Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Skrivet av Chrillthebill:

Väggfäste till QN95B känns som en no-brainer med tanke på One Connect boxen, man vill ju ha det cleant.

Förslag på ett bra fäste?

Om du hade sökt i tråden eller kollat en sida bakåt i tråden så hade du sett att det redan har diskuterats i tråden.
#20058469

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av mstoltz:

Jag har en tcl 935 75" just nu, som jag ska lämna tillbaka nu när qn95b 75" kommer.

Det som slog mig är att panelen på denna tcl har minimal till nästan ingen dse, vilket är jättebra.

Sen läste jag att TCL gör panelerna till Samsung?

Vet inte hur länge dom gjort det och haft samarbete med Samsung.
Visst DSE kanske inte har med vilken tillverkare, utan hur dom satt ihop panelen med tv??
Är inte så insatt just där.

Var bara en tanke 😉

Är du säker på att 95B upplevs som bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anothersheep:

Är du säker på att 95B upplevs som bättre?

Vet ej, får den i morgon.
Så får se då om jag gjorde rätt att byta.

Har ju en Samsung q9 sen innan som jag varit grymt nöjd ned.

Sen priset....
Tcl 935.....25.000 kr
QN95B.... 10.490 kr

Du får en tv som normalt kostat 35.000 kr, för endast 10.490 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av mstoltz:

Vet ej, får den i morgon.
Så får se då om jag gjorde rätt att byta.

Har ju en Samsung q9 sen innan som jag varit grymt nöjd ned.

Sen priset....
Tcl 935.....25.000 kr
QN95B.... 10.490 kr

Du får en tv som normalt kostat 35.000 kr, för endast 10.490 😉

Är en njutning att sitta på nybyggda trädäcket och njuta av vmfinalen i hockey på QN95B. För 10K tror jag inte det går att hitta en bättre tv.
Hoppas du också blir nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YEAHYEAH:

Är en njutning att sitta på nybyggda trädäcket och njuta av vmfinalen i hockey på QN95B. För 10K tror jag inte det går att hitta en bättre tv.
Hoppas du också blir nöjd.

Tack, för det priset tror jag med det blir en keeper 😉
Ja, så synd att Sverige åkte ut mot Lettland 😪

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sin QN90B och hunnit testa och vill lämna omdöme? Mina google skills lämnar mycket att önska verkar det som, har svårt att hitta recensioner på denna TV inom EU-marknaden.

Permalänk
Officiell jultomte

Finns det fortfarande någon 55" att rekommendera via Benify eller är det rensat nu?

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulle:

Någon som har fått sin QN90B och hunnit testa och vill lämna omdöme? Mina google skills lämnar mycket att önska verkar det som, har svårt att hitta recensioner på denna TV inom EU-marknaden.

Jag har hittat två på tyska på YT men det var ingen mätdata eller annan djupdykning. Märkligare är att i den dedikerade tråden på AVForums inte verkar finnas några europeiska ägare. Det är dock några där som hävdar att modellerna i EU och USA är samma för 2022 men omöjligt att veta om det är sant.

Permalänk
Medlem

Och nu kom min 55" qn95b hem till mig. Ska försöka slänga upp den på väggen under dagen.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av merdique:

Det är dock några där som hävdar att modellerna i EU och USA är samma för 2022 men omöjligt att veta om det är sant.

Det där har varit en gissningslek i många år nu.

Slutsatsen som en insatt och intresserad köpare drar är att när man vill ha en modell med känt innehåll, då köper man den modell som är bekräftad, vilket då blir 95:orna eller QN900. Tusenlapparna vid inköpet är ofta sak samma när man ändå ska ha TV:n i många år. Det gör också att de personer som bäst kan avgöra vad som sitter i alla kombinationer av 90–94-modeller förmodligen inte stöter på dem, eftersom de köpte en 95:a istället.

