Permalänk
Medlem

DICE says Reclaimed is the "smallest map" yet to hit #Battlefield2042. It's designed to be a 64-player map. The only way to play Reclaimed in 128-player modes is to spin up a custom #BattlefieldPortal session.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Det är möjligtvis beta för dem som har problem. Att folk har problem är från system till system och inställningar till inställningar och inget annat, att säga något annat är bara korkat

Skrev innehåll, inte prestanda. På tal om korkat...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga er som spelar detta nu.

Köpte detta några månader efter det släpptes trots all drama kring release.
Men vart så besviken så har inte spelat sen dess.
Har alltid varit en fanboy för BF serien så tänkte kolla hur spelet är nu?
Har dom fått bukt på allt skräp?

Allt gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Skrev innehåll, inte prestanda. På tal om korkat...

Innehållet är spelet i sig dessutom, right? ... Men ingen blir nöjd oavsett hur utvecklarna gör, även om det skulle vara F2P med femtioelva vapen, kartor osv..

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattera:

Måste bara fråga er som spelar detta nu.

Köpte detta några månader efter det släpptes trots all drama kring release.
Men vart så besviken så har inte spelat sen dess.
Har alltid varit en fanboy för BF serien så tänkte kolla hur spelet är nu?
Har dom fått bukt på allt skräp?

Allt gott!

Jadå, det funkar fin fint, finns lite buggar som rättas, men inga spel är felfria. Säsong 5 ser spännande ut med rework utav Hourglass (sämsta kartan i mitt tycke). Men... Folk blir aldrig nöjda, så är det helt enkelt

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sublett:

Tycker att BF2042 är i ett rätt sjysst läge numera ändå!
Har kört några månader nu och har inte haft några större problem direkt.

Börjar bli lite less på att köra själv dock, hade varit kul om man fått ihop en squad med Sweclockers..
Pappaledig med alldeles för lite tid om dagarna och stort spelsug på kvällarna.

Någon som är sugen att inviga säsong 5 tillsammans?
Eller finns det redan någon etablerad Sweclockers grupp för BF2042?

Vi är några som brukar spela på SweC's Discord nere i BF-kanalerna. Finns även några nick du kan adda i de kanalerna. Jag har lagt till dig (ittik).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattera:

Måste bara fråga er som spelar detta nu.

Köpte detta några månader efter det släpptes trots all drama kring release.
Men vart så besviken så har inte spelat sen dess.
Har alltid varit en fanboy för BF serien så tänkte kolla hur spelet är nu?
Har dom fått bukt på allt skräp?

Allt gott!

Det är action, men 128p är bara kaos, och det känns verkligen inte som ett klassiskt bf spel, tyvärr , inga riktiga klasser, alla kan ha vilka vapen som helst etc. Om dom inte fixat det nu
Brukar söka mig till servrar med mindre spelare dom få ggr jag spelar, sen bytar jag ofta till bf1 el bf 4 🫣
Det som är positivt är möjligheten att byta sikten och attachments on the the go på vapnena,är man på väg in i byggnad, så kan man lätt ändra från tex 3 scoop till red dot

Permalänk
Medlem

Update 5.0.0 kommer att komma med en en STOR update för och nackdelar för gun gameplay.
Dessutom är nya kartan 64 player och INGA tanks eller något, bara Little Bird..

Accuracy & Dispersion Changes

Since Launch, our Level Design team has been reworking our maps to react to feedback on cover opportunities, and traversal improvements. These changes have also resulted in alterations to combat distances, and our weapons were tuned for these previous distances and combat scenarios in mind.

Over time, this has resulted in feedback from you about several weapons being too accurate at long ranges without penalty.

With Season 5, we aim to address this gap with balancing the accuracy and dispersion of several categories of weapons. Assault Rifles from All-Out Warfare and their Vault Weapon counterparts will be the first to receive this treatment.

You will notice that the maximum dispersion has been increased by an average of 15-20%, and the weapons will now reach that maximum dispersion level when they reach half of the magazine while on full auto, and full spray mode!

This should encourage everyone to do smaller bursts instead of prolonged fire towards a moving target, and in consideration with the map rework should increase survivability at longer ranges to encourage further up close and personal combat.

We will be assessing your feedback to this change over time and continue to make necessary changes in future updates.

Battlefield 2042 Update 5.0.0

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

går ju knappt o få game.. eller de beror på att alla spelar DLC?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

har fått problem dom seanste veckor med BF2042, loggar in och söker en match conquest och jag hittar en match, sen fastnar den på skärmen stand by , utan att det händer nåt. detta han börjat hända nyligen och jag har inte gjort några ändringar på min dator . jag söker ett spel sen orkar jag inte mer utan stänger ner i protest, tänkte testa idag igen samma jävla skit. vad har hänt med spelet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

går ju knappt o få game.. eller de beror på att alla spelar DLC?

