Veckans fråga: Hur stor är din TV?

Permalänk

42”, en Philips från 2010

Visa signatur

1

Permalänk
Medlem

55”, en LG OLED C1.

Överlägset bästa tv jag haft. Räcker med den storleken i en liten etta.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

55”, en LG OLED C1.

Överlägset bästa tv jag haft. Räcker med den storleken i en liten etta.

Samma! OLED är verkligen så sjukt bra!

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Rätt rejäl peng ändå för en tv 😅

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5688341

Fick min för 35k (var nere på 33 som billigast).

Permalänk

TV? Jag har nog inte tittat på TV alls de senaste 5 åren men jag tror jag har en maffig 14" Scandic TV som ungarna hade till sitt PS3 en gång i tiden liggandes i en garderob någonstans. Tanken var att köpa en 4K TV inför PS5 launchen men brist på chip och scalpers satte stopp för allt och nu känns hela den biten passé. Laptop i sängen duger finemangers när jag inte vill sitta vid den stationära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smör-Leif:

TV? Jag har nog inte tittat på TV alls de senaste 5 åren men jag tror jag har en maffig 14" Scandic TV som ungarna hade till sitt PS3 en gång i tiden liggandes i en garderob någonstans. Tanken var att köpa en 4K TV inför PS5 launchen men brist på chip och scalpers satte stopp för allt och nu känns hela den biten passé. Laptop i sängen duger finemangers när jag inte vill sitta vid den stationära.

Antar att det inte är många som är under typ 35 år som kollar på TV. Här har vi en 55" som "TV-dator" och är bara streaming/YouTube som gäller ifall man nu ska kolla något. Ibland ringer Tele2 och vill pracka på en något TV-paket, känns verkligen old school numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Haha Ja, jag vet att jag är väldigt sen, jag såg dock detta när det postades från SC. Tänkte bara WTF, och garvade för mig själv. Det var så sjukt roligt att den vanligaste storleken missades Så en sen like, och kommentar bara därför Vi har 65", och 55". Med en förskjutning nedåt snart förhoppningsvis, om vi köper en 75"! Kan 65"an hamna i vårt sovrum, och 55"an hamna i vår dotters rum. Jag jobbar på att övertala den med hög lön här hemma! Som bara vill köpa ny soffa, och renovera kök! När soffan vi redan har är så underbar, och ett fullt fungerande, och snyggt IKEA kök från 2012!

Stå på dig, slit och släng inte ett kök som är knappt 10 år gammalt!

Men vänta nu, är det då inte lite slit och släng att köpa en ny TV som inte ens behövs

(just messin with ya)

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

LG C2 42 " i köket,
LG C2 55 " i vardagsrummet,
Samsung S95B 55 " i sovrummet.

Visa signatur

[ Intel Core i7 4790K @ 4.6GHz ] [ Asus Z97-A ] [ 2 x MSI GTX680 SLI ] [ Kingston 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP Beast ] [ 1 x Samsung 840 EVO 250GB / 1 x Samsung 830 256 GB ] [ Seagate 2TB / Seagate 3TB / 5 x WD RED 3TB ] [ Corsair H100 ] [ Cooler Master HAF X ] [ Corsair AX 850W ] [ 1 x Asus VG278H + 2 x Asus VE278Q ]

Permalänk

60" i vardagsrummet
50" i gaming rummet
Projektor(108" med motordriven duk ) i sovrummet

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Inaktiv

65 men vill gärna ha 80+ eftersom huvudet är 350cm från panelen. Nackdelen är bara att Sonys OLED i den storlelen är fruktansvärt dyra och något annat är jag inte intresserad av.

Permalänk
Medlem

Min familjs 42-tummare tycker jag är lagom stor för det tillgängliga utrymmet, med 10 cm spelrum på varje sida.
Min fru har börjat knorra och vill ha en större, så när vi byter kanske det blir uppemot 50", men mer än så får definitivt inte plats utan en större ommöblering.

Permalänk
Medlem

Jag kör en 42" 1080p IPS TV från LG. 10år gammal numera, den har fortfarande bra bild för mina ändamål. Har alltid ett belyst rum, så svärta är inga problem direkt. Sitter 1.5-2m ifrån TVn och använder den främst för att titta på strömmad film eller spela äldre tv-spel. Positivt är att den har passiv 3D-teknik inbyggd. Så det är kul att köra 3DS-emulering i hög upplösning med 3D aktiverat dessutom.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Verkar inte finnas något passande där direkt.. Svårt att hitta dolda fästen som pallar en TV på över 100". Ska ju dessutom ha plats på våningen ovanför.

