Övervakningskamera för husdjur (utan abonnemang)

Permalänk

Övervakningskamera för husdjur (utan abonnemang)

Hej!

Jag söker en enkel kamera att ha i hemmet. Vill kunna övervaka när jag är borta under längre tid för att se hur min hund mår. Vill ha ett system som gör att jag kan kolla på stream direkt i telefonen, gärna att det går spela in antingen på minneskort eller direkt över wifi till min dators hårddisk.

Söker ett system som inte kräver abonnemang för att kunna streama. Har sökt på nätet men inte hittat någon bra sammanställning där man jämför olika kamerasystem.

Någon som har en tanke om vilket system skulle vara bäst för mig med ovan i åtanke?

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smileduck:

Hej!

Jag söker en enkel kamera att ha i hemmet. Vill kunna övervaka när jag är borta under längre tid för att se hur min hund mår. Vill ha ett system som gör att jag kan kolla på stream direkt i telefonen, gärna att det går spela in antingen på minneskort eller direkt över wifi till min dators hårddisk.

Söker ett system som inte kräver abonnemang för att kunna streama. Har sökt på nätet men inte hittat någon bra sammanställning där man jämför olika kamerasystem.

Någon som har en tanke om vilket system skulle vara bäst för mig med ovan i åtanke?

Jag använder mig av 3 st TP-Link Tapo C200 i min lägenhet just för att kunna ha lite koll på hundarna när jag inte är hemma.

Ska gå att spela in på exempelvis NAS med någon programvara, men inget jag testat själv. Använder personligen bara telefonen för att kolla lite då och då. Bästa funktionen enligt mig är att man kan prata i telefonen för att ryta i åt hundarna om dom bråkar t.ex.

Appen fungerar bra och den går även att använda till smarta eluttag så man kan se elförbrukning och schemalägga osv.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk

Jag tittade som igår på samma lösning, fast i annat användningsområde.
Om man vill göra det lättare för sig så skaffar man sig en vanlig webkamera för "external use", eller så finns det billiga webcams att köpa för laptops på ebay som vanligtvis är USB kameror. Men man för då löda på USB kabel själv.

https://www.youtube.com/watch?v=CouxmNqxO4A&t=336s

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Använder också Tapo c200 för djuren, brukar fungera med rörelseavkänning också för att se specifikt ifall katten hoppar in genom ett fönster t ex.
Kopplar in när den behövs och kör bara ett sd kort i. Finns smarta funktioner men de kostar pengar i appen och de verkar väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smileduck:

Hej!

Jag söker en enkel kamera att ha i hemmet. Vill kunna övervaka när jag är borta under längre tid för att se hur min hund mår. Vill ha ett system som gör att jag kan kolla på stream direkt i telefonen, gärna att det går spela in antingen på minneskort eller direkt över wifi till min dators hårddisk.

Söker ett system som inte kräver abonnemang för att kunna streama. Har sökt på nätet men inte hittat någon bra sammanställning där man jämför olika kamerasystem.

Någon som har en tanke om vilket system skulle vara bäst för mig med ovan i åtanke?

imou ranger 2 (dahuas budget lösning)
du kan välja att kameran ska följa djuret, du kan tala med det och när du kommer hem kan du ställa att kameran ska åka ner innanför skalet och inaktivera sig, när du åker igen så aktiverar den automatiskt. du kan använda minneskort eller spara till nas eller nvr eller både och. jag kör våra utan abonnemang. den kan takmonteras,väggmonteras eller helt enkelt ställas på en hylla.
personligen gillar jag tak monteringen bäst för man får så bra översikt
https://www.aliexpress.com/item/4000919301289.html?spm=a2g0o....

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Tapo C100 här, funkar bra.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

imou ranger 2 (dahuas budget lösning)
du kan välja att kameran ska följa djuret, du kan tala med det och när du kommer hem kan du ställa att kameran ska åka ner innanför skalet och inaktivera sig, när du åker igen s aktiverar den automatiskt. du kan använda minneskort eller spara till nas eller nvr eller både och. jag kör våra utan abonnemang. di kan takmontera,väggmontera eller helt enkelt ställa dom på en hylla.
personligen gillar jag tak monteringen bäst för man får så bra översikt
https://www.aliexpress.com/item/4000919301289.html?spm=a2g0o....

417 kr plus importavgifter för en kinakopia med beräknad leveranstid 4 juni när orginalet kostar 399 kr på Netonnet som du får hem dagen efter. Svårt val detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pun:

417 kr plus importavgifter för en kinakopia med beräknad leveranstid 4 juni när orginalet kostar 399 kr på Netonnet som du får hem dagen efter. Svårt val detta...

kina kopia är det nog inte med tanke på att det är dom själva som säljer dom.
dock har du helt rätt om priset, det var klart billigare i sverige nu jämfört med tidigare priser.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.