Det som talar – så här långt – för att 2022 års QN90-QN94 är likadana på global basis är att man hör väldigt lite om motsatsen. För 2021-modellerna där det förekom ADS-paneler kom det många anekdoter från olika håll om att det är olika paneler. Har inte hört någon liknande anekdot för 2022-modellerna.

Och det som saknas är förstås att någon går bortom anekdoterna och verkligen jämför och bekräftar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Det där har varit en gissningslek i många år nu.

Slutsatsen som en insatt och intresserad köpare drar är att när man vill ha en modell med känt innehåll, då köper man den modell som är bekräftad, vilket då blir 95:orna eller QN900. Tusenlapparna vid inköpet är ofta sak samma när man ändå ska ha TV:n i många år. Det gör också att de personer som bäst kan avgöra vad som sitter i alla kombinationer av 90–94-modeller förmodligen inte stöter på dem, eftersom de köpte en 95:a istället.

Det som talar – så här långt – för att 2022 års QN90-QN94 är likadana på global basis är att man hör väldigt lite om motsatsen. För 2021-modellerna där det förekom ADS-paneler kom det många anekdoter från olika håll om att det är olika paneler. Har inte hört någon liknande anekdot för 2022-modellerna.

Och det som saknas är förstås att någon går bortom anekdoterna och verkligen jämför och bekräftar.

Typiskt att min order med 95:an blev makulerad!

Permalänk
Medlem

Till er som beställt någon av ersättnings-TV:s - har Samsung skickat dem? Har fått ett trackingnummer, men enligt Bring har de inte mottagit paketet än (enbart information om det).

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Till er som beställt någon av ersättnings-TV:s - har Samsung skickat dem? Har fått ett trackingnummer, men enligt Bring har de inte mottagit paketet än (enbart information om det).

Samma här. Har haft denna status sedan 26 maj 10:44.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Till er som beställt någon av ersättnings-TV:s - har Samsung skickat dem? Har fått ett trackingnummer, men enligt Bring har de inte mottagit paketet än (enbart information om det).

Samma för mig

Permalänk
Medlem

Var nyss i kontakt med Bring gällande min Q95B 75" som beställdes den 22 maj. Den har stått i samma terminal i Jönköping sedan 24 maj. Något har blivit fel och supporten skulle skicka ut mejl till terminalerna för att få detta ordnat.

Permalänk
Skrivet av AndersB:

Jepp, bilden du hänvisar till visar en produkt som inte är 70%. Men jag menar att det fanns andra produkter, du förstår inte det eller?

Jo säkert, men man kan inte ange 59.000 som listpris i sin "egen" butik, när det egentligen är 29.900, det är riktigt illa...

Edit: nu har dom höjt den till 34990:- i sin "vanliga" butik

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Jo säkert, men man kan inte ange 59.000 som listpris i sin "egen" butik, när det egentligen är 29.900, det är riktigt illa...

Samsung har väl 59000 som MSRP. Då kan de lista 59000. När de säljer själva inom sverige så måste de ju dock följa reglerna med (senast lägsta pris tex) och det vet jag inte om de gör egentligen..

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Till er som beställt någon av ersättnings-TV:s - har Samsung skickat dem? Har fått ett trackingnummer, men enligt Bring har de inte mottagit paketet än (enbart information om det).

Skrivet av bulle:

Samma här. Har haft denna status sedan 26 maj 10:44.

Skrivet av oggart:

Samma för mig

Samma, men det var ju en helg däremellan. Borde se mer mot slutet av dagen eller imorgonbitti kan jag tycka.

Permalänk
Medlem

Lyckan blev lite kort efter man fick hem sin QN95B.

Det första jag märkte efter vi satt upp den var att panelen såg ut som en banan.
Kunde lika gärna varit en curved.

Sen lutar den åt vänster så att estetiskt sett ser det inte klokt ut.

Har inte ens startat upp tv för att kolla bilden eller nått utan detta är det första intrycket, och det verkar tyvärr inte så lovande.