Du måste kryssa i crossplay, för är inte så många som spelar 👀🫣
Eller lite som, dom flesta har crossplay kryssat , för att serverna ska fyllas

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

har fått problem dom seanste veckor med BF2042, loggar in och söker en match conquest och jag hittar en match, sen fastnar den på skärmen stand by , utan att det händer nåt. detta han börjat hända nyligen och jag har inte gjort några ändringar på min dator . jag söker ett spel sen orkar jag inte mer utan stänger ner i protest, tänkte testa idag igen samma jävla skit. vad har hänt med spelet ?

Samma för mig

Skrivet av Swennis:

Du måste kryssa i crossplay, för är inte så många som spelar 👀🫣
Eller lite som, dom flesta har crossplay kryssat , för att serverna ska fyllas

Har Cross platform på

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Fick nyss reda på att servrarna ligger nere..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av IceKey:

Det är möjligtvis beta för dem som har problem. Att folk har problem är från system till system och inställningar till inställningar och inget annat, att säga något annat är bara korkat

Märkligt att jag eller min dator är ansvarig för alla buggar, inga renderade vapen, CTD's, black screens och frysta loading screens som tvingar mig till alt+f4, att det på nåt sätt skulle vara mitt fel. Korkat

Skrivet av Adnerhill:

Fick nyss reda på att servrarna ligger nere..!

Då borde man inte ens kunna "ansluta" till någon server eller hitta en karta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Märkligt att jag eller min dator är ansvarig för alla buggar, inga renderade vapen, CTD's, black screens och frysta loading screens som tvingar mig till alt+f4, att det på nåt sätt skulle vara mitt fel. Korkat

Då borde man inte ens kunna "ansluta" till någon server eller hitta en karta?

Inget jag märkt av, tyvärr Buggar finns, och det förnekar jag inte, men som sagt inget det DU nämner upplever jag inte

Som sagt, system till system och inställningar till inställningar, olika Windows builds, olika driver, ja listan kan bli lång inget annat, men det kanske du redan visste, eller kanske inte

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Kan inte komma in o någon game.
Står bara och laddar kartan.
Fungerade igår natt

Edit
Verkar vara något fel. Många på Reddit har samma problem

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Kan inte komma in o någon game.
Står bara och laddar kartan.
Fungerade igår natt

Edit
Verkar vara något fel. Många på Reddit har samma problem

Bara starta bf1 eller bf4 istället som vanligt då 😝

Permalänk
Medlem

Dubbelpost

Permalänk
Medlem

Tips är att kolla på Twitter om det inte funkar.

UPDATE: The service issue which was preventing players from joining #BattlefieldV and #Battlefield2042 matches (stuck on map loading screen) has been resolved for now.

@battlefieldcomms
@BFBulletin

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Tips är att kolla på Twitter om det inte funkar.

UPDATE: The service issue which was preventing players from joining #BattlefieldV and #Battlefield2042 matches (stuck on map loading screen) has been resolved for now.

@battlefieldcomms
@BFBulletin

För mig funkar det fortfarande inte

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

För mig funkar det fortfarande inte

Funkar det inte ännu?

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

funkade för mig med igår kväll helt plötsligt, men sen sket jag i och spelade hell let loose istället

Permalänk
Medlem
Visa signatur

spec: 5800x3d asus 4070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Jadå, det funkar fin fint, finns lite buggar som rättas, men inga spel är felfria. Säsong 5 ser spännande ut med rework utav Hourglass (sämsta kartan i mitt tycke). Men... Folk blir aldrig nöjda, så är det helt enkelt

Skrivet av Swennis:

Det är action, men 128p är bara kaos, och det känns verkligen inte som ett klassiskt bf spel, tyvärr , inga riktiga klasser, alla kan ha vilka vapen som helst etc. Om dom inte fixat det nu
Brukar söka mig till servrar med mindre spelare dom få ggr jag spelar, sen bytar jag ofta till bf1 el bf 4 🫣
Det som är positivt är möjligheten att byta sikten och attachments on the the go på vapnena,är man på väg in i byggnad, så kan man lätt ändra från tex 3 scoop till red dot

Jag tog mig modet till att installera och köra lite conquest.
Inte helt besviken ändå, inga buggar än så länge och det flöt på bra.

