Iphone skickar sms till fel person

Permalänk

Iphone skickar sms till fel person

Hej.
Har 1st iPhone med. ios: 16.1.1
Felet är att telefonen skickar sms till en annan person än till det nummer jag ska skicka till.

Får jag ett sms från person X, så står det att jag fått sms från person X.
Men om jag svarar det sms'et från person X, så skickas det till person Y.
Person X får aldrig smset jag skickar till den.

Jag har båda dessa som kontakter i telefonen.
Och känner båda 2.
Har kollat så mycket inställningae jag kan, men kan verkligen inte hitta något fel?

Allt har fungerat felfritt tidigare, inget har ändrats i telefonen (medvetet iallafall).
Och personerna har aldrig bytt nummer och jag har inte redigerat kontakterna heller.
Det bara blev så från en dag till en annan.

Någon som kan tänkas vet vad som är fel?

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk
Rekordmedlem

Är du säker på att det verkligen är smsproblem för det har kommit snarlika trådar förut då man blandat sms med imessage och fått liknade fel och då har man behövt avregistrera numret i imessage.
https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Starta om telefonen. Har hänt mig en gång. Löste sig med en omstart.

Permalänk
Medlem

Eller låt bli att starta om telefonen och kontakta Apples support via chat. Den här typen av bugg kommer sannolikt inte hittas och fixas om ingen åstadkommer en extremt trovärdig och detaljerad buggrapport.

Permalänk
Medlem

Det är inte så att person X köpt/fått/lånat en iphone från person Y där man inte avregistrerat iCloud-tjänster?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av lazerbeam:

Hej.
Har 1st iPhone med. ios: 16.1.1
Felet är att telefonen skickar sms till en annan person än till det nummer jag ska skicka till.

Får jag ett sms från person X, så står det att jag fått sms från person X.
Men om jag svarar det sms'et från person X, så skickas det till person Y.
Person X får aldrig smset jag skickar till den.

Jag har båda dessa som kontakter i telefonen.
Och känner båda 2.
Har kollat så mycket inställningae jag kan, men kan verkligen inte hitta något fel?

Allt har fungerat felfritt tidigare, inget har ändrats i telefonen (medvetet iallafall).
Och personerna har aldrig bytt nummer och jag har inte redigerat kontakterna heller.
Det bara blev så från en dag till en annan.

Någon som kan tänkas vet vad som är fel?

Det första du bör göra oavsett är att uppdatera telefonen, det är väldigt många buggar och säkerhetshål som lagats.
Du kan även stänga av och aktivera imessage samt som någon sa, starta om telefonen..

Men uppdatera telefonen först oavsett.