Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Spelade lite på lunchen nu och hämtade en waypoing jag hade missat.
Det var störigare att spela nu med mycket folk som sprang runt…. Vill ju köra själv juh.. Det går inte att stänga av de andra spelarna på något sätt?

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Hade missat SweC/FZ-klanen, vad gäller där, discord, regler etc? Tänkte det kunde vara smidigt att kunna få lite hjälp vid end game senare om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag tycker priset är OK, men att argumentet är löjligt.

Har inte klagat på priset någonstans i tråden, citera gärna.

Glömde att det "argumentet" bara funkar upp till någon påhittad gräns.

Skrivet av PFall:

Herregud vilket pip om priset. Det är ingen som tvingar dig att köpa spelet.

Ser att du svarat på annat, men inte mig. Hur går det med det där citatet där jag klagar på priset eller får det att framstå som att någon tvingar mig att köpa spelet? Var det svårt att hitta så du ignorerade frågan istället för att säga att du hade fel?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Sådär då, klar med storyn (som var riktigt bra!) efter 11 timmar och 35 minuter Druid tog verkligen fart vid 34-35.. kört World Tier 2 från lvl 1 och det var riktigt tungt på vissa bossar ett tag.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Sådär då, klar med storyn (som var riktigt bra!) efter 11 timmar och 35 minuter Druid tog verkligen fart vid 34-35.. kört World Tier 2 från lvl 1 och det var riktigt tungt på vissa bossar ett tag.

Kan tänka mig det 😂 de går väl att sänka world tier inför bossar osv så blir de kanske lite lättare? 😂 ja körde genom betan och även nu world tier 2, men fick spelat en 40 minuter nu bara, så ska nöta ikväll tänkte jag 😁

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Freezelag:

Hade missat SweC/FZ-klanen, vad gäller där, discord, regler etc? Tänkte det kunde vara smidigt att kunna få lite hjälp vid end game senare om inte annat.

SweC klanen har ej en discord men FZ-Klanen använder sig av Geeks Discord

Reglerna är att alla är välkomna, hur seriöst du än kommer spela Folk kommer definitivt skriva i Guild chatterna och starta grupper tillsammans osv.

Sen kommer Svenska Diablo starta en Klan också : https://discord.gg/svenskadiablo

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Spelade till 4 i morse sedan orkade jag inte längre efter att ha jobbat hela dagen.
Vakna sedan strax efter 8 och spelade till strax efter 11 för att göra lite annat och äta lite lunch men nu ska man på det igen är bara level 28 men tänker inte stressa igenom spelet utan tittar på alla scener och så.

Om spelet är värt pengarna så måsta jag ja på den frågan för det är underhållande kommer bli många timar i detta spel.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Sådär då, klar med storyn (som var riktigt bra!) efter 11 timmar och 35 minuter Druid tog verkligen fart vid 34-35.. kört World Tier 2 från lvl 1 och det var riktigt tungt på vissa bossar ett tag.

Fyfan Själv sitter man på jobbet och ser fram emot att komma hem å köra.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jaw_B:

Hur beställde du din? Vart sugen på att köpa, men 2600kr i frakt inom EU är fn helt bizarrt. För en box som kostar 1300.

Beställde redan i julas typ så minns inte detaljerna så noga, men det kan tänkas att frakten var ganska saltad i pris, ja. Inte i närheten av 2600kr dock! Det låter fullständigt barockt.

Beställde från Blizzards egen EU-affär, ville ha minimalt med tjafs och tjorv.

Spelat lite nu runt middagstid, nådde level 7 på min Druid. Känns rätt bra faktiskt, fast utrustningen är ju bara skit ännu sålänge.

I stresstestet då jag körde Necro droppade det en leggo med +2 skelett som bonus. Tjoflöjt superröta typ! Kommer ju aldrig att hända något liknande igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Spelade lite på lunchen nu och hämtade en waypoing jag hade missat.
Det var störigare att spela nu med mycket folk som sprang runt…. Vill ju köra själv juh.. Det går inte att stänga av de andra spelarna på något sätt?

Inte i nuläget, förmodligen aldrig. Därav inget köp för min del, snacka om 'immersion killing'.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Ser att du svarat på annat, men inte mig. Hur går det med det där citatet där jag klagar på priset eller får det att framstå som att någon tvingar mig att köpa spelet? Var det svårt att hitta så du ignorerade frågan istället för att säga att du hade fel?

Haha nejdå, du hamna nog på kornet när det rann över med allt tjat om för höga priser. Ursäkta att jag citera fel inlägg

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk

Hade en skum grej i morse när jag provade 10 min. Kopplade in min Elitekontroll till pc via usb och när jag tryckte på A-knappen när fienderna kom så poppade nån chatruta upp samtidigt som gubben attackerade första gången men sen låste rutan mig från att fortsätta slå. Bugg eller något annat som jag missat?
Kopplade in Dualsensen och allt fungerade "normalt".
Ska testa mer senare. Lutar nog åt att jag kommer fortsätta med Dualsensen då den ändå är skönare att spela med imo.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Precis, att gå på bio och kolla på 2 timmars underhållning för 160 pix plus dricka och godis går bra. Men att köpa ett spel för 1000 spänn och få ut några hundra timmars underhållning, ne då jävlar är det dyrt 😁

Men att spendera 1000 kr på ett spel eller lägga samma summa på ett par glasögon som grabben behöver då?

