Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem

Fraktförberedelse på ersättnings-75 nu.. Det blir alltså inte en till makulering i alla fall

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin 75a och gått från en mindre oled? Har en 65C1 och har fortfarande inte bokat hemleveransen.. Som jag skrivit tidigare så gillar jag Oled och har en gammal 65B7 också. Rätt så ljust vardagsrum också även om jag inte tyckt det varit något jätteproblem då man kanske inte tittar så mycket dagtid ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Nu har du säkert bättre koll än vad jag hade, men när jag fick välja tid trodde jag först att måndag var första leveranstid för mig då det stod överst. Sedan såg jag att dagens och helgens tider stod under. Kanske värt att dubbelkolla.

Dubbelkollade, tyvärr ingen sån möjlighet för mig. Får bara upp ett schema för nästa vecka med diverse tider som går att välja. Går inte att klicka varken bakåt eller framåt i schemat (eller upp och ned).

Kontaktade Bring också då jag bor i närheten av deras depå och tänkte att jag kunde hämta. men tyvärr var det olika delar av depån så att flytta ett paket skulle kunna göras först på måndag av nån anledning. Lika bra att ta hemkörning då.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Gjorde ett försök med QN900B som datorskärm för att testa 8K upplösningen men det blev rätt snabbt uppenbart att det aldrig skulle fungera. Inte främst då pga upplösningen eller storleken på skärmen (de bättre 8K verkar bara finnas i 65" och uppåt) utan att panelen i sig helt enkelt inte funkade på så nära avstånd och med så rätt extrema tittvinklar även i sweet spot. FALD-griden syntes mot enfärgade bakgrunder som ett hönsnät och det blev uppenbart hur hårt "bildprocessningen" (local dimming, AI etc) behövde jobba bara man flyttade muspekaren. Jämför man med en OLED för samma ändamål blev skillnaderna väldigt uppenbara.

Nu talar jag alltså inte om spel, underhållning osv utan som datorskärm för arbete osv. på ett tittavstånd av max en meter. Förmodligen inte ett speciellt vanligt use case eller något som TVn ens är tänkt för, men om någon mer tänkt sig något liknande, tänk om Utfallet var väl inte i sig så oväntat, har gjort liknande försökt tidigare men ung samma utfall, men tänkte att med Mini LED osv kanske problemen hade minskat.

Återigen, detta är ett rätt extremt usecase, ni som köpt dessa TV apparater för mer normalt bruk har nog inget att oroa er för här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Gjorde ett försök med QN900B som datorskärm för att testa 8K upplösningen men det blev rätt snabbt uppenbart att det aldrig skulle fungera. Inte främst då pga upplösningen eller storleken på skärmen (de bättre 8K verkar bara finnas i 65" och uppåt) utan att panelen i sig helt enkelt inte funkade på så nära avstånd och med så rätt extrema tittvinklar även i sweet spot. FALD-griden syntes mot enfärgade bakgrunder som ett hönsnät och det blev uppenbart hur hårt "bildprocessningen" (local dimming, AI etc) behövde jobba bara man flyttade muspekaren.

Nu talar jag alltså inte om spel, underhållning osv utan som datorskärm för arbete osv. på ett tittavstånd av max en meter, förmodligen inte ett speciellt vanligt use case eller något som TVn ens är tänkt för, men om någon mer tänkt sig något liknande, tänk om

Hmm, Jag tänker använda min QN95B som datorskärm. Sitter ca 2.6 m från min nuvarande Sharp 60". Har gjort så i över 10 år nu. Pga att jag har en förstörd rygg med flera diskbråck med mera. Så jag kan inte sitta längre stunder i en kontorsstol pga det.

Hoppas det kommer fungera för mig. Annars kommer det bli ett stort problem.

Fick föresten SMS från Bring för 1 timme sen. Tv-n levereras på Måndag.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Någon som fått sin 75a och gått från en mindre oled? Har en 65C1 och har fortfarande inte bokat hemleveransen.. Som jag skrivit tidigare så gillar jag Oled och har en gammal 65B7 också. Rätt så ljust vardagsrum också även om jag inte tyckt det varit något jätteproblem då man kanske inte tittar så mycket dagtid ändå.

