Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced (8 GB)

Permalänk
Medlem

Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced (8 GB)

Sambon tyckte jag borde spela mera, så hon gick (utan bättre vetande) och köpte ett Nvidia 4070 FE till mig... Tanken var god i alla fall.

Men, jag tackar och tar emot. Happy wife - happy life, som talesättet går.

Men det gör att jag har ett GTX 1080 från Asus som jag måste göra något med.
HTPC har jag ingen användning för längre, och till det räcker en Raspberry Pi.

Så lika bra att sälja det tänker jag, om det finns någon som vill köpa ett 8 GB kort.

Kortet har varit undervoltat (suttit i ett ITX, Ncase M1), och är "sparsamt" använt.
Med sparsamt så menar jag att det varit undervoltat, aldrig varit överklockat och att jag byggde datorn helt ny tillsammans med en en helt ny hårddisk, och enligt CrystalDiskInfo så har den disken varit igång drygt tusen timmar, och jag tänker att grafikkortet då borde varit igång lika länge?

Från CrystalDiskInfo:
Power On Count: 951
Power On Hours: 981

Kortet har 2 st HDMI, och 2 st DisplayPort.

Just ja, fläktarna har inte gått någonting alls. Jag gjorde en deshrouding och satte 2 Nocutafläktar under kortet i mitt Ncase M1, så inget slitage på originalfläktarna alls.
Jag satte tillbaka shrouden och fläktarna idag när jag bytte till det nya kortet, och allt fungerar som det ska.

Bud startar på 900 kr. Såg ett 1070 som gick för 1200 kr här på Sweclockers nyligen, så det känns som en bra nivå att starta på.

Kvitto, originalkartong och allt sådant finns såklart.

Upphämtning premieras.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Ton fisk

Permalänk
Nytt bud: 1 500 kr Plus frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Sambon här hemma frågor vad hon har gjort...

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Sambon här hemma frågor vad hon har gjort...

4070 är väll det mest hatade och sämst säljande Nividakortet någonsin
Hon köpte det för MSRP också

Sen är problemet att jag inte har TID att spela. Det är inte det att jag inte VILL spela som är problemet, har helt enkelt inte tid att spela med allt vad ungar, jobb, livet osv innebär.
Om jag får ett 4070 så skapar inte det ett par extra timmar på dygnet, så det kommer ändå sitta i burken mestadels oanvänt, förutom att betala räkningar en gång i månaden

Visa signatur

Ton fisk

Permalänk
Medlem

1700 plus frakt

Permalänk

när kommer du avsluta anonsen ?

Permalänk
Skrivet av daniel berg:

när kommer du avsluta anonsen ?

bor själv i sthlm

Permalänk
Medlem

Imorgon kväll blir nog bra, så hinner alla njuta av det fina vädret idag

Visa signatur

Ton fisk

Permalänk
Medlem

Avsluten nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av namxa:

Avsluten nu?

Sorry, hann inte hann inte riktigt med igår, hade föräldramöte igår kväll. Så jag kollar ikväll efter jobbet, måste gå igenom PM.

Visa signatur

Ton fisk

Permalänk
Medlem

Fått bud på 1700 + upphämtning, och upphämtning premieras.

Visa signatur

Ton fisk

Permalänk
Medlem

@namxa Får se om personen svarar, annars står du näst på kö.

Visa signatur

Ton fisk

Permalänk
Medlem

@tomcruize ditt bud är det ledande, de andra har antingen inte svarat eller köpt något annat.

Låter annonsen ligga ute till söndag-måndag någon gång, är nere på landet med familjen över långledigheten.

Visa signatur

Ton fisk

Permalänk
Skrivet av Cfcv86:

@tomcruize ditt bud är det ledande, de andra har antingen inte svarat eller köpt något annat.

Låter annonsen ligga ute till söndag-måndag någon gång, är nere på landet med familjen över långledigheten.

måste tyvärr säga att jag fick tag på ett rtx 2070 för 1500, ganska nöjd med det! men jag kan behöva köpa ditt kort ändå, men måste få loss lite pengar först bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomcruize:

måste tyvärr säga att jag fick tag på ett rtx 2070 för 1500, ganska nöjd med det! men jag kan behöva köpa ditt kort ändå, men måste få loss lite pengar först bara

OK, nice, men då är det fria bud som gäller i denna anonsen då.

Visa signatur

Ton fisk

Permalänk

Budar 1000kr + upphämtning

Verkar vara lite luddigt om Tomcruize är med eller inte så jag lägger mig mellan 900-1200kr som annonsen började med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smör-Leif:

Budar 1000kr + upphämtning

Verkar vara lite luddigt om Tomcruize är med eller inte så jag lägger mig mellan 900-1200kr som annonsen började med.

Bud noterat. 1000 kr är det som gäller från och med nu.

Visa signatur

Ton fisk

Permalänk
Nytt bud: 1 500 kr plus frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Nytt bud: 1 500 kr + upphämtning
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Ton fisk