Bluetoothhögtalare som väckarklocka som vaknar av winamp/övrig musikspelare

Permalänk

Bluetoothhögtalare som väckarklocka som vaknar av winamp/övrig musikspelare

Finns det sådana? Hade ett litet program som hette Alarmwiz förut som startade winamp vid utsatt tidpunkt och började spela en playlist man gjort. Är dock orolig nu då bluetoothkompabiliteten i win11 verkar nästintill obefintlig, har en soundbar som ej kopplar upp automatiskt efter man startat om datorn utan man måste gå in å stänga av och sätta på bluetoothen igen för att den ska hoppa igång. Så nu är man ute efter en liten bluetoothhögtalare att ha i sovrummet som börjar spela musik på morgonen. Kanske den håller anslutningen i och med att datorn lär vara påslagen under natten? Kanske går bluetoothhögtalaren i viloläge så han tappar anslutningen?

Någon som har nått liknande hemma och har nå tips på högtalare som inte går i viloläge, etc etc? eller har har nån annan lösning? och tips på program förutom Alarmwiz då det va lite jiddrigt.

Alla tips välkomnas. Man måste ju vakna på morgonen liksom...

Permalänk

osäker men tror det bör gå att göra via task scheduler

iaf biten att starta x program vid x tid bör gå att genomföra.

huruvida den kan få programmet att autospela vet jag dock inte men bör gå att fåd den att simulera tangentkombinationer med script typ ctrl+alt+ins som är default tangentkomando i winamp för play.

sen till bekymret med sleepläge på högtalare vet jag inte heller kanske går scripta att återansluta till BT enheter för att få dem att vakna igen eller nått.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Oj, då låter det som att alarmwiz verkar lite enklare. Är dock lite förbluffad och förbannad att sånthär inte är enklare år 2023. Är väll mest anslutningen mellan datorn och bluetoothhögtalaren jag är mest orolig över att den inte ska hålla, program för att starta en playlistuppspelning borde gå att hitta nånstans tycker jag.

Permalänk

Fråga i all välmening: är det här ett sätt att spara pengar jämfört med att köpa en smart högtalare, eller är du ute efter ”ingenjörs-aspekten” i det hela?

Valfri smart högtalare funkar ju som väckarklocka annars tänker jag.

Visa signatur

.:bjorn