Blir nog att spendera närmsta tid över med lite BF ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fejko:

<Uppladdad bildlänk>

Ja det är underbart och höra att det kommer en sjätte säsong och kanske fler efter det, för nu är 2042 riktigt välpolerat tack vare flera nya studios som hjälper till. Hade varit helt SJUKT om BF 1 och BF V kartor hade kommit in i Portal tex.

Skrivet av mattera:

Jag tog mig modet till att installera och köra lite conquest.
Inte helt besviken ändå, inga buggar än så länge och det flöt på bra.

Blir nog att spendera närmsta tid över med lite BF ändå!

Välkommen åter, alla spel är inte optimala och har buggar, men dom försvinner med tiden.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

kan inte spela nu igen, kommer in i spelet men kan inte klicka på något av modes, tom bara övre raden. kul spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

kan inte spela nu igen, kommer in i spelet men kan inte klicka på något av modes, tom bara övre raden. kul spel

Märkligt. Något är fel på din konfiguration helt enkelt. Prova att reparera installationen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk

Aaaaaaaaa..... skrev ett långt inlägg här precis om S5, nya bana och gameplayet, vapen m.m. m.m. men lyckades trycka bort det =( Hur som helst, Här är vad jag tyckte om ett. Dunder ny bana, passar nog bäst i squad conquest läge då det är den minsta utav alla nysläppta banor. Men skit kul verkligen, 2 rundan och jag låste till och med upp en hemliga hemlig bild. (på måfå) Sedan kommer alla småfixar som vanligt, men jag är mkt possetivt överaskad!!

Vad glad jag blev att läsa att S6 är bekräftat här i tråden , och håller med dig IceKey, tänk om dom desutom skulle ta o slänga in BFV kartorna i Portal!!! Man hade gjort en bakåtvolt av glädje

Updaten får i skrivande stund 5 st Stärnor utav mig, och just nu känns det som att BF2042 har vistat sin sanna glans. Skriver inte mer så det tas bort igen utav mistag.

Jo en sista sak, ALLA ni som inte provat att installera och testa, nu är tiden kommen!

Over and Out

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Aaaaaaaaa..... skrev ett långt inlägg här precis om S5, nya bana och gameplayet, vapen m.m. m.m. men lyckades trycka bort det =( Hur som helst, Här är vad jag tyckte om ett. Dunder ny bana, passar nog bäst i squad conquest läge då det är den minsta utav alla nysläppta banor. Men skit kul verkligen, 2 rundan och jag låste till och med upp en hemliga hemlig bild. (på måfå) Sedan kommer alla småfixar som vanligt, men jag är mkt possetivt överaskad!!

Vad glad jag blev att läsa att S6 är bekräftat här i tråden , och håller med dig IceKey, tänk om dom desutom skulle ta o slänga in BFV kartorna i Portal!!! Man hade gjort en bakåtvolt av glädje

Updaten får i skrivande stund 5 st Stärnor utav mig, och just nu känns det som att BF2042 har vistat sin sanna glans. Skriver inte mer så det tas bort igen utav mistag.

Jo en sista sak, ALLA ni som inte provat att installera och testa, nu är tiden kommen!

Over and Out

Säsong 5 är riktigt trevlig och nu är det verkligen Battlefield. Reclaimed är en karta vi alla har väntat på, nu återstår det bara Hourglass 2.0.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Aaaaaaaaa..... skrev ett långt inlägg här precis om S5, nya bana och gameplayet, vapen m.m. m.m. men lyckades trycka bort det =( Hur som helst, Här är vad jag tyckte om ett. Dunder ny bana, passar nog bäst i squad conquest läge då det är den minsta utav alla nysläppta banor. Men skit kul verkligen, 2 rundan och jag låste till och med upp en hemliga hemlig bild. (på måfå) Sedan kommer alla småfixar som vanligt, men jag är mkt possetivt överaskad!!

Vad glad jag blev att läsa att S6 är bekräftat här i tråden , och håller med dig IceKey, tänk om dom desutom skulle ta o slänga in BFV kartorna i Portal!!! Man hade gjort en bakåtvolt av glädje

Updaten får i skrivande stund 5 st Stärnor utav mig, och just nu känns det som att BF2042 har vistat sin sanna glans. Skriver inte mer så det tas bort igen utav mistag.

Jo en sista sak, ALLA ni som inte provat att installera och testa, nu är tiden kommen!

Over and Out

Skrivet av IceKey:

Säsong 5 är riktigt trevlig och nu är det verkligen Battlefield. Reclaimed är en karta vi alla har väntat på, nu återstår det bara Hourglass 2.0.

Tack för era omdömen, blev köp och god timing då det kostar 122kr hos Epic nu. Deras rea stackar med en 25% kupong som aktiveras automatiskt i kassan och som de flesta borde fått till sig.