Komplett SweC-Bonanza 6 - Spring-loaded -edition - Diskussion

Permalänk

Blev ett 6800xt och 5 st 8TB diskar, @komplett, får vi veta hur många 6800XT som var ämnade för bonanzan ?

Permalänk

Tusan också missade 6800 xt 🥹🥹 komplett släpper ni något mer fin? 🥰😇

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skullreken:

Tusan också missade 6800 xt 🥹🥹 komplett släpper ni något mer fin? 🥰😇

Det lär inte dröja länge innan de vanliga priserna når den klassen. GPU marknaden håller på att crasha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadee:

Tänk på att den i Bonanzan är ett "shift" som Corsair kallar det. Med kopplingarna på sidan och inte baksidan, bara så du vet att det passar i ditt chassi.

Titta på filmen på produktsidan så förstår du.

Där är även ett RM750e som @tzich kanske tänker på? I nuvarande PSU marknad är det en hyfsat prisvärd deal (funderar själv på det).

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

Där är även ett RM750e som @tzich kanske tänker på? I nuvarande PSU marknad är det en hyfsat prisvärd deal (funderar själv på det).

Stämmer. Missade att det fanns två PSU. My bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

Där är även ett RM750e som @tzich kanske tänker på? I nuvarande PSU marknad är det en hyfsat prisvärd deal (funderar själv på det).

Oj missade den andra. Ja funderade på 750w PSU:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tzich:

Är PSU:n i bonanzan prisvärd? Behöver ett nytt PSU nu till 6800xt

Vad har du för psu nu? alltså.. jag tror med lite undervolt drar inte 6800xt extremt mycket..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tzich:

Är PSU:n i bonanzan prisvärd? Behöver ett nytt PSU nu till 6800xt

Vad har du nu ? Om du har ett med 600w eller mer så duger det gott och väll.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

@Komplett Tack för ett kul event även om det inte blev något denna gång så kliade det riktigt ordentligt i villhöver och man pendla mellan "take my money MF" & "dålig månad" hela dagen

Hoppas det blir fler sådana här bonanzor!

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Skrivet av UtanGrafikkort:

du kan kika på kommentaren om kortet i denna videon ( https://youtu.be/jGORmB6GoH8 ) OBS, det är fel i videon och kommentaren förklarar det om kortet.

Tack för tipset. Men kollade lite för länge 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Vad har du för psu nu? alltså.. jag tror med lite undervolt drar inte 6800xt extremt mycket..

Skrivet av Felixark:

Vad har du nu ? Om du har ett med 600w eller mer så duger det gott och väll.

Min nuvarande är XFX 550W Core Edition PSU P1-550S-XXB9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mästaren:

Tack för tipset. Men kollade lite för länge 😅

Samma här, upptäckte det på väg hem från jobbet, hann inte ens ta av mig skorna innan dom va slut xD

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem

Att köpa glassmaskin eller inte köpa glassmaskin - det är frågan. 🤔

Permalänk
Medlem

Jäklar, SN850X 2TB var riktigt lockande men har redan en utan X och drösvis med NVMe SSD'er så det var lite skönt att de var slutsålda när jag tillslut kommit hem.

Blev inget köp denna gång men bra deals @Komplett !

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

https://www.komplett.se/product/1214832/datorutrustning/dator...

Mycket vackert pris på denna, men hade gärna sett en med större radiator. Fantastiskt kul koncept med bonanza! Har hängt här hela dagen och hoppas att eventet återkommer 😄

Permalänk

Tackar och bockar blev ett SN850X 2TB och NZXT H7!

Permalänk
Medlem

Hurra! Aion ryms i mitt chassi. Smutt, tyty.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadee:

Att köpa glassmaskin eller inte köpa glassmaskin - det är frågan. 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadee:

Att köpa glassmaskin eller inte köpa glassmaskin - det är frågan. 🤔

Nej för allt smör i småland... knarkar redan smoothies

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem

Jag ser att man kan köpa 6950 xt för 5280kr på 24 månader vilket är ett grymt bra pris, men via flex. Vad sjutton är flex?!

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Blev ett 7600x och ett H7 för min del, lite närmare att ha en färdig dator

Permalänk
Skrivet av Nikodemous:

Jag ser att man kan köpa 6950 xt för 5280kr på 24 månader vilket är ett grymt bra pris, men via flex. Vad sjutton är flex?!

var? vilken butik? en länk kanske ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Jag ser att man kan köpa 6950 xt för 5280kr på 24 månader vilket är ett grymt bra pris, men via flex. Vad sjutton är flex?!

Kompletts kreditlösning typ?

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem

Perfekt timing! Fick bli 8tb diskarna till NASen som är påväg hem, hann aldrig hämta ut de andra diskarna som bara va 6tb till högre pris! så detta sparade man in massor på!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-8700K 4,2GHz (kyls med Noctua NH-D15) MOBO: ASUS ROG MAXIMUS X HERO - ATX / Z370
GPU: EVGA GeForce GTX 1080 FTW2 Gaming, SSD: Samsung SSD 960 EVO 250GB, SSD Samsung 850 PRO 256GB LAGRING: 2 x WD Intern Hårddisk Red 3TB SATA III
PSU: EVGA SuperNOVA G3 650W Gold Rated CHASSI: Fractal Design Define C RAM: 2 x Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz = totalt 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Jag ser att man kan köpa 6950 xt för 5280kr på 24 månader vilket är ett grymt bra pris, men via flex. Vad sjutton är flex?!

Som att köpa en bil med restvärde, eller nästan som att leasa den. Du lämnar tillbaka kortet efter 2 år eller betalar av resten.

Det kan passa somliga men tro aldrig att en butik erbjuder en betallösning du tjänar ekonomiskt på i slutändan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Jag ser att man kan köpa 6950 xt för 5280kr på 24 månader vilket är ett grymt bra pris, men via flex. Vad sjutton är flex?!

Känns som du sett fel? Brukar vara dyrare med kreditlösning..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Jag ser att man kan köpa 6950 xt för 5280kr på 24 månader vilket är ett grymt bra pris, men via flex. Vad sjutton är flex?!

Här är en länk där det finns information om Komplett FLEX
Komplett FLEX – ett enkelt sätt att köpa teknik

"Komplett FLEX är ingen hyrestjänst, utan ett produktabonnemang med möjligheten att byta produkten genom att sälja tillbaka den. Det är du som äger produkten, och föredrar du att behålla den gör du det utan några andra åtaganden när den är betald."

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha ny svart brödrost som håller mer än 1 år 😕

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Aoc Skärmen och stolen är intressanta, men ingen IPS eller högtalare på skärmen.
Stolen verkar ha funnits ett tag och har spridda recensioner, så man skulle ju vilja provsitta först.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Fick bli en liten billig skärm denna gång, tack för denna gång!