att jag inte kunde köra BF5 efter att jag uppgraderade till W11 och DX11 t.ex. Försökte allt och spelet vägrade starta. Testade dx12 och det fungerar. Kolla på lite info på nätet hur du går in och sätter på DX12.

Tror dock också som EA att det är STEAM kopplingen som inte fungerar med EA Online eller vad den kallas. Om jag var du och inget fungerade skulle jag köpa en kopia till EA Online/Origin och testa.

Eftersom att jag inte ens kan starta spelet så är det svårt att ta sig in i inställningar för att se vilka inställningar som är från scratch

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Eftersom att jag inte ens kan starta spelet så är det svårt att ta sig in i inställningar för att se vilka inställningar som är från scratch

och du hade tagit bort alla temp filer och config filer från Dokument katalogen va?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

och du hade tagit bort alla temp filer och config filer från Dokument katalogen va?

Inte det specifikt, jag har installerat om hela datorn och installerat spelet helt fräscht utan att kunna starta det för att göra om inställningarna. Menar du att en katalog som borde vara tom då är full?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av blackis:

Var ändrar du mellan DX11 och DX 12? Mitt har då alltid varit DX12.

Tror det var i början när spelet släpptes. Kan vara att jag blandar ihop det med BETAN.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Inte det specifikt, jag har installerat om hela datorn och installerat spelet helt fräscht utan att kunna starta det för att göra om inställningarna. Menar du att en katalog som borde vara tom då är full?

Jag har haft så stora problem med start av alla spel som jag köpte från STEAM - EA. Hade jag varit du skulle jag köpa en nyckel för EA och testa.
Köper efter BF5 inget som kräver STEAM och EA tillsammans.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Inte det specifikt, jag har installerat om hela datorn och installerat spelet helt fräscht utan att kunna starta det för att göra om inställningarna. Menar du att en katalog som borde vara tom då är full?

Men har du installerat om hela datorn så är ju allt borta.
Har du överklockat datorn?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Men har du installerat om hela datorn så är ju allt borta.
Har du överklockat datorn?

Exakt, nej den har originalklock

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag har haft så stora problem med start av alla spel som jag köpte från STEAM - EA. Hade jag varit du skulle jag köpa en nyckel för EA och testa.
Köper efter BF5 inget som kräver STEAM och EA tillsammans.

Jag kommer inte lägga ner mer pengar bara för att se om det fungerar, men tack för tipset

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Jag kommer inte lägga ner mer pengar bara för att se om det fungerar, men tack för tipset

Jag har fan glömt hur många kopior jag har köpt lol. Till min son och några kompisar sen köpte jag om min då jag reklamerade min Ultimate edition eller vad den kallades.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag har fan glömt hur många kopior jag har köpt lol. Till min son och några kompisar sen köpte jag om min då jag reklamerade min Ultimate edition eller vad den kallades.

Varför köper man så många kopior utav ett spel, så att man glömmer hur många det är?

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Nu börjar det trilla in cheaters, fy fan. Jag som sa att man har sett bara någon lol. Får se hur länge det dröjer innan det ser ut som BF5.

har också lagt märke till att det verkar ha blivit lite mer av den varan :/

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Skrivet av teckim:

har också lagt märke till att det verkar ha blivit lite mer av den varan :/

Var en kille som twittrar till DICE typ 5 stycken som kör TD och fuskar. Får se om de blir banade.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Uppdatering för alla: jag har haft en låååång diskussion med EA som problemsökte mitt spel. Jag har:
Rensat cache
Ominstallerat spelet i Steam och EA app.
Ominstallerat Steam och EA app.
Verifierat nedladdningen i steam
Startat spelet som administratör i installationsmappen.
Installerat gammal och nyaste drivrutin för min GPU.
Avaktiverat/ aktiverat windowsprogramvara som kan störa spelet i bakgrunden.
Jag har installerat lm hela datorn.

Jag får inget felmeddelande eller error.
I steam står det:
BF2042: "Kör" - *trycker kör* - "startar" *CPU fläkt börjar vsrva lite - "Kör". - Inget meddelande, inget error, inget alls.

EA sa till slut att jag ska kontakta Steam eftersom att Warframe. Planet zoo och CSGO fungerar som dom ska. Då måste det vara på steam felet är. Steam sa: kontakta EA, Dom är fullt ansvariga och vi tänker inte ens försöka hjälpa dig".

Så mina 2042 dagar är över och så är det med det. Om någon vet hur man går tillbaka till W10 från W11 berätta gärna, det är hittills det enda jag inte provat.

Rollback till W10 är väl bara möjligt en begränsad tid efter uppgraderingen till W11 har jag för mig. Men du kan ju alltid göra en ren installation av W10 med usb.

Visa signatur

10700k | STRIX RTX 3080 OC White | NZXT N7 Z490 White | Kraken Elite 280 White | 4x8GB Corsair Dominator RGB DDR4 3200MHz White | Acer Nitro XV322QKKV 4K@144hz | Phanteks AMP 1000W v2 White | Jonsbo D41 Mesh White | SteelSeries Apex 3 TKL | Logitech G305 | HyperX Cloud Flight