Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

What You Can Expect from Diablo IV’s Post-Launch Experiences
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23952500/what-you-can...

Permalänk
Medlem

Spelade igenom Diablo när det släpptes men har inte spelat uppföljarna. Ska bli intressant att spela 4:an då jag gör det utan att ha testat betan och utan att ha tittat på ett enda spelklipp. Det enda jag gjort är att se den cinematiska By Three They Come.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Snart är det dags att besöka Sanctuary! I morgon kväll klockan 21:00 slås portarna upp för den jätteöppna betan av Diablo IV. Betatestet är öppet för alla som vill testa och detta görs för att säkerställa att Blizzards servrar hanterar den stora mängd spelare som väntas springa runt och puckla demoner när spelet släpps skarpt 6 juni.

Troligtvis lär det bli rätt knökfullt på servrarna snabbt när betan kickar igång, men det är i alla fall möjligt att vara förberedd genom att redan nu ladda ner alla nödvändiga filer för att kicka igång. Detta gäller inte bara på PC, utan även på konsol.

Precis som förra testrundan kommer spelare få tillgång till samtliga fem klasser och får levla upp dessa till level 20. Storymässigt är det en del av första akten som är spelbar samt prologen, vilket bör ge dig en ordentlig hum om hur spelet blir i slutändan.

Permalänk
Medlem

Testade aldrig Druid förra betan så blir att göra nu då, även om jag med 99% ställt in mig på att det blir rogue jag spelar.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Körde aldrig Sorcerer, så kanske blir o testa den först.
Gillade både Rogue och Necromancer.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Jag ska testa barbaren. Har aldrig lockat mig, inte ens i D2 eller D3. Så ska bli kul att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Körde aldrig Sorcerer, så kanske blir o testa den först.
Gillade både Rogue och Necromancer.

Är necro som riktiga necro från D2 eller den konstiga från D3 eller en kombination av dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Är necro som riktiga necro från D2 eller den konstiga från D3 eller en kombination av dom?

Ingen aning, inte kört Necro i D3 och knappt spelat D1,D2 alls.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Normaliserad drop rate och stora nerfar kommer ge en käftsmäll jämfört med förra betan. 😆

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av mAster9:

Normaliserad drop rate och stora nerfar kommer ge en käftsmäll jämfört med förra betan. 😆

Skulle väl fortfarande vara boostade drops va?
Förra gången hade man ju hela gubben full med leggos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Skulle väl fortfarande vara boostade drops va?
Förra gången hade man ju hela gubben full med leggos.

Nä, nu ska det vara som vid release.

Permalänk
Medlem

Måste man betala för betan denna gång eller är den gratis nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Måste man betala för betan denna gång eller är den gratis nu?

Den kostar inget.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Kan de inte bara råka starta igång servrarna nu Några timmar hit eller dit spelar väl ingen roll för dem

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kan de inte bara råka starta igång servrarna nu Några timmar hit eller dit spelar väl ingen roll för dem

Tycker jag är onödigt... Jag är ju inte ens hemma

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Tänkte testa o köra denna beta på PS5 , aldrig lirat ett diablo med konsoll förut 😁 , dock PC vid release ofc.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Inte direkt gameplay relaterat men tänkte göra en pre-order men det verkar strula med bankid vid köp, någon mer som har problem?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lofvis:

Inte direkt gameplay relaterat men tänkte göra en pre-order men det verkar strula med bankid vid köp, någon mer som har problem?

Är ditt kort/konto låst för utlandsköp?

Det var inga problem för mig att preordra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kan de inte bara råka starta igång servrarna nu Några timmar hit eller dit spelar väl ingen roll för dem

Dom får gärna släppa det då jag slutat jobba för dagen innan dess behöver dom inte släppa det.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tror ni gör gott i att räkna med att ni kanske inte kommer kunna spela de närmaste timmarna efter start. Manage expectations.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kan de inte bara råka starta igång servrarna nu Några timmar hit eller dit spelar väl ingen roll för dem

Det startar ju för oss kl 21 då klockan är runt lunch i usa så darför xD

Sen blir det väl att man blir låst i ett kössytem direkt så förväntar mig inte att hoppa in tills imorgon kanske...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofvis:

Inte direkt gameplay relaterat men tänkte göra en pre-order men det verkar strula med bankid vid köp, någon mer som har problem?

Det hände mig med, men efter jag försökt nån gång så kom inte mastercard verified rutan upp längre och köpet gick igenom. Rutan såg väldigt konstig ut så måste vara nått i battlenetklienten som inte fungerar som de ska, du kan ju testa hemsidan annars.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HazZarD:

Det startar ju för oss kl 21 då klockan är runt lunch i usa så darför xD

Sen blir det väl att man blir låst i ett kössytem direkt så förväntar mig inte att hoppa in tills imorgon kanske...

Ja, de är ju öppna med att de kommer skapa artificiella flaskhalsar för att stressa systemen maximalt. Det här är ju ett kötestningssystem den här gången!

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att testa detta lite mer!

Undra om grafikkortet börjar brinna den här gången (också...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Tycker jag är onödigt... Jag är ju inte ens hemma

En annan råkar vara ledig

Skrivet av HazZarD:

Det startar ju för oss kl 21 då klockan är runt lunch i usa så darför xD

Sen blir det väl att man blir låst i ett kössytem direkt så förväntar mig inte att hoppa in tills imorgon kanske...

Skrev inlägget lite på skämt Förstår givetvis skälen till starttiden.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ska bli kul och se nya fonten. Helt ärligt så förstörde den fonten dom använt tidigare så pass mycket att det kändes som man spelade ett reklamfinansierat skit till mobilspel, de vibbarna fick jag iallafall.

Permalänk
Medlem

Oops

Jag hade helt glömt bort att det var denna helg

Måste förbi "butiken" och inhandla lämplig dryck på hemvägen, sedan försöka få dem kalla innan servrarna öppnar.

Trevlig helg!

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naxos:

Helt ärligt så förstörde den fonten dom använt tidigare så pass mycket att det kändes som man spelade ett reklamfinansierat skit till mobilspel, de vibbarna fick jag iallafall.

?? Detta typsnittet är ju en klassiker. Ur-diablo från 1777 1887 1997 använde samma typsnitt, på den tiden existerade bara masken som spel på telefoner... Kanske du kunde hitta fem-i-rad också typ, om du hade tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

?? Detta typsnittet är ju en klassiker. Ur-diablo från 1777 1887 1997 använde samma typsnitt, på den tiden existerade bara masken som spel på telefoner... Kanske du kunde hitta fem-i-rad också typ, om du hade tur.

Du har alltså missat alla klagomål kring diablo 4 och det typsnitt som användes fram tills kvällens beta? De körde någon font likt Arial men har alltså bytt till ett mer passande typsnitt som vi inte fått prova på än. Det är detta personen du citerar syftar på.

Edit: D4 (innan idag) till vänster, D2 till höger

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Persikan:

Jag hade helt glömt bort att det var denna helg

Måste förbi "butiken" och inhandla lämplig dryck på hemvägen, sedan försöka få dem kalla innan servrarna öppnar.

Trevlig helg!

Du hinner nog kyla bärs medans du köar 4h 😅