Vet ej hur jag kan ladda upp en bild , annars hade ni fått se att jag satte frigoliten som är rak mot tv kanten. och här ser man hur den böjer sig och lämnar en glipa på minst 1 cm i mitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mstoltz:

Lyckan blev lite kort efter man fick hem sin QN95B.

Det första jag märkte efter vi satt upp den var att panelen såg ut som en banan.
Kunde lika gärna varit en curved.

Sen lutar den åt vänster så att estetiskt sett ser det inte klokt ut.

Har inte ens startat upp tv för att kolla bilden eller nått utan detta är det första intrycket, och det verkar tyvärr inte så lovande.

Vet ej hur jag kan ladda upp en bild , annars hade ni fått se att jag satte frigoliten som är rak mot tv kanten. och här ser man hur den böjer sig och lämnar en glipa på minst 1 cm i mitten.

Om du klickar förhandsgranska när du svarar så får du upp stora editorn, där finns en knapp att ladda upp bilder

Permalänk
Medlem

Hej ok tack ska se om jag klarar detta.
Det är svårt att ta bilder som motsvarar verkligheten men se ser på bikden att frigolit en som är rak skall ligga platt mot panelen.

Men i mitten finns det mins 1cm glipa.

Samt att tv lutar åt vänster och ser inte snyggt ut när den är sned

Sen har jag firmware 1310
Är det bra eller ska jag köra en uppdatering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mstoltz:

Hej ok tack ska se om jag klarar detta.
Det är svårt att ta bilder som motsvarar verkligheten men se ser på bikden att frigolit en som är rak skall ligga platt mot panelen.

Men i mitten finns det mins 1cm glipa.

Samt att tv lutar åt vänster och ser inte snyggt ut när den är sned

Sen har jag firmware 1310
Är det bra eller ska jag köra en uppdatering?<Uppladdad bildlänk>

Det ser ut som några millimeter, är det så viktigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Var nyss i kontakt med Bring gällande min Q95B 75" som beställdes den 22 maj. Den har stått i samma terminal i Jönköping sedan 24 maj. Något har blivit fel och supporten skulle skicka ut mejl till terminalerna för att få detta ordnat.

Samma för mig, men paketet fast i terminal bara sedan fredags. Får hoppas att dom får fart på paketen snart..

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara en idé att spänna ett snöre från ena kanten till andra för att avgöra hur sned den faktiskt är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Kan det inte vara en idé att spänna ett snöre från ena kanten till andra för att avgöra hur sned den faktiskt är?

Och spänna snöret extra hårt om man vill ha den böjd

Permalänk
Medlem

Ska göra det med snöret istället så blir det lättare att se.
Nja det är inga millimeter utan verkar vara senare runt 1 cm.

Men bra ide med snöret.
Sen att den liksom hänger ner på vänster sida stör mig.

Återkommer med fler bilder snart

Men lite frågor.
1. Tv har firmware 1310.... Är detta bra eller bör jag uppdatera?

2, hur aktiverar jag uhd på dom olika hdmi?

Permalänk
Medlem

Tror den kommer lite böjd. Min ser inte rak ut iallafall
Det är framför tvn du ska titta
Kör samma mjukvaruversion.

Permalänk
Medlem

Kör du med firmware 1310?

Vet ju inte om 1310 är bättre eller sämre än den nya 1430?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mstoltz:

Kör du med firmware 1310?

Vet ju inte om 1310 är bättre eller sämre än den nya 1430?

Vem bryr sig. Jag uppdaterar bara om jag är missnöjd. Tror ingen kan säga bu eller bä angående vad som är bäst. Men vill du inte uppdatera bör då gå in och ändra i menyn till uppdatera manuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YEAHYEAH:

Vem bryr sig. Jag uppdaterar bara om jag är missnöjd. Tror ingen kan säga bu eller bä angående vad som är bäst. Men vill du inte uppdatera bör då gå in och ändra i menyn till uppdatera manuellt.

Är väl inte kul att uppdatera när saker blir sämre:

https://www.youtube.com/watch?v=_8QATn4Zssk