Vissa jämför inte kostnaden mellan ett nöje och ett annat nöje utan mellan ett nöje och ett måste...

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Inte i nuläget, förmodligen aldrig. Därav inget köp för min del, snacka om 'immersion killing'.

Jag kunde köra nästan helt själv vid 05, var bara folk i stan typ.

Nu var jag och köttade en miniboss som inte gick ner så lätt. 2 randoms, en Druid och Rogue dök upp och bara blastade bort alla på en sekund, de stannade inte ens utan sprang vidare, själv stod man kvar där bland alla corpses och loot och tänkte bara ”jaha…”
Immersion killing verkligen…

Nåja, får söka mig ner i dungeons för att få lira själv

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Spelade till 4 i morse sedan orkade jag inte längre efter att ha jobbat hela dagen.
Vakna sedan strax efter 8 och spelade till strax efter 11 för att göra lite annat och äta lite lunch men nu ska man på det igen är bara level 28 men tänker inte stressa igenom spelet utan tittar på alla scener och så.

Om spelet är värt pengarna så måsta jag ja på den frågan för det är underhållande kommer bli många timar i detta spel.

Haha, glöm inte att sova bara! 4h mår man inte som en kung av.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Någon som har testat köra på Steam deck?

Permalänk
Medlem

Väntar tills hypen har lagt sig och alla ärliga recensioner börjar ramla in som vanligt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pamudas:

Köpa items? Du kan köpa kosmetiska föremål som endast ändrar utseendet.

Får du inte ett enda set-item (grönt) på 30 timmar när du spelar Diablo 3 idag så gör du något väldigt galet Men ja, spelet är förmodligen kul även fast det inte flyger ut riktigt lika mycket items som i 3an.

Vet inte om du spelade diablo 3 vid release - men set items och unika hittade man i stort sett inte de första månaderna.
Drop rate-upplägget gjordes om i grunden senare.

Tror det var i samband med konsollanseringen men minns inte riktigt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Vet inte om du spelade diablo 3 vid release - men set items och unika hittade man i stort sett inte de första månaderna.
Drop rate-upplägget gjordes om i grunden senare.

Tror det var i samband med konsollanseringen men minns inte riktigt.

Jodå, men nu skrev jag om nuvarande version, inte gamla

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Vadå "är här"? Dyra pre order versioner asnes som lansering nu helt plötsligt alltså.

Permalänk
Medlem

Diablo släpps väl på onsdag? Får se om det blir bra, har lite tid efter Sweden rock kanske.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Inte i nuläget, förmodligen aldrig. Därav inget köp för min del, snacka om 'immersion killing'.

Det gick att stänga av i betan vilket var det första jag gjorde när jag såg att det var massa annat folk som sprang runt o babblade. Men du menar att dom tagit bort en så essentiell grej i den skarpa releasen?

Permalänk
Medlem

Nått bra ställe man kan farma crushed beast bones? Har 0 och lyckas inte loota ett så kan inte upgradera mina potions...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oliver91:

Väntar tills hypen har lagt sig och alla ärliga recensioner börjar ramla in som vanligt

This ;).

Jag har spelat diablo 2 och 3... en hel del ;).
Och jag testade immortal.

Så jag är väl rätt inbiten. Men jag ligger lågt någon vecka eller månad.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hjälpsam

Dagen till ära har jag på mig en 23 år gammal DIABLO II T-shirt från launch dagen.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Diablo släpps väl på onsdag? Får se om det blir bra, har lite tid efter Sweden rock kanske.

Det släpptes idag.
Och är tillgänglig för alla som vill betala mer.
Den 6e kostar det lite mindre.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Sådär då, klar med storyn (som var riktigt bra!) efter 11 timmar och 35 minuter Druid tog verkligen fart vid 34-35.. kört World Tier 2 från lvl 1 och det var riktigt tungt på vissa bossar ett tag.

Rushade du eller tog du det piano? Vad jag hört skulle storyn ta runt 20h

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Någon som har testat köra på Steam deck?

Jag testade betan (med proton7.x diablo4 special , eller vad den hette). Det funkade helt utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Rushade du eller tog du det piano? Vad jag hört skulle storyn ta runt 20h

Hyffsat tempo Tog mig precis in i World tier 3 (nightmare). Det är kämpigt som druid!
Endast en 30min powernap från kl 07 igår hjälper väl kanske inte heller, men det går

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Värt att lägga några hundra mer för att få spela i helgen?har lite pengar som bränner i fickan:)