Trist! Finns säkert om man letar, men nej kan tänka mig att 100" är lite mer exklusivt i dagsläget, när de går ner till ett okej pris, kommer säkert armarna för de vara billigare med ^^

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

50" QN90A, nästa gång då jag har lite större lägenhet så blir det nog 65".

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Hittade en 32" Sony Bravia (årgång okänd men innan Android) i soprummet för ett par år sen så nu har jag en TV. Används mest som datorskärm men har tittat lite på TV oxå. Gick att få in något slags "grundutbud" via nätverksuttaget i min BRF-lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Närmaste säljare på Elgiganten lär slåss om dig som kund

Skulle aldrig sätta min fot på Elgiganten. Handlar antingen på hemmabio butiken, hifi klubben eller power när det handlar om tv, högtalare mm.

Permalänk
Medlem

Har en LG C1 på 65" och jag kan inte ha större än det i mitt vardagsrum. Överlag super nöjd med den TV'n.

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Avis på riktigt!

Inget att vara avis på. Det är ju bara tv apparater 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Skulle aldrig sätta min fot på Elgiganten. Handlar antingen på hemmabio butiken, hifi klubben eller power när det handlar om tv, högtalare mm.

Jag låter prissättningen styra, säljarhjälp behövs på sin höjd för att få TVn till kassan.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

65" i vardagsrummet, 43" i sovrummet
Philips bägge två. Kör dock med ambilight av i sovrummet

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS TUF GAMING Z490-PLUS WI-FI - Intel i7-11700k - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 4x8GB - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC - Corsair CX750M 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Inget att vara avis på. Det är ju bara tv apparater 🤣

Ja, det är väl ämnet i fråga 😄

Permalänk
Medlem

Sony 65"4K och Philips 58" 21:9 vid sängen båda 3D kompatibla.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

60" plasma från LG som hängt med i närmare 10 år nu. Har många gånger sagt att jag borde byta ut den, men för de få timmar per månad som den är igång så duger den mer än väl. Nästa blir nog en 75-tummare, och förhoppningsvis oled om inte priserna är alltför vansinniga.

Permalänk
Medlem

Hade en gammal 50" LG plasma från 2011 som klarade 4 flyttar. Sista flytten till nya lägenheten la den av, just lägligt till black friday 2021 och fint pris på LG C1 65" hehe!
Och den här tv'n kommer jag nog aldrig bli less på. Riktigt bra!!

Visa signatur

Dreamt i was king, woke up, still king.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Jag låter prissättningen styra, säljarhjälp behövs på sin höjd för att få TVn till kassan.

elgiganten har försökt lura mig en gång och nekat mig garanti en annan gång. Så för min del kan de fara och flyga. Sen prissättning har jag inga problem med och ligger samma i flesta fallen hos de andra. Finns inget elgiganten gör bättre som jag intte kan få hos power.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

55tum LG OLED i sovrummet
55tum LG OLED i grabbens rum
32tum LG i badrummet
89tum LG Nano i vardagsrummet
22 tum LG i bilen

👍

Ok.
Har du något favvo märke?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Iom att statistiken mest är en kul grej och det saknade spannet bara saknades i några minuter får det ligga kvar

statistik är ju inte en kul grej när man vet att den inte är korrekt

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Robiban:

statistik är ju inte en kul grej när man vet att den inte är korrekt

Helt korrekt blir nog svårt att få till oavsett. Det finns alltid lite felmarginal, exempelvis felklick Såklart är det bäst när det blir rätt från början, men mänskliga faktorn är vad den är. Vi får göra fler uppföljande helt enkelt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

statistik är ju inte en kul grej när man vet att den inte är korrekt

Skrivet av landmarks:

Helt korrekt blir nog svårt att få till oavsett. Det finns alltid lite felmarginal, exempelvis felklick Såklart är det bäst när det blir rätt från början, men mänskliga faktorn är vad den är. Vi får göra fler uppföljande helt enkelt!

Men jag kan lova att fler än jag gjort fel då alternativen kommer i fel ordning. Bör nog lägga upp en varning för alla som läser att det finns en rätt stor felmarginal.

Samt om det nästa år ska jämföras med föregående år så borde omröstningen göras om.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Siimuliize:

Inget att vara avis på. Det är ju bara tv apparater 🤣

Vill ha en stor TV får inte :/

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240