Jag, jag har gått från en 55" Philips OLED. Jag hade faktiskt trott att skillnaden skulle vara mycket större då jag innan jag gick till OLED körde Plasma (först Pioneer och sedan LG) då jag gravt ogillade dåtidens LCD:er... (Forntidens kanske till och med.. )

I rum med sol/dagsljus är 75:an mycket bättre rent ut sagt, inte minst då det är enormt mycket mindre reflexer. I ett helt svart rum blir onekligen OLED:en "lugnare och mjukare att titta på", och framförallt när jag körde PS5 var jag tvungen att dra ned ljusstyrkan rejält i ett nästan mörkt rum då det kändes som jag hade en strålkastare i ansiktet.. Men mer en vanesak och inställningar antar jag också, kan inte säga att det var något som "sämre svärta" eller liknande som jag tänkte på. Dock jämför jag ju då med en 55" 6 år gammal OLED och inte en 1 (ish) år gammal 65C1 som är en helt annan best.

Till syvende och sist är det faktiskt storleken som gjorde mest skillnad. Det var en MASSIV skillnad att gå från 55 till 75.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Fraktförberedelse på ersättnings-75 nu.. Det blir alltså inte en till makulering i alla fall

Samma här, var lite nojig att ersättningen skulle makuleras också tbh. Skönt!
Till er som fick era QN95:or, hur lång tid tog det från "fraktförberedelse" till att den skickades?

Also: någon som har tips på var man kan hitta TV-bänkar på 180+cm som är snygga men inte hutlöst dyra? Blev helt plötsligt högprio att skaffa ny.

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Hmm, Jag tänker använda min QN95B som datorskärm. Sitter ca 2.6 m från min nuvarande Sharp 60". Har gjort så i över 10 år nu. Pga att jag har en förstörd rygg med flera diskbråck med mera. Så jag kan inte sitta längre stunder i en kontorsstol pga det.

Hoppas det kommer fungera för mig. Annars kommer det bli ett stort problem.

Fick föresten SMS från Bring för 1 timme sen. Tv-n levereras på Måndag.

Tråkigt att höra om dina skador. Fungera lär det absolut göra, speciellt på 2,6 meter avstånd och garanterat med bättre resultat än din Sharp Mitt skärmanvändande är rätt extremt och har alltid varit det, min nuvarande setup är 2 st LG 42" OLED C2, så jag är väl rätt bortskämd och därmed har krav som nog i ärlighetens namn är mycket högre än dom borde vara. Mitt tänkta use case var alltså att köra 8K utan skalning som ersättning till multimonitor setup.

Offtopic:

Om du inte redan gjort det vore det rätt kul om du kunde dela med dig lite bilder och så kring din setup, antar att du kör någon typ reclainer eller liknande då? Har själv kollat några gånger på den setupen men när kaffekoppar och annat börjar rasa ner i knät samtidigt som det är många videomöten osv så har det aldrig riktigt satt sig i verkligheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av VassVass:

Beställde 75” den 22 maj och den är på väg.

Fick hem den idag.

Grattis till er som fick rabatt på QN90B, om möjligt ett ännu bättre erbjudande.

Permalänk

Yes, då är min 85" på väg. Det var snabbt jobbat av Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VassVass:

Fick hem den idag.

Grattis till er som fick rabatt på QN90B, om möjligt ett ännu bättre erbjudande.

Grattis 🙏

Själv kommer min på måndag, lååång väntan 😂

Hur är det med installation av foten.?
Har sett många video där man kan ha kvar tv i kartongen stående, och samtidigt montera foten.

Funkar detta på din qn95B med?
Man kan se detta även i instruktionerna, antingen på kartongen?

Jag försöker att ordna inför min leverans och skulle varit jätte tacksam om någon som fått sin QN95B 75", skulle kunna uppge om detta funkar på era med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlartVäder:

Yes, då är min 85" på väg. Det var snabbt jobbat av Samsung.

Fick också precis besked att min 75" är på väg. Håller med, snabbt jobbat av Samsung!

Permalänk
Medlem

Mina 2st 85” skickades idag, snabba ryck denna gången!

Permalänk
Medlem

Även jag fick besked att min 75" QN90B är påväg nu. Här går det undan.

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Tråkigt att höra om dina skador. Fungera lär det absolut göra, speciellt på 2,6 meter avstånd och garanterat med bättre resultat än din Sharp Mitt skärmanvändande är rätt extremt och har alltid varit det, min nuvarande setup är 2 st LG 42" OLED C2, så jag är väl rätt bortskämd och därmed har krav som nog i ärlighetens namn är mycket högre än dom borde vara. Mitt tänkta use case var alltså att köra 8K utan skalning som ersättning till multimonitor setup.

Offtopic:

Om du inte redan gjort det vore det rätt kul om du kunde dela med dig lite bilder och så kring din setup, antar att du kör någon typ reclainer eller liknande då? Har själv kollat några gånger på den setupen men när kaffekoppar och annat börjar rasa ner i knät samtidigt som det är många videomöten osv så har det aldrig riktigt satt sig i verkligheten

Jag kör en en variant av Hillbilly lösning eller vad man nu skulle vilja kalla det. Som du ser på bilden så använder jag ingen musmatta. Utan filten får agera som musmatta. Armstödet är tillräckligt brett, så det funkar som oftast att styra musen. Men kan bli lite knepigt ibland när man spelar. Då kan ibland armstödet ta slut och man hamnar nästan lite utanför eller hur man nu ska förklara det. Finns långsmala musmattor att köpa, men har inget orkat att skaffa en sådan. Tycker att detta fungerar tillräckligt bra för mig. Händer att musen "ballar" ur ibland, pga filttyget, men det händer inte ofta.

Sitter i ett hörn som du ser. Så kaffekopp, vinglas, har jag antingen på fönsterbrädan, eller på det lilla piedestal-bordet som du ser till höger i bild. Fick bli denna lösning, då min rygg ballade ur rejält 2010. Att gå tillbaks till en kontorsstol är helt uteslutet i mitt fall.

Så här ser min Recliner ut nästan på pricken. Har även en äldre i skinn, men den blir dels för varm på sommaren. Den är alldeles för hal, så filten glider av. Dels drygt att behöva rengöra & smörja lädret då & då. https://www.trendrum.se/images/m25/1191091100-1.jpg

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk

Kom igen nu killar&tjejer, upp med lite bilder till oss som inte hunnit få våra ännu.
Nyfiken på era setups och användning i olika miljöer.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad uppdateringen / firmware 1430 fixade för något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roberto99:

Kom igen nu killar&tjejer, upp med lite bilder till oss som inte hunnit få våra ännu.
Nyfiken på era setups och användning i olika miljöer.

Blir nog min första produktbild på detta forum - när jag väl får teven! ^^

Permalänk

Hej, jag undrar om ni som köpte 75 eller 55-tummarna som blev makulerade och betalades med kort har fått pengarna återbetalade? Jag har ännu inte fått mina tillbaka. Jag utnyttjade erbjudandet och köpte 85-tummaren, men den betalade jag med faktura.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Jag kör en en variant av Hillbilly lösning eller vad man nu skulle vilja kalla det. Som du ser på bilden så använder jag ingen musmatta. Utan filten får agera som musmatta. Armstödet är tillräckligt brett, så det funkar som oftast att styra musen. Men kan bli lite knepigt ibland när man spelar. Då kan ibland armstödet ta slut och man hamnar nästan lite utanför eller hur man nu ska förklara det. Finns långsmala musmattor att köpa, men har inget orkat att skaffa en sådan. Tycker att detta fungerar tillräckligt bra för mig. Händer att musen "ballar" ur ibland, pga filttyget, men det händer inte ofta.

Sitter i ett hörn som du ser. Så kaffekopp, vinglas, har jag antingen på fönsterbrädan, eller på det lilla piedestal-bordet som du ser till höger i bild. Fick bli denna lösning, då min rygg ballade ur rejält 2010. Att gå tillbaks till en kontorsstol är helt uteslutet i mitt fall.

Så här ser min Recliner ut nästan på pricken. Har även en äldre i skinn, men den blir dels för varm på sommaren. Den är alldeles för hal, så filten glider av. Dels drygt att behöva rengöra & smörja lädret då & då. https://www.trendrum.se/images/m25/1191091100-1.jpg

<Uppladdad bildlänk>

Tack för info och bilden. Hoppas du blir nöjd med din nya TV och den fungerar bra för din setup!

Permalänk
Medlem
Skrivet av underkiller:

Hej, jag undrar om ni som köpte 75 eller 55-tummarna som blev makulerade och betalades med kort har fått pengarna återbetalade? Jag har ännu inte fått mina tillbaka. Jag utnyttjade erbjudandet och köpte 85-tummaren, men den betalade jag med faktura.

Samma för mig. Första med kort, andra med faktura. Inte återbetalat än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underkiller:

Hej, jag undrar om ni som köpte 75 eller 55-tummarna som blev makulerade och betalades med kort har fått pengarna återbetalade? Jag har ännu inte fått mina tillbaka. Jag utnyttjade erbjudandet och köpte 85-tummaren, men den betalade jag med faktura.

Skrivet av bulle:

Samma för mig. Första med kort, andra med faktura. Inte återbetalat än.

Pratade med supporten som sa att det kan ta upp till två veckor innan pengarna trillar in igen.

Däremot står ordern fortfarande som "Behandlas" under Mitt Konto på Samsung-sidan. Undrar om man ska trycka Cancel Order.

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulle:

Samma för mig. Första med kort, andra med faktura. Inte återbetalat än.

Osäker på att de kommer återbetala efter mejlet om annulering bara sådär. Eftersom man fått både bekräftelse och kvitto kan samsung inte själva ta beslut om att häva köpet eftersom det ändå är bindande enligt konsumentköplagen. Men de kanske skickar ut mejlet och sen efter en viss tid gör en återbetalning och makulering om man inte opponerar sig. Jag ringde idag och sa att jag inte vill häva köpet utan att jag vill att de fixar fram en 75-tummare till mig. Antingen en lika bra eller bättre till samma pris, eller QN90B för 8390:- som enligt sidan även den är slut.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Här kommer en liten fråga som jag undrar om nån kunnig kommer att kunna svara på. Idag har jag min Sharp 60" enbart som datorskärm. Har inget annat inkopplat. Stänger jag av tv-n med fjärren, så kommer den nästa gång man sätter på den starta i tv- läget. För att kunna komma runt det. Så bryter jag strömmen till- tv- genom grendosan. Gör man så, startar tv-n automatiskt på den hdmi som jag har datorn kopplad. Slipper således böka med fjärren.

Har ingen aning om min nya QN95B kommer uppföra sig på samma sätt. Kommer naturligtvis prova om så är fallet.
Läste igår att man genom att använda en fjärrkontroll med knappar, kan ta sig in i "servicemenyn" eller vad det nu heter. Där kan man tydligen ställa in nåt som heter "Hotel Option". Man kan då tala om för tv-n att den alltid ska starta på tex. HDMI 1. Hur man tar sig in i servicemenyn, verka variera mellan olika modeller.

Om det finns nån som är duktig, samt kan det här. Får gärna komma med tips på hur man bär sig åt. Bifogar en länk till hur det kan se ut. Är lite ovillig att försöka pilla sönder tv-n så den blir obrukbar. Hoppas det kommer räcka med att bryta strömmen. Så slipper man pilla i tv-n i onödan. Men går det enkelt att få tv-n att gå in i Hotel läge så vore det inte så dumt. Risken att göra detta, har jag ingen aning om dock. Kanske du @Laxpudding har koll på det här?

https://en.tab-tv.com/how-do-i-set-hdmi-to-default-on-samsung...

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag ringde idag och sa att jag inte vill häva köpet utan att jag vill att de fixar fram en 75-tummare till mig. Antingen en lika bra eller bättre till samma pris, eller QN90B för 8390:- som enligt sidan även den är slut.

Vad fick du för svar utav dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Här kommer en liten fråga som jag undrar om nån kunnig kommer att kunna svara på. Idag har jag min Sharp 60" enbart som datorskärm. Har inget annat inkopplat. Stänger jag av tv-n med fjärren, så kommer den nästa gång man sätter på den starta i tv- läget. För att kunna komma runt det. Så bryter jag strömmen till- tv- genom grendosan. Gör man så, startar tv-n automatiskt på den hdmi som jag har datorn kopplad. Slipper således böka med fjärren.

Har ingen aning om min nya QN95B kommer uppföra sig på samma sätt. Kommer naturligtvis prova om så är fallet.
Läste igår att man genom att använda en fjärrkontroll med knappar, kan ta sig in i "servicemenyn" eller vad det nu heter. Där kan man tydligen ställa in nåt som heter "Hotel Option". Man kan då tala om för tv-n att den alltid ska starta på tex. HDMI 1. Hur man tar sig in i servicemenyn, verka variera mellan olika modeller.

Om det finns nån som är duktig, samt kan det här. Får gärna komma med tips på hur man bär sig åt. Bifogar en länk till hur det kan se ut. Är lite ovillig att försöka pilla sönder tv-n så den blir obrukbar. Hoppas det kommer räcka med att bryta strömmen. Så slipper man pilla i tv-n i onödan. Men går det enkelt att få tv-n att gå in i Hotel läge så vore det inte så dumt. Risken att göra detta, har jag ingen aning om dock. Kanske du @Laxpudding har koll på det här?

https://en.tab-tv.com/how-do-i-set-hdmi-to-default-on-samsung...

Min lite äldre samsung (2019 tror jag) med smartbox känner av det själv. Slår jag på mitt ps5 går rätt ingång på oavsett om tvn redan är på eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Osäker på att de kommer återbetala efter mejlet om annulering bara sådär. Eftersom man fått både bekräftelse och kvitto kan samsung inte själva ta beslut om att häva köpet eftersom det ändå är bindande enligt konsumentköplagen. Men de kanske skickar ut mejlet och sen efter en viss tid gör en återbetalning och makulering om man inte opponerar sig. Jag ringde idag och sa att jag inte vill häva köpet utan att jag vill att de fixar fram en 75-tummare till mig. Antingen en lika bra eller bättre till samma pris, eller QN90B för 8390:- som enligt sidan även den är slut.

Intressant! Vad fick du för respons på det inslaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulle:

Intressant! Vad fick du för respons på det inslaget?

Vettefan egentligen. Sa att jag kunde vänta på att de får in 75". Han noterade det. Jag sa att jag hör av mig nästa vecka. Misstänker väl att de kommer försöka få allt att rinna ut i sanden tills dess att kunderna själva ger sig kanske. Frågan är väl hur jobbig man ska orka vara. Gissar att de väntae på att det här ska rinna ut i sanden.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vettefan egentligen. Sa att jag kunde vänta på att de får in 75". Han noterade det. Jag sa att jag hör av mig nästa vecka. Misstänker väl att de kommer försöka få allt att rinna ut i sanden tills dess att kunderna själva ger sig kanske. Frågan är väl hur jobbig man ska orka vara. Gissar att de väntae på att det här ska rinna ut i sanden.

Kunde inte låta bli att tänka på denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av roberto99:

Kom igen nu killar&tjejer, upp med lite bilder till oss som inte hunnit få våra ännu.
Nyfiken på era setups och användning i olika miljöer.

Hahah.... "setup och setup" Det är en TV på en vägg med två miljoner pryttlar intryckt i en TV-bänk.

Nu hade jag ingen kvällsbild, men det enda jag nog saknar lite är Ambilight från gamla TVn, jag har förvisso en LED-strip som sitter runt baksidan av TV-bänken men när man har haft Ambilight i 5+ år så tycker man det är rätt